Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό Περιβάλλον, Οργανωσιακή Κουλτούρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Πελάτες Ανταγωνιστές Προμηθευτές Προσφορά Εργασίας Κρατικός Μηχανισμός ΤεχνολογικόΟικονομικό Νομικό - Πολιτικό Κοινωνικό - Πολιτιστικό Διεθνές Μάκρο:
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ Α΄ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων -
Έλεγχος Έργων Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κεφάλαιο 6: Έλεγχος του Οργανισμού
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Λογιστική Κόστους Εισαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σχέσεις με την Κοινότητα
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό Περιβάλλον, Οργανωσιακή Κουλτούρα Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό Περιβάλλον, Οργανωσιακή Κουλτούρα

Κοινωνικό - Πολιτιστικό Πελάτες Ανταγωνιστές Προμηθευτές Προσφορά Εργασίας Κρατικός Μηχανισμός Τεχνολογικό Οικονομικό Νομικό - Πολιτικό Κοινωνικό - Πολιτιστικό Διεθνές 2. Εξωτερικό Περιβάλλον Μάκρο: οι συνολικές συνθήκες και τάσεις στις κοινωνίες στις οποίες επιχειρεί ένας οργανισμός Μίκρο: συγκεκριμένα στοιχεία εξωτερικού περιβάλλοντος, με τα οποία έρχεται σε επαφή ένας οργανισμός

3. Εξωτερικό Περιβάλλον – Xerox Πελάτες Ανταγωνιστές: AT&T Du Pont Sun Microsystems DoD Τεχνολογικό: Έξυπνα αντιγραφικά Ρομποτική Επεξεργαστές κειμένου Έγχρωμα αντιγραφικά Οικονομικό: Ρευστότητα κεφαλαιαγορών Μεγέθυνση τομέα υπηρεσιών Χαμηλός πληθωρισμός ΗΠΑ & ανεργία Μικρή οικονομική προοπτική Νομικό – Πολιτικό: Διπλ. Ευρεσιτεχνιών Εμπορικοί Περιορισμοί Απελευθέρωση Χρηματοοικονομικών Αγορών Κοινωνικό – Πολιτιστικό: Εμπλοκή εργαζομένων Παγκοσμιοποίηση μάνατζερς Οικιακή χρήση μηχανημάτων Ηλικιωμένοι πελάτες-εργαζόμενοι Διεθνές: Fuji – Xerox Rank – Xerox Xerox – Canada Διεθνής Ανταγωνισμός 3. Εξωτερικό Περιβάλλον – Xerox

4. Μικρο – Εξωτερικό Περιβάλλον Πελάτες: Άτομα και οργανισμοί που αγοράζουν τα προϊόντα/υπηρεσίες ενός οργανισμού Ανταγωνιστές (βλ. επόμενη): Οργανισμοί που προσφέρουν, ή είναι πολύ πιθανό να προσφέρουν, παρόμοια προϊόντα/υπηρεσίες Προμηθευτές: Οργανισμοί και άτομα που παρέχουν τους πόρους που χρειάζεται ένας οργανισμός για να επιχειρεί Προσφορά Εργασίας: Άτομα που δυνητικά θα μπορούσαν να εργασθούν για έναν συγκεκριμένο οργανισμό (κ. Drake) Κρατικός Μηχανισμός: Προσφέρει υπηρεσίες και παρακολουθεί τη συμμόρφωση με νόμους και κανονισμούς

5. Αναζητώντας Πληροφορίες για Ανταγωνιστές Εμπορικές Βάσεις Δεδομένων (π.χ. ICAP) Εξειδικευμένες Δημοσιεύσεις Δημοσιεύματα γενικού ή περισσότερο ειδικού Τύπου Αγγελίες προσφοράς θέσεων εργασίας (και πρακτική «ψευδών» αγγελιών) Δημοσιευμένες μελέτες έρευνας αγοράς Αναφορές χρηματιστηρίου Εμπορικές εκθέσεις Δημοσιευόμενα στοιχεία οργανισμών Διαφημίσεις Προσωπικές επαφές Πίσω στην προηγούμενη

6. Ανάλυση Συνθηκών Περιβάλλοντος Σχέση οργανισμού με το περιβάλλον του: Υπόδειγμα οικολογίας Πληθυσμού (Population Ecology, ή Φυσικής Επιλογής) Υπόδειγμα εξάρτησης από Πόρους (Resource Dependence)

7. Χαρακτηριστικά Περιβάλλοντος Περιβαλλοντική Αβεβαιότητα (βλ. επόμενη) Πολυπλοκότητα Δυναμισμός Περιβαλλοντική «Χωρητικότητα» (Champion Spark Plug Co.)

8. Αξιολόγηση Περιβαλλοντικής Αβεβαιότητας Πίσω στην προηγούμενη

9. Διαχείριση Στοιχείων του Περιβάλλοντος Προσαρμογή Επιρροή Μετατόπιση Πεδίων

10. Διαχείριση Στοιχείων του Περιβάλλοντος: Προσαρμογή Δημιουργία αποθεμάτων (Buffering εισροών ή/και εκροών) Εξομάλυνση (smoothing) Πρόβλεψη (forecasting) Κατανομή («δελτιοποίηση», rationing, π.χ. θέσεις σε μεταπτυχιακά, αποτυχία ΙΚΕΑ)

11. Διαχείριση Στοιχείων του Περιβάλλοντος: Επιρροή Διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις Διεύρυνση ορίων (boundary spanning) Πολιτική προσλήψεων (στελέχη ανταγωνιστών που έχουν ξεκινήσει στην ΙΒΜ) Διαπραγμάτευση συμβάσεων Συν – επιλογή (Co – opting) Στρατηγικές συμμαχίες (Toys ‘R’ Us και McDonald’s) Εμπορικοί – επιχειρηματικοί σύνδεσμοι (Σ.Ε.Β., εμπορικός σύλλογος, σύνδεσμος εμπόρων κεντρικής λαχαναγοράς κλπ.) Πολιτική δραστηριότητα

12. Διαχείριση Στοιχείων του Περιβάλλοντος: Μετατόπιση Πλήρης μετατόπιση πεδίου ανταγωνισμού (έξοδος από προϊόν, υπηρεσία, αγορά, γεωγραφική περιοχή) Αλλαγές στο μίγμα προϊόντων/υπηρεσιών ή είσοδος σε νέες περιοχές/τομείς (π.χ. Acmat στον αμίαντο, Harley Davidson)

13. Εσωτερικό Περιβάλλον: οργανωσιακή κουλτούρα Οργανωσιακή κουλτούρα: οι κοινές αξίες, υποθέσεις, πεποιθήσεις και πρότυπα που ενώνουν τα μέλη ενός οργανισμού Πως δημιουργείται η οργανωσιακή κουλτούρα; Τρεις πλευρές οργανωσιακής κουλτούρας: Κατεύθυνση Βαθμός διάχυσης Βαθμός αποδοχής Η οργανωσιακή κουλτούρα εκδηλώνεται – συνάγεται μέσα από: Συμβολισμούς (αντικείμενα, πράξεις, γεγονότα ή ιδιότητες) Αφηγήσεις Τελετουργικά

14. Εσωτερικό Περιβάλλον: οργανισμοί και ευκαιρίες

Χαρακτηριστικά Επιχειρηματικής έναντι Διοικητικής Κουλτούρας 15.Εσωτερικό Περιβάλλον: χαρακτηριστικά επιχειρηματικής vs. διοικητικής κουλτούρας Χαρακτηριστικά Επιχειρηματικής έναντι Διοικητικής Κουλτούρας Διάσταση Επιχειρηματική Κουλτούρα Διοικητική Κουλτούρα Στρατηγικός Προσανατολισμός Οδηγείται από ευκαιρίες Οδηγείται από τον έλεγχο πόρων Δέσμευση για επιδίωξη ευκαιριών Ριζική αλλαγή σε σύντομο διάστημα Σταδιακή και αργή αλλαγή Δέσμευση πόρων Πολλαπλών σταδίων, με ελαχιστοποίηση έκθεσης σε κάθε στάδιο Μοναδικό στάδιο, πλήρης δέσμευση βασισμένη σε μοναδική απόφαση Έλεγχος πόρων Χρήση εξωτερικής βοήθειας Ιδιοκτησία απαιτούμενων πόρων Διοικητική δομή Λίγα επίπεδα, έμφαση στην άτυπη επικοινωνία Πολλαπλά επίπεδα, έμφαση στην επικοινωνία μέσω ιεραρχίας Η κουλτούρα μπορεί να αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό ολόκληρων κλάδων: μακρο – κουλτούρα

16. Αλλαγή Οργανωσιακής Κουλτούρας Πέντε βήματα: Ανακάλυψη – διαπίστωση πραγματικών προτύπων Διάρθρωση νέων κατευθύνσεων Εγκαθίδρυση νέων προτύπων Εντοπισμός κενών Κλείσιμο κενών Αλλαγή οργανωσιακής κουλτούρας από ηγέτη: Πείθει τα μέλη του οργανισμού ότι υπάρχει ή ότι επέρχεται κρίση συγκεκριμένης φύσης Επικοινωνεί το όραμά του που περιγράφει τη νέα κατεύθυνση ή στρατηγική του οργανισμού Δίνει κίνητρα ώστε άλλοι να αναλάβουν τα ηνία υλοποίησης του νέου οράματος