Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος vassargi@uth.gr.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η χρήση του kidspiration στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μοντέλο: Διαδικασία με πέντε στάδια.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Μαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών Β. Αργυρόπουλος
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές Β. Αργυρόπουλος
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές
Απτική Αντίληψη και οι συνιστώσες της
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος vassargi@uth.gr

ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟΙ ΤΟΠΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στρατηγικές Διδασκαλίας Μικρο-θεώρηση Α) Συνδέονται περισσότερο με την πρόσβαση του παιδιού στη γνώση Β) Εξυπηρετούν συγκεκριμένα πεδία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σπουδών Επίπεδα Ανάλυσης Μακρο-θεώρηση Α) Συνδέονται με την παιδαγωγική που υποστηρίζει τις στρατηγικές του μικρο-επιπέδου Β) Συνδέονται με μοντέλα που επιχειρούν να πλαισιώσουν και να εξηγήσουν τη λειτουργία της διδασκαλίας και την πορεία της μάθησης

Απτικές Στρατηγικές Μικρο-θεώρηση Παθητική απτική αναγνώριση (hand-over-hand) Ενεργητική Απτική Αναγνώριση (hand-under-hand) Συνεργατική Απτική Αναγνώριση (hand-next-to-hand) Χρήση ολόκληρου του σώματος για απόσπαση πληροφοριών

Απτικές Στρατηγικές Μακρο-θεώρηση Αποτελούν εκφράσεις στο «δια ταύτα» μιας γενικότερης θεώρησης, μιας μακρο-θεώρησης, που αφορά στην έννοια της απτικής αντίληψης Η έννοια της απτικής αντίληψης εξαρτάται όχι μόνο από την έννοια της αφής αλλά και από άλλες πηγές πληροφοριών όπως είναι η κίνηση και η στάση του σώματος. Κιναίσθηση (αφή+ κίνηση+ στάση σώματος+ περιβάλλον)

Στρατηγικές Διδασκαλίας που αφορούν στην Κινητικότητα & Προσανατολισμό Μικρο-θεώρηση Σωματογνωσία Απτικές στρατηγικές Συνειδητοποίηση από μέρους του τυφλού παιδιού της οντότητάς του ως σημείο αναφοράς μέσα στο χώρο που κινείται και δρα Ασφαλή μετακίνηση μέσα σε κλειστούς χώρους χωρίς μπαστούνι Χρήση μπαστουνιού σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης.

Στρατηγικές Διδασκαλίας που αφορούν στην Κινητικότητα & Προσανατολισμό Μακρο-θεώρηση Σχηματισμός χωρικών αντιληπτικών χαρτών (spatial & concept maps) Η μακρο-θεώρηση των στρατηγικών διδασκαλίας βοηθά το τυφλό άτομο να αυτοκαθοριστεί μέσα στο χωροχρόνο που ζει και κινείται

Διάκριση ακουστικών ερεθισμάτων και στη γνωστική επεξεργασία τους Στρατηγικές Διδασκαλίας που αφορούν στην Καλλιέργεια Ακουστικών & Επικοινωνιακών Δεξιοτήτων Μικρο-θεώρηση Διάκριση ακουστικών ερεθισμάτων και στη γνωστική επεξεργασία τους Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω ενεργητικής ακρόασης και τεχνικών διαλόγου 1.ομαδο-συνεργατικό μοντέλο διδασκαλίας 2.ομάδες δυαδικού τύπου (1-1) 3.peer tutoring Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών

Πολύ ουσιαστικές για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων Στρατηγικές Διδασκαλίας που αφορούν στην Καλλιέργεια Ακουστικών & Επικοινωνιακών Δεξιοτήτων Μακρο-θεώρηση Πολύ ουσιαστικές για την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων Καλλιεργείται διαλεκτική σχέση με πρόσωπα και πράγματα Αφορά τόσο στην ασφάλεια των παιδιών, όσο και στο χωροχρονικό αυτοκαθορισμό τους μέσα στα δρώμενα της καθημερινότητάς τους

Χώρος και Οργάνωση του Σχολείου ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Χώρος και Οργάνωση του Σχολείου Πρόσβαση στο χώρο  συμμετοχή Το εσωτερικό του σχολείου διαμορφωμένο με μία καθαρή λογική οικονομίας κινήσεων Ο χώρος του σχολείου να είναι καλά εξοπλισμένος  να παρέχονται οι απαραίτητες πληροφορίες στο τυφλό παιδί Πολυαισθητηριακά περιβάλλοντα (multi-sensory environments) Εξοπλισμένο µε ηλεκτρονικούς υπολογιστές

Χώρος και Οργάνωση της Τάξης ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Χώρος και Οργάνωση της Τάξης Προσαρμογές (braille, οικονομική αναπαράσταση χαρτών, ολόγλυφα και ανάγλυφα σχήματα κλπ) Φωτισμός και ταξινόμηση θέσεων μέσα στους χώρους εργασίας Ειδικά διαμορφωμένα εργαστήρια με απτικούς και ηχητικούς δείκτες Εντοιχισμένοι πάγκοι εργασίας

Συνολικά… Το σύνολο των στρατηγικών διδασκαλίας στο μικρο-επίπεδο, αποτελούν διαφορετικές έδρες ενός ενιαίου πρίσματος που είναι η μακρο-θεώρηση του παιδαγωγικού ενεργήματος για την εκπαίδευση των παιδιών με ΣΠΟ