Γέννηση Ιδεών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Έρευνα αγοράς: Ορισμός και Περιγραφή Είναι:Μια ευρύτερη διοικητική δραστηριότητα, η οποία ΔΕΝ περιορίζεται απλώς στην διερεύνηση των επιθυμιών, σκέψεων.
Σχεδιασμός διαδικασιών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Τιμές Μεταφοράς.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γέννηση Ιδεών

Χαρακτηριστικά Γέννησης Ιδεών Διαδικασία ανάπτυξης ιδεών βασισμένη σε εποικοδομητική και δημιουργική σκέψη Αφορά στον εντοπισμό των αναγκών μιας αγοράς-στόχου Αναζήτηση ερεθισμάτων τα οποία θα οδηγήσουν σε ολοκληρωμένες λύσεις Απαιτεί τη συνεργασία όλων των τμημάτων μιας επιχείρησης (εσωτερικοί & εξωτερικοί πελάτες, προμηθευτές, αντιπρόσωποι) Απενοχοποιημένη από κριτικές (απαιτείται επικεφαλής)

The Idea Company

Πηγές Γέννησης Ιδεών Ανάγκες Πελατών Απευθείας Έρευνες με Πελάτες για συλλογή πληροφοριών (feedback ) διαμέσου ερωτηματολογίων, τηλεφωνική η διαδικτυακή έρευνα) Ομάδες Συζήτησης (συλλογική συγκέντρωση πληροφοριών) Σύστημα Επικοινωνίας (αυθόρμητες απαντήσεις των χρηστών που προέρχονται μέσα από συζητήσεις με τα εμπλεκόμενα μέρη μιας επιχείρησης ) Παράπονα πελατών (καταγραφή, αξιολόγηση και διαχείριση παραπόνων με σκοπό την επίλυσή τους με την ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος)

Πηγές Γέννησης Ιδεών Επιστημονική Έρευνα Η μέθοδος αυτή εμφανίζεται γενικά ως αποτέλεσμα επιστημονικής ανακάλυψης εντελώς νέας τεχνολογίας ή πιο συχνά από την εφαρμοσμένη έρευνα για τη βελτίωση των προϊόντων ή των διαδικασιών.

Πηγές Γέννησης Ιδεών Ανταγωνιστές Καταγραφή του τρόπου ανάπτυξης νέων προϊόντων των ανταγωνιστών Κριτήριο αξιολόγησης των δραστηριοτήτων της αγοράς Ένδειξη της τοποθέτησης της εταιρίας στην αγορά ως προς τους ανταγωνιστές της. Εκθέσεις, επιδείξεις και σεμινάρια ανταγωνιστών αποτελούν μιας πρώτης τάξεως πηγή νέων ιδεών.

Πηγές Γέννησης Ιδεών Αντιπρόσωποι Εταιρίας, Μεσάζοντες και Συνεργάτες Έντονη αλληλεπίδραση με το καταναλωτικό κοινό Υψηλά επίπεδα ανατροφοδότησης από πελάτες Ανάλογα με το που εδρεύουν είναι κατάλληλοι για να προσδιορίσουν τις συνθήκες αγοράς Κίνδυνος εσφαλμένης ανατροφοδότησης (το υλικό που προέρχεται από αυτή την κατηγορία αξιολογείται υπό το πρίσμα των επιχειρηματικών τους δράσεων)

Πηγές Γέννησης Ιδεών Ανώτατη διοίκηση Η ανώτατη διοίκηση έχει τη δυνατότητα, διαμέσου της οργάνωση της επιχείρησης, να επιφέρει την ανάπτυξη ιδεών για νέα προϊόντα

Πηγές Γέννησης Ιδεών Διάφορες Πηγές Εφευρέτες Πανεπιστημιακά εργαστήρια Σύμβουλοι επιχειρήσεων Επιχειρήσεις έρευνας μάρκετινγκ

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Καταιγισμός Ιδεών Αυτή η μέθοδος είναι προσανατολισμένη στην παραγωγή ιδεών κατά κύριο λόγο με έναν τρόπο ελεύθερης ροής δεδομένων. Είναι δομημένη γύρω από την επίλυση ενός προβλήματος

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Ατομικός καταιγισμός ιδεών: Διενεργείται ατομικά με αποτέλεσμα κάποιες φορές να αποδειχτεί δημιουργικότερη μέθοδος αφού το άτομο δεν υπόκειται σε γνώμες και απόψεις με αποτέλεσμα να είναι ελεύθερο να παράγει ιδέες. Το μειονέκτημα του ατομικού καταιγισμού έγκειται στο γεγονός ότι μια ιδέα έχει πιθανότητες να μην αναπτυχθεί επαρκώς λόγω έλλειψης συλλογικής βοήθειας η οποία μπορεί να προάγει αποτελεσματικά μια ιδέα.

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Ομαδικός καταιγισμός ιδεών: Στηρίζεται στις εμπειρίες ενός συνόλου το οποίο εάν λειτουργήσει συνδυαστικά μπορεί να οδηγηθεί στην σύλληψη μιας ιδέας. Το ένα μέλος βοηθά το άλλο στη συνέχιση της σκέψης, δίνοντας καλύτερα αποτελέσματα από ότι ο ατομικός καταιγισμός ιδεών. Ωστόσο, η συμβολή του επικεφαλή είναι καίριας σημασίας για την αποφυγή κριτικών ή αξιολογήσεων μιας εν δυνάμει ιδέας.

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Στοιχεία Καταιγισμού ιδεών: Εστίαση στην ποσότητα, όχι την ποιότητα Αποκλεισμός κάθε μορφή κριτικής Επιδοκιμασία παράξενων/απίθανων ιδεών

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Διαγράμματα Συγγένειας Τα διαγράμματα συγγένειας είναι μια μέθοδος καταιγισμού ιδεών η οποία βοηθά την ομάδα να δομήσει αποτελεσματικά τα δεδομένα των πελατών που έχει στη διάθεσή της σε κατηγορίες

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Διαγράμματα Συγγένειας Βήμα 1: Αναγνώριση Προβλήματος, Σχηματισμός Ομάδας και κατάθεση ιδεών. Βήμα 2: Σημείωση Αναφορών Πελατών Βήμα 3: Ομαδοποίηση Αναφορών Βήμα 4: Δημιουργία Ομάδων για τις Αναφορές Βήμα 5: Συγκεντροποίηση Ομάδων και Τελικό Διάγραμμα

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Διαγράμματος Συγγένειας

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Διαγράμματος Συγγένειας

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Διαγράμματος Συγγένειας

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Διαγράμματος Συγγένειας

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Ανταγωνιστική Πληροφόρηση Συγκεντρώνει δεδομένα και πληροφορίες για τους ανταγωνιστές μιας επιχείρησης διευκολύνοντας έτσι την πρόβλεψη σχετικά με τις συνθήκες της αγοράς στην οποία αυτή δραστηριοποιείται

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Πλεονεκτήματα Ανταγωνιστικής Πληροφόρησης Αξιόπιστη πηγή για τις βέλτιστες πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην αγορά Βοηθά στη διαμόρφωση στρατηγικής διαμέσου της ενδόμυχης κατανόησης του κλάδου, της ίδιας της επιχείρησης και των ανταγωνιστών. Βοηθά στον εντοπισμό εκείνων των τομέων που χρήζουν βελτίωσης και στην αναγνώριση των ευκαιριών και των κινδύνων

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Πηγές απόκτησης Ανταγωνιστικής Πληροφόρησης: Κυβερνητικές Υπηρεσίες Βάσεις δεδομένων Από τις ίδιες τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις (αξιολόγηση επιχείρησης) Έρευνα αγοράς αναφορικά με ανταγωνιστικά προϊόντα Συμμετοχή σε σεμινάρια και ημερίδες Ανάλυση ανταγωνιστικών προϊόντων

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Η ανταγωνιστική πληροφόρηση θα πρέπει να είναι προσανατολισμένη προς την αναζήτηση ορισμένων θεμελιακών στοιχείων: Πληροφορίες για τον κλάδο που η επιχείρηση δραστηριοποιείται (συχνή παρακολούθηση περιοδικών κλάδου) Οικονομικές συναλλαγές (αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας) Δημοσιευμένες πληροφορίες από ανταγωνιστές Πληροφορίες μεταξύ πελατών και επιχειρήσεων ώστε να προσδιοριστεί επακριβώς ο ανταγωνισμός

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Η χρήση της ανταγωνιστικής πληροφόρησης γίνεται κυρίως όταν: Αυξάνεται ο ανταγωνισμός Απαιτητικό κοινό - Σύγκριση Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες χαρακτηρίζονται από συχνές αλλαγές στη φύση και στην ποικιλία τους Σημειώνονται αλλαγές στην κυριότητα ή στη διοίκηση μιας επιχείρησης

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Ο Κανόνας 80/20 της Ανταγωνιστικής Πληροφόρησης: Η ανταγωνιστική πληροφόρηση ακολουθεί μια διαδικασία 2 φάσεων όταν πρόκειται για συλλογή πληροφόρησης: Φάση Ι: Δευτερογενής Έρευνα (80% όγκος, 20% χρόνος) Φάση ΙΙ: Πρωτογενής Έρευνα (20% όγκος, 80% χρόνος)

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Συνδυαστική Ανάλυση Επιτυχημένος συνδυασμός ενός περιορισμένου αριθμού χαρακτηριστικών γνωρισμάτων ενός προϊόντος ο οποίος θα έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά επιρροής στη λήψης απόφασης ενός καταναλωτή. Επιτρέπει τη δημιουργία του βέλτιστου επιπέδου των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος το οποίο ισορροπεί την αξία που προσδίδουν σε αυτό οι καταναλωτές με το κόστος παραγωγής του από την επιχείρηση

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Συνδυαστική Ανάλυση Βήμα 1: Προσδιορισμός των σημαντικότερων στοιχείων/χαρακτηριστικών ενός προϊόντος/υπηρεσίες για την αγορά Βήμα 2: Επιλογή της μεθοδολογίας έρευνας που θα χρησιμοποιηθεί ώστε να αντληθούν οι απαραίτητες πληροφορίες από το καταναλωτικό κοινό (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο κ.ά.) Βήμα 3: Επιλογή των τιμών που θα προσδίδεται σε κάθε χαρακτηριστικό Βήμα 4: Ορισμός προϊόντος ως συνδυασμοί διαφόρων χαρακτηριστικών

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Συνδυαστικής Ανάλυσης Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Επιλογή 1 Επιλογή 2 Επιλογή 3 Επιλογή 4 Τύπος Επεξεργαστή Intel AMD Σκληρός Δίσκος Solid State SCSI RAID Μέγεθος Μνήμης 2 GB 4 GB 8 GB

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Πλεονεκτήματα Συνδυαστικής Ανάλυσης: Αξιολογεί ξεχωριστά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός προϊόντος ώστε αποσαφηνιστεί η αξία που προσδίδει το καθένα στους καταναλωτές Έχει την ικανότητα να αξιολογεί υλικά χαρακτηριστικά Επιτρέπει τον σχεδιασμό ενός προϊόντος με υψηλές προδιαγραφές που να ανταπεξέρχεται στις ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Ομαδική επικοινωνιακή διαδικασία, με διαδοχικά ερωτηματολόγια, κατά την οποία οι συμμετέχοντες εκφράζουν γνώμη για κάποιο θέμα που έχει τεθεί από την επιχείρηση, παραμένοντας ωστόσο άγνωστη η προέλευση των απαντήσεων (ανωνυμία).

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Στάδιο 1: Ο συντονιστής καθορίζει το θέμα στο οποίο θα εφαρμοστεί η μέθοδος Delphi. Στάδιο 2: Δημιουργείται το πρώτο ερωτηματολόγιο Στάδιο 3: Οι συμμετέχοντες, καλούνται να συμπληρώσουν και να το επιστρέψουν

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Στάδιο 4: Ο συντονιστής συγκεντρώνει τα ερωτηματολόγια και δημιουργεί ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο - Στόχος είναι η αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημείων Στάδιο 5: Οι συμμετέχοντες εκφέρουν τη γνώμη τους και για το δεύτερο ερωτηματολόγιο.

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Στάδιο 6: Εκ νέου ο συντονιστής δημιουργεί και τρίτο ερωτηματολόγιο Στάδιο 7: Οι συμμετέχοντες εκφέρουν τη γνώμη τους και για το τρίτο ερωτηματολόγιο Στάδιο 8: Ο συντονιστής συγκεντρώνει τα αντίγραφα του τρίτου ερωτηματολογίου και τα ανακεφαλαιώνει για την τελική αναφορά (report).

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Διαγραμματική Παρουσίαση Τεχνικής Delphi Πηγή: http://www.unido.org/fileadmin/import/16959_DelphiMethod.pdf

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Πλεονεκτήματα: Οι συμμετέχοντες διατηρούν την ανωνυμία τους Ανυπαρξία πίεσης ή επιρροής από τρίτους, ευνοεί την ανεξάρτητη σκέψη Χαμηλό κόστος εφαρμογής τεχνικής Επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των συμμετεχόντων Μείγμα συμμετεχόντων από πολλά τμήματα της επιχείρησης, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα προτάσεων – ιδεών  

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi Μειονεκτήματα: Οι εκπορευόμενες ιδέες είναι προϊόν επιλεγμένης ομάδας ανθρώπων το οποίο να μην είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα Χρονοβόρα διαδικασία (έναντι του καταιγισμού ιδεών) Απαιτεί χρόνο, δεξιότητες γραπτής επικοινωνίας και δέσμευση συμμετοχής.

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Τεχνική Delphi

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Μορφολογικά Διαγράμματα Δημιουργείται ένα διάγραμμα στο οποίο αναφέρονται οι βασικές λειτουργίες ενός προϊόντος και δίπλα από κάθε μια καταγράφονται οι πιθανοί μηχανισμοί που μπορούν να υιοθετηθούν ώστε αυτοί όταν εκτελεστούν να αποφέρουν υψηλά επίπεδα επίδοσης του προϊόντος. Είναι ένα οπτικό βοήθημα που επιτυγχάνει τη γέννηση ιδεών χρησιμοποιώντας διαφορετικούς μηχανισμούς από κάθε λειτουργία.

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Μεθοδολογία Μορφολογικών Διαγραμμάτων: Καταγραφή των βασικών λειτουργιών ή χαρακτηριστικών ενός προϊόντος Καταγραφή πιθανών λύσεων για κάθε λειτουργία Δημιουργία διαγράμματος και καταγραφή βέλτιστων συνδυασμών

Μέθοδοι Γέννησης Ιδεών Παράδειγμα Μορφολογικού Διαγράμματος:

Τέλος 2ου Μαθήματος