Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
για τις ανάγκες μαθητών εαε. Παρουσίαση παραδειγμάτων ορθής χρήσης του λογισμικού και πρακτικές υποδείξεις Τάσος Λαδιάς Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ19

2 Θα παρουσιαστούν τα λογισμικά:
ΕυΔομή

3 Θα παρουσιαστούν τα λογισμικά:
και ΥπερΔομή

4 Θα παρουσιαστούν τα λογισμικά:
ΕυΔομή και ΥπερΔομή που είναι παραγωγή του του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

5 Φορέας υλοποίησης των έργων ήταν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
στο πλαίσιο του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΜΕΤΡΟ 1.1 «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΤΟΜΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ» ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1.1.4: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ» Κατηγορία πράξεων α «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

6 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή ήταν έργα πιλοτικά, άρα δεν είναι πλήρως ολοκληρωμένα,

7 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή ήταν έργα πιλοτικά, άρα δεν είναι πλήρως ολοκληρωμένα, και βρίσκονται σε συνεχή εξέλιξη

8 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή Είναι εργαλεία παραγωγικότητας που έχουν σκοπό να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που ασχολούνται με μαθητές που έχουν σοβαρό αυτισμό και νοητική καθυστέρηση

9 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή και γι’ αυτό έχουν σχεδιαστεί να είναι εύκολα στη χρήση χωρίς να απαιτούν από τον εκπαιδευτικό που τα χειρίζεται, να διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις στο χειρισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών

10 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή ως εργαλεία παραγωγικότητας πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών να παράγουν εκπαιδευτικό υλικό για να το αξιοποιήσουν σε εκπαιδευτικά σενάρια που θα αναπτύξουν μόνοι τους.

11 Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή Το εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του προγράμματος έχει ως κύριο σκοπό την κατάκτηση δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης

12 προσομοιάζουν στον ψηφιακό χώρο
Τα ΕυΔομή και ΥπερΔομή προσομοιάζουν στον ψηφιακό χώρο διαδικασίες γνώριμες στους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής που παράγουν το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούν στην τάξη τους.

13 Στις ειδικές ανάγκες η αναγνώριση των αναγκών πρέπει να οδηγεί στη δημιουργία «προσθετικού περιβάλλοντος» που να ευνοεί την εκπαίδευση και την ενσωμάτωση.

14 Με τον όρο «προσθετικό περιβάλλον» εννοούμε τις συνθήκες προσαρμογής του περιβάλλοντος που αποτρέπουν μια αδυναμία να μετατρέπεται σε αναπηρία.

15 Για τις δυσκολίες της επικοινωνίας έχουν αναπτυχθεί Συστήματα Οπτικής Επικοινωνίας όπως το PECS.

16 Σε ένα υβριδικό PECS (απευθύνεται σε άτομα με αυτισμό που δεν έχουν σοβαρή νοητική καθυστέρηση) οι φωτογραφίες του κλασικού PECS έχουν αντικατασταθεί με τα πιο αφηρημένα εικονίδια του MΑΚΑΤΟΝ.

17 για να φτιάξει ένας εκπαιδευτικός ένα ντοσιέ επικοινωνίας με οπτικό υλικό τύπου PECS θα πρέπει να φτιάξει ~300 εικονίδια.

18 Συνολικά ο εκπαιδευτικός για να φτιάξει
Για τον εκπαιδευτικό αυτό σημαίνει: α) αναζήτηση σε CD του ΜΑΚΑΤΟΝ των εικονιδίων β) τοποθέτηση σε ένα αρχείο και εκτύπωση γ) κόψιμο 300 εικονίδια x 4 πλευρές δ) πλαστικοποίηση των εικονιδίων ε) κόψιμο των πλαστικοποιημένων εικονιδίων στ) κόψιμο των γωνιών των εικονιδίων ζ) κόψιμο 300 κομματιών βέλκρο η) επικόλληση των 300 κομματιών βέλκρο Συνολικά ο εκπαιδευτικός για να φτιάξει ένα και μοναδικό σύνολο εικονιδίων θα πρέπει να κάνει τουλάχιστον κοψίματα.

19 Αυτή ήταν η ανάγκη για την ανάπτυξη του λογισμικού της ΕυΔομής.

20 Επιχειρώντας να καλύψει αυτή την ανάγκη υποβλήθηκε το 2006 η πρόταση «Ευδομή»

21 «Εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα
όπου οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, με τη χρήση ενός περιβάλλοντος λογισμικού, αναπτύσσουν οι ίδιοι εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δημιουργούν εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό (σε ψηφιακή ή και έντυπη μορφή), με στόχο τη βελτίωση των διαφόρων ικανοτήτων και την κάλυψη των αναγκών των ΑμεΑ (παιδιών και εφήβων) στο φάσμα του αυτισμού»

22 Η δομή της ομάδας εργασίας

23 η εμπειρία στην ειδική αγωγή

24 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή

25 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
όπου οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν, αναπτύσσουν, δημιουργούν το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό που ταιριάζει στις ανάγκες τους.

26 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα όπου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τροποποιήσουν και να αναδιοργανώνουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό υλικό και να προσθέσουν επιπλέον περιεχόμενο

27 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες αφενός κάθε κατηγορίας ΑμεΑ (π.χ. φωτογραφία για νοητική καθυστέρηση, σύμβολο για αυτισμό, νόημα για κωφούς, προφορική λέξη για τυφλούς) και αφετέρου με το επίπεδο δυσκολίας / εξατομίκευσης για τον κάθε μαθητή.

28 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα παρέχοντας στο χρήστη-εκπαιδευτικό δυνατότητες για την οργάνωση ποικίλων δραστηριοτήτων αναλόγων των διαφορετικών επιπέδων οικοδόμησης της γνώσης.

29 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά έτσι ώστε να μπορεί να ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιεί τους πόρους από πολλά και διαφορετικά λογισμικά.

30 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά Εύχρηστα και απλά στη χρήση ώστε να πετυχαίνουν την ευρύτερη δυνατή αποδοχή από τους χρήστες (που γενικά είναι επιφυλακτικοί με τις νέες τεχνολογίες) με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα λόγω υψηλού βαθμού διάχυσης.

31 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή
Ανοιχτά περιβάλλοντα Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά Εύχρηστα και απλά στη χρήση Αποκεντρωμένα, με φιλοσοφία ανάπτυξης ενός δικτύου μικρών εξειδικευμένων εφαρμογών που αντλούν το περιεχόμενό τους από αποκεντρωμένες τοπικές πολυμεσικές βάσεις δεδομένων.

32 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή
Ανοιχτά περιβάλλοντα Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά Εύχρηστα και απλά στη χρήση Αποκεντρωμένα Δυναμικά, παράγοντας σε πραγματικό χρόνο νέα οργανωτικά συστήματα από το υπάρχον περιεχόμενο.

33 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή Ανοιχτά περιβάλλοντα
Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά Εύχρηστα και απλά στη χρήση Αποκεντρωμένα Δυναμικά Υπερμεσικά και διαδραστικά π.χ. παραγωγή κοινωνικών υπεραφηγήσεων.

34 Οι προδιαγραφές των λογισμικών ΕυΔομή ΥπερΔομή
Ανοιχτά περιβάλλοντα Επεκτάσιμα περιβάλλοντα Προσαρμοζόμενα στις ιδιαίτερες ανάγκες Ευέλικτα Συμβατά με άλλα λογισμικά Εύχρηστα και απλά στη χρήση Αποκεντρωμένα Δυναμικά Υπερμεσικά και διαδραστικά

35 Τα δύο τμήματα του λογισμικού LT125_dp (ΕυΔομή)

36 Τα τρία περιβάλλοντα εργασίας
το περιβάλλον του εκπαιδευτικού το περιβάλλον του μαθητή το περιβάλλον της εκτύπωσης

37 Το περιβάλλον του εκπαι- δευτικού

38 Το περιβάλλον του εκπαι- δευτικού

39 Το περιβάλλον του εκπαι- δευτικού

40 Το περιβάλλον του μαθητή

41 Το περιβάλλον της εκτύπωσης

42 Το περιβάλλον της εκτύπωσης

43 Το περιβάλλον της εκτύπωσης

44 Η σχεδίαση του interface (1)
λιτό και απέριττο ώστε να μη διασπά την προσοχή των παιδιών με αυτισμό

45 Η σχεδίαση του interface (2)
Λειτουργικό και για παιδιά με ήπια προβλήματα στη λεπτή κινητικότητα (οθόνες αφής)


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google