Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου
Ευρωπαϊκή Ιστορία 1η συνάντηση 21/2/2017

2 Αιτιολόγηση μαθήματος
Γιατί το μάθημα; Η Ευρώπη το σπίτι μας; Επηρεάζει τη ζωή μας; (πώς;) Συγκριτική μελέτη Γνώση

3 Πώς θα γίνεται το μάθημα;
Διαλέξεις σε πολλά θέματα. Εργασίες Συζητήσεις

4 Ύλη Βιβλίο Σταθμοί Βάρος στα σημερινά και ιδιαίτερα την εκπαίδευση

5 Ερώτημα πρώτο Ποια Ευρώπη; Όνομα - σύνορα και περιεχόμενο

6 Τρεις προσεγγίσεις Τα περισσότερα βιβλία αρχίζουν από τα τέλη του 10ου αιώνα περίπου το 980 (Ειρήνη στην Ευρώπη, ανάπτυξη των πόλεων. Περίοδος των Πανεπιστημίων). Άλλα εκκινούν από την Καρολίγγεια Αναγέννηση του 8ου αιώνα. Τέλος, λιγότεροι όπως ο Ε. Durkheim και ο Friedrich Paulsen εντοπίζουν τις απαρχές της εκπαίδευσης νωρίτερα, τον 5 και 6ο αιώνα, την περίοδο κατάλυσης της Δυτικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

7 Θεώρηση E. Durkheim. Απαρχές εκπαίδευσης Ρώμη. Εισβολές «Βαρβάρων»
1.Θέλει να περάσει το λόγο του Θεού στους «Βαρβάρους». 2. Έχει ανάγκη από κληρικούς. 3. (παραπέμπει και στο 1). Χριστιανισμός. Ενδιαφέρεται όχι μόνο για την προσωπική σωτηρία όπως οι ινδουιστές αλλά για τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Άρα θέλει να έρθει κοντά στους άλλους να τους πείσει. Πώς κατάφερε να περάσει το μήνυμα στους «Βαρβάρους»; 1.Χρήση των πρακτικών της αρχαιότητας όπως η διαλεκτική, η ρητορική. Άρα προσφυγή στην υπάρχουσα αρχαιοελληνική και λατινική πάραδοση. 2. Ίδρυσε εκπαιδευτήρια: δύο ειδών. 1. Τα καθεδρικά (για τους κληρικούς) και τα μοναστηριακά (στα μοναστήρια). 3.Προσαρμόστηκε στον πολιτισμό (συνήθειες, ήθη των «Βαρβάρων») ώστε να γίνει αποδεκτή. Επομένως. Η παρεχόμενη εκκλησιαστική εκπαίδευση περικλείει μία εγγενή αντίφαση: Συγκερασμός θρησκευτικού και κοσμικού στοιχείου, ιερού και βέβηλου. Αυτό το στοιχείο ενυπάρχει στο σχολείο για καιρό. Τι το ριζικά νέο έφερε η εκκλησία στην εκπαίδευση; Στην αρχαιότητα η διδασκαλία ήταν κατακερματισμένη. Ο μαθητής πήγαινε στον δάσκαλο και μάθαινε ένα γνωστικό αντικείμενο. Τώρα ο χώρος είναι σταθερός και, κυρίως, ενότητα της εκπαίδευσης γύρω από τις χριστιανικές αρχές.

8 Οι βαρβαρικές επιδρομές 6ο αιώνα. Ύφεση εκπαιδευτικής κίνησης
Οι βαρβαρικές επιδρομές 6ο αιώνα. Ύφεση εκπαιδευτικής κίνησης. Δύο εστίες της: τάγμα Βενεδικτίνων στη νότια Ευρώπη και ιρλανδική Εκκλησία (αρχαιοελληνοτραφής): Ανταλλαγές χάρη στην κινητικότητα των μοναχών Η βελτίωση: Η Καρολίγγεια Αναγέννηση του 8ου αιώνα Δύο Λόγια για την αυτοκρατορία: Καρλομάγνος ή Κάρολος ο Μέγας ( ) Φράγκος. Ιδρυτής της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας περιελάμβανε μεγάλο Μέρος της σημερινής Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία και τμήμα της Ισπανίας. Στην Αυλή του στο Άαχεν έφτιασε το Σχολείο της Αυλής με επικεφαλής τον Αλκουίνο. Σχολεία σε πολλά μέρη με στόχο κατάρτιση κληρικών και διοικητικών στελεχών. Περιεχόμενο μάθησης: Οι εφτά ελευθέριες τέχνες (trivium – quatrivium έμφαση στη γραμματική).

9 Ζακ Λε Γκοφ: (οι Διανοούμενοι στο μεσαίωνα εκ. Κέδρος, 2002: 35-6)
Ζακ Λε Γκοφ: (οι Διανοούμενοι στο μεσαίωνα εκ. Κέδρος, 2002: 35-6). «Υπήρξε Καρολίγγεια Αναγέννηση»; «Η Καρολίγγεια Αναγέννηση δεν παρουσιάζει κανένα από τα ποσοτικά χαρακτηριστικά που θεωρούμε ότι εμπεριέχει η έννοια αναγέννηση. Όσο και αν βελτιώνεται η παιδεία των γόνων των ευγενών, που φοιτούν στη σχολή του Παλατιού, των μελλοντικών κληρικών, που εκπαιδεύονται σε μεγάλα μοναστήρια ή επισκοπικά κέντρα, καταλύεται οριστικά σχεδόν η στοιχειώδης εκπαίδευση που πρόσφεραν τα μεροβίγγεια μοναστήρια στα φτωχά παιδιά της υπαίθρου. Με τη μεγάλη μεταρρύθμιση του Τάγματος των Βενεδικτίων, το 817, την οποία εμπνεύστηκε ο αυτοκράτορας Λουί λε Πιε (Louis le PIeux) από τον άγιο Μπενουά ντ’Ανιάν (saint Benoit d’Aniane), αφού το μοναχικό τάγμα επανήλθε στην αρχική εσωστρέφεια του ασκητισμού, οι «εξωτερικές» σχολές των μοναστηριών έκλεισαν. Πρόκειται λοιπόν για αναγέννηση μιας κλειστής ελίτ –ενός ελάχιστου αριθμού- που είχε στόχο να προετοιμάζει για την καρολίγγεια μοναρχία ένα φυτώριο διοικητικών και πολιτικών στελεχών. Τα εγχειρίδια ιστορίας της Γαλλικής Δημοκρατίας έκαναν μεγάλο σφάλμα να εκλαϊκεύουν την εικόνα του Καρλομάγνου, αγράμματου άλλωστε, παρουσιάζοντάς τον ως προστάτη της μαθητικής νεολαίας και πρόδρομο του Ζιλ Φερί (Jules Ferry).


Κατέβασμα ppt "Ευρώπη και Ελλάδα. Συγκρότηση αντικειμένου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google