Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ - ΤΥΠΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Το σωματικό (φυσικά ελαττώματα και αναπηρίες) Το στίγμα της συμπεριφοράς Το στίγμα του φρονήματος Αδυναμία του ατόμου να αναλάβει.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΔΙΑΝΘΡΩΠIΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Το Σχολείο της Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής Η Σχ. Π. είναι η παιδαγωγική που ασχολείται με τη μελέτη και εμφάνιση των φαινομένων της διαπροσωπικής δυναμικής.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 3ο& 4ο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΚΑΝΑΒΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α.Ε.Μ: Η ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΆΣΚΗΣΗ
2η Εργαστηριακή Άσκηση Σιαπέρδα Μαρία Α.Ε.Μ: 4157 Η βαρύτητα.
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
Το γραφείο μου: Ιπποκράτους 20 – 3ος όροφος ή αργότερα Ισόγειο ΜΔΔΕ
Γκορτσάς Νίκος ΑΕΜ:4005 2η ΕΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
H τηλεόραση και το παιδί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης stephanosv@upatras.gr, Τηλ.: 2610 969724 Ώρες συνεργασίας: Πέμπτη (11:00 – 13:00) Παρασκευή (12:00 – 13:00)

ΔΙΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επικοινωνία ρόλων ΔΙΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επικοινωνία ρόλων Τους ρόλους δε μας τους επιβάλλει μόνο η κοινωνία. Συχνά τους εφευρίσκουμε για να ικανοποιήσουμε ανάγκες αυτό-εκτίμησης (ρόλοι που λειτουργούν ως μηχανισμοί άμυνας). Τότε, μπορεί να αναπτύξουμε: - «παρα-ρόλους», οι οποίοι αναπτύσσονται στα περιθώρια του επίσημου ρόλου υπερτονίζοντας κάποιο μικρό ή επί μέρους στοιχείο του, σε σημείο που να συμπαρασύρει όλη την εντύπωση που έχουμε για το ρόλο.

ΔΙΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επικοινωνία ρόλων ΔΙΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επικοινωνία ρόλων - «αντι-ρόλους» π.χ. του αντι-ήρωα, του αντι-φοιτητή, του αντι-δασκάλου. Αυτοί αποτελούν τρόπους αντίστασης στην κοινωνική αλλοτριωτική πίεση. Προσοχή!!! Οι αντι-ρόλοι υπόκεινται στις χωροχρονικές μεταβολές.

Η δυναμική των ρόλων στο σχολείο Στη σχολική πραγματικότητα η σχέση περνάει κάθε στιγμή μέσα από το φίλτρο των ρόλων. «Η εκ μέρους των ατόμων ερμηνεία της συμπεριφοράς των άλλων είναι συνάρτηση των ρόλων αυτών των ατόμων, καθώς επίσης των ρόλων των άλλων» (Hargreaves) Επομένως, η πλοκή των σχέσεων μέσα στην σχολική τάξη εξαρτάται: (α) από την σωστή αντίληψη του αυτο-ρόλου και του ετερο-ρόλου (β) από την αποδοχή του αυτο-ρόλου και του ετερο-ρόλου

Η δυναμική των ρόλων στο σχολείο Η αντίληψη του αυτο-ρόλου και ετερο-ρόλου εμποδίζεται: (α) από τους ρόλους που ασκούμε παράλληλα (β) από τα «ρολο-φαντάσματα» για το εαυτό μας και τους άλλους Απέναντι στο ρόλο μας είναι δυνατό να φερθούμε είτε αποδοκιμαστικά είτε όχι. Στην ά περίπτωση η αποδοχή έχει βαθμίδες και μπορεί να φτάσει ως την απορρόφηση από τον ρόλο, την αλλοτρίωση

Η δυναμική των ρόλων στο σχολείο Στην β΄ περίπτωση είναι δυνατό: (α) Να απορρίψουμε εντελώς το ρόλο. (β) Να προσπαθήσουμε να τον «γλυκάνουμε», ανάλογα με τις δυνατότητές μας για επιλογή ή αλλαγή των ρόλων (γ) Να αμυνθούμε παίζοντας τους αντι-ρόλους (δ) να παραιτηθούμε από ορισμένες πτυχές του ρόλου μας (ε) Να απομακρυνθούμε από τον ρόλο μας – «απόσταση από τον ρόλο» - δηλαδή το άτομο δεν απορροφάται εντελώς από τον ρόλο του και μπορεί και βλέπει κριτικά τον εαυτό του και το ρόλο του.

Η δυναμική των ρόλων στο σχολείο Η ανταποκριτική και συμπληρωματική αρμονία των ρόλων αποτελεί βασική προϋπόθεση των σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στο σχολείο. Κάθε ρόλος εκφράζει τις προσδοκίες του άλλου και για να υπάρξει συμφωνία πρέπει να λειτουργούν οι ρόλοι ανταποκριτικά. Η ισορροπία διασπάται όταν: (α) Δε γνωρίζουμε το ρόλο που πρέπει να παίξουμε (β) Δεν υπάρχει σύμπτωση των στόχων που ο καθένας επιδιώκει με την άσκηση του ρόλου του. (γ) υπάρχει ασύμφωνη κατανομή των ρόλων-εργασιών (δ) υπάρχει ασυμφωνία μέσων.