Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Jigsaw: Τί είναι;.
Σενάριο.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) Παρασκευή, 27 Μαρτίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
KOHLBERG ( )  Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη  Η ηθική λογική (reasoning)
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Θ. Ε
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Η σχέση θεωρίας και πράξης στην Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μαθηματοσ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ-ΛΙΑΓΚΗΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Δημιουργικότητα: Κρίση: Σύγκριση: Αντιπαράθεση: Περιγραφή: Ερμηνεία: Ανάλυση: Επιχειρηματολογία: Αξιολόγηση: Έλεγχος: Αμφισβήτηση: Παρατήρηση: Προφορική έκφραση και παρουσίαση:  Επίλυση προβλημάτων:

Δημιουργικότητα: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να δημιουργώ συγκεκριμένες νέες ενδιαφέρουσες συνθήκες, να παίρνω αποφάσεις μέσα από προκαθορισμένες ή μη αναμενόμενες δραστηριότητες, με το να επικοινωνώ με βάση τις επιλογές μου και τις ανάγκες μου, με το να επιλύω προβλήματα και μελέτες περίπτωσης, με το να παρατηρώ ανάλογες δραστηριότητες και περιπτώσεις άλλων ανθρώπων, με το να εμπλέκομαι δυναμικά σε κοινωνικές ομάδες και να κοινωνικοποιούμαι, με το να μου προσφέρεται η δυνατότητα να εκφράζομαι, να δίνω λύσεις σε ερωτήματα και προβλήματα, να έχω καλή εικόνα και γνώση του κοινωνικού περιβάλλοντος

Κρίση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να κρίνω, να ασκώ κριτική και να δημιουργώ μια κρίση, μια τεκμηριωμένη άποψη για την αξία και χρησιμότητα κάποιων απόψεων ή θεωριών ή ακόμα για το αληθές ορισμένων γεγονότων

Σύγκριση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να συγκρίνω, να προσεγγίζω και να ορίζω ομοιότητες και διαφορές για δύο ή περισσότερα θέματα και ενδεχομένως καταλήγω σε αυτό που είναι προτιμότερο.

Αντιπαράθεση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να μεταφέρω μια αντίθετη άποψη απέναντι στην ήδη υπάρχουσα, έτσι ώστε να προβάλλω τις διαφορές τους. Μαθαίνω να αντιπαραθέτω διαφορετικές απόψεις με το να κάνω χρήση του δικαιώματος στη διαφορετικότητα, ενώ ταυτόχρονα σέβομαι την άλλη άποψη και πρακτική

Περιγραφή: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να περιγράφω και να δίνω μια αναλυτική εικόνα ενός θέματος. Μαθαίνω να εκθέτω επεξηγηματικά ένα γεγονός ή ζήτημα με το να χρησιμοποιώ την παρατηρητικότητά μου, να αναζητώ την ολότητα του θέματος, να ορίζω την αρχή, την πορεία και το τέλος ενός γεγονότος ή μιας εμπειρίας,

Ερμηνεία: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αναλύω και να εξηγώ ένα θέμα ή ένα γεγονός και ταυτόχρονα ορίζω το πλαίσιο της αποσαφήνισής του. Επιπρόσθετα, αναζητώ τους παράγοντες και τα αίτια που το προκάλεσαν

Ανάλυση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αναλύω ένα θέμα ή ένα γεγονός, το αντιλαμβάνομαι στην ολότητά του και ταυτόχρονα επιχειρώ με επεξηγηματικό και δομημένο λόγο να το ερμηνεύσω και να το συλλάβω στην ολότητά του.

Επιχειρηματολογία: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να επιχειρηματολογώ, να χρησιμοποιώ θεωρητικά και πρακτικά παραδείγματα για να ισχυροποιήσω μια ή περισσότερες απόψεις.

Αξιολόγηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αξιολογώ, να κάνω μια θεώρηση για την αξία, αποτελεσματικότητα, εγκυρότητα κάποιων στοιχείων και για το κατά πόσο αληθεύουν ή είναι χρήσιμα. Αμφισβήτηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αμφισβητώ ένα ζήτημα με το να ελέγχω την εγκυρότητά του ως προς κάποιες αξίες και δεν το δέχομαι εκ προοιμίου ως σωστό, αποτελεσματικό ή γενικά αποδεκτό

Παρατήρηση: Παρατήρηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να παρατηρώ ένα ζήτημα ή μια διαδικασία με το να εντοπίζω όλες του τις διαστάσεις, όσο μικρό ή ασήμαντο και αν είναι. Μαθαίνω να παρατηρώ μέσα από παραδείγματα, γεγονότα και μελέτες περίπτωσης/φυσικό περιβάλλον

Προφορική έκφραση και παρουσίαση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να εκφράζομαι προφορικά και να παρουσιάζω δεδομένα και κεκτημένα που βασίζονται σε αυτά που έχω μάθει και μπορώ να τα αποδώσω με ενδιαφέροντα τρόπο

Επίλυση προβλημάτων: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να επιλύω προβλήματα και να δίνω άμεσες λύσεις σε ζητήματα που προκύπτουν. Λειτουργώ γρήγορα, άμεσα και αποτελεσματικά με το να μπορώ να τα κατηγοριοποιώ, να τα ταξινομώ και να τους δίνω μια αξία.

Δημιουργικότητα: Κρίση: Σύγκριση: Αντιπαράθεση: Περιγραφή: Ερμηνεία: Ανάλυση: Επιχειρηματολογία: Αξιολόγηση: Έλεγχος: Αμφισβήτηση: Παρατήρηση: Προφορική έκφραση και παρουσίαση:  Επίλυση προβλημάτων:

Εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση: Η άποψη του ΕΑΠ Αν το σύνθημα στο 19ο αιώνα ήταν «εκπαίδευση για τους μη έχοντες και μη γνωρίζοντες» αν το σύνθημα στο 20ο αιώνα ήταν «ακόμα περισσότερη εκπαίδευση για τους μη έχοντες» το σύνθημα στο 21ο αιώνα θα πρέπει να είναι «προσβάσιμη και ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους». (Λιοναράκης, 2001:33)