Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
«Καινοτομικές/Μαθητοκετρικές» Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις, Μέρος Β’ :
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Podcast με ΘΕΜΑ «Διατροφη και υγεια»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
“ΛΥΣΙΑΣ 2012” 16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Αρχές κατασκευής διδακτικών-μαθησιακών σεναρίων
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
Στην καρδιά της Ευρώπης
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές «Χάρη ζητώ απ’το Θεό να ζήσω όσο θέλω για να μπορώ να τα κρατώ λύρα και βιολοντσέλο» Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές Σπυρλιδάκης Ευστράτιος Μπένσης Ευγένιος-Ιωάννης

Σκοπός της διδασκαλίας Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ κρητικής λύρας και βιολοντσέλου

Χαρακτηριστικά του σεναρίου Η κρητική λύρα, το βιολοντσέλο, ομοιότητες-διαφορές Αναφερόμαστε σε συναδέλφους μουσικούς οι οποίοι θα διδάξουν το γνωστικό αντικείμενο αυτό στην ΣΤ τάξη του δημοτικού Διδακτικός χρόνος: Μία διδακτική ώρα

Μέσα Πίνακας Μαρκαδόρος Διαφάνειες Υπολογιστής Προβολέας Μία κρητική λύρα με το δοξάρι της Ένα βιολοντσέλο με το δοξάρι του

Μαθησιακοί στόχοι Στόχοι: Οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα όργανα με τις διαφορές τους και τις ομοιότητές τους καθώς και να ξεχωρίζουν τη χροιά του ήχου στο κάθε όργανο Να βιώσουν την εμπειρία του κρατήματος των οργάνων Να μπορούν να τοποθετήσουν τα όργανα ως προς την προέλευσή τους και τον γεωγραφικό χώρο όπου παίζονταν και παίζονται. Να μπορούν να αναγνωρίζουν τους φθόγγους στο πεντάγραμμο και να παίξουν κάτι πολύ απλό διαβάζοντάς το

Παιδαγωγικές μέθοδοι Μαθητοκεντρική Άμεση Βιωματική Μέσα από κατάκτηση των εννοιών

Κρητική λύρα Έχει ρίζες από την Ανατολή. Συναντιέται στην Κρήτη μαζί με το Λυράκι, ένα οξύφωνο όργανο. Επίσης στη Κρήτη συναντάμε την βροντόλυρα η οποία δίνει πιο βαθύ και γεμάτο ήχο.

Το βιολοντσέλο Προέρχεται από το βυζαντινό μπελέκ και της Viola da braccio και του violone.Το συναντάμε κυρίως στη Δυτική Ευρώπη και τα τελευταία χρόνια στις χώρες της λεκάνης της Μεσογείου και σε όλο τον κόσμο.

Ομοιότητες μεταξύ κρητικής λύρας και βιολοντσέλου Ομοιότητες μεταξύ κρητικής λύρας και βιολοντσέλου Η κρητική λύρα Είναι χορδόφωνο Παίζεται με δοξάρι Έχει όμοιο χόρδισμα Κατασκευάζεται από ξύλο Έχει χορδιέρα Είναι «τυφλό» Το βιολοντσέλο Είναι χορδόφωνο Παίζεται με δοξάρι Έχει όμοιο χόρδισμα Κατασκευάζεται από ξύλο Έχει χορδιέρα Είναι «τυφλό»

Διαφορές μεταξύ κρητικής λύρας και βιολοντσέλου Η κρητική λύρα Παίζεται ακουμπώντας το νύχι στη χορδή Έχει τρείς χορδές Παίζεται πάνω στο γόνατο Δεν παίζεται pizzicato Έχει μηχανικά μεταλλικά κλειδιά Το βιολοντσέλο Παίζεται πατώντας τη χορδή με το δάχτυλο Έχει τέσσερεις χορδές Στηρίζεται στο έδαφος μέσω μιάς ακίδας Παίζεται με pizzicato Έχει ξύλινα κλειδιά

Αξιολόγηση της ενότητας Ερωτήσεις για να δούμε εάν έχει κατανοηθεί το διδακτικό αντικείμενο Συζήτηση πάνω στο θέμα για να εξακριβώσουμε εάν έχουν κατανοηθεί οι έννοιες

Δραστηριότητα 1 Παίζουμε στον υπολογιστή κομμάτια που αφορούν την λύρα και το βιολοντσέλο Καλούμε τους μαθητές να αναγνωρίσουν ποιο όργανο παίζει στην ηχογράφηση Τους ενθαρρύνουμε να μας πουν τι συναισθήματα τους δημιουργούνται από την κάθε ακρόαση

Δραστηριότητα 2 Χωρίζουμε τους μαθητές σε δύο ομάδες Στη μία ομάδα μοιράζουμε χαρτόνια 10Χ10εκ.με τις 4 νότες Λα, Ρε, Σολ, Ντο, στο πεντάγραμμο στο κλειδί του Σολ Στην άλλη ομάδα μοιράζουμε χαρτόνια με τις έννοιες των φθόγγων που δώσαμε στην πρώτη ομάδα, δηλαδή τις λέξεις ΛΑ, ΡΕ, ΣΟΛ,ΝΤΟ

Δραστηριότητα 2 Ζητάμε από έναν μαθητή της ομάδας Α να σηκώσει ένα χαρτόνι με μια νότα στο πεντάγραμμο Ζητάμε από έναν μαθητή της ομάδας Β να αντιστοιχίσει την λέξη που αντιστοιχεί στην νότα στο χαρτόνι που σήκωσε ο μαθητής της ομάδας Α

Στόχοι της δραστηριότητας 2 Να μπορούν οι μαθητές να αναγνωρίζουν τις νότες στο πεντάγραμμο και να μπορούν να τις διαβάσουν Να μπορούν οι ομάδες να συνεργάζονται μεταξύ τους Να κρατήσουμε τους μαθητές σε εγρήγορση Να μπορούν οι μαθητές διαβάζοντας τις 4 νότες να μπορούν να τις παίξουν στα δύο όργανα

Δραστηριότητα 3 Χωρίζουμε πάλι τους μαθητές σε δύο ομάδες Μαθητές τις ομάδας Α θα παίζουν στο όργανο τις νότες που θα του υποδεικνύουν οι μαθητές της Β ομάδας δείχνοντάς τους τα χαρτόνια με τις νότες Αντιστρέφουμε τους ρόλους των ομάδων

Στόχοι της δραστηριότητας 3 Οι μαθητές να μπορούν διαβάζοντας τις νότες να μπορούν να παίζουν τις νότες αυτές στη κρητική λύρα ή το βιολοντσέλο Να είναι η μαθητές σε συνεχή εγρήγορση Να συνεργάζονται αρμονικά οι δύο ομάδες μεταξύ τους Οι μαθητές με αυτόν τον τρόπο διαπιστώνουν βιωματικά τις διαφορές μεταξύ των δύο οργάνων

Αξιολόγηση των δραστηριοτήτων Κατανόησαν οι μαθητές τις διαφορές και τις ομοιότητες των δύο οργάνων; Βίωσαν οι μαθητές τις διαφορές και τις ομοιότητες ; Νοιώθουν οι μαθητές ικανοποίηση από την συμμετοχή τους στις δραστηριότητες; Νοιώθουν μείωση του άγχους τους λόγω της έκθεσης στους συμμαθητές τους;

Ανακεφαλαίωση των βασικών στοιχείων που αναπτύχθηκαν Μέσα από το Φύλλο εφαρμογής Ανάθεση εργασίας

Ανάθεση εργασίας Να ψάξουν οι μαθητές στο διαδίκτυο να βρουν πηγές άντλησης πληροφοριών 1) για το άκουσμα των δύο οργάνων, της κρητικής λύρας και του βιολοντσέλου, και να εντοπίσουν τις διαφορές ή ομοιότητες στον ήχο μεταξύ των δύο οργάνων 2) για τις κατασκευαστικές ομοιότητες και διαφορές τους 3) Ομοιότητες και διαφορές στο χειρισμό των οργάνων κατά το παίξιμο