Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης 2014-2015 2ου Γυμνασίου Πεύκης 2014-2015 ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: << ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝΤΡΙΔΡΩ ΠΡΟΤΕΙΝΩ .! >>
Σκοπός :Να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα, να μπορούν να επικοινωνούν με αμεσότητα και ειλικρίνεια με τους άλλους, να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους με κατάλληλο τρόπο. Στόχοι : Αναγνωρίζω προβλήματα -δύσκολες καταστάσεις Αντιδρώ στα αρνητικά κείμενα αλλά ταυτόχρονα Προτείνω λύσεις για την αντιμετώπιση τους Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης Απόκτηση αποφασιστικής συμπεριφοράς Μαθαίνω τρόπους συμπεριφοράς που θα βοηθήσουν στις διαπροσωπικές σχέσεις και όχι μόνο
Η κάθε Συνάντηση αποτελείται από μία διδακτική ώρα Γνωριμία ομάδας Συμβόλαιο ομάδας Χωρισμός σε ομάδες, γνωριμία της κάθε ομάδας μεταξύ της Μαθαίνω να ακούω Βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση και ενδυνάμωση της ομάδας μας Μια καλή ανάμνηση από τη ζωή μου στο Δημοτικό Πως είμαι τώρα Η παρέα Συναισθήματα Μια μέρα από τη ζωή του Νίκου Τι επιτρέπεται να νιώθω Οι ρόλοι των φύλων Φυλλάδιο αξιολόγησης
Βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση και ενδυνάμωση της ομάδας μας. Οι ασκήσεις που ακολουθούν έχουν επιλεγεί από τα βιβλία: Δήμητρα Πάντα: Ασκήσεις στον προσανατολισμό- Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός μέσα από Ασκήσεις – Παιγνίδια. Εκδόσεις Μπαρμπουνάκη. Ζάννα Αρχοντάκη-Δάφνη Φιλίππου: 205 βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων. Εκδόσεις Καστανιώτη
Γνωρίζω ότι……, φαντάζομαι ότι…. Προτείνω κάποιος να διαλέξει από την ομάδα έναν που τον γνωρίζει πολύ καλά και να μας τον παρουσιάσει λέγοντας πρώτα τι ξέρει γι’ αυτόν και στη συνέχεια τι φαντάζεται. Ο άλλος ακούει και στο τέλος διορθώνει και συμπληρώνει αν θέλει. Με τη σειρά του διαλέγει κάποιον άλλον τον οποίο μας παρουσιάζει με τον ίδιο τρόπο. Έτσι συνεχίζουμε όλοι. Ποιος θέλει να ξεκινήσει; Συμμετέχει και ο καθηγητής Αυτή η άσκηση προτείνεται συνήθως σε ομάδες που τα μέλη της γνωρίζονται σε κάποιο βαθμό (μαθητές της ίδιας τάξης.) Ο καθηγητής βοηθάει αυτόν που μιλάει να διευκρινίζει αν αυτό που λέει είναι κάτι που ξέρει ή φαντάζεται. Σκέψεις της στιγμής Ο κάθε μαθητής λέει τη σκέψη του και επαναλαμβάνει τις σκέψεις των μελών της ομάδας.
Μετά από 20 χρόνια Ατομική Άσκηση αυτογνωσίας - Ανάδυση – έκφραση επιθυμιών Χαρακτηριστικά της άσκησης: Οδηγίες Προτείνω να φτιάξουμε τον εαυτό μας όπως τον φανταζόμαστε μετά από 20 χρόνια. Μια επιθυμία ο καθένας Χαρακτηριστικά της άσκησης: Σε ζευγάρια Άσκηση επικοινωνίας, Ανάδυση – έκφραση επιθυμιών Μέσα – Υλικά Χαρτιά, μολύβια Προτείνω μια άσκηση για να εκφράσουμε τις επιθυμίες μας. Ας γίνουμε ζευγάρια και καθένας εναλλάξ θα λέει μια οποιαδήποτε επιθυμία του, πραγματοποίηση ή μη. Ξεκινάμε τη φράση μας με το « θέλω να …» και όχι « θα ήθελα…». Κρατάμε ένα γρήγορο ρυθμό χωρίς να σχολιάζουμε ή να συζητάμε. Το περιεχόμενο αυτών που θα ανταλλάξουμε μεταξύ μας δε θα μεταφερθεί στον κύκλο. Έχουμε 15’ χρόνο. Ας διαλέξουμε το ζευγάρι μας και ας ξεκινήσουμε. 2ο Στάδιο (Χρόνος 20΄) Τώρα καθένας παίρνει από ένα χαρτί και σημειώνει όσο το δυνατόν περισσότερες επιθυμίες θυμάται απ΄ αυτές που είπε. Αμέσως μετά τις διαβάζει στο ζευγάρι του και με τη βοήθειά του βάζει στη σειρά τις τρεις σημαντικότερες. Έχουμε 20’ χρόνο. 3ο Στάδιο (Χρόνος 10΄) Ας καθίσουμε ξανά στον κύκλο. Θα ήθελε κάποιος να μιλήσει;
Το καλύτερο μας Παιχνίδι ρόλων Θεατρικό παιχνίδι (βιντεοσκόπηση) Το καλύτερο μας Ο Πέτρος κάνει φασαρία μέσα στην τάξη μαζί με άλλους. Η δασκάλα όμως ξεχωρίζει μόνο αυτόν και τον τιμωρεί, παρ’ όλο που αυτός πιστεύει ότι το φταίξιμο ανήκει σε όλους. Ρόλοι: Πέτρος , καθηγητής , φίλος , συμμαθητές. H Μαρία στο πρώτο τρίμηνο έχει κακούς βαθμούς Ρόλοι : Μαρία , μαμά , μπαμπάς , αδερφός , … γιαγιά , παππούς Ο Κώστας δανείζει το αγαπημένο του παιχνίδι για μια εβδομάδα στο φίλο του. Όμως έχει περάσει ένας μήνας και ……. Ρόλοι : Κώστας–φίλος …………………………………. ……………………………. Παιχνίδι ρόλων Θεατρικό παιχνίδι (βιντεοσκόπηση)
Η ομάδα <<Αναγνωρίζω , Αντιδρώ , Προτείνω>> Σας ευχαριστεί