ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Εργαστήριο : Δασοκομίας και Δασικής.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Κρανιοεγκεφαλική κάκωση Κακώσεις θώρακα Κοιλιακό άλγος V Εξάμηνο Νοσηλευτικής ΤΕΙ Λάρισας 01.VI.2010Δ. Παπαγόρας.
Ελεγκτικό Συνέδριο Προγραμματικές συμβάσεις Δήμων. Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα. Π. Παππίδας Πάρεδρος ΕλΣ Πάρεδρος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
Εξελίξεις στον Παγκόσμιο και τον Ελληνικό Τουρισμό και στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας το 2015 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Ομαδική Παιδαγωγική Σύσκεψη Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων 53 ης Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής – Ε. ΜΟΥΣΕΝΑ με θέμα: « Διοικητική λειτουργία.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Ο Ιωάννης (Μιχαήλ) Μεταξάς (Ιθάκη 12 Απριλίου Αθήνα 29 Ιανουαρίου 1941) υπήρξε ανώτατος αξιωματικός του.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Η μαντινάδα είναι ένα ξεχωριστό ποιητικό είδος, ιδιαίτερα γνωστό στην Κρήτη αλλά και σε άλλες ελληνικές περιοχές κυρίως του νησιωτικού χώρου.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
Κοινωνική έρευνα για άτομα με αναπηρίες. Αύξηση ποσοστών αναπηρίας την τετραετία σε Δικαιούχους Μειωμένου Εισιτηρίου της Περιφερειακής Ενότητας.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα 10 
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ. Περιλαμβάνει τον ρόλο του νοσηλευτή στις τρεις φάσεις μιας χειρουργικής επέμβασης: το χειρουργικό περιβάλλον απαιτεί γνώση, κρίση.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.
NERCO - Ν. ΧΛΥΚΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.Μ. ΟΜΙΚΡΟΝ Α.Ε. ΞΥΛΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α.Ε.
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β’
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
28η Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΔΕΥΑ, Άρτα 01 & 02 Ιουνίου 2017
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για την υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων στα Καθεστώτα Ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» του Ν.4399/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Φιαλίδια Αερίου.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Οχημάτων
Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδηγίες διατροφής για Παιδιά
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ «ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ» ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τέλεσης Μνημόσυνου υπέρ Του Μακεδονομάχου « ΚΑΠΕΤΑΝ ΦΟΥΦΑ»
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
Εξελίξεις στον Παγκόσμιο και τον Ελληνικό Τουρισμό
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
2006 / 2007.
ΚΕΣΥΠ Ρεθύμνου Στέλλα Γιαννέλα Ελένη Ζωγραφίδου Σχ. έτος
Ι.Ευρωπαϊκός χώρος και Ευρωπαϊκοί Θεσμοί
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
Бор постулаттары. Сутегі тектес атом үшін Бор теориясы
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Хичээлийн сэдэв: « Молекул кинетик онол»
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
МИЛ. АВВ. V АСРДА АФИНАДАГИ ДЕМОКРАТИЯ ВА СПАРТАДАГИ ОЛИГАРХИЯ–ИККИТА СИЁСИЙ ТИЗИМ. МИЛ.АВВ. IV АСРНИНГ БИРИНЧИ ЯРМИДА ЮНОНИСТОН гурух Мисрбекова.
Ανταγωνιστεσ ασβεστιου
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Το αισθητήριο της όρασης
Қан тобын анықтау.Резус фактор анықтау,қан тобының сәйкестігін анықтау.Қан құю техникасы . Қан кетуді тоқтату.Қан кетудің анықтаудың барлық түрлері. Қабылдаған:
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΒΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΒΙΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ Τηλ.-Fax : 003/210/ 727- 5824 sotdespo@soctheol.uoa.gr

ΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Το κείμενο στο πρωτότυπο Το κείμενο σε διάφορες γλώσσες

Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Πρώτος ο Ειρηναίος μας πληροφορεί ότι και Λουκάς, ὁ ἀκόλουθος Παύλου, τὸ ὑπ’ ἐκείνου κηρυσσόμενον εὐαγγέλιον ἐν βιβλίω κατέθεντο . Το όνομα Λουκάς, δεν απαντά στην κλασική γραμματεία. Το όνομα αυτό προέρχεται από σύντμηση του ονόματος Λουκανός ή Λουκάνιος ή Λούκιος (Lucanus, Lucanius, Lucius < lux < φως). Την καταγωγή του από την Αντιόχεια, αναφέρουν οι Ευσέβιος (Ε.Ι. 3.4.6) και Ιερώνυμος (Vir. Ill. 7). Σύγχρονοι Ερμηνευτές θεωρούν ότι ο Λουκάς ήταν Μακεδόνας καταγόμενος από τους Φιλίππους.

Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ο Λουκάς είναι ο μοναδικός ευαγγελιστής, ο οποίος υπήρξε εθνικός και εξαιρέσει ίσως του Απολλώ, ήταν ο μόνος μεταξύ των πρώτων κηρύκων, ο οποίος ως ιατρός είχε επιστημονική παιδεία. όπως επισημαίνει και ο κατάλογος του Μουρατόρι ο Λουκάς ήταν ζηλωτὴς τοῦ νόμου. Η Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά την 18η Οκτωβρίου ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ Ἀπόστολε Ἅγιε, καὶ Εὐαγγελιστὰ Λουκᾶ, πρέσβευε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ, ἵνα πταισμάτων ἄφεσιν, παράσχῃ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ

Β. ΧΡΟΝΟΣ-ΤΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ-ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ σύμφωνα με τον P. Stuhlmacher , το Ευαγγέλιο γράφτηκε μετά το 70 μ.Χ. και οι Πρ. το 80 μ.Χ. Ως τόπος συγγραφής έχουν προταθεί η Ρώμη η Έφεσος, η Καισάρεια, η Βοιωτία και η Αχαΐα. Το Λκ. είναι το μοναδικό ευαγγέλιο, το οποίο απευθύνεται σε συγκεκριμένο επώνυμο πρόσωπο. το Θεόφιλο πρόσωπο με υψηλή κοινωνική θέση όπως υποδηλώνει ο χαρακτηρισμός του ως «κράτιστος».

Β. ΧΡΟΝΟΣ-ΤΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ-ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ Σε αντίθεση προς τους παραλήπτες του Μκ. (το οποίο επίσης απευθύνεται στη Ρώμη), οι ακροατές του Λκ. ανήκαν και στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα της ρωμαϊκής κοινωνίας . Η κοινότητα στην οποία απευθύνεται ο Έλληνας Λουκάς μάλλον είναι κατά το πλείστον εθνική, στους αναγνώστες του όμως ,σίγουρα συγκαταλλέγονταν και εξ Ιουδαίων χριστιανοί.

Γ. ΣΚΟΠΟΣ πριν τον Λουκά επεχείρησαν και άλλοι να συντάξουν διηγήσεις για τα πράγματα, τα πραγματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν « ἐν ἡμῖν ». Ο στόχος του Λκ. που τον διαφοροποιεί ίσως από τους προγενέστερους είναι ότι στοχεύει να εκθέσει τα γεγονότα από την αρχή με πληρότητα, ακρίβεια και χρονολογική σειρά.

Γ. ΣΚΟΠΟΣ αποκαλύπτει ο μοναδικός Έλληνας και μάλιστα κατά κόσμον μορφωμένος ευαγγελιστής στους εντός της Εκκλησίας τη συνέπεια και την πιστότητα του Θεού στις επαγγελίες του προς τον Ισραήλ παρά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους αλλά και το στίγμα και την αποστολή της (Εκκλησίας) σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον σχετικοποιείται η οσονούπω πραγματοποίηση της Δευτέρας Παρουσίας, ενώ αντιμετωπίζεται με τον τονισμό της σωματικότητας του Αναστάντος και της ιστορικότητας των γεγονότων που σχετίζονται με το Χριστό γνωστικίζουσες αντιλήψεις.

Γ. ΠΗΓΕΣ Ως πηγές του Λκ. θεωρούνται οι εξής: α) το Μκ. β) η Q και γ) μια ιδιαίτερη πηγή του Ευαγγελιστή συμβολιζόμενη με το L. είναι χαρακτηριστικό ότι ο Λουκάς ουδέποτε αναμειγνύει υλικό από το Μκ. με υλικό από την Q και την L. Ένα μέρος του Ευαγγελίου (240 στίχοι) είναι κοινό με τον Μτ., ένα άλλο μέρος κοινό μονον με τον Μκ. και το ¼ συναντάται μόνον στον Λκ. Από τους 650 στίχους του Μκ. ο Λουκάς έχει παραλάβει τους 350, παραλείποντας θέματα που αφορούν σε αυστηρά ιουδαϊκά ζητήματα.

Γ. ΠΗΓΕΣ Τις ιδιαίτερες πληροφορίες του τις άντλησε στην Ιερουσαλήμ από τους κύκλους του Ιακώβου του αδελφοθέου, στην Αντιόχεια και στην Καισάρεια. Ιδιαίτερα διαφοροποιείται ο Λκ. από τους δύο άλλους Συνοπτικούς στη διήγηση του Πάθους, η οποία παρουσιάζει κοινά στοιχεία με την αντίστοιχη του Ιωάννη. Πιθανότατα είχε και πρόσβαση στους κύκλους του Ηρώδη, γι’ αυτό και παραδίδει ιδιαίτερες παραδόσεις που συνδέονταν με αυτόν (8, 3).

Δ. ΓΛΩΣΣΑ Τα έργα του Λκ. γραμμένα στην ανώτερη Ελληνιστική Κοινή, (χωρίς να απουσιάζει και η βιβλική γλώσσα καθώς και το σημιτίζον ύφος) ανήκουν από γλωσσικής πλευράς στα ωραιότερα βιβλία της Κ.Δ. Αυτό που διακρίνει τον Λουκά από τα άλλα Ευαγγέλια είναι το δραματικό επεισοδιακό ύφος με το οποίο παρουσιάζει να εξελίσσονται διάφορα κομβικά για τη ζωή του Ιησού και της Εκκλησίας γεγονότα. Έντεχνη είναι και η χρήση του δραματικού τριγώνου στις παραβολές

Ε. ΔΟΜΗ Εντάσσει τα περιστατικά τής γεννήσεως και της δράσης του Ιησού στις οικουμενικές τους διαστάσεις και προοπτικές, προσπαθώντας επακριβώς να τα χρονολογήσει (1, 5. 2, 1 κ.ε.. 3, 1 κ.ε.). Ο Μεσσίας, ο οποίος απογράφεται στους καταλόγους της αυτοκρατορίας ως υπήκοος του Καίσαρα Αυγούστου, προβάλλεται ως πυρήνας και συνάμα το αντιλεγόμενο σημείο της ιστορίας Μοναδική κατέχει η Ιερουσαλήμ ως σύμβολο του Ισραήλ. Ενώ το Ευαγγέλιο κυριαρχείται από μία δυναμική πορεία προς αυτήν, οι Πρ. καταγράφουν την έξοδο του Χριστιανισμού από αυτήν.

Ε. ΔΟΜΗ Ως συνδετικός κρίκος της προ και της μετά Χριστόν Ιστορίας προβάλλει το αγ. Πνεύμα, Γι’ αυτό άλλωστε και το Ευαγγέλιο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το Ευαγγέλιο του αγ. Πνεύματος. Ο χριστιανισμός δεν αποτελεί μια καινή δεισιδαιμονία αφού η γενεαλογία του ιδρυτή της ανάγεται μέχρι τον προπάτορα της οικουμένης Αδάμ και τον ίδιο το Θεό (και όχι απλώς από τον Αβραάμ, όπως στο γενεαλογικό δέντρο του Μτ.).

Ε. ΔΟΜΗ Ι. Πρόλογος: 1, 1-4. ΙΙ. Δίπτυχο Γέννησης του Ιωάννη και του Ιησού. Παιδική ηλικία του Ιησού: 1, 5-4,13. ΙΙΙ. Η Δράση του Ιησού στη Γαλιλαία: 4, 14-9, 50. IV. Η Έξοδος-το Οδοιπορικό του Ιησού προς την Ιερουσαλήμ: 9, 51-19, 27. V. Οι τελευταίες μέρες του Ιησού στην Ιερουσαλήμ: 19, 28-21, 38. VI. Πάθος, Ανάσταση και Ανάληψη: 22, 1-24, 53. Σύμφωνα με το Bailey χαρακτηρίζεται από την κυκλική επικεντρική δομή.

Ε. ΔΟΜΗ Σε ολόκληρο το έργο του εκφράζει συχνά την εκπλήρωση των π. διαθηκικών προφητειών με το μονοσύλλαβο δεῖ (9, 22. 17, 25. 24, 7. Πρ. 3, 21. 17, 3). Πολλά γεγονότα προφητεύονται στον πρώτο λόγο και πραγματοποιούνται συγχρόνως στο δεύτερο. Ο Λουκάς επίσης αρέσκεται ιδιαιτέρως στην καταγραφή προγραμματικών προφητειών. Οργανώνει έτσι το περιεχόμενο του Ευαγγελίου του ώστε η αφήγηση να εκπληρώνει το λόγο που προηγείται .

ΣΤ. ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Στον Λουκά κυρίαρχη θέση κατέχει το σύμβολο της οδού και της συνεχούς πορείας του Ιησού από τη Γαλιλαία στα Ιεροσόλυμα και το σταυρό και κατόπιν στις Πρ. της Εκκλησίας από τα Ιεροσόλυμα στη Σαμάρεια, στη Ρώμη και τελικά στα πέρατα της Οικουμένης. Η ίδια η πίστη παρουσιάζεται στα έργα του Λκ ως η οδός του Κυρίου (18, 25) και οι χριστιανοί ως οι της οδού (Πρ. 9, 2). Στο πρώτο μέρος του Οδοιπορικού του Ιησού προς το Πάθος συμβολικό ρόλο διαδραματίζει το πυρ. σημαντικό είναι στο Λκ. το μοτίβο της διάνοιξης των πνευματικών οφθαλμών.

Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Πυρήνας του Χριστιανισμού είναι ένα πρόσωπο, ο Ιησούς, ο οποίος αποτελεί τον πυρήνα και συνάμα το αντιλεγόμενο σημείο της ιστορίας. Δεκαέξι φορές χρησιμοποιεί ο Λκ. Τον όρο Κύριος ακόμη και σε αφηγήσεις (όχι μόνο σε διαλόγους όπως ο Μτ. Παρουσιάζοντας έτσι τον Ιησού ως τον παντοκράτορα και μοναδικό Σωτήρα του κόσμου σε αντιδιαστολή προς τον Καίσαρα και τα Ευαγγέλια της Ρωμαϊκής Ειρήνης.

Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Παρότι κατάγεται από τον προπάτορα της οικουμένης Αδάμ και τον ίδιο το Θεό απογράφεται και αυτός ως υπήκοος της Ρώμης, αφού δεν ήλθε απλώς για να φέρει μια επανάσταση ανακυκλώνοντας απλώς τον κυκλο του αίματος (όπως οι Ζηλωτές), αλλά την ανάσταση, τη νίκη απέναντι στις δυνάμεις της φθοράς και του θανάτου. Παρουσιάζεται ως Χριστός Κύριος (όχι Κυρίου), Σωτήρ, Φως με αιώνια βασιλεία.

Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Ζ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ Έχει έντονα κοινωνικό χαρακτήρα,αγκαλιάζει περιθωριοποιημένες ομάδες. Χαρακτηριστικά επαναστατικό είναι το μεγαλυνάριο της Θεοτόκου. Ολόκληρο το Λκ. αρχίζει και τελειώνει με το Ναό και την Ιερουσαλήμ.Εκτός της σχέσης του Ι. Χριστού με το του Ναό και την Ιερουσαλήμ, ιδιαίτερη σημασία δίνει ο Λουκάς και στα κοινά γεύματα του Ιησού και της Εκκλησίας.

ο Κώδικας των Ευαγγελίων-Πρόλογος