10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Advertisements

Η ολοκλήρωση σε πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Burnout Εκπαιδευτικών
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Μονογραφία Επαγγέλματος
Μαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών Β. Αργυρόπουλος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Προσχολική Παιδαγωγική
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ 10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Ο σχολικός χώρος δεν αποτελεί απλά το περιβάλλον που φιλοξενεί την παιδαγωγική διαδικασία αλλά αντίθετα αποτελεί σημαντικό παράγοντα των διαδικασιών της αγωγής (Μπότσογλου, 2001· 2010). έλλειψη ολοκληρωμένων στοιχείων αναφορικά με την ποιότητα του χώρου των ελληνικών προσχολικών προγραμμάτων. αντιπαράθεση της ελληνικής νομοθεσίας (ΦΕΚ, 645· Γενική Διεύθυνση Έργων – Διεύθυνση Μελετών Συμβατικών Έργων, 2008) με τις επιταγές της σύγχρονης παιδαγωγικής αλλά και με τα κριτήρια που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί από διεθνείς οργανισμούς και σημαντικά προγράμματα προσχολικής αγωγής, Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας επιβεβαιώνουν τους παραπάνω ισχυρισμούς μας, καθώς το επίπεδο της ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος των προσχολικών προγραμμάτων του δείγματος είναι χαμηλό και αποκαλύπτει πολλαπλές ελλείψεις. Παρά, ωστόσο, την αποδεδειγμένη σπουδαιότητα του χώρου τόσο για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών όσο και για την ποιότητα του προσχολικού προγράμματος, το θέμα αυτό φαίνεται πως απασχολεί περιορισμένα τόσο τους ερευνητές όσο και τους παιδαγωγούς

ο χώρος δεν είναι ευέλικτος, δηλαδή δεν μπορεί να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών και τις εκάστοτε δραστηριότητες που οργανώνονται Αντίθετα, χρησιμοποιείται με στατικότητα και στερεοτυπικούς τρόπους. ο χώρος δεν έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα στις αλλαγές των παιδαγωγικών μεθόδων που υιοθετούνται, τουλάχιστον στο Νηπιαγωγείο (ΔΕΠΠΣ) και δεν φαίνεται να δίνει στο παιδί την δυνατότητα της ενεργητικής μάθησης. Eρευνητικά δεδομένα (Σακελλαρίου 2012, Σακελλαρίου και συν., 2007· Ρέντζου, 2011· Γερμανός, 2002· 2003· 2004β· 2005β) δεν διαπιστώθηκε να υπάρχει σύνδεση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο, χώροι για διάφορες μορφές ομάδων εργασίας, χώροι που να σέβονται την ανάγκη του παιδιού για εκούσια μόνωση δεν υπάρχει λειτουργική συνέχεια μεταξύ των διαφόρων χώρων O εξωτερικός χώρος χρησιμοποιείται ως χώρος διαλείμματος και δεν παρέχει ευκαιρίες για οργανωμένες μαθησιακές δραστηριότητες. οι παιδαγωγοί δεν είναι κατάλληλα επιμορφωμένοι αναφορικά με τη σπουδαιότητα του χώρου και τον τρόπο που αυτός πρέπει να είναι οργανωμένος. στην ελληνική εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, η οργάνωση του χώρου ακολουθεί ένα ενιαίο μοντέλο που διακρίνεται για τα στερεότυπα και στατικά χαρακτηριστικά του.

Σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα φαίνεται πως ξεκινάει από την αρχιτεκτονική του χώρου. Το πρόβλημα αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι οι αρχιτέκτονες και οι σχεδιαστές δεν γνωρίζουν πολλά για τον τρόπο ανάπτυξης των παιδιών, τις ανάγκες αλλά και τη λειτουργία των προγραμμάτων προσχολικής αγωγής. Έτσι, δημιουργούν κτίρια τα οποία μπορεί να είναι ίσως εντυπωσιακά αλλά όχι λειτουργικά και ανάλογα των σκοπών του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης (Stoecklin & White, 2005). Όπως όμως έχουμε ήδη αναφέρει, ο χώρος των προσχολικών προγραμμάτων μάθησης και η οργάνωσή του, αποτελούν μια ειδική περίπτωση, καθώς οι ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας είναι διαφορετικές από αυτές των παιδιών που φοιτούν στις υπόλοιπες σχολικές βαθμίδες.

Εισηγήσεις

Ύπαρξη σωστών κτιριακών εγκαταστάσεων Ύπαρξη σωστών κτιριακών εγκαταστάσεων. Το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και οι ΟΤΑ, δια μέσου του Υπουργείου Εσωτερικών, θα πρέπει να μεριμνήσουν για τη δημιουργία κτιρίων που να είναι ασφαλή για τα παιδιά, να ικανοποιούν τις αισθητικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες και να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις κατασκευαστικές διατάξεις, τις οποίες έχουμε παρουσιάσει. Τα αρμόδια Υπουργεία (Παιδείας και Εσωτερικών) θα πρέπει να μεριμνήσουν και για τη διαφύλαξη της ασφάλειας των παιδιών και την εφαρμογή των διατάξεων ασφαλείας. Δαπάνες παγίου κεφαλαίου, που αφορούν στα έξοδα κατασκευής και συντήρησης σχολικών κτιρίων και υποδομών, καθώς και στην προμήθεια και συντήρηση του εξοπλισμού Συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων με ερευνητές, οι οποίοι θα αξιολογούν το επίπεδο ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος των προσχολικών προγραμμάτων, θα διατυπώνουν προτάσεις Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση, η επιμόρφωση και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών. Δεν αρκεί μόνο η ύπαρξη κατάλληλου εξοπλισμού και υλικού αλλά και η σωστή χρήση του χώρου Μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στην παιδαγωγική διαδικασία με αρχιτέκτονες και παιδοψυχολόγους είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένας χώρο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των παιδιών και των παιδαγωγών, και θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους προγράμματος Αναδιοργάνωση του σχολικού χώρου και εξοπλισμός που ικανοποιούν τις ανάγκες των παιδιών, δεν είναι μονολειτουργικά και εξασφαλίζουν ευελιξία

Η αυλή είναι χώρος αγωγής και εκπαίδευσης. Κρίνεται αναγκαίο να δοθεί η αρμόζουσα σημασία και στην αξία και τη σπουδαιότητα του εξωτερικού χώρου Η αυλή είναι χώρος αγωγής και εκπαίδευσης. Για να ικανοποιεί, όμως, ο εξωτερικός χώρος τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλά και για να προσφέρει ποικίλα ερεθίσματα και δυνατότητες για αυθόρμητες δραστηριότητες, πρέπει Να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος, Να δίνεται τόση σημασία στην οργάνωσή του όση δίνεται και στην οργάνωση του εσωτερικού χώρου. Οι παιδαγωγοί να οργανώνουν δραστηριότητες στον εξωτερικό χώρο, Να εμπλέκουν τα παιδιά σε δραστηριότητες που θα τα φέρουν σε επαφή με τη φύση και Να τον οργανώνουν με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει στα παιδιά την δυνατότητα να αποκτήσουν εμπειρίες, να πειραματιστούν και να εξερευνήσουν

Τέλος, το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό. Η έννοια του ανοιχτού σχολείου επιτρέπει στα παιδιά να κινούνται ελεύθερα ανάμεσα στα μαθησιακά κέντρα, και τους επιτρέπει ακόμη να απαντούν στα ερεθίσματα που λαμβάνουν μέσω των αισθητηρίων οργάνων τους. Ο χώρος πρέπει να είναι όμορφος και καθαρός. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο φωτισμό, την υφή, την ακουστική ισορροπία και την πυκνότητα. Μια ενορχήστρωση όλων αυτών των συνιστωσών μπορεί να παράγει ένα θετικό περιβάλλον για τα παιδιά Οι σύγχρονες τάσεις της προσχολικής αγωγής θέλουν το σχολικό χώρο σε μία συνέχεια. Μέσα από το «αναδυόμενο» πρόγραμμα που ως σημείο εκκίνησης έχει τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες και τις επιθυμίες των παιδιών (Σακελλαρίου, 2012), ο χώρος λειτουργεί και πρέπει να λειτουργεί ευέλικτα. Αυτό το σχήμα, όσο ελεύθερο κι αν φαίνεται με την πρώτη ματιά, στην πραγματικότητα απαιτεί ορθολογικό σχεδιασμό και οργάνωση.