Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελεγχόμενη και τροποποιημένη ατμόσφαιρα στη συντήρηση Προϊόντα ζωϊκής προέλευσης που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στα βακτήρια αποθηκεύονται υπό συνθήκες.
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
ΑΡΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11 Οξυγονοθεραπεία. Εισαγωγή Οξυγονοθεραπεία είναι η χορήγηση συμπληρωματικού οξυγόνου (O2) σε ασθενή για να εμποδίσουμε ή να θεραπεύσουμε την.
Λίμνη Πλαστήρα Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας ΤΟ Φ Ρ Α Γ Μ Α.
ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ 1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα Κυριάκος Π Καρκούλιας Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας.
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
Κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού : Υπάρχουν τρεις κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού, αναγνωρισμένες από την Ευρωπαϊκή Ένωση: το φυσικό μεταλλικό νερό, το επιτραπέζιο.
1 Μετασυλλεκτικοί Χειρισμοί Γεωργικών Προϊόντων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες. Διδάσκων: Παπαιωάννου Χρυσούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Τμήμα Τεχνολόγων.
Βιολογία Α΄ λυκείου Κεφ.3ο ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α ΛΑΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
Αίμα.
-ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ Μ.Ε.Κ.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΡΙΣΜΟΣ Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι η διαδικασία κατά την οποία η ατμόσφαιρα ενός πλανήτη συγκρατεί θερμότητα και συμβάλλει στην αύξηση της θερμοκρασίας.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την επαναχρησιμοποίηση και την επανεπεξεργασία εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης ΕΠ «Βόρειο Αιγαίο»
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Οι φυσικές καταστάσεις.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΙΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΟΛΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α ΛΑΜΙΑ
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΠΑΛΜΙΚΗ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ CO2
ATP το ενεργειακό νόμισμα του κυττάρου
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Κοβάλτιο Co βιταμίνη B12.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Φωτοχημικό νέφος.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Κάτω Αχαΐα, Τετάρτη 10η Οκτωβρίου 2018
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Συγγραφική ομάδα: Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης, Ουρανία Γκικοπούλου, Ευστράτιος Καπότης, Δημήτριος Γουσόπουλος, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Παναγιώτης Τσάκωνας, Παναγιώτης Δημητριάδης, Λαμπρινή Παπατσίμπα, Κωνσταντίνος Μιτζήθρας, Αθανάσιος Καπόγιαννης, Δημήτριος Ι. Σωτηρόπουλος, Σάββας Πολίτης και τα μέλη των συγγραφικών ομάδων των βιβλίων "Φυσικά - Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της Ε’ και Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου, από τα οποία έχει αντληθεί ένα μεγάλο μέρος του υλικού των φύλλων εργασίας. Φύλλο Εργασίας 9 Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου υπερ-Θερμαίνει

Φαινόμενο του Θερμοκηπίου

α. Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι Παρατήρησε στο παρακάτω ενδεικτικό γράφημα την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της γης από το 1870 έως τις μέρες μας. Η αύξηση αποδίδεται και στη διαρκή αύξηση της περιεκτικότητας της γήινης ατμόσφαιρας σε αέριο διοξείδιο του άνθρακα CO2 Η μελέτη του ενδεικτικού γραφήματος δείχνει πράγματι ότι υπάρχει αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της γης τον τελευταίο ενάμιση αιώνα, ένα φαινόμενο το οποίο ονομάζεται "φαινόμενο του θερμοκηπίου".

Ενεργώ, Πειραματίζομαι Υλικά / Όργανα: σφαιρική γυάλινη φιάλη με ευρύ στόμιο, κομμάτι από φελιζόλ, θερμόμετρο οινοπνεύματος, χώμα, 2 φωτιστικά με λαμπτήρες πυράκτωσης, μικρό ποτήρι, μαγειρική (διττανθρακική) σόδα, κουτάλι, καλαμάκι, εμφιαλωμένο αεριούχο νερό, ξίδι, χρονόμετρο, μεγάλο ποτήρι, κεράκι ΠΕΙΡΑΜΑ 1: Ρίχνουμε μικρή ποσότητα χώματος στη σφαιρική γυάλινη φιάλη. Κόβουμε και προσάρμοζουμε στο στόμιο της φιάλης ένα κομμάτι φελιζόλ, όπως στη διπλανή εικόνα. Μετά από Θ 0C 1 λεπτό 28 2 λεπτό 28,6 3 λεπτό 29 4 λεπτό 29,3 5 λεπτό 29,6 6 λεπτό 29,9 7 λεπτό 30,1 8 λεπτό 30,6 9 λεπτό 30,9 10 λεπτό 31,1 Μετά από Θ 0C 11 λεπτό 32,2 12 λεπτό 34 13 λεπτό 35,5 14 λεπτό 37 15 λεπτό 38 16 λεπτό 40,1 17 λεπτό 40,3 18 λεπτό 40,5 19 λεπτό 20 λεπτό Τρυπάμε το φελιζόλ και πέρνάμε στο εσωτερικό της φιάλης το θερμόμετρο. Πλησιάζουμε στη φιάλη τα δύο φωτιστικά με τους λαμπτήρες πυράκτωσης κλειστούς. Καταγράφουμε την τιμή της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος σε 0C. Ανάβουμε τους λαμπτήρες των φωτιστικών και καταγράφουμε τις τιμές της θερμοκρασίας ανά 1 λεπτό στον παρακάτω πίνακα έως ότου οι τιμές σταθεροποιηθούν. Παρατίθεται ενδεικτική μέτρηση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος (27,8 0C) και μια σειρά μετρήσεων από μία δειγματική εφαρμογή του πειράματος χωρίς προσθήκη ξιδιού και σόδας: (χρόνος σε λεπτά, θερμοκρασία σε 0C) (1, 28), (2, 28.6), (3, 29), (4, 29.3), (5, 29.6), (6, 29.9), (7, 30.1), (8, 30.6), (9, 30.9), (10, 31.1), (11, 31.2), (12, 31.3), (13, 31.4), (14, 31.5), (15, 31.7), (16, 31.8), (17, 31.9), (18, 32) (19, 32), (20, 32), (21, 32), (22, 32), (23, 32).

ΠΕΙΡΑΜΑ 2: Τοποθέτησε στο εσωτερικό της φιάλης ένα μικρό ποτήρι στο οποίο έχεις ρίξει 2-3 κουταλιές μαγειρικής σόδας. Ρίξε προσεχτικά (χωρίς να βρέξεις το θερμόμετρο) επάνω στο χώμα της φιάλης μικρή ποσότητα ανθρακούχου νερού. Αμέσως μετά άναψε τους λαμπτήρες των φωτιστικών, άρχισε να ρίχνεις συνεχώς, μέχρι το τέλος του πειράματος, αρκετές σταγόνες ξιδιού με το καλαμάκι (που το χρησιμοποιείς ως σιφώνιο ή σταγονόμετρο), όπως στη διπλανή εικόνα, ώστε να πέφτουν μέσα στο ποτήρι με τη μαγειρική σόδα. Ταυτόχρονα, ένας συμμαθητής σου από την ομάδα σου αρχίζει να καταγράφει στον πίνακα τις τιμές της θερμοκρασίας ανά 1 λεπτό, έως ότου αυτές σταθεροποιηθούν. Σβήσε το φως. Θα παρατηρήσουμε ότι στον ίδιο χρόνο τώρα η θερμοκρασία ανεβαίνει γρηγορότερα εξαιτίας του CO2 και έτσι ενώ πριν έφτασε στους 40,50C τώρα έφτασε στους 48,20C. Αν ανάψουμε ένα κεράκι και το βάλουμε μέσα στο δοχείο αυτό θα σβήσει. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι άοσμο, άφλεκτο και βαρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα.

Αναπαράσταση του θερμοκηπίου 1 2 4 3

Συζήτηση: Είναι "ευεργετικό" ή "καταστροφικό" το φαινόμενο του θερμοκηπίου για τη Γη; Ασφαλώς η λειτουργία του φαινομένου του θερμοκηπίου είναι ευεργετική για τη Γη μας και τη Ζωή σε αυτήν. Αν η ατμόσφαιρα της Γης δεν εγκλώβιζε ένα μέρος της θερμότητας που μας στέλνει ο Ήλιος με την ακτινοβολία του και δεν διέχεε τη θερμότητα αυτή παντού στη Γη, τότε τα φωτιζόμενα από τον Ήλιο μέρη της Γης θα είχαν θερμοκρασία περίπου 2500C. Αντίθετα, τα μη φωτιζόμενα μέρη της Γης θα είχαν θερμοκρασία περίπου -2500C. Αυτό συμβαίνει στη Σελήνη που δεν έχει ατμόσφαιρα, ούτε βέβαια ζωή. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου εξασφαλίζει στη Γη μια μέση θερμοκρασία, με μικρές διακυμάνσεις, η οποία εξασφαλίζει τη συνέχιση της ζωής. Όμως αυτό το φαινόμενο μπορεί να αποδειχθεί και καταστροφικό για τη Γη. Αυτό θα συμβεί αν αλλάξει η σύσταση της ατμόσφαιρας της Γης λόγω των παρεμβάσεων του ανθρώπου. Τότε η Γη θα υπερθερμανθεί (…)