Περιεχόμενα: Εισαγωγή Βασικοί κανόνες savoir vivre Τηλέφωνο Φιλία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Project Φακυρούδη Δανάη.  Η Μπάθορι ήταν κόμισσα της Ουγγαρίας. Θεωρείται πλέον η πιο γνωστή δολοφόνος κατά συρροή στην ιστορία της Ουγγαρίας και της.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σύγχρονες τεχνικές σχεδιασμού κομμωτικής ΚΟΜ 108 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 11 ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Προσόντα διοικητικών στελεχών του αθλητισμού
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Το νερό στην λογοτεχνία
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΟΙ ΚΙΝΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
10645/ΓΔ4/ ΥπουργικΗ ΑπΟφαση ΕγγραφεΣ, μετεγγραφεσ, φοΙτηση και θΕματα οργΑνωσηΣ τηΣ σχολικΗΣ.
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιεχόμενα: Εισαγωγή Βασικοί κανόνες savoir vivre Τηλέφωνο Φιλία Εικόνες Τίτλοι

Savoir Vivre: Το Savoir Vivre είναι εγχειρίδιο σύμφωνα με το οποίο ο αναγνώστης μαθαίνει να εφαρμόζει στο σύνολο της ζωής του, κανόνες καλής συμπεριφοράς . Άλλωστε αυτή είναι και η ετυμολογία του : να ξέρεις να ζεις. Είναι η γνώση του τι ακριβώς η κοινωνία θεωρεί αποδεκτό , του τι ζητά από εμάς και του τι πρέπει να πράττουμε σε κάθε στιγμή και περίσταση της ζωής μας. Από την αρχή της ιστορίας του ο άνθρωπος ένιωσε την ανάγκη να θέσει κανόνες στους τρόπους και τη συμπεριφορά του. Χωρίς κανόνες θα ήταν αδιανόητη η συμβίωση των ανθρώπων μέσα στην κοινωνία. Ο γνωστός ανθρωπιστής και συγγραφέας της Αναγέννησης Έρασμος με το έργο του "De civilitate morum puerilium libellus" (1526) εισάγει την έννοια της καλής συμπεριφοράς. Είναι τέτοια η επιτυχία του οδηγού του, που συνεχίζεται να εκδίδεται ως τα τέλη του 18ου αιώνα. Στην Ελλάδα σταθμό αποτελεί το βιβλίο της Ελένης Χαλκούση " Σαβουάρ Βιβρ" τη δεκαετία του '60, έκδοση η οποία καταγράφει με περιγραφικό τρόπο την ελληνική πραγματικότητα.

Βασικοί κανόνες: Γεύμα Tο... χρονικό της πετσέτας :Μόλις καθίσετε, απλώνετε την πετσέτα στα γόνατά σας και ποτέ δεν τη δένετε στο λαιμό σας ούτε τη στερεώνετε ανάμεσα από τα κουμπιά του πουκαμίσου σας ή οπουδήποτε αλλού. Φροντίζετε να σκουπίζετε σε αυτή τα χείλη σας διακριτικά, κάθε φορά που ετοιμάζεστε να πιείτε από το ποτήρι σας. Την πετσέτα θα πρέπει να την ακουμπήσετε ξανά στο τραπέζι μόνο όταν τελειώσει το γεύμα, οπότε την τοποθετείτε στα αριστερά του πιάτου σας, φροντίζοντας, αν την έχετε λερώσει, να την ακουμπήσετε με τέτοιον τρόπο ώστε να μη φαίνονται οι λεκέδες ή το κραγιόν. Το ξεμπέρδεμα των σερβίτσιων :Για να μην... πάρετε το ποτήρι ή το ψωμί του διπλανού σας, να θυμάστε ότι τα δικά σας ποτήρια βρίσκονται στα δεξιά και το ψωμί σας αριστερά. Τα μαχαιροπίρουνα είναι τοποθετημένα στο τραπέζι με τη σειρά που θα χρησιμοποιηθούν. Το σετ που θα χρησιμοποιηθεί τελευταίο τοποθετείται κοντά στο πιάτο, οπότε να θυμάστε ότι ξεκινάτε από τα έξω και συνεχίζετε προς τα μέσα. Για πρώτο πιάτο χρησιμοποιείτε αυτό που βρίσκεται πάνω-πάνω και συνεχίζετε με τα επόμενα για κάθε έδεσμα που ακολουθεί.

Με το δεξί ή το αριστερό; :Όταν χρησιμοποιείτε μαχαίρι, το κρατάτε πάντα με το δεξί χέρι και με το αριστερό κρατάτε το πιρούνι. Όταν δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε μαχαίρι, κρατάτε το πιρούνι με το δεξί σας χέρι. Κάθε φορά που τελειώνετε ένα πιάτο, φροντίζετε να τοποθετείτε τα μαχαιροπίρουνα μέσα στο πιάτο, στο πλάι του, με τις λαβές να δείχνουν 5 η ώρα και τις άκρες τους 11. Με αυτό τον τρόπο, δείχνετε στον οικοδεσπότη ότι έχετε τελειώσει και μπορεί να τα μαζέψει. Μην ακουμπάτε ποτέ τα μαχαιροπίρουνα έξω από το πιάτο, πάνω στο τραπεζομάντιλο. Όπως οι γευσιγνώστες :Όπως και εκείνοι που δοκιμάζουν κρασιά, κρατήστε το ποτήρι από το πόδι ώστε και το άρωμά του να απολαμβάνετε καλύτερα, αλλά και να μην του μεταδίδετε τη θερμοκρασία του χεριού σας ζεσταινοντάς το. Μην ξεχειλίζετε ποτέ το ποτήρι σας. Γεμίζετέ το λίγο παραπάνω από τη μέση. Θέλει τρόπο :Αν κατά τη διάρκεια του γεύματος χρειαστείτε κάτι που δεν βρίσκεται μπροστά σας, το αλάτι, το κρασί, τη σαλάτα ή κάποια σάλτσα, ζητήστε ευγενικά να σας το περάσουν. Θεωρείται αγένεια να απλώνετε τα χέρια σας μπροστά από κάποιον που τρώει, κινδυνεύοντας μάλιστα να ρίξετε κάποιο ποτήρι. Κόβετε και τρώτε μικρές μπουκιές. Τρώτε με άνετες και διακριτικές κινήσεις, χωρίς να εμποδίζετε τους διπλανούς σας. Μην αλείφετε ποτέ μια ολόκληρη φέτα ψωμιού με βούτυρο, αλλά μόνο ένα μικρό κομμάτι ψωμί.

Τι δεν πρέπει να κάνετε: •Να ανακατεύετε ή να μυρίζετε το φαγητό πριν ξεκινήσει το γεύμα. • Να ανοιγοκλείνετε το στόμα σας όταν μασάτε. • Να ρουφάτε ή να φυσάτε τη σούπα σας για να κρυώσει. • Να πίνετε νερό ή κρασί με γεμάτο το στόμα. • Να μιλάτε με γεμάτο το στόμα. • Να σκουπίζετε με την ψίχα του ψωμιού τη σάλτσα του πιάτου σας. • Να βάζετε στο πιάτο σας μεγάλες μερίδες ή να ψάχνετε επίμονα για τα κομμάτια που σας αρέσουν πιο πολύ. • Να σερβίρετε πρώτα τον εαυτό σας από κάποια πιατέλα που σας ζητήθηκε να περάσετε σε κάποιον άλλον. • Να κουνάτε αριστερά και δεξιά τα μαχαιροπίρουνα όταν μιλάτε και να δείχνετε με αυτά. • Να τσιμπάτε με το χέρι σας από τις διάφορες πιατέλες. • Να χρησιμοποιείτε οδοντογλυφίδα μπροστά στους άλλους συνδαιτυμόνες, ακόμα και όταν την κρύβετε χρησιμοποιώντας το άλλο σας χέρι. • Να κρυφομιλάτε με το διπλανό σας. • Να μιλάτε ακατάπαυστα ή, αντίθετα, να μένετε εντελώς σιωπηλοί και αγέλαστοι.

Φιλία: Πως μιλάμε: πολλές φορές επειδή έχουμε δέσει ότι κάποιος είναι φίλος μας παύουμε να προσέχουμε το πως του μιλάμε… καταλήγοντας να του μιλάμε/ ή να μας μιλάνε ειρωνικά, εριστικά, να ανεβαίνει ο τόνος της φωνής και διάφορα άλλα τέτοια. Το ότι είναι κάποιος φίλος δε μετατρέπεται αυτόματα σε σάκο του μποξ για να ξεθυμαίνουμε εμείς, άλλο να ακούσει τον πόνο μας κι άλλο να του την λέμε κι από πάνω! Σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να προσθέσουμε ότι ακόμα πιο σοβαρό και σημαντικό είναι να προσέχουμε πως του μιλάμε μπροστά σε 3ους. Το να του μιλήσετε απότομα ή ασχημα μπροστά σε 3ους είναι διπλό φάουλ! Τί του λέμε: όλοι μας έχουμε εμμονές και ενίοτε περνάμε περιόδους αναλύοντας τες μέχρι αηδίας. Το να αναλύεις όμως ξανά και ξανά το ίδιο ζήτημα, που δεν επιδέχεται και λύση, υπερβαίνει τα όρια του ανεκτού… κι ως γνωστόν ότι δε λύνεται κόβεται, οπότε μήπως να αφήσεις αυτή την εμμονή στην άκρη χωρίς να το κάνεις μεσανατολικό και να τους πρήζεις όλους με το τελικά εικονικό σου πρόβλημα; Body Language: πέρα από το λεκτικό κομμάτι πρέπει να προσέχουμε και το μη λεκτικό, δηλαδή; μπορεί να μη πούμε κάτι με λόγια αλλά οι κινήσεις μας, το σώμα μας να το μαρτυρήσει, πέρα από τις εκφράσεις προσώπου πολλές φορές τα χέρια μας γίνονται η προέκταση της γλώσσας μας κι ασυνείδητα μπορεί κάποια κίνησή μας να είναι αρκετά προσβλητική. Κουτσομπολιό: μη πεις ποτέ τίποτα κακό πίσω από την πλάτη του φίλου σου, κάποια στιγμή θα αποκαλυφθεί και θα πέσεις πολύ στα μάτια του.

Φίλοι & «Εχθροί»: το να έχετε διαφορετικές παρέες εννοείται πως είναι αποδεκτό και νορμάλ! αλλά το να γίνεσαι κολλητάρι με τα άτομα που έχει τσακωθεί εεε δεν είναι λίγο too much; και εδώ πριν πεις ότι καθένας είπαμε έχει τον κύκλο του…. σκέψου το λίγο vice versa! σκέψου αυτόν να γίνεται κολλητάρι άτομο/α που έχεις ξεκόψει για τους λόγους σου, θα σ’ άρεσε; Πρώην: στην σχέση των φίλων μας με τους πρώην καλό είναι να μένουμε αμέτοχοι, η σχέση που έχουν αναπτύξει (κακή ή καλή) είναι κάτι που κατά βάση δεν αφορά τη σχέση που έχετε με τον φίλο σας, όσα κι αν σας έχει πει για τον/την πρώην. Ζήλεια: όσο περίεργο κι αν ακούγεται συχνά υπάρχουν φίλοι που ζηλεύουν. Το να ζηλεύετε δεν είναι ο καλύτερος θεμέλιος λίθος μιας φιλίας στα σίγουρα ή προσπαθήστε να ξεπεράσετε αυτό το συναίσθημα ή απομακρυνθείτε. Η αλήθεια κάποια στιγμή θα λάμψει και τότε θα είναι πολύ άσχημη η θέση στην οποία θα βρεθείτε! Τίποτα δεν είναι δεδομένο: οι φίλοι είναι για να βοηθάνε ο ένας τον άλλον και ενίοτε να κάνουν εξυπηρετήσεις αλλά πάντα πρέπει να ρωτάς, ακόμα κι αν ξέρεις πως πάντα θα λέει «ναι». Η μία φορά που δε θα ρωτήσεις ίσως είναι η πρώτη φορά που θα ‘θελε να πει όχι… Οικειότητα: η οικειότητα έχει πολλά επίπεδα και πολλές πτυχές. Πολλά από τα επίπεδα αυτά κατακτώνται με τον χρόνο με κάποια να θέλουν περισσότερο χρόνο απ’ ότι άλλα. Τα σπρωξίματα μεταξύ σοβαρού κι αστείου είναι συνήθως οι πρώτες ενδείξεις ύπαρξης οικειότητας.

Τηλέφωνο: Η κινητή τηλεφωνία μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούμε όπου κι αν είμαστε, πράγμα που σημαίνει ότι τις περισσότερες φορές ενδέχεται να βρισκόμαστε σε χώρους με άλλα άτομα. γι΄ αυτό, καλό είναι να ακολουθούμε κάποιους κανόνες σωστής συμπεριφοράς, όταν χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο, ώστε να μην ενοχλούμε τους γύρω μας. Ο νέος σήμερα φωνάζει μιλώντας στο τηλέφωνο, χωρίς να τον ενδιαφέρει αν ενοχλούνται οι γύρω του. Αυτό πρέπει, αν όχι να αλλάξει, τουλάχιστον να βελτιωθεί.Όταν βρισκόμαστε σε δημόσιο ή ιδιωτικό χώρο όπου απαιτείται ησυχία, πρέπει να θυμόμαστε να ενεργοποιούμε την αθόρυβη λειτουργία και όχι να βάζουμε στο τέρματον ήχο κλήσης. Εάν, για παράδειγμα, βρισκόμαστε στην καφετέρια με τους φίλους μας και χτυπήσει το τηλέφωνό μας καλό θα ήταν να απομακρυνθούμε λίγο από το τραπέζι μας και να μιλήσουμε με την ησυχία μας, χωρίς να μας ενοχλούν οι γύρω μας και βεβαίως χωρίς να τους ενοχλούμε και εμείς.Την ώρα που μιλούμε στον συνομιλητή μας πρέπει να είμαστε προσεχτικοί διότι δενμας βλέπει, αλλά ακούει τον τόνο της φωνής μας και καταλαβαίνει την διάθεσή μας.Πρέπει να προσέχουμε τις ώρες που καλούμε κάποιον στο τηλέφωνο, δηλαδή πρέπει  να τηρούμε τις ώρες κοινής ησυχίας.Κάτι που είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό είναι η αναπάντητη κλήση διότι, θα πρέπει να γνωρίζει ο καθένας μας ότι, όπως εμείς μπορεί να μην έχουμε μονάδες για αυτή τηνκλήση, μπορεί και αυτός που καλούμε να μην εχει εξισου.

1. Όταν βρισκόμαστε σε δημόσιους χώρους (θέατρο, σινεμά, εστιατόριο, κ 1.Όταν βρισκόμαστε σε δημόσιους χώρους (θέατρο, σινεμά, εστιατόριο, κ.λπ.), μπορούμε να έχουμε ενεργοποιημένο το κινητό μας στο αθόρυβο προφίλ, ώστε να μην ενοχλούμε τους γύρω μας. Δεν είναι λίγες οι φορές που σε Multiplex σινεμά συναντάμε περιπτώσεις που όχι μόνο δεν το έχουν στο αθόρυβο, αλλά και πιάνουν την κουβέντα αδιαφορώντας αν υπάρχουν άλλοι γύρω τους. Το κακό είναι ότι αρκετές φορές δεν βρίσκεται κανείς να τους "κράξει" με αποτέλεσμα να συνεχίζουν την ίδια απαράδεκτη συμπεριφορά. 2. Ο ήχος ειδοποίησης κλήσης ή άλλων υπηρεσιών (sms, mms, κ.λπ.) του κινητού μας τηλεφώνου πρέπει να επιλέγεται, ώστε να είναι όσο πιο διακριτικός γίνεται, και στη χαμηλότερη δυνατή ένταση. Έχω περιπτώσεις γνωστών μου που όχι μόνο επιλέγουν το πιο "trendy" γιαυτούς, και συνήθως "kits" για τους υπόλοιπους ringtone. Η ένταση στο τέρμα γιατί .. δεν ακούν από την φασαρία, κοιτάζοντας με τρόπο αν και οι τριγύρω τους θαυμάζουν για την εκπληκτική επιλογή ringtone που έκαναν. Συνήθως είναι τα ίδια άτομα που οδηγούν το χάρχαλο τους με τη μουσική στο τέρμα, να παίζει διάφορα σκυλοτράγουδα.

3. Όταν ταξιδεύουμε / μετακινούμαστε με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορείο, τρένο κ.λπ.): συνιστάται να έχουμε το τηλέφωνο μας ενεργοποιημένο στο αθόρυβο προφίλ και να μιλάμε χαμηλόφωνα, όταν πραγματοποιούμε ή δεχόμαστε κάποια κλήση. Ειδικά, στην περίπτωση που ταξιδεύουμε με αεροπλάνο, συμμορφωνόμαστε με τις συστάσεις του πληρώματος και απενεργοποιούμε το κινητό μας καθ όλη τη διάρκεια της πτήσης. 4. Στις συναντήσεις με φίλους, ή ακόμα και σε οικογενειακές συγκεντρώσεις, φροντίζουμε να περιορίζουμε τη χρήση του κινητού μας τηλεφώνου. Έτσι, προσέχουμε τους συνομιλητές μας και δίνουμε αξία στο χρόνο που περνάμε μαζί τους. Εδώ γίνεται το έλα να δεις. Αφού νιώθουν μεταξύ φίλων ή γνωστών, αποθρασύνονται. Μου έτυχε πρόσφατα σε καφετέρια να καλέσουν στο κινητό μια γνωστή που βρισκόταν στο τραπέζι μου. Εμείς συνεχίσαμε την κουβέντα και αυτή δεν μπορούσε να ακούσει τι της έλεγε το άλλο άτομο, οπότε μας είπε να μην μιλάμε μέχρι να τελειώσει την κουβέντα της. Φυσικά μετά που τελείωσε είχαμε μάθει όλες τις λεπτομέρειες για το πως χώρισε μια φίλη της που την τσάκωσε ο άντρας της με το αφεντικό της.

Απολαμβάνεις ρομαντικό δείπνο με τον αγαπημενο σου όταν το τηλέφωνο δε σου κάνει τη χάρη και σε καλεί να το σηκώσεις. Βλέπεις ποιος σε ψάχνει απεγνωσμένα, κατσουφιάζεις και λες το κλασικό πλέον «Άσ’το να χτυπάει, δεν το σηκώνω…». Λάθος από τα μέγιστα. Οι καλοί τρόποι δεν φαίνονται μόνο από το πώς φέρεσαι στους αγαπημένους σου, αλλά από το πώς φέρεσαι γενικά. Το να παίζεις «κρυφτούλι» στα τηλέφωνα δε σε τιμά ιδιαιτέρως.

Δ’Ομάδα: ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT A’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΥΛΩΝΑ ΘΕΜΑ: “SAVOIR VIVRE” ΜΕΛΗ: Ενερίλντα Μπάκο Ρόμπιν Σίνκ Εβελίνα Καλύβα Γιάννης Καρεμανάι Λαντρίς Κορίτα Παρουσίαση εργασίας: 02.05.2017