Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αγωγή υγείας και πρόληψη της χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών στη σχολική κοινότητα Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Προσδιορισμός της ομάδας στόχου Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία στη χρήση Έναρξη της θεραπείας Έναρξη της ενέσιμης χρήσης Έναρξη της κύριας ουσίας Έναρξη της χρήσης Διακοπή από το σχολείο ΚΕΘΕΑ, 2003
Ουσία έναρξης της χρήσης των ατόμων μέχρι 19 ετών
Κύρια ουσία κατάχρησης των ατόμων μέχρι 19 ετών
Κατανόηση του φαινομένου Στάδια αλλαγής Μείωση αρνητικών συνεπειών της χρήσης Ενίσχυση της κινητοποίησης προβληματισμός αδιαφορία απόφαση δράση συντήρηση Προετοιμασία για αλλαγή είσοδος στην κατάχρηση έξοδος από την κατάχρηση Αλλαγή εξαρτητικής συμπεριφοράςς Πρόληψη υποτροπής
Προσεγγίσεις στην εφαρμογή προγραμμάτων ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Προσέγγιση πληροφόρησης-ενημέρωσης Συναισθηματική προσέγγιση Προσέγγιση περιστάσεων Προσέγγιση της συμπεριφοράς Προσέγγιση μείωσης της βλάβης Προσέγγιση της ανάπτυξη ψυχο-κοινωνικών δεξιοτήτων
Αγωγή υγείας στο σχολείο Ο ρόλος του σχολείου Οι εκπαιδευτικοί Οι μαθητές Οι γονείς Η κοινότητα Οι πολιτικές Το εξωτερικό περιβάλλον
Βασικές επισημάνσεις για την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης Η χρήση ουσιών είναι πολύ-παραγοντικό φαινόμενο και δεν αφορά απλώς την απουσία γνώσεων για τις συνέπειες της. Η ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων είναι από τις πλέον επιτυχημένες προσεγγίσεις (Hallmaier, 1996). Η διαχείριση της επιρροής των φίλων είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Βασικές επισημάνσεις για την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης Η επιρροή της οικογένειας χρειάζεται να ληφθεί σοβαρά υπόψη Τα προγράμματα που δίνουν έμφαση στους προστατευτικούς παράγοντες είναι πιο αποτελεσματικά από αυτά που δίνουν έμφαση στους παράγοντες κινδύνου. Τα μακρόχρονα προγράμματα πρόληψης είναι πιο αποτελεσματικά από τα βραχύχρονα.
Βασικές επισημάνσεις για την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης Τα προγράμματα πρόληψης είναι σημαντικό να ενισχύουν την αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μέσα από ομάδες εργασίας και συζήτησης. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών χρειάζεται να προηγείται της εφαρμογής των προγραμμάτων αγωγής υγείας στο χώρο του σχολείου και Η αξιολόγηση των προγραμμάτων αγωγής υγείας είναι απαραίτητη για τη συνεχή βελτίωση τους.
Ένταξη της αγωγής υγείας στο σχολείο 1ο στάδιο: καταγραφή αναγκών 2ο στάδιο: σχεδιασμός του προγράμματος 3ο στάδιο: Ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και προσώπων για τους στόχους του προγράμματος, τη διάρκεια, τις δυσκολίες. 4ο στάδιο :Υλοποίηση προγράμματος 5ο στάδιο : Αξιολόγηση του προγράμματος
Εγχειρίδιο Αγωγής Υγείας σε έντυπη και σε ηλεκτρονική (CD)