. Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Κούρτη-Καζούλλη Βασιλεία Eπίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιου Αιγαίου Επιστημονικά υπεύθυνη για τη Δράση 7 στο Νότιο Αιγαίο.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Οριζόντιες και Εστιασμένες Δράσεις για Ευπαθείς Ομάδες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.

 

Βασικές αρχές στη λειτουργία του σχολείου Βασικές αρχές στη λειτουργία του σχολείου Σεβασμός στην κουλτούρα και στο πολιτισμό που ο κάθε μαθητής και μαθήτρια φέρνει στο σχολείο Αξιοποίηση αυτού του πολιτισμού προς όφελος όλων των παιδιών (Ελλήνων και μεταναστών) Ανάπτυξη της συνεργασίας και της δημιουργικότητας όλων των παιδιών με βάση τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους. Παρακολούθηση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε μαθητή και μαθήτριας. Προσπάθεια εφαρμογής εκπαιδευτικού σχεδιασμού, πριν από την ανάληψη οποιασδήποτε δράσης.

Συστηματική μελέτη και καταγραφή των ιδιαίτερων συνθηκών μέσα στις οποίες συντελείται η εκπαιδευτική πράξη. Εφαρμογή βιωματικών και ενεργητικών μεθόδων στη διαδικασία της μάθησης. Στενή συνεργασία και αλληλοβοήθεια των εκπαιδευτικών μεταξύ τους (λειτουργία ομάδας εκπαιδευτικών). Στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών μας και ανάπτυξη από κοινού δράσεων. Υποστήριξη, όταν υπάρχει ανάγκη, από φορείς και υποστηρικτικές δομές και στενή συνεργασία μαζί τους. Σεβασμός στην παιδική ηλικία και στο δικαίωμα για χαρά και δημιουργία στο πλαίσιο του σχολείου.

Δράσεις και Πρωτοβουλίες που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται στο 132ο Δ Δράσεις και Πρωτοβουλίες που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται στο 132ο Δ.Σ. Αθηνών: Διερεύνηση και άμεση αντιμετώπιση των βιοποριστικών και άλλων βασικών αναγκών των μαθητών/μαθητριών (διοργάνωση συσσιτίου και μέτρα για κάλυψη των διατροφικών αναγκών των παιδιών, ανταλλακτικά- χαριστικά παζάρια ρουχισμού και σχολικών ειδών κλπ.) Αξιοποίηση της γλώσσας, του πολιτισμού και των εμπειριών που μεταφέρουν όλα τα παιδιά στο σχολείο από την πατρίδα και την οικογένειά τους. Διδασκαλία, εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, της μητρικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς μαθητές/μαθήτριες.

Διεύρυνση του περιεχομένου των εθνικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων με επικέντρωση στις ανθρωπιστικές αξίες, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος προσβολής της θρησκευτικής ή της εθνικής ταυτότητας των παιδιών. Προγράμματα πρόληψης και υγείας για μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς, με στόχο την προσωπική και κοινωνική μας ανάπτυξη και υγεία και με θεματολογία σχετική με βασικές δεξιότητες ζωής. Συχνή επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/μαθητριών, ώστε να αναγνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να υποστηρίζουμε ανάλογα τα παιδιά στις δυσκολίες τους. Συνεργασία σχολείου και οικογενειών μαθητών με δομές και φορείς υγείας, και ειδικούς επιστήμονες για την πρόληψη ή την επίλυση σοβαρών ζητημάτων.

Τακτικές συνεδρίες του Συλλόγου διδασκόντων. Ενδοσχολική επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς και παράλληλα, σταθερή συμβουλευτική και υποστήριξη από επιστήμονες ψυχικής υγείας. Διδασκαλία από εθελοντές εκπαιδευτικούς της ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς. Επιμόρφωση γονέων με στόχο την ενίσχυση του γονεϊκού τους ρόλου και παράλληλα, την ενδυνάμωση της μεταξύ τους σχέσης και της σχέσης τους με το σχολείο. Γραπτές ανακοινώσεις πολύγλωσσες και παράλληλη προφορική διερμηνεία στις γλώσσες των μεταναστών γονέων στις συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονέων.

Συμμετοχή εκπαιδευτικών και γονέων στην οργάνωση και λειτουργία φορέων κοινωνικής αλληλεγγύης της γειτονιάς (Κοινωνικό Φαρμακείο και Ιατρείο Γκράβας). Συνεργασία του σχολείου με φορείς αλληλεγγύης της τοπικής κοινωνίας για υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Δραστηριότητες τέχνης, πολιτισμού, αθλητισμού για παιδιά και ενήλικες στο χώρο του σχολείου εκτός ωραρίου λειτουργίας του σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.

Τα αποτελέσματα των δράσεων Τα αποτελέσματα των δράσεων   Τα παιδιά έρχονται με χαρά στο σχολείο, έχει ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση και ο αυτοσεβασμός τους, αναπτύσσουν γρήγορα τις μεταξύ τους σχέσεις και τη σχέση τους με το σχολείο, δεν παρατηρούνται τάσεις απομόνωσης, αποκλεισμού και περιθωριοποίησης σε κανένα παιδί. Όλα τα παιδιά βελτιώθηκαν στα μαθήματα. Τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο εντάσσονται εύκολα και γρήγορα. Μείωση μαθητικών διαρροών. Μείωση της επιθετικότητας των παιδιών.

Δημιουργία Συλλόγου Γονέων, στον οποίο συμμετέχουν ισότιμα και συνεργάζονταν μετανάστες και Έλληνες γονείς. Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Σύνδεση με δομές υγείας και ειδικούς επιστήμονες. Οι εκπαιδευτικοί αποκτήσαμε γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία, ώστε να διαχειριζόμαστε δημιουργικά την ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού στις τάξεις μας καθώς και θέματα που αφορούν στην επικοινωνία τους με τους γονείς.

Ενδεικτική βιβλιογραφία Ανδρούσου, Α. (2005). «Πώς σε λένε;». Διεργασίες μίας Επιμορφωτικής Παρέμβασης στη Μειονοτική Εκπαίδευση. Αθήνα: GUTENBERG. Apple, M. (2008/1993). Επίσημη Γνώση (μτφ. Μ. Μπατίλας). Θεσ/νίκη: Επίκεντρο. Apple, M. & Beane, J. (1999). Democratic Schools. Lesson from the chalk face. Buckingham: Open University Press. Freire, P. (2006/1998). Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν (μτφ. Μ.Ταμπαράκης). Αθήνα: Επίκεντρο. Πηγιάκη, Π. (2006). Δημοκρατική – Κριτική εκπαιδευτική καινοτομία. Μαθήματα από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Αθήνα: Γρηγόρης. Τσάφος, Β. (2014). Αναλυτικό πρόγραμμα. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Αθήνα: Μεταίχμιο. Τσιάκαλος, Γ. (2000). Οδηγός Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μακρυνιώτη, Δ. (2001). Παιδική ηλικία. Αθήνα: Νήσος Χαραβιτσίδης, Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο στην Αθήνα. Θεσ/νίκη: Επίκεντρο.