Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σελ: Η Ρωμαϊκή ειρήνη Τσιλιμίγκρας Γιάννης Ιστορικός.
Advertisements

Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
Σταυροφορίες.
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 1η,2η,3η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ( ).
Εργασία Ιστορίας Είστε ενας ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΣ. Να παράξετε ενιαίο κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου σε α΄ ενικό πρόσωπο με νοσταλγικο-φιλικο υφος α) Ποιος είσαι.
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Σταύρος Μαυρομιχάλης Γ2 Μάθημα:Θρησκευτικά Υπεύθυνος κθαηγητής: Καπετανάκης Γεώργιος Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Παπαϊωάννου Ευαγγελία Εργασία: Ευρωπαϊκή Διάσταση, γένεση και περιεχόμενο Εξάμηνο:
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
και η μερική αναδιοργάνωση
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Οι χώρες της Ε.Ε..
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Ευρωπαϊκή Ιστορία 4η συνάντηση 14/3/2017.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Η Ευρώπη και οι εξωευρωπαϊκοί λαοί
Απαρχές της Ευρωπαϊκής Ιστορίας
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Οι Σταυροφορίες_Εισαγωγή
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Οι μεγάλοι διωγμοί των Χριστιανών: Δέκιος
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
και η μερική αναδιοργάνωση
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη

Η σύνδεση της Ευρώπης με τον κόσμο της Χριστιανοσύνης διαφαίνεται τον 8ο αι. μ.Χ. με τις κατακτήσεις των Αράβων Η Ευρώπη διαχωρίζεται (σε σχέση με τον «άλλο», που εκπροσωπεί τη διαφορά και την απειλή)

Η σημασία των εξω-ευρωπαικών απειλών για τη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανισμού 8ο αι. μ.Χ.: Κάρολος Μαρτέλος: (επικεφαλής των Ευρωπαίων που πολεμούν ενάντια στους Άραβες) συνδέει την κοινή ταυτότητα των κατοίκων της Ευρώπης με την εξωτερική απειλή) Καρλομάγνος (διάδοχος των Ρωμαίων αυτοκρατόρων) (768 – 814 μ.Χ.): μίλησε για την κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα (ως απόρροια της διαρκούς ειρήνης) όταν στάθηκαν ανίκανοι (οι Ρωμαίοι) να αναχαιτίσουν τις καταστροφικές επιδρομές των Βίκινκς (οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν ως βάρβαροι, δηλ. ως απειλή για τον πολιτισμό & τις αξίες της τότε ευρωπαϊκής κοινωνίας)

Ο ρόλος των Σταυροφοριών στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Ο ρόλος των Σταυροφοριών στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Κατά την περίοδο των Σταυροφοριών (1095) ο πάπας Ουρβανός ΙΙ αναλαμβάνει εκστρατεία προστασίας των χριστιανών Σε μεταγενέστερες μαρτυρίες: εμφανίζεται να υποστηρίζει ότι Ασία και Αφρική έχουν κυριαρχηθεί από την παρουσία των απίστων και ότι μόνο η Ευρώπη (ή μάλλον ένα τμήμα της) ανήκει στο χριστιανικό κόσμο.

Δεν ήταν, όμως, μόνο οι εξωευρωπαικές απειλές που ενίσχυσαν την αντίληψη ότι η Ευρώπη αποτελεί μία οντότητα, αλλά, η ίδια η Εκκλησία, δημιούργησε εκκλησιαστικά κέντρα (επισκοπές και μοναστήρια), όπου πηγαινοέρχονταν μοναχοί που μιλούσαν μία κοινή γλώσσα και μετέφεραν έναν ενιαίο πολιτισμό.

Ο ρόλος της Εκκλησίας στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Ο ρόλος της Εκκλησίας στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Η Εκκλησία δημιούργησε ένα δίκτυο από επισκοπές και μοναστήρια, όπου πλήθος μοναχών μιλούσε μια κοινή γλώσσα και μετέφερε έναν ενιαίο πολιτισμό Σε διάφορες πόλεις: αναπτύχθηκαν κέντρα μελέτης που περιέκλειαν τις γνώσεις και τις ηθικές αξίες του Μεσαίωνα Έτσι, στις «νοητικές αναπαραστάσεις» του μεσαιωνικού ανθρώπου για την Ευρώπη «άλλοι» εισέρχονται και «άλλοι» απωθούνται.

Ο ρόλος της παπικής Ρώμης στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Συνοψίζοντας: Ο ρόλος της παπικής Ρώμης στη σύνδεση Ευρώπης – Χριστιανοσύνης Εξωευρωπαικές απειλές: ενισχύουν την αντίληψη ότι η Ευρώπη αποτελεί μια οντότητα (παρά τις επιμέρους διαφορές από περιοχή σε περιοχή) Παπική Ρώμη: προωθεί την εικόνα του «πανευρωπαικού κέντρου» με χαρακτηριστικά τον καθολικισμό και τα λατινικά ως κοινή γλώσσα)