ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διδασκαλία στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Βρυξέλλες 24/10/2011 Συνάντηση εργασίας με τους εκπαιδευτικούς των Τ.Ε.Γ.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Εργαστήριο Φυσικής Υποδείξεις για τη συγγραφή των γραπτών εργασιών
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Δυναμικό του σχολείου μαθητές, Τμήματα Α=7,Β=6,Γ=5 33 Καθηγητές Κενά: 14 ώρες Γερμανικών 18 ώρες Καλλιτεχνικών 10 ώρες Φιλολογικών 15 ώρες.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Τπε και γλώσσα.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Μετάβαση από το Δημοτικό
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Curriculum Based Measurement (CBM)
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Το Πρόγραμμα Σπουδών της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας εδράζεται σε τρεις βασικούς άξονες που αφορούν: Ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων γύρω από τη λογοτεχνική παραγωγή και τη γλωσσική διατύπωση Καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων που αποσκοπούν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου με εμπλουτισμένο λεξιλόγιο Καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών που απαρτίζουν τη δημοκρατική πολιτότητα

Το μάθημα των Νέων Ελληνικών στο Γυμνάσιο αποτελείται από δύο γνωστικά αντικείμενα Νέα Ελληνικά Νεοελληνική Γλώσσα (3 περίοδοι την εβδομάδα) Λογοτεχνία (2 περίοδοι την εβδομάδα)

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Με τη διδασκαλία του μαθήματος της γλώσσας επιδιώκεται: Η άριστη κατάκτηση, κατανόηση και χρήση της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Η ανάπτυξη του «Κριτικού γραμματισμού» σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας. Η ανάπτυξη προφορικού και γραπτού λόγου

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Με τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας επιδιώκεται: Με τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας επιδιώκεται: Η κατανόηση, ανάλυση και ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων Η διάκριση των λογοτεχνικών «γενών» (ποίηση –πεζογραφία) και αναγνώριση των βασικών «ειδών» των ποιητικών μορφών Αισθητική αγωγή των μαθητών Ανάπτυξη της δημιουργικής γραφής μέσα από σύνθεση βιωματικών αφηγήσεων, συνεντεύξεων, ανασύνθεση ποιημάτων ή και εικονογραφήσεων

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Στη Λογοτεχνία ακολουθείται η μέθοδος της συνανάγνωσης – συνεξέτασης κειμένων Γίνεται αρχικά ταυτόχρονη ανάγνωση δυο ή τριών κειμένων, ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν τις διαφορετικές οπτικές θέασης των πραγμάτων Ακολούθως γίνεται αντιπαραβολή των κειμένων, ώστε να συγκριθούν χαρακτήρες, στάσεις, ενέργειες των προσώπων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Γίνεται καθημερινά Είναι συντρέχουσα και διαμορφωτική Στην αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη η επιμέλεια, η πληρότητα του περιεχομένου η εμπλουτισμένη λεξιλογική διατύπωση των κατ’ οίκον εργασιών η προφορική συμμετοχή και το συνεχές ενδιαφέρον του μαθητή στο μάθημα η βαθμολογία των εξεταστικών δοκιμίων

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Ο μαθητής συγκεντρώνει έγκαιρα (και όχι την παραμονή του γραπτού) την ύλη του διαγωνίσματος: βιβλίο, τετράδιο, σημειώσεις, φύλλα εργασίας Διαβάζει με προσοχή συμφώνα με τις οδηγίες του καθηγητή Δοκιμάζει να απαντήσει γραπτώς σε ερωτήσεις που πιθανόν να συναντήσει στο διαγώνισμα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Το διαγώνισμα της Λογοτεχνίας περιλαμβάνει διδαγμένα και αδίδακτα κείμενα και ερωτήσεις συγκριτικές σχετικά με αυτά Το διαγώνισμα της Γλώσσας περιλαμβάνει την παραγωγή γραπτού επικοινωνιακού λόγου (έκθεση)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Την ώρα του διαγωνίσματος ο μαθητής πρέπει: Να μην αγχώνεται Να έχει προετοιμαστεί καλά και σωστά, σύμφωνα με τις οδηγίες του διδάσκοντα Να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις Να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχουν ορθογραφικά λάθη και ότι όλες οι λέξεις είναι τονισμένες Οι απαντήσεις βρίσκονται μέσα στα κείμενα γι’ αυτό να διαβάζονται προσεκτικά Να μην αντιγράφει αυτούσια αποσπάσματα από τα κείμενα αλλά να τα γράφει με δικά του λόγια Να ελέγχει αρκετές φορές το γραπτό του, πριν το παραδώσει

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Ο μαθητής πρέπει: να πειθαρχεί στους κανονισμούς να κάθεται σωστά στο θρανίο του και να παρακολουθεί το μάθημα Η προσοχή και η συγκέντρωση την ώρα της διδασκαλίας του μαθήματος είναι το κλειδί για την επιτυχία του!

«Τα ελληνικά είναι εύκολα δεν χρειάζεται να διαβάσω»! Είναι όμως; ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρέπει να γίνεται επιμελώς και καθημερινά Η μελέτη να γίνεται σε συγκεκριμένο και σταθερό χώρο, π.χ στο δωμάτιό του «Τα ελληνικά είναι εύκολα δεν χρειάζεται να διαβάσω»! Είναι όμως;

ΣΤΑΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ Απενεργοποίηση κινητού τηλέφωνου, υπολογιστή και τηλεόρασης Προσεκτική και συνολική ανάγνωση του διδαγμένου κείμενου και όχι επιλεκτική ανάγνωσή του Όχι μηχανική αλλά ενσυνείδητη ανάγνωση Υπογράμμιση λέξεων και φράσεων κλειδιών σε κάθε παράγραφο Προσεκτική μελέτη του τετραδίου ή του φύλλου εργασίας που δόθηκε στην τάξη Επίλυση των κατ’ οίκον εργασιών καθημερινά

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πολλοί μαθητές έρχονται στην τάξη χωρίς τα βιβλία και τα τετράδιά τους Πολλοί μαθητές έρχονται χωρίς τα σωστά βιβλία ή χωρίς τα φύλλα εργασίας τους Δεν λύνουν καθημερινά τις κατ’ οίκον εργασίες τους Όταν γράφουν, δεν εφαρμόζουν στοιχειώδεις κανόνες γραμματικής, π.χ παιζο, τρεχο ή σκεφτομε Στα κείμενα πολλών μαθητών οι λέξεις δεν έχουν τονισμό!

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ Ελέγχουν καθημερινά, αν έχουν γίνει όλες οι κατ’ οίκον εργασίες Ελέγχουν ότι η τσάντα του μαθητή έχει τα σωστά βιβλία και τετράδια για την επόμενη μέρα Βεβαιώνονται ότι ο μαθητής είναι προετοιμασμένος για μια εξέταση προφορική ή γραπτή στο μάθημα της ημέρας Ελέγχουν ότι ο μαθητής διάβασε σωστά και όπως έπρεπε, σε περίπτωση προειδοποιημένου διαγωνίσματος Παροτρύνουν και ενθαρρύνουν τον μαθητή να διαβάζει όσα περισσότερα βιβλία γίνεται!

Η κατάκτηση της γλώσσας είναι μια συνεχής διαδικασία και δεν γίνεται μόνο τις ώρες, που ο μαθητής βρίσκεται στο σχολείο!