ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Advertisements

Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΠΑΔΗ Γ’2 BLACK AND WHITE THEATRE ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
DLQ Βοήθημα για το μάθημα Ενότητα 1 – Προ Παραγωγή Βοήθημα για τον εκπαιδευτή.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/9 ΑΝΑΘΕΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός,
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Πολυμέσα Οι “multi-διαστάσεις’’ των multimedia. Περιγραφή Ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Αναφορά προόδου ή κατάστασης
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Slideshare.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις και εφαρμογές σε εκπαιδευτικό πλάισιο
ΑριστοτEλειο ΠανεπιστΗμιο ΘεσσαλονΙκηΣ ΣχολΗ ΚαλΩν ΤεχνΩν
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο Θεατρική Παραγωγή Κυριακή 22 Μαΐου 2016

A’ ΜΕΡΟΣ Τα επαγγέλματα του θεάτρου

Β’ ΜΕΡΟΣ Τα στάδια μιας θεατρικής παραγωγής Β’ ΜΕΡΟΣ Τα στάδια μιας θεατρικής παραγωγής

1. Πριν από τις πρόβες Πρώτη και καθοριστική είναι η επιλογή του έργου. Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με την επιλογή του (πώς αφορά το έργο τον σύγχρονο θεατή, ποια η προσωπική (συναισθηματική) εμπλοκή του σκηνοθέτη με το κείμενο π.χ. εκφράζει το υπαρξιακό κενό, ποια είναι τα κρίσιμα ερωτήματα που θέτει το έργο για την σύγχρονη εποχή κ.τ.λ.).

  Σε συνεργασία με τον δραματολόγο θα πρέπει να γίνει δραματουργική ανάλυση του έργου. Βασικά ερωτήματα: ποιο το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο του έργου, ποια τα κύρια θέματα που θα πρέπει να αναδειχθούν και στην παράσταση, ποιες οι δευτερεύουσες πλοκές, πώς αξιολογείται το γενικότερο έργο του συγγραφέα αλλά και το συγκεκριμένο έργο την εποχή που γράφτηκε, σε ποια χρονική περίοδο διαδραματίζεται το έργο, τι γνωρίζουμε για την παραστασιολογία του, ποιες οι επιρροές και η επίδραση του έργου στην εποχή του και μετά, ποιοι είναι οι επιδιωκόμενοι στόχοι του έργου (του συγγραφέα), ποια τα κομβικά σημεία ως προς την εξέλιξη της πλοκής, πώς λειτουργούν οι χαρακτήρες.

  Τέλος, αφού γίνει η δραματουργική ανάλυση θα πρέπει ο σκηνοθέτης να πάρει τις αποφάσεις του σχετικά με τις πιθανές αλλαγές, αφαιρέσεις, προσθήκες στο κείμενο. Ο Harold Pinter με την Liv Ullman στους Μοντέρνους Καιρούς

Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να οργανώσει το «στήσιμο» της παράστασης.   Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να οργανώσει το «στήσιμο» της παράστασης. Καίριας σημασίας ερωτήματα: ποιοι είναι οι στόχοι του σκηνοθέτη και της παράστασης, σε ποιο χρονικό πλαίσιο/εποχή θα τοποθετηθεί η δράση, με ποια κριτήρια θα επιλεγούν οι ηθοποιοί, ποια θα είναι η αισθητική της παράστασης και αντίστοιχα η εικονογραφία της, τι απαιτούν οι επιλογές αυτές, ποια η συμβολή της τεχνολογίας στην παράσταση (σκηνικό, φωτισμοί, βίντεο, ήχος), ποιος ο ρυθμός της παράστασης, ποιος ο φωτισμός και τα υπόλοιπα μέσα έκφρασης, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων έναρξης και κλεισίματος της παράστασης, πώς θα υποστηριχθεί επικοινωνιακά η παράσταση και πώς θα επηρεαστεί η προώθηση της παράστασης από την αισθητική της;

  Θα πρέπει να πάρει αποφάσεις σχετικές με τον ανθρώπινο ιστό της παράστασης και αντίστοιχα να προβεί στην επιλογή: α. των συντελεστών (ομάδα δημιουργίας: σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορογράφος, σχεδιαστής φωτισμών, βοηθός σκηνοθέτη) και β. ηθοποιών (χορευτών, τραγουδιστών), ανάλογα με τις απαιτήσεις της σκηνοθεσίας. Θα πρέπει να αποφασίσει επίσης για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επιλογή, κυρίως των ηθοποιών π.χ. ακροάσεις. Old Times, σκηνοθεσία Victor Pappas, ACT Theatre, Seattle

  Πριν την έναρξη των προβών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο καθορισμός του χρονοδιαγράμματος της παραγωγής. Στο χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να δίνονται πληροφορίες: για την ημερομηνία της πρεμιέρας, τον αριθμό των παραστάσεων, το πρόγραμμα των προβών, τις συναντήσεις παραγωγής, την εβδομάδα παραγωγής και τις ημερομηνίες της πιθανής περιοδείας.

Άλλες πιο συγκεκριμένες πληροφορίες που θα περιλαμβάνονται στο χρονοδιάγραμμα της παραγωγής είναι: - οι ημερομηνίες παράδοσης σκηνικών, κουστουμιών, σκηνικών αντικειμένων, - οι ημερομηνίες και οι λίστες τεχνικών εργασιών (βάψιμο σκηνής, στήσιμο σκηνικών, κρέμασμα φώτα, βίντεο) με λεπτομερή αναφορά στο πρόγραμμα της εβδομάδας παραγωγής.

  Πριν ξεκινήσουν οι πρόβες, ο σκηνοθέτης πρέπει να έρθει σε επαφή με τα μέλη της ομάδας δημιουργίας (σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορογράφος, σχεδιαστής φωτισμών, βοηθός σκηνοθέτη) και με τα μέλη της ομάδας παραγωγής (διευθυντής παραγωγής, διευθυντής σκηνής, τεχνικοί, ηλεκτρολόγος, φωτιστής, ηχητικός, υπεύθυνος βεστιαρίου, κατασκευαστής κοστουμιών (μοδίστρα) και να τους εξηγήσει τις σκέψεις του για την παράσταση και να συζητήσει τους τρόπους που όλοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην συγκεκριμένη παραγωγή.

  Σε συνεργασία με τον διευθυντή παραγωγής θα πρέπει ο σκηνοθέτης να επιλέξει (ενοικίαση, φιλοξενία) και να διαμορφώσει τον χώρο των προβών έτσι ώστε να προσομοιάζει με τον χώρο της παράστασης και να έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Πριν από τις πρόβες θα πρέπει όλοι οι συντελεστές να έχουν τις βασικές πληροφορίες για τον χώρο των προβών και της παράστασης, για τις πρόβες (κείμενο, χώρος προβών, διάρκεια, άνετο ντύσιμο κ. ά.).

2.Κατά τη διάρκεια των προβών   2.Κατά τη διάρκεια των προβών Συντονισμός προβών και ηθοποιών: στάδιο του τραπεζιού, γκρουπάρισμα των προβών, σταδιακή δουλειά με την κάθε σκηνή και περάσματα στο τέλος της εβδομάδας/ενότητας, γενικές πρόβες, τεχνικές πρόβες, ανοικτές πρόβες/προπαραστάσεις Ο Rufus Sewell και η Kristin Scott Thomas σε πρόβα των Παλαιών Καιρών, σκηνοθεσία Ian Rickson, Harold Pinter Theatre 2013

  2.Κατά τη διάρκεια των προβών Οργάνωση της πρόβας: ζέσταμα, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμοί, κινησιολογικά/μουσικά (φωνή) ζεστάματα, πρόβα, χαλάρωση, αναστοχασμός, (αυτο)αξιολόγηση, παρατηρήσεις, homework για την επόμενη πρόβα

 

  Διαρκής επικοινωνία με ομάδα παραγωγής και ομάδα δημιουργίας (συναντήσεις παραγωγής) Θα πρέπει να αρχίσει η προώθηση της παράστασης, επομένως ο σκηνοθέτης θα πρέπει να συνεργαστεί με τον φωτογράφο για να παρουσιάσει την αίσθηση της παράστασης, με τον γραφίστα για την αφίσα και το πρόγραμμα καθώς και με την ομάδα επικοινωνίας και προώθησης του θεάτρου για να γίνει το (τηλεοπτικό/ραδιοφωνικό) σποτ και η γενικότερη προώθηση (συνεντεύξεις, δελτία τύπου) της παράστασης στον τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

3.Εβδομάδα παραγωγής Ετοιμασία σκηνικού: βάψιμο σκηνής, στήσιμο σκηνικού Διορθώσεις κοστουμιών, σκηνικών αντικειμένων Φώτα: κρέμασμα, στήσιμο, σταμπιλάρισμα Ηχητική πρόβα και πρόβα άλλης τεχνολογίας π.χ. βίντεο, haze machine κ.τ.λ. Τεχνική πρόβα Γενική πρόβα +φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση Προπαράσταση (για φίλους, συνδρομητές του θεάτρου, αναγνώστες περιοδικού κ.τ.λ.)  

4.Πρεμιέρα και παραστάσεις   4.Πρεμιέρα και παραστάσεις Πρεμιέρα των Παλαιών Καιρών, σκηνοθεσία Ian Rickson, Harold Pinter Theatre, 2013 Ο σκηνοθέτης θα είναι παρών στην πρεμιέρα και πιθανώς σε κάποιες παραστάσεις. Μπορεί να δώσει κάποιες τελευταίες διορθώσεις – παρατηρήσεις σε σχέση με την παράσταση ή μπορεί να επιλέξει να βρίσκεται σε όλες τις παραστάσεις για να ελέγχει ο ίδιος την σωστή ροή της παράστασης.