ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Whistle-Blowing =Καταγγελία δυσλειτουργιών
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η Ηθική στο Νοσοκομείο Γιώργος Παπαγούνος Ph.D. τ. Καθηγητής Φιλοσοφίας Τζάνειο Γ.Ν.Π. 31 Μαρτίου
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Μετάφραση: Μαρία Ευαγγέλου «Ισότητα, Ποιότητα και Ασφάλεια στη φροντίδα Υγείας» Νοέμβριος 2007 Λευκωσία, Κύπρος Paul de Raeve Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Νοσηλευτών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΥΓΕΙΑΣ
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
► ► Ηθικά και Δεοντολογικά ζητήματα στην έρευνα υγείας ► ► Θέσπιση ηθικών κανόνων στην έρευνα ► ► Τα χαρακτηριστικά της ηθικής της έρευνας ► ► Η ανάγκη.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΤΑ & ΗΘΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
Ηθικά διλήμματα στη Διαπολιτισμική Νοσηλευτική ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑ.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ορισμός Δεοντολογίας - Νοσηλευτική δεοντολογία Στόχος Εθνικές και Διεθνές Οργανώσεις Κείμενο Διεθνούς Κώδικα Νοσηλευτική Νομοθεσία Διεθνώς και στην Ελλάδα.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Διαμόρφωση και σύγκρουση αξιών Παραδείγματα Η φύση των αξιών Πολιτισμικές αξίες Θρησκευτικές αξίες Προσωπικές αξίες Επαγγελματικές αξίες Συγκρούσεις αξιών.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Ηθικές ευθύνες του νοσηλευτή Προαγωγή της υγείας Πρόληψη της νόσου Αποκατάσταση της υγείας Ανακούφιση εκείνων που υποφέρουν.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
1.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
ΔΙΑΛΕΞΗ 4η Ο κλάδος της ηθικής Παραδοσιακή ηθική Θεωρίες ηθικής
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Η φύση των αξιών Οι αξίες συχνά αναδύονται από τις ανάγκες ή τις επιθυμίες και εκβάλουν από πολλές πηγές όπως η κουλτούρα του ατόμου, η οικογένεια, οι.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Η έννοια της επιχείρησης
Απαραίτητες ενέργειες των επιχειρήσεων για τη συμμόρφωση με τον GDPR
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας Συμφωνία με τις έννοιες

Γενικά Η συνηγορία , η υπευθυνότητα, η συνεργασία και η στάση φροντίδας αποτελούν τις ηθικές έννοιες που παρέχουν τη βάση για τη λήψη ηθικώς αποδεκτών αποφάσεων στη νοσηλευτική

Συνηγορία Ορίζεται ως η ενεργός υποστήριξη μιας σημαντικής περίπτωσης Στη νομική ο όρος συνηγορία αναφέρεται στην υπεράσπιση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων εκ μέρους εκείνων που δεν μπορούν να μιλήσουν για τον εαυτό τους Ορισμένα νοσοκομεία στις αναπτυγμένες χώρες προσλαμβάνουν συνηγόρους ασθενών για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα τους (των σοβαρά πασχόντων) Επίσης, ο όρος συνηγορία χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς Υπάρχουν 3 μοντέλα

Μοντέλο προστασίας των δικαιωμάτων Θεωρεί το νοσηλευτή ως υπερασπιστή των δικαιωμάτων των ασθενών μέσα στο σύστημα φροντίδας υγείας Ο νοσηλευτής ενημερώνει τους ασθενείς για τα δικαιώματά τους, επιβεβαιώνει ότι τα κατανοούν, αναφέρει οποιαδήποτε παραβίαση και προλαμβάνει περαιτέρω κακοποίηση Η ερμηνεία αυτή θεωρεί το νοσηλευτή ως διαιτητή για τα ανθρώπινα και ηθικά δικαιώματα του ασθενούς

Μοντέλο λήψης αποφάσεων με βάση τις αξίες Θεωρεί το νοσηλευτή ως το άτομο που βοηθά τον ασθενή να συζητήσει τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις επιλογές του σύμφωνα με τις αξίες και τον τρόπο ζωής του Ο νοσηλευτής δεν επιβάλλει αποφάσεις ή αξίες στον ασθενή αλλά τον βοηθά να εξετάσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών …………….. προκειμένου να λάβει αποφάσεις σύμφωνες με τις πεποιθήσεις και τις αξίες του

Μοντέλο σεβασμού των προσώπων Θεωρεί τον ασθενή ως ίση ανθρώπινη ύπαρξη που έχει το δικαίωμα του σεβασμού Ο νοσηλευτής, ως συνήγορος, πρώτα εξετάζει τις βασικές ανθρώπινες αξίες του ασθενούς και στη συνέχεια ενεργεί για να προστατεύσει την αξιοπρέπεια, την ιδιωτικότητα και τις επιλογές του Όταν ο ασθενής δεν είναι ικανός να κάνει επιλογές, ο νοσηλευτής συνηγορεί για την ευημερία του όπως την είχε ορίσει πριν την ασθένεια

Γενικά, για τα παραπάνω μοντέλα Τα μοντέλα συνηγορίας που περιγράφηκαν φαίνεται ότι συμφωνούν με τις αξίες του κώδικα ηθικής για νοσηλευτές του Διεθνούς Συμβουλίου Νοσηλευτών Ο κώδικας αναφέρει ότι ο νοσηλευτής εφαρμόζει τις κατάλληλες ενέργειες για την προστασία του ατόμου όταν η φροντίδα του βρίσκεται σε κίνδυνο Αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος του συνηγόρου απαιτεί από το νοσηλευτή να ενεργεί με βάση τους ηθικούς κανόνες για την προστασία του ασθενούς από βλάβη

Υπευθυνότητα/ευθύνη (1/3) Έχει δύο κύριες ιδιότητες: το υπόλογο και την ευθύνη Υπευθυνότητα σημαίνει ότι κάποιος είναι υπόλογος με τις πράξεις του και συνεπάγεται ότι θα παρέχει ικανοποιητική αξιολόγηση και εξηγήσεις για τις ενέργειές του ή για τον τρόπο που υλοποίησε την υπευθυνότητα του Η ευθύνη περιλαμβάνει όχι μόνο τη σκόπιμη συμπεριφορά, αλλά οτιδήποτε με το οποίο κάποιος φαίνεται ότι έχει αιτιακή σχέση

Υπευθυνότητα/ευθύνη (2/3) Ο νοσηλευτής είναι υπεύθυνος να εξηγήσει πως εκδηλώθηκε αυτή η ευθύνη, αιτιολογώντας τις επιλογές και τις ενέργειες σύμφωνα με τα αποδεκτά πρότυπα και κανόνες Η υπευθυνότητα είναι μια σημαντική έννοια της ηθικής γιατί η νοσηλευτική πρακτική περιλαμβάνει τη σχέση μεταξύ νοσηλευτή και ασθενούς Όταν ο νοσηλευτής συμφωνήσει ότι θα παρέχει φροντίδα, πρέπει να αναλάβει την ευθύνη να παράσχει φροντίδα σύμφωνα με τα επαγγελματικά πρότυπα και τους ηθικούς κανόνες

Υπευθυνότητα/ευθύνη (3/3) Ο νοσηλευτής είναι υπεύθυνος απέναντι στον ασθενή, στο επάγγελμα, στον εργοδότη και στην κοινωνία για ότι κάνει κατά την παροχή Νοσηλευτικής φροντίδας Η νομική ευθύνη για τη νοσηλευτική πρακτική προσδιορίζεται από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και τη νοσηλευτική νομοθεσία σε κάθε χώρα Η ηθική ευθύνη για την νοσηλευτική πρακτική προσδιορίζεται στον κώδικα ηθικής για νοσηλευτές Για την εκπλήρωση της υπευθυνότητας στη νοσηλευτική πρακτική, πρέπει να υιοθετηθούν σαφή πρότυπα για τη νοσηλευτική φροντίδα και μηχανισμοί για την αποτίμηση του επιπέδου υπευθυνότητας των νοσηλευτών

Συνεργασία (1/2) Είναι μια έννοια που περιλαμβάνει ενεργό συμμετοχή μαζί με άλλους για την επίτευξη της ποιότητας στη φροντίδα των ασθενών, συνεργασία στο σχεδιασμό προσεγγίσεων στη νοσηλευτική φροντίδα και αμοιβαιότητα με εκείνους τους οποίους οι νοσηλευτές προσδιορίζουν επαγγελματικά Αυτό σημαίνει να λαμβάνονται υπόψη οι αξίες και οι σκοποί εκείνων με τους οποίους κάποιοι συνεργάζεται

Συνεργασία (2/2) Δημιουργεί δίκτυα αμοιβαίας υποστήριξης και στενές εργασιακές σχέσεις Υποστηρίζει νοσηλευτικές ενέργειες όπως εργασία μαζί με άλλους, συνέπεια στις υποσχέσεις, προτεραιότητα στις αμοιβαίες ανησυχίες Όλες οι ενέργειες αυτές εκφράζουν συναισθήματα που παραδοσιακά θεωρούνται πολύτιμα από όλες τις ανθρώπινες υπάρξεις Η έννοια της συνεργασίας έχει εκφρασθεί και ως ισχύς που δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να εργαστούν μαζί

Στάση φροντίδας (1/2) Είναι πολύτιμη στη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς και οι συμπεριφορές φροντίδας συχνά θεωρούνται θεμελιώδεις στο νοσηλευτικό ρόλο Οι κουλτούρες και οι κοινότητες υποδεικνύουν συμπεριφορές φροντίδας οι οποίες μειώνουν το διαπολιτισμικό στρες και τις συγκρούσεις Η φροντίδα του νοσηλευτή απευθύνεται ειδικά στην προστασία της υγείας και της ευημερίας των ασθενών Η έννοια της φροντίδας θεωρείται σημαντική για το ρόλο του νοσηλευτή και αυτό δείχνει δέσμευση προς συγκεκριμένα αποτελέσματα για τον ασθενή

Στάση φροντίδας (2/2) Οι νοσηλευτές είναι υποχρεωμένοι να επιδεικνύουν συμπεριφορές φροντίδας προς εκείνους που έχουν ανάγκη για φροντίδα υγείας Η έννοια της φροντίδας μπορεί να ορισθεί και ως ένας τρόπος εμπλοκής με άλλους Η στάση φροντίδας είναι μια φυσική κατάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης είναι προϋπόθεση για τη φροντίδα άλλων ανθρώπων προσδιορίζεται με ηθικά και κοινωνικά ιδανικά είναι ηθική υποχρέωση και όχι απλά μια ανθρώπινη συμπεριφορά Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη φροντίδα είναι οι προσωπικές πεποιθήσεις, οι εκπαιδευτικές γνώσεις, ο βαθμός αποδοχής της Νοσηλευτικής, η ποιότητα, ο χρόνος, η διοικητική υποστήριξη

Διάφορες έννοιες στην Νοσηλευτική πρακτική (1/2) Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί η συμφωνία για έννοιες της ηθικής της Νοσηλευτικής πρακτικής Η συνηγορία συνδέεται με τις αρετές του θάρρους και του ηρωισμού Η συνεργασία έχει αναγνωριστεί ως ηθική έννοια της Νοσηλευτικής πρακτικής με την αναφορά της σε πολλούς κώδικες Νοσηλευτικής ηθικής Παρόλα αυτά, η συνεργασία στη φροντίδα υγείας είναι ουσιώδης για την ευεξία των ασθενών Οι νοσηλευτές επιδιώκουν τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας υγείας

Διάφορες έννοιες στην Νοσηλευτική πρακτική (2/2) Η έννοια της φροντίδας θεωρείται ηθικό θεμέλιο για την νοσηλευτική ηθική που προστατεύει και προάγει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των ασθενών Οι έννοιες που προαναφέρθηκαν έχουν πλούσια παράδοση στη νοσηλευτική πρακτική και θα συνεχίσουν να έχουν μεγάλη σημασία για τη μελλοντική άσκηση της Νοσηλευτικής Όλες οι έννοιες παρέχουν τη βάση για ηθικές νοσηλευτικές ενέργειες και κρίσεις Ωστόσο, δεν υπάρχει οικουμενική διοικητική και επαγγελματική υποστήριξη των εννοιών αυτών

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ