Albert Bandura Κοινωνιογνωστική Θεωρία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Δραστικές – Λογικές Θεωρίες
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι. Δεν είναι δυνατό να θεωρήσουμε όλα τα είδη μάθησης συνδυαστικά. Σε περίπλοκες καταστάσεις οι οργανισμοί φαίνεται.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Πειθαρχία.
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Θεωρίες Συμπεριφορών και Υγεία
Άσκηση και ψυχολογικά μοντέλα
Επιθετικότητα και Προ-κοινωνική Συμπεριφορά
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
IST BTEC Professional Diploma in Therapeutic Counseling Ενότητα 7 Συγκριτικές Θεωρίες και Προσεγγίσεις στη Συμβουλευτική Δρ. Χαρά Τσέκου
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
ΘΕΩΡΊΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΑΣ Ι Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – 2016 Λάρισα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Γκζα Αναστασία Α. Μ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Θεωρίεσ Προσωπικότητασ Ι
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Υπεύθυνος Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Η αστική ευθύνη κατά την ενάσκηση του νοσηλευτικού επαγγέλματος
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Καθηγητής.
Βασικοί παράγοντες που καθορίζουν το επίπεδο παρακίνησης του ατόμου
Χτίστε την αυτοεκτίμηση του παιδιού Προκοινωνικά πρότυπα μίμησης
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Μέθοδοι έρευνας της ψυχολογίας
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ Θ.Μ. Διδακτική όρος που καθιερώνεται από τον Κομένιο στα 1657 (Μεγάλη Διδακτική). Είναι ο επιστημονικός τομέας της Παιδαγωγικής που έχει.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ και ΛΗΨΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Δρ. Κατερίνα Αργυροπούλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Albert Bandura Κοινωνιογνωστική Θεωρία Προέρχεται από τον συμπεριφορισμό, για τον οποίον θεώρησε ότι μειώνει πολύ την επίδραση του περιβάλ-λοντος στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Βασικές θέσεις της θεωρίας-Βασικές έννοιες Αμοιβαίος καθορισμός: ( reciprocal determinism): Ο κόσμος (περιβάλλον) και η ανθρώπινη συμπεριφορά αλληλοεπηρεάζονται. Μάθηση μέσω παρατήρησης, Μίμηση προτύπων ( Observational learning),(Modeling) : Διαδικασίες μέσω των οποίων οι άνθρωποι μαθαίνουν παρατηρώντας τη συμπε-ριφορά κάποιων άλλων ( πρότυπα)

Βασικά στοιχεία της μίμησης προτύπων ( modeling Προσοχή ( Attention) Διαδικασία συγκράτησης και μνήμης (Retention) Διαδικασία αναπαραγωγής ( reproduction) Kίνητρο: (Motivation). Όλες οι προηγούμενες δια-δικασίες δεν μπορούν να συμβούν, εάν δεν υπάρχει κίνητρο, κάποιος λόγος. Ο Bandura κατονόμασα κάποια κίνητρα: α. παρελθοντική ενίσχυση ( past reinforcement). β. ερεθιστική ενίσχυση ( promised reinforcement) γ. συνεπής ενίσχυση ( vicarious reinforcement)

Aρνητικά κίνητρα, που δεν ωθούν στη μίμηση α. Παρελθοντική τιμωρία (past punishment) β. Απειλητική τιμωρία ( promised punishement) γ. Συνεπής τιμωρία( vicarious punishment) Προτάσεις Bandura: Aυτορρύθμιση ( selg-regulation): Διεργασία μέσω της οποίας τα άτομα μπορούν να ρυθμίσουν τη συμπεριφορά τους α. Αυτοπαρατήρηση ( self- obsernation) β. Προσωπική κριτική ή κρίση ( Judgment) γ. Αυτοαντίδραση ( Self –responce)

2. Αυτοαντίληψη ( αυτοεκτίμηση) Όψεις της αυτοτιμωρίας α. αντισταθμιστική συμπεριφορά ( compensation) β. Απάθεια, απενεργοποίηση ( inactivity) γ. φυγή (escape, ναρκωτικά, τηλεόραση, Η/Υ) Προτάσεις Bandura σε περίπτωση χαμηλής Αυτοαν-τίληψης α.Εξέταση της αυτοπαρατήρησης β.Εξέταση των στόχων( standards) γ.Εξέταση της αυτοαντίδρασης 3. Αυτεπάρκεια ( self efficacy)

4. Προσδοκίες 5.Εκμάθηση ( Αcquisition): Εκμάθηση νέων συμπεριφορών ανεξάρτητα από ανταμοιβές 6. Εκτέλεση ( performance): Eκδήλωση μαθημένων συμπεριφορών εξαρτημένων από αμοιβές 7. Κρίσεις για την αυτεπάρκεια: ( efficacy judgment) 8.Αυτοενίσχυση (self- reinforcement). Διεργασία ανταμοιβής του εαυτού. 9. Εκμάθηση μέσω υποκατάστατου: Διαδικασία εκμάθησης συναισθηματικών αντιδράσεων μέσα από την παρατήρηση των συναισθηματικών καταστάσεων άλλων