Επιχειρησιακή Στρατηγική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Λειτουργίες (Logistics & Operations Management
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Επιχειρησιακή Στρατηγική
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρησιακή Στρατηγική Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Με τον όρο εσωτερικό περιβάλλον ονομάζουμε τις δυνάμεις μέσα στην επιχείρηση, που επηρεάζουν την επιχείρηση και τη λειτουργία της. (Στειακάκης και Κάντζος,2002) Αναφερόμαστε ουσιαστικά σε παράγοντες οι οποίοι βρίσκονται μέσα στην επιχείρηση και χρησιμοποιούνται για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Οι πόροι που αναφέρονται στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης περιλαμβάνουν: Χρηματοοικονομικούς πόρους. Φυσικούς πόρους. Ανθρώπινους πόρους. Τεχνολογικούς πόρους. Λοιποί πόροι. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Χρηματοοικονομικοί πόροι. Οι χρηματοοικονομικοί πόροι αποτελούν αναγκαιότητα για την λειτουργία της επιχείρησης. Οι βασικές πηγές άντλησης χρηματοοικονομικών πόρων είναι: Το μετοχικό κεφάλαιο, Το δανειακό κεφάλαιο. Στόχος της διοίκησης είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων χρηματοοικονομικών πόρων και η βέλτιστη κατανομή τους στις επιμέρους λειτουργίες της επιχείρησης. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Φυσικοί πόροι. Οι φυσικοί πόροι συμπεριλαμβάνουν: Τις εγκαταστάσεις, Τον εξοπλισμό, Τα μηχανήματα, Τα οχήματα, Τις υπάρχουσες πρώτες ύλες κ.α. Στόχος της διοίκησης είναι η βέλτιστη χρήση τους στις επιμέρους λειτουργίες της επιχείρησης προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή απόδοση. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Ανθρώπινοι πόροι. Οι φυσικοί πόροι συμπεριλαμβάνουν το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης. Στόχος της διοίκησης είναι η: Εξασφάλιση ικανοποιητικού αριθμού εργαζομένων για τη σωστή λειτουργία της επιχείρησης. Μελέτη των ικανοτήτων των εργαζομένων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, με γνώμονα την τοποθέτησή τους στην κατάλληλη θέση. Παροχή κινήτρων απόδοσης στους εργαζομένους. Μέτρηση και αναπροσαρμογή της στοχοθέτησης του ανθρώπινου δυναμικού. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Λοιποί πόροι. Στο πλαίσιο αυτό συμπεριλαμβάνονται στοιχεία που μπορούν να χαρακτηριστούν ως πόροι και συνοψίζονται στους εξής: Οργανωτικοί πόροι. Στους οργανωτικούς πόρους συγκαταλέγονται τα συστήματα προγραμματισμού, ελέγχου και συντονισμού. Πόροι καινοτομίας. Ως τέτοιοι νοούνται οι εργαζόμενοι με σημαντικές ικανότητες, η ερευνητική υποδομή κ.α. Φήμη. Η καλή εικόνα στο πλαίσιο της συνεργασίας τόσο με τους πελάτες όσο και τους προμηθευτές. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Σχηματική απεικόνιση εσωτερικού περιβάλλοντος. Χρηματοοικονομικοί πόροι Τεχνολογικοί πόροι Ανθρώπινοι πόροι Φυσικοί πόροι 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Επιχείρηση Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Η ανάγκη απάντησης σε μία σωρεία ερωτημάτων, οδήγησε στη διαμόρφωση θεωριών αναφορικά με τον τρόπο ανάλυσης του εσωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων. Τα ερωτήματα αυτά μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα: Από τι εξαρτάται η αποτυχία ή επιτυχία των επιχειρήσεων; Γιατί κάποιες ομοειδής επιχειρήσεις επιτυγχάνουν ενώ άλλες όχι; Πώς και ποιες επιχειρήσεις καταφέρνουν να επεκτείνουν την επιτυχία τους στο διηνεκές; Η θεωρία του Michael Porter είναι μία από τις σημαντικότερες θεωρίες ανάλυσης εσωτερικού περιβάλλοντος. Στην θεωρία αυτή η επιτυχία των επιχειρήσεων αποδίδεται στην ικανότητα της επιχείρησης να προσαρμόζει τον στρατηγικό σχεδιασμό της ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες του εξωτερικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος . 1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρίες ανάλυσης Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Η θεωρία αυτή συνδυάζει το εσωτερικό περιβάλλον με την σημασία της επίδρασης του εξωτερικού περιβάλλοντος στην διαμόρφωση των επιχειρησιακών συνθηκών. Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της, όταν το εξωτερικό περιβάλλον μεταβάλλεται με ταχείς ρυθμούς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε επιχείρησης συνθέτουν μια περισσότερο σταθερή βάση για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της στρατηγικής. Οι επιχειρήσεις διαφέρουν μεταξύ τους τόσο ως προς τους πόρους και τις ικανότητες που κατέχουν όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα αυτά στοιχεία. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρίες ανάλυσης Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Πόροι με υλική υπόσταση Πόροι χωρίς υλική υπόσταση Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Πόροι Υλικοί (χρηματοοικονομικοί, φυσικοί, ανθρώπινοι, οργανωτικοί) Πόροι με υλική υπόσταση Άυλοι (τεχνολογικοί, καινοτομία, φήμη, εταιρική κουλτούρα, επωνυμία, πληροφόρηση για τον πελάτη κτλ) Πόροι χωρίς υλική υπόσταση 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Χρηματοοικονομικοί πόροι Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Παραδείγματα υλικών πόρων. Χρηματοοικονομικοί πόροι Δανειοληπτική ικανότητα επιχείρησης Ικανότητα δημιουργίας εσωτερικών κεφαλαίων Φυσικοί πόροι Τοποθεσία εργοστασίου Αρτιότητα εξοπλισμού Ανθρώπινοι πόροι Εκπαίδευση, εμπειρία, κρίση, εξυπνάδα εργαζομένων Προσαρμοστικότητα, αφοσίωση εργαζομένων 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Παραδείγματα υλικών πόρων. Οργανωτικοί πόροι Δομή επιχείρησης, συστήματα προγραμματισμού ελέγχου και συντονισμού 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Παραδείγματα άυλων πόρων. Τεχνολογικοί πόροι Τεχνολογική ικανότητα (πατέντες, εμπορικά σήματα, δικαιώματα ευρεσιτεχνίας) Γνώση για την υλοποίηση των παραπάνω Πόροι καινοτομίας Εργαζόμενοι με σημαντικές ικανότητες Ερευνητικές εγκαταστάσεις Φήμη Μεταξύ επιχείρησης και πελατών Μεταξύ επιχείρησης και προμηθευτών 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Ανάλυση ικανοτήτων. Ο σωστός και κατάλληλος συνδυασμός πόρων προκύπτουν οι ικανότητες. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χτίζεται από τον βέλτιστο συνδυασμό των πόρων και των ικανοτήτων. Οι ικανότητες διαχωρίζονται σε 2 βασικές κατηγορίες: Τις οριακές ικανότητες. Θεμελιώδεις – μοναδικές ικανότητες. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Θεμελιώσεις- μοναδικές ικανότητες Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Ανάλυση ικανοτήτων. Οριακές ικανότητες Ικανότητες που μπορεί να κατέχονται και από τους ανταγωνιστές ή που είναι εύκολα αντιγράφονται. Οι ικανότητες αυτές δεν προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην επιχείρηση. Θεμελιώσεις- μοναδικές ικανότητες Ικανότητες που δεν μπορούν να αποκτηθούν από ανταγωνιστές. Προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μάλιστα σε πολλές των περιπτώσεων διατηρήσιμο. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Ανάλυση ικανοτήτων. Προϋποθέσεις και σημαντικά χαρακτηριστικά. Προϋποθέσεις: Θα πρέπει να συμμετέχουν στην διαμόρφωση αξίας όπως την αντιλαμβάνονται οι πελάτες. Θα πρέπει να προσδίδουν το χαρακτηριστικό της διαφοροποίησης. Θα πρέπει να παρέχουν την δυνατότητα εξέλιξης. Θα πρέπει να παρέχουν την δυνατότητα εισόδου σε νέες αγορές. Χαρακτηριστικά: Διάρκεια μεγαλύτερη από αυτή των προϊόντων, της χρησιμοποιούμενης τεχνολογίας κ.α. Δεν αφορούν μόνο ένα προϊόν. Έχουν το στοιχείο της υπερβατικότητας. Έχουν περιορισμένο αριθμό. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Δημιουργία θεμελιωδών ικανοτήτων. Σχηματική απεικόνιση. Πόροι (Resources) Υλικοί Άυλοι Δημιουργία Θεμελιωδών Ικανοτήτων (core competences) Ικανότητες (Capabilities) Ομάδες πόρων Είναι Πηγή 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Θεωρία πόρων- ικανοτήτων Θεμελιώδεις ικανότητες (Core Competences) Πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Είναι Πηγή Διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (sustainable competitive advantage) Είναι Βάση για Στρατηγική ανταγωνιστικότητας (strategic competitiveness) Οδηγούν σε Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. 4.Επιλογή στρατηγικής Στρατηγική Διαμόρφωση στρατηγικής με βάση τους πόρους και τις ικανότητες Πιθανότητα επίτευξης και διατήρησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος 3.Αξιολόγηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων 5.Αναγνώριση ελλείψεων σε πόρους που πρέπει να καλυφθούν 2.Αναγνώριση ικανοτήτων Ικανότητες (Capabilities) 1.Αναγνώριση πόρων. Εκτίμηση δυνατών και αδύνατων σημείων Πόροι Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Επομένως στα 5 στάδια διαμόρφωσης στρατηγικής έχουμε: Αναγνώριση και ταξινόμηση των πόρων. Υπάρχει δυσκολία όσον αφορά τους μη μετρήσιμους πόρους π.χ. φήμη, ικανότητες ανθρώπινου δυναμικού κ.α. Αναγνώριση ικανοτήτων επιχείρησης. Ο σωστός συνδυασμός των πόρων διαμορφώνει τις ικανότητες. Η αναγνώριση των ικανοτήτων (οριακών και θεμελιωδών) κρίνεται σημαντική. Η αναγνώριση των θεμελιωδών ικανοτήτων αναλύεται σε 4 διαστάσεις: Γνώσεις και ικανότητες. Τεχνικά συστήματα. Διοικητικά συστήματα. Αξίες και κανόνες σχετιζόμενες με τα 3 παραπάνω. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Βάση ικανοτήτων και γνώσης Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Σχηματική απεικόνιση 2 σταδίου ανάπτυξης στρατηγικής. Οι γνώσεις και ικανότητες διαφαίνονται μέσω των τεχνικών συστημάτων, ενώ τα 2 αυτά καθοδηγούνται από την διοίκηση. Το πρόβλημα που προκύπτει είναι η ενδεχόμενη έλλειψη αντικειμενικότητας της διοίκησης που μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένη κριτική των ικανοτήτων και γνώσεων της επιχείρησης. Πρέπει η διοίκηση να είναι αντικειμενική στο πλαίσιο της αξιολόγησης και θα πρέπει να προσπαθεί να εντοπίσει εκείνες οι οποίες προσδίδουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Βάση ικανοτήτων και γνώσης 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αξίες και νόρμες Τεχνικά συστήματα Διοικητικά συστήματα Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. 3. Αποτίμηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων. Στο στάδιο αυτό: γίνεται αντιληπτό το κατά πόσο οι πόροι και οι ικανότητες που προκύπτουν είναι σε θέση να μας παρέχουν διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. εξετάζεται ο χρόνος απόσβεσης και απαξίωσης των ικανοτήτων και το κατά πόσο είναι εύκολο να αντιγραφούν. συνυπολογίζονται οι σχέσεις πόρων και ικανοτήτων, όσο και η πολυπλοκότητα των σχέσεων αυτών. Χαρακτηριστικά πόρων και ικανοτήτων που αξιολογούνται σε αυτό το στάδιο: Διάρκεια. (Durability) σε γενικές γραμμές, όσο πιο αργά απαξιώνονται πόροι και ικανότητες τόσο περισσότερο διαρκεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι πόροι σε σχέση με τις ικανότητες απαξιώνονται σε πολύ γρηγορότερους ρυθμούς. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. Χαρακτηριστικά πόρων και ικανοτήτων που αξιολογούνται σε αυτό το στάδιο: Διαύγεια. (Transparency) ο όρος αυτός αναφέρεται στην ταχύτητα με την οποία οι ανταγωνιστές μπορούν να αναλύσουν και να αντιγράψουν τις σχέσεις που αποτυπώνονται ανάμεσα στους πόρους και τις ικανότητες. Όσο μεγαλύτερο το διάστημα τόσο περισσότερο διατηρείται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Μεταβιβασιμότητα. (Transferability) αναφέρεται στην ταχύτητα με την οποία μπορούν οι βασικοί ανταγωνιστές να συγκεντρώσουν πόρους και ικανότητες προκειμένου να αντιγράψουν το πλαίσιο της στρατηγικής. Η σχέση με την διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι αντιστρόφως ανάλογη. Δυνατότητα αντιγραφής.(Duplicability) Αναφέρεται στην δυνατότητα των ανταγωνιστών να χρησιμοποιήσουν τους πόρους και τις ικανότητες ώστε να αντιγράψουν την στρατηγική και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Θεωρία πόρων – ικανοτήτων. 4.Σχεδιασμός και επιλογή στρατηγικής. στο στάδιο αυτό επιλέγουμε την στρατηγικής που θα ακολουθήσουμε. Εάν ο κλάδος δραστηριοποίησης δεν επιτρέπει διαρκεί ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τότε η επιχείρηση θα πρέπει να προσπαθεί να επιτυγχάνει συνέχεια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα προκειμένου να αναγκάζει τους βασικούς ανταγωνιστές να δαπανούν πόρους και προσοχή στην διαδικασία αντιγραφής των πλεονεκτημάτων που έχουμε δημιουργήσει. 5. Εντοπισμός ελλείψεων σε πόρους και ικανότητες. στο τελικό αυτό στάδιο η διοίκηση οφείλει να εντοπίσει ελλείψεις σε πόρους και ικανότητες και να προσπαθήσει να καταστήσει την επιχείρηση σαφώς ανταγωνιστική απέναντι στους βασικούς της αντιπάλους. Επίσης διαμορφώνει, εμπλουτίζει και αναδιοργανώνει την παραγωγική διαδικασία της όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Βασικός γνώμονας της η παραμονή της επιχείρησης στην κορυφή του κλάδου για μεγάλο χρονικό διάστημα. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον Michael Porter. Εκφράζει ένα σύστημα από ανεξάρτητες επιχειρησιακές λειτουργίες οι οποίες συνδέονται με συσχετίσεις. Οι συσχετίσεις αυτές υπάρχουν όταν το αποτέλεσμα μιας δραστηριότητας επηρεάζει το κόστος ή την αποδοτικότητα μιας άλλης δραστηριότητας (Porter M.; 1998), έτσι ώστε να παράγεται μια σημαντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και προστιθέμενης αξίας. (Porter M.; 1985). Μια επιχείρηση εξετάζεται υπό το πρίσμα των δραστηριοτήτων που εκτελεί για να παρέχει στους πελάτες της το προϊόν ή την υπηρεσία της. Η αλυσίδα αξίας του Porter αναλύει τις στρατηγικά κύριες δραστηριότητές της, τα κόστη που αντιμετωπίζει η επιχείρηση και τις δυνατότητες διαφοροποίησης της. Σύμφωνα με τον Porter μια επιχείρηση αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όταν οι αλυσίδες αξίας της είναι χαμηλότερου κόστους ή επιτυγχάνονται με καλύτερο τρόπο από αυτές των ανταγωνιστών της. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Σύμφωνα με την θεωρία του Porter οι λειτουργίες της επιχείρησης σε 2 γενικές ομάδες: τις κύριες. τις υποστηρικτικές. Οι κύριες έχουν να κάνουν: με τη δημιουργία προϊόντος, τη διανομή, τη προώθηση, την υποστήριξη του προϊόντος. Οι υποστηρικτικές αναφέρονται στις δραστηριότητες που περιβάλλουν τις κύριες και παρέχουν την απαραίτητη υποδομή για την διασφάλισή τους. Τα προϊόντα ή οι παραγόμενες υπηρεσίες διέρχονται από όλες τις λειτουργίες της αλυσίδας και σε κάθε στάδιο αυξάνουν την αξία τους. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Υποστηρικτικές λειτουργίες Εσωτερική υποδομή και διοίκηση 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Διοίκηση ανθρωπινών πόρων Έρευνα και ανάπτυξη, πληροφοριακά συστήματα Προμήθειες- εφοδιασμός Διαχείριση εισερχόμενων (Inbound logistics) Παραγωγικές λειτουργικές διεργασίες (Operations) Διαχείριση εξερχομένων (Outbound logistics) Marketing και πωλήσεις Υπηρεσίες μετά την πώληση (services) Περιθώριο Κύριες λειτουργίες Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Κύριες λειτουργίες περιλαμβάνουν: την διαχείριση εισερχομένων (inbound logistics) ασχολείται με την υποδοχή, την αποθήκευση, την εσωτερική διακίνηση των Α΄υλών, την απογραφή, τον έλεγχο αποθεμάτων και τυχόν επιστροφές σε προμηθευτές. την διαχείριση παραγωγής (operations) συμπεριλαμβάνονται όλες οι σχετιζόμενες με την τροποποίηση των Α΄υλών σε τελικό προϊόν. την διαχείριση εξερχομένων (outbound logistics) αφορά όλες τις δραστηριότητες παράδοσης του προϊόντος στον καταναλωτή. το marketing και τις πωλήσεις (marketing and sales) αφορά τις λειτουργίες που σχετίζονται με την προβολή του προϊόντος και την πληροφόρηση γύρω από αυτό. τις υπηρεσίες μετά την πώληση (after sales services) αναφέρεται στις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση μετά την πώληση του προϊόντος. Περιλαμβάνει την εγκατάσταση του προϊόντος, την εκπαίδευση του καταναλωτή στη χρήση του προϊόντος κ.α. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Υποστηρικτικές λειτουργίες έχουν έντονη παρουσία σε όλη την αλυσίδα αξίας του προϊόντος και περιλαμβάνουν: τις προμήθειες – αγορές. όλες οι λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την αγορά υλικών απαραίτητων για την παραγωγική διαδικασία. την έρευνα και ανάπτυξη. αναφέρεται στον σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων προϊόντων, μέσω νέων τεχνολογιών και τεχνογνωσίας. την διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. ενέργειες που σχετίζονται με την στελέχωση και την κατανομή των εργασιών στο ανθρώπινο δυναμικό. την εσωτερική υποδομή. σχετίζονται με τον προγραμματισμό και τον έλεγχο της επιχείρησης, όπως για παράδειγμα η διοίκηση, ο στρατηγικός σχεδιασμός, η νομική υποστήριξη κ.α. 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Διαφοροποιημένη επιχείρηση Αλυσίδα αξίας επιχείρησης Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος. Αλυσίδα αξίας. (Porter) Το σύστημα αξίας. (σχηματική απεικόνιση) Διαφοροποιημένη επιχείρηση Αλυσίδες αξίας προμηθευτών Αλυσίδα αξίας επιχείρησης Αλυσίδες αξίας καναλιών Αλυσίδες αξίας αγοραστών 1.1.1 Στρατηγική ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αλυσίδα αξίας Αλυσίδα αξίας επιχειρηματικής μονάδας Αλυσίδα αξίας επιχείρησης Αλυσίδα αξίας επιχειρηματικής μονάδας Αλυσίδα αξίας προμηθευτών Αλυσίδα αξίας καναλιών Αλυσίδα αξίας αγοραστών Αλυσίδα αξίας επιχειρηματικής μονάδας Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Συνέχεια Ανάλυσης Εσωτερικού περιβάλλοντος Επιπλέον θα παρατεθούν παραδείγματα και θα γίνουν ασκήσεις σχετικά με τα ανωτέρω. Για το επόμενο μάθημα Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ