Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Subtitle WorkshopSubtitle Workshop Πρόγραμμα εισαγωγής υπότιτλων σε video.
Advertisements

O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
Δ.Π.Θ. ΤΕΦΑΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Μ. Μιχαλοπούλου.
Εργασία Ecomobility Εκπαιδευτήρια Καντά Έτος: 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τζώρτζη Μαρία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Προγραμματισμός Δράσης Επιχείρησης.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:ΕΝΑ ΕΥΡΥ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ.
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Οθόνη εισόδου στο περιβάλλον του λογισμικού
Ποιες είναι οι πιθανές παρενέργειες των ΟΒΕΑ;
ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΡΘΡΟ 31: ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΙΤΗΤΩΝ…………………………………………….
ΦΑΙΑΚΙΔΑ: ΕΝΟΤΗΤΑ 11 ζ Η Φαιακίδα αποτελεί ένα επεισόδιο της ενότητας του “Νόστου” της Οδύσσειας (αγώνας του Οδυσσέα να επιστρέψει στην Ιθάκη).
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Το πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το νερο στη λογοτεχνια και στην επιστημη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί:
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Σχολικός εκφοβισμός Ιστορίες (1ο μέρος) Παρατηρητές
Ήθη και έθιμα της Κεφαλονιάς
Αξιολόγηση VIDEO μικροδιδασκαλίας
Δημιουργική εργασία ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
3ο Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης Προκοπίου Αικατερίνη Φιλόλογος
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
1ο Γυμνάσιο Ανατολής Σχολικό έτος
Εκπαιδευτικό Σεμινάριο
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΔΑΛΚΥΡΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 2014.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΙΣΤΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
B' ΤΑΞΗ Το εσωτερικό του Η/Υ
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2014 – 2020
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ερευνητικη εργαςια Α΄ Λυκειου Τιτλος: "Τροποι ψυχαγωγιας των εφηβων" Τμημα : Α5 δευτερο τετραμηνο γΕΛ Παιανιας, ςχολικο ετος:
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Γυμνάσιο Κωνσταντινουπόλεως Στροβόλου
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις

Εισαγωγή Τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα εισήγαγαν στην αρχή την Πληροφορική και κατόπιν τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών μέσω διαδικασιών Οι διαδικασίες ένταξης ήταν/είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων

Παράμετροι που επηρέασαν Με τα αναλυτικά προγράμματα (δηλαδή με το τι διδάσκεται) και το πλαίσιο προγράμματος σπουδών Με τη βαθμίδα της εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια) που αφορά η εισαγωγή και η ένταξη. Με τους προς επίτευξη διδακτικούς και γνωστικούς στόχους. Οι στόχοι διαφοροποιούνται ανάλογα με τη βαθμίδα Με τις οικονομικές, πολιτισμικές και κοινωνικές συγκυρίες. Με το επίπεδο της τεχνολογικής ανάπτυξης. Με τις φιλοσοφικές και ιδεολογικές θεωρήσεις των πρωτεργατών της ένταξης.

Ο διαχωρισμός των όρων Εισαγωγή, ένταξη και ενσωμάτωση Εισαγωγή : η ύπαρξη κάποιων μαθημάτων Πληροφορικής και περιστασιακές χρήσεις Πληροφορικής και ΤΠΕ σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα Ένταξη : η ύπαρξη ενός συνόλου μαθημάτων σχετικών με την Πληροφορική στο πρόγραμμα σπουδών όσο και η χρήση των ΤΠΕ σαν εκπαιδευτικό μέσο σε μεγάλο ποσοστό του προγράμματος σπουδών. Ενσωμάτωση : η τακτική χρήση των ΤΠΕ από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου με σκοπό να βελτιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία

Φάσεις ένταξης της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Φάση της εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και των διδακτικών μηχανών (πριν το 1970) Προσπάθεια ένταξης media στα σχολεία Ραδιόφωνο Τηλεόραση video Σχετίζεται με τη χρήση διαφόρων συσκευών γενικής χρήσης στην εκπαίδευση καθώς και γίνεται η αρχή της συζήτησης για τη δημιουργία ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ για την επίτευξη του αναλυτικού προγράμματος

Φάση της Πληροφορικής Προσέγγισης (1970 – 1980) Σχετίζεται με την πληροφοριοποίηση της κοινωνίας Σε αναπτυγμένες χώρες σιγά-σιγά εντάσσεται το μάθημα της πληροφορικής στα σχολεία (λύκεια) Η επιστήμη της Πληροφορικής γίνεται αυτόνομη Έμφαση για τη διδασκαλία του προγραμματισμού. Δημιουργία μαθημάτων που διδάσκονται με τη βοήθεια υπολογιστή.

Φάση της Πληροφορικής ως γνωστικό αντικείμενο και ως εκπαιδευτικό μέσο (1980 – 1990) Η φάση αυτή σχετίζεται με μια σφαιρική προσέγγιση που προτείνει τη γενικότερη εισαγωγή της Πληροφορικής και των τεχνολογιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η πληροφορική στα σχολεία γίνεται αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα αναλαμβάνει να είναι ο κατεξοχήν αρμόδιος θεσμός εκπαίδευσης και μόρφωσης σε θέματα πληροφορικής

Φάση όπου οι ΤΠΕ γίνονται μέσο διδασκαλίας και μάθησης (μετά το 1990) Υπάρχουν/συμβαίνουν δύο χαρακτηριστικά: Υποβάθμιση της πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου από τα σχολεία σε πολλές χώρες (Γαλλία) αλλά όχι στην Ελλάδα Η γενικότερη ένταξη των ΤΠΕ στις διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και η προσπάθεια ενσωμάτωσης των ΤΠΕ σε όλο το εύρος του προγράμματος σπουδών και στη καθημερινή σχολική πρακτική

Δύο γεγονότα χαρακτηρίζουν την εξέλιξη ως προς το θέμα: Η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο, εποπτικό μέσο διδασκαλίας – γνωστικό αντικείμενο (1/3) Δύο γεγονότα χαρακτηρίζουν την εξέλιξη ως προς το θέμα: Η αναγκαία και ενίοτε αναγκαστική ένταξη των ΤΠΕ λόγω της εξέλιξης της κοινωνίας. Αυτό ονομάζεται ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. (Κοινωνία της Πληροφορίας). Η σχεδόν καθολική αποδοχή ότι υπάρχει ανοικτή κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος και επιταγή για παιδαγωγική ανανέωση και πολλοί προσδοκούν ότι η ανανέωση αυτή θα έρθει με τα συστήματα ΤΠΕ

Η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο, εποπτικό μέσο διδασκαλίας – γνωστικό αντικείμενο (2/3)

Η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο, εποπτικό μέσο διδασκαλίας – γνωστικό αντικείμενο (3/3)

Το τεχνοκεντρικό πρότυπο (1/2) Χαρακτηρίζεται από τεχνολογικό ντετερμινισμό ο οποίος προσεγγίζει την Πληροφορική ως ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο στο πρόγραμμα σπουδών. Το πρότυπο αυτό συνάδει με την αντίληψη ότι οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν στέρεες βάσεις σους υπολογιστές Το πρότυπο αυτό σχετίζεται άμεσα με το επίπεδο ανάπτυξης της ίδιας της επιστήμης της Πληροφορικής

Το τεχνοκεντρικό πρότυπο (2/2) Η ένταξη της Πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου στα σχολεία απαιτεί απαντήσεις στα εξής ερωτήματα: Ποιες βαθμίδες της εκπαίδευσης αφορά η ένταξη αυτή Ποιο θα είναι το πλαίσιο του προγράμματος σπουδών δηλαδή ποιες γνώσεις θα οικοδομηθούν Ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάξουν το μάθημα αυτό Ποιες διδακτικές μεθοδολογίες θα πρέπει να ακολουθηθούν Πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της τεχνολογικής υποδομής.

Το ολοκληρωμένο ή ολιστικό πρότυπο Το πρότυπο αυτό εκφράζει την αντίληψη ότι η Πληροφορική και οι ΤΠΕ αποτελούν εργαλείο μάθησης σε όλο το εύρος του προγράμματος σπουδών και συνιστούν έκφραση μιας ολιστικής διαθεματικής προσέγγισης της μάθησης δηλαδή μια διεπιστημονική μέθοδο εργασίας. Το πρότυπο προϋποθέτει διαφορετικές παιδαγωγικές αντιλήψεις τόσο στην επιλογή της γνώσης και της διδακτικής πρακτικής όσο και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών

Το πραγματολογικό πρότυπο «Ας αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα» Στηρίζεται στα δύο προηγούμενα πρότυπα Συνιστά ένα συμβιβασμό ανάμεσα στις δύο προσεγγίσεις δηλαδή τι είναι εφικτό να κάνουμε με βάση την δική μας πραγματικότητα Συνδυάζει τα παιδαγωγικά πλεονεκτήματα της ολοκληρωμένης προσέγγισης με τους όρους του εφικτού

Η εκπαίδευση στην Πληροφορική Εσείς το γνωρίζετε καλύτερα Συζήτηση στην τάξη Επίπεδο εκπαιδευτικών Πως επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής Έχουν αρκετή γνώση οι Πληροφορικοί?

Η διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση - ΣΤΟΧΟΙ Επίλυση προβλημάτων Διατύπωση υποθέσεων και επαλήθευση Δυνατότητα αναζήτησης, εντοπισμού και αξιολόγησης γνώσεων μέσα από ένα πεδίο πληροφοριών Αντιμετώπιση περίπλοκων καταστάσεων του περιρρέοντος χώρου Αυτονομία αντιμετώπισης προβλημάτων και καταστάσεων Ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων Επαγωγική προσέγγιση της γνώσης Ανάπτυξη μοντέλων και διερεύνηση των ορίων εγκυρότητας τους Ανάπτυξη κριτικής σκέψης Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας