Επιχειρηματική ιδέα - ευκαιρία Επιχειρηματικό μοντέλο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
Advertisements

Επιχειρηματικό Σχέδιο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Εμμανουήλ Κ.Κονδύλης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς Μέλος Διεθνούς Ακαδημίας Επιχειρηματικότητας (Jonkoping University, Σουηδία) MONEY SHOW Αθήνα, 19.
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Επιχειρηματικό σχέδιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Μιχάλης Μιχαλόπουλος Οικονομολόγος
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Channel Managment - ΗΥ Customer Relationship Management Concepts and Systems Θέμα: „ Channel Management“ Ομάδα εργασίας: Αμπατζίδης Κωνσταντίνος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Chapter 7: business risk analysis σ. 1 Κεφάλαιο 7 Μεθοδολογία Ανάλυσης Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ) Μεθοδολογία Ανάλυσης Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)Θεματολογία:
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Πού θέλω να φτάσω; Πρέπει να γνωρίζουμε τον προορισμό, για ν’ ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο.
Οι Μεταβιβάσεις ΜμΕ σε Ελλάδα και Ευρώπη Προβλήματα και Προκλήσεις.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Τραπεζικό Μάρκετινγκ Kαραγιάννη Δέσποινα, Αν. Καθηγήτρια Παν. Πατρών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Τίτλος επιχειρηματικού σχεδίου/όνομα επιχείρησης
Επιχειρηματικό Σχέδιο Θάνος Κριεμάδης, Ph. D. , M. B. A. Αναπλ
Επιλογή Νομικής Μορφής Ιδιοκτησίας
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Η επίδραση του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας στην χρηματοοικονομική επίδοσης της ζυθοποιίας -Η περίπτωση της Αθηναϊκής ζυθοποιίας ΣΙΩΛΟΥ.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματική ιδέα - ευκαιρία Επιχειρηματικό μοντέλο Διάλεξη 4 Επιχειρηματική ιδέα - ευκαιρία Επιχειρηματικό μοντέλο Εμπεριέχει αποσπάσματα από διαλέξεις των E. Soderquist και D. Kuratko & R. Hodgetts

Περιεχόμενα Διάλεξης Αναγνώριση ιδέας - αξιολόγηση ευκαιρίας Αποσαφήνιση επιχειρηματικού μοντέλου Αξιολόγηση πιθανότητας επιτυχίας νέας επιχείρησης

Αναγνώριση ιδέας - Πηγές Πελάτες: Αξιολόγηση των επιθυμιών/ αναγκών τους Υπάρχουσες επιχειρήσεις: Αναγνώριση τρόπων να βελτιωθούν υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες Κανάλια διανομής: Προσοχή στις υποδείξεις των συνεργατών Οργανισμός διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας Προσωπική έρευνα και ανάπτυξη, R&D

Αναγνώριση ιδέας (I) Διαστάσεις αξιολόγησης ιδέας Αξία για Καινοτομία τον πελάτη; Καινοτομία προϊόντος; Concept Τοποθέτηση στην αγορά; Οικονομικό Όφελος; Πηγή: Allen, K.R. (1999), Launching New Ventures, Houghton Mifflin

Αναγνώριση ιδέας (IΙ) Καινοτομικότητα ιδέας Νέο Προϊόν ή Νέα Υπηρεσία Νέος Κλάδος Προϊόν / Υπηρεσία Νέο Επιχειρηματικό Μοντέλο Υπάρχων Υπάρχων Καινοτομικό Επιχειρηματικό Μοντέλο Πηγή: McKinsey & Company

Αναγνώριση ιδέας (ΙIΙ) Παράδοση και διανομή Αξία για τον πελάτη Συντήρηση Αγορά Χρήση Αποδοτικότητα Καταλληλότητα Ευκολία στη χρήση Ευχαρίστηση και εικόνα Πηγή: Adapted from Kim, W.C. & Mauborgne, R. (2000), Knowing a Winning Business Idea when You See One, Harvard Business Review, Sept-Oct, 129-138

Αξιολόγηση της ευκαιρίας Υπάρχει αγορά; Έρευνα αγοράς Ποια ανάγκη της αγοράς καλύπτεται; Τι προσωπικές παρατηρήσεις έχουν γίνει; Ποιες είναι οι υφιστάμενες κοινωνικές συνθήκες; Αποτίμηση ανταγωνισμού. Υπάρχουν πατέντες; Ποιο είναι το μοντέλο; Από που θα δημιουργηθούν έσοδα;

Το επιχειρηματικό μοντέλο Επιχειρηματικό μοντέλο Μορφή της επιχείρησης Επιχειρηματικό μοντέλο Επιχειρηματικό σχέδιο Το επιχειρηματικό μοντέλο αποσαφηνίζεται πρώτα Το επιχειρηματικό μοντέλο αναπτύσσεται στη συνέχεια

Τι είναι το επιχειρηματικό μοντέλο; Το επιχειρηματικό μοντέλο δείχνει πώς η εταιρία χρησιμοποιεί τους πόρους της για να προσφέρει στους πελάτες της μεγαλύτερη αξία από τους ανταγωνιστές της και να εξασφαλίσει χρήματα από αυτό ποια είναι η πρόταση αξίας, σε ποιους απευθύνεται, ποιοι πληρώνουν, πόσο συχνά, με ποιο τρόπο; Μερικά παραδείγματα επιχειρηματικών μοντέλων: Brick & mortar, click & mortar, click and click Απ’ ευθείας στους καταναλωτές/ επιχειρήσεις, μεσάζοντες, συνεργάτες, franchising, κ.τ.λ.

http://www.youtube.com/watch?v=665HxNQppFQ Ryanair's Business Model

Ryanair’s business model is very simple: it offers the lowest fares possible to passengers

Raynair’s Business model: How Use of secondary airports not to the major “hub” airports in Europe, but instead to secondary airports which are often located some distance away from major city centres Rapid turnaround turnaround of its aircraft in 25 minutes facilitated by the lower traffic at secondary airports keeping the planes in the air 30% longer than the typical carrier Point-to-point routing no connection with other flights Reducing costs associated with passenger and baggage transfer

Raynair’s Business model: How Service no free snacks or drinks third-party caterers paying Ryanair a flat per-flight fee passengers are charged for checked baggage rigid no-refund ticket policy “no shows” almost pay fees and taxes Aircraft single aircraft family, Boeing 737 simplifying the maintenance process ordering aircrafts without “extras” window blinds, reclining seats, headrests, seat pockets Fuel policy of not applying fuel surcharges fuel requirements typically hedged for 12 to 18 months

Τι είναι το επιχειρηματικό μοντέλο; Ένας γρήγορος τρόπος να εκτιμηθεί η πιθανότητα κερδοφορίας Αν το μοντέλο δεν φέρνει έσοδα... ...STOP!!! Μετατρέπει μια σύνθετη επιχειρηματική ιδέα σε «ευκολοδιάβαστα» μέρη

The business model canvas Alexander Osterwalder

Business models for success http://www.youtube.com/watch?v=41q_zn8jMaE

http://www.businessmodelalchemist.com/

CUSTOMER SEGMENTS which customers and users are you serving? which jobs do they really want to get done?

VALUE PROPOSITIONS what are you offering them? what is that getting done for them? do they care?

CHANNELS how does each customer segment want to be reached? through which interaction points?

CUSTOMER RELATIONSHIPS what relationships are you establishing with each segment? personal? automated? acquisitive? retentive?

REVENUE STREAMS what are customers really willing to pay for? how? are you generating transactional or recurring revenues?

KEY RESOURCES which resources underpin your business model? which assets are essential?

KEY ACTIVITIES which activities do you need to perform well in your business model? what is crucial? 32

KEY PARTNERS which partners and suppliers leverage your model? who do you need to rely on?

COST STRUCTURE what is the resulting cost structure? which key elements drive your costs?

Αξιολόγηση πιθανότητας επιτυχίας νέας επιχείρησης

Επίδοση νέας επιχείρησης; Περιβάλλον Χαρακτηριστικά επιχειρηματία Διαδικασία ίδρυσης Αρχικά χαρακτηριστικά επιχείρησης Επίδοση Πηγή: A. Cooper, Journal of Business Venturing, May 1993

«Παγίδες» στην επιλογή νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας Μη αντικειμενική εκτίμηση ευκαιρίας Περιορισμένη γνώση αγοράς Ελλιπής κατανόηση τεχνικών απαιτήσεων Ελλιπής κατανόηση οικονομικών απαιτήσεων Έλλειψη μοναδικότητας της επιχείρησης Άγνοια νομικών θεμάτων

Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας της νέας επιχείρησης Μοναδικότητα Επένδυση Ανάπτυξη πωλήσεων Επιχείρηση/ ‘μέσο’ επιβίωσης Μικρή κερδοφόρα επιχείρηση με χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης Επιχείρηση υψηλού ρυθμού ανάπτυξης Διαθεσιμότητα προϊόντος Διαθεσιμότητα πελατών

Γιατί αποτυγχάνουν οι νέες επιχειρήσεις; Προβλήματα προϊόντος/ αγοράς Οικονομικές δυσκολίες Διοικητικά προβλήματα

Προβλήματα νέων επιχειρήσεων 1. Εξωτερική χρηματοδότηση 2. Εσωτερική οικονομική διαχείριση 3. Πωλήσεις/ μάρκετινγκ 4. Ανάπτυξη προϊόντος 5. Διαχείριση παραγωγής/ λειτουργίας 6. Διοίκηση 7. Διαχείριση ανθρώπινων πόρων 8. Οικονομικό μακρο-περιβάλλον 9. Νομικό μακρο-περιβάλλον

Εξωτερικά προβλήματα Πηγή: R. Dodge et al., Strategic Management Journal 15, 1994.

Εσωτερικά προβλήματα Πηγή: R. Dodge et al., Strategic Management Journal 15, 1994.

Διαδικασία αξιολόγησης πριν την ίδρυση της επιχείρησης Θέστε τις σωστές ερωτήσεις Κάντε μελέτη σκοπιμότητας

Χρήσιμες ερωτήσεις (Ι) Ποιοι λόγοι ωθούν στην επιχειρηματική δραστηριότητα; Γιατί θα είναι επιτυχημένη; Ποια είναι τα προϊόντα/ υπηρεσίες; Υπάρχει μοναδικότητα; Σε ποιο στάδιο ανάπτυξης είναι το προϊόν; Ποια (θα) είναι η έδρα της επιχείρησης; Είναι κατάλληλη; Τι εξοπλισμός θα χρειαστεί; Τι εμπειρία υπάρχει;

Χρήσιμες ερωτήσεις (ΙΙ) Παράγοντες PESTEL σε εθνικό / διεθνές επίπεδο; Κλάδος; Συνολικές πωλήσεις του κλάδου τα τελευταία 5 χρόνια; Προβλεπόμενη ανάπτυξη του κλάδου; Πόσες νέες επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν στον κλάδο; Υπάρχουν ανταγωνιστές; Ποιες οι πωλήσεις τους; Οι δυνάμεις/ αδυναμίες τους; Πως θα είστε καλύτεροι από τους ανταγωνιστές; Ποια είναι η αγορά στόχος σας; τάσεις στη συγκεκριμένη αγορά; Διαφέρει από αυτή των ανταγωνιστών;

Χρήσιμες ερωτήσεις (ΙΙΙ) Ποιος θα είναι υπεύθυνος για την παραγωγή; Θα γίνει ανάθεση εκτός, σε ποιόν; Γιατί έχει επιλεγεί; Τι εξοπλισμός θα χρειαστεί άμεσα; Τι πρώτες ύλες; Ποιοι (θα) είναι οι προμηθευτές; Ποιο το κόστος παραγωγής; Πως θα γίνει η διαχείριση προμηθειών και αποθεμάτων; Τι εξοπλισμός θα χρειαστεί στο μέλλον;

Χρήσιμες ερωτήσεις (IV) Ποια (θα είναι) η νομική μορφή της επιχείρησης; Κύριοι συνέταιροι/ μέτοχοι; Αν υπάρχουν συνεργάτες ποιοι είναι; Ποιοι οι όροι συνεργασίας; Διοικητικό συμβούλιο; Ποια τα μέλη της διοικητικής ομάδας; Υπόβαθρο, ικανότητες τους; Ρόλοι και αρμοδιότητες τους;

Νομική μορφή και μορφές διοίκησης Ατομική Ομόρρυθμη Εταιρία Ετερόρρυθμη Εταιρία Ε.Π.Ε. Α.Ε. Ομάδα συνεργατών / φίλων Οικογενειακή Εταιρία Επαγγελματική διοίκηση

Μελέτη σκοπιμότητας Αξιολόγηση σκοπιμότητας Τεχνική - μελέτη σκοπιμότητας προϊόντος/ υπηρεσίας Επιχειρηματική ιδέα Αγορά – αποτίμηση Ευκαιριών/ κινδύνων Αξιολόγηση σκοπιμότητας Οικονομική – αξιολόγηση πόρων Οργανωσιακή – ανάλυση απαιτήσεων σε προσωπικό, οργάνωση Ανταγωνισμός – Ανάλυση ανταγωνισμού

Προτεινόμενη βιβλιογραφία Kuratko D. & Hodgetts R. 2004, Entrepreneusrhip: Theory, Process, Practice, 6th ed., Thomson South-Western. Osterwalder A, & Piqneur Y., 2010, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Hoborn N.J., John Wiley & Sons

Ευχαριστώ