«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
20/9/20161Ημερίδα ΚΕΣΥΠ Κορίνθου Παρασκευόπουλος Κων/νος ΠΕ02.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Παραπομπές και Δομή.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

PORTFOLIO Προσεκτικά επιλεγμένη συλλογή των έργων του μαθητή, που παρέχει σαφή στοιχεία για τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις στρατηγικές και τα επιτεύγματά του σε έναν ή περισσότερους τομείς σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Τα έργα έχουν συγκεντρωθεί με τη συναίνεσή του, με συγκεκριμένο στόχο και αποτελούν τεκμήρια της προόδου και της επίδοσής του.

PORTFOLIO ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Χρησιμοποιούν στοιχεία που δείχνουν το έργο του μαθητή, σε πραγματικές συνθήκες. Αναφέρονται σε εκτεταμένες χρονικές περιόδους. Συγκεντρώνονται σημαντικές εργασίες. Προϋποθέτουν τη συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

PORTFOLIO ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Παρέχουν τη δυνατότητα αξιολόγησης πολλών διαστάσεων, πέρα από την κατοχή γνώσεων. Ενθαρρύνονται η ανάλυση, η σύνθεση και η αξιολόγηση από μέρους του μαθητή. Η αξιολόγηση γίνεται μέρος της διδασκαλίας. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

PORTFOLIO περιλαμβάνει 1. εργασίες 2. αξιολογήσεις διδασκόντων 2. αξιολογήσεις διδασκόντων 3. αυτό-αξιολογήσεις μαθητών

ΕΙΔΗ PORTFOLIO περιλαμβάνει Portfolio ανάπτυξης (Development portfolio) Portfolio επίδειξης (Showcase portfolio) Portfolio αξιολόγησης (Assessment portfolio)

PORTFOLIO ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Development portfolio) Είναι μια «δεξαμενή εκμετάλλευσης» για μια εργασία που δεν έχει ολοκληρωθεί. Αποτελείται από κομμάτια συγκεκριμένου θέματος που αργότερα θα επιλεχθούν για να αποτελέσουν ένα μόνιμο portfolio επίδειξης ή αξιολόγησης. Απευθύνεται στον μαθητή και στο διδάσκοντα.

PORTFOLIO ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ (Showcase portfolio) Αποτελεί την ανταμοιβή του μαθητή. Καθορίζει το υψηλότερο επίπεδο που μπορεί να επιτύχει ο μαθητή. Το θέμα επιλέγεται σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και το κοινό μπορεί να απαρτίζεται από: Εκπαιδευτικούς Διευθυντές (διοικητές)

PORTFOLIO ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ (Showcase portfolio) Συνομηλίκους Γονείς Πανεπιστήμια Πιθανοί εργοδότες

PORTFOLIO ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (Assessment portfolio) Είναι μια συσσωρευμένη εργασία που αποδεικνύει ότι ο μαθητής, έχει επιτύχει τους μαθησιακούς στόχους που έχουν καθοριστεί βάσει του διδακτικού συμβολαίου. Το κοινό μπορεί να απαρτίζουν: α. εκπαιδευτικοί β. διευθυντές (διοικητές) γ. γονείς δ. κράτος

Εφαρμογή 1. Συλλογή Στοιχείων 2. Επιλογή 3. Αναστοχασμός 4. Σύνδεση 5. Συζήτηση 6. Αντικατάσταση

site για τα e portfolio http://www.youtube.com/watch?v=6B3tujXlbdk

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Κουλουμπαρίτση, Α. & Ματσαγγούρας, Η. (2004). Φάκελος Εργασιών του Μαθητή(Portfolio): Η Αυθεντική Αξιολόγηση στη Διαθεματική Διδασκαλία. Στο Π. Αγγελίδης & Γ.Μαυροειδής (επιμ.), Εκπαιδευτικές Καινοτομίες για το Σχολείο του Μέλλοντος. Αθήνα: Τυπωθήτω Μαρτίδου – Φορσιέρ, Δ. (2005). Μια σημαντική καινοτομία στην εκπαίδευση. Φάκελος επιτευγμάτων (portfolio). (Διαθέσιμο on line : http://athena.pi.ac.cy/despo/greek/projects/despoarticle.html , προσπελάστηκε στις 18/1/2008) Φωτιάδου, Τ. (2001). Το Portfolio ως μέσον ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών: Μια πρόταση. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 5, 128-139.l

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Abrami, C. P. & Barrett, H. (2005). Directions for research and development on electronic portfolios.Canadian Journal Of Learning And Technology, 31(3). Arter, J. & Spandel, V. (1992). NCME Instructional Module: Using portfolios of student work in instruction and assessment. Educational Measurement: Issues and Practice, 11 (1). Camp, R. (1992). Portfolio reflections in middle and secondary school classrooms. In K.B. Yancey (Ed.), Portfolios in the writing classroom. An introduction. Urbana, Illinois: National Council of Teachers of English. Cooper, T. & Love, T. (2004). Designing Online Information Systems For Portfolio-Based Assessment: Design Criteria And Heuristics. Journal Of Information Technology Education. 3. Foote, C.J., & Vermette, P.J. (2001). Teaching portfolio 101: Implementing the teaching portfolio in introductory courses. Journal of Instructional Psychology, 28(1).