ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πότε πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετάδοση ανθρώπινης φωνής; Ποιος ήταν ο πρώτος σπόνσορας ραδιοφωνικής εκπομπής; Τι ακριβώς έκανε το BBC τα πρώτα χρόνια.
Advertisements

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ.
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Διαμόρφωση κατά πλάτος (Amplitude Modulation – AM)
ΤΑΤΜ-ΑΠΘ - Τομέας Γεωδαισίας και Τοπογραφίας A. ΔερμάνηςΣήματα και Φασματικές Μέθοδοι A. Δερμάνης Σήματα και Φασματικές ΜέθοδοιΑΠΘ/ΤΑΤΜ Τομέας Γεωδαισίας.
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 9: Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Ψηφιακή Μετάδοση Αναλογικών Σημάτων Τα σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας σε πολύ μεγάλο ποσοστό διαχειρίζονται σήματα ψηφιακής μορφής, δηλαδή, σήματα που.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Μάθημα 10 ο T.E.N.S. 1.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ενότητα 3: Ψηφιακή Διαμόρφωση Παναγιώτης Μαθιόπουλος Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
Ιστορία του Ραδιοφώνου και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Φυσική Α Λυκείου.
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Συστήματα Επικοινωνιών
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ένα από τα τμήματα του project της Α λυκείου το Α5 ασχολήθηκε με την καταγραφή των περισσότερων μουσικών ειδών . Κατά τη διάρκεια της εργασίας.
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ετήσια ερευνητική εργασία (project)
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ
Παρουσίαση και Ανάλυση της Χρήσης του forum
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΟΥ
το ολοκαύτωμα του Διστόμου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΛΛΙΩΣ ΕΙΡΗΝΗ ΔΡΟΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΡΦΙΑΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΖΑ ΖΑΦΕΙΡΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Ωραια ελενη Ο ραδιοφωνικός σταθμός, radio melody,σήμερα μόνο για εσάς φέρνει στην συχνότητα του μοναδικές μελωδίες που γράφτηκαν για την μία , την μοναδική.
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περίοδοι) Ενότητα Α7.2.Μ1-Μ2 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.
Do Now: 3) y = -1/2cos (x - π/2) + 3 4) y = 25sin (x + 2π/3) - 20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ κ. ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΟΡΙΣΜΟΣ To ραδιόφωνο είναι η συσκευή που λειτουργεί ως "ραδιοδέκτης - μετατροπέας" όπου λαμβάνοντας τις ραδιοφωνικές εκπομπές των ραδιοφωνικών σταθμών τις μετατρέπει σε ήχο. Τα ραδιοφωνικά κύματα εκπέμπονται από τον πομπό και φτάνουν στον δέκτη . Τα κύματα αυτά αποκωδικοποιούνται από τη συσκευή και μετατρέπονται σε ηλεκτρικό ρεύμα και στην συνέχεια σε ήχο, που είναι και το τελικό αποτέλεσμα του ραδιοφώνου. Ραδιοφωνία, επίσης, θεωρείται και όλη η διαδικασία εκπομπής και λήψης ραδιοκυμάτων.

1/5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Το 1895, ο πατέρας του ραδιοφώνου Γουλιέλμος Μαρκόνι κατόρθωσε να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς διαμέσου ερτζιανών κυμάτων. Οι επιτυχίες του Μαρκόνι και άλλων ερευνητών όπως του Ρέτζιναλντ Φέσεντεν και του Λη ντε Φόρεστ αποτελούν την απαρχή της ανάπτυξης της ραδιοφωνίας. Η ραδιοφωνία, η οποία συνίσταται στη μετάδοση ομιλιών, μουσικής και λόγου σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς τη μεσολάβηση αγωγών, αλλά με ηλεκτρομαγνητικά κύματα, και στη λήψη τους από ειδικούς δέκτες, αποτελεί πρακτική εφαρμογή της εφεύρεσης των ηλεκτρονικών λυχνιών. Άρχισε να αναπτύσσεται τη δεκαετία του 1910 στις ΗΠΑ.

2/5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Ήταν παραμονές των Χριστουγέννων του 1906 στην Νέα Υόρκη όταν ο Φέσεντεν μετέδωσε για πρώτη φορά φωνή και μουσική μέσω ραδιοκυμάτων. Αργότερα ήρθε ο ντε Φορέ για να εφεύρει την ηλεκτρονική λυχνία, η οποία ήταν η μόνη "μορφή" ραδιοφώνου για τα επόμενα 50-60 χρόνια. Μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο το ραδιόφωνο είναι ένα μέσο χρησιμοποιούμενο σε ερασιτεχνική βάση και δεν είναι καθόλου ανεπτυγμένο ούτε διαδεδομένο.

3/5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Σταθμός στην ιστορία του ραδιοφώνου αποτελεί η έμπνευση ενός Αμερικανού, του Φρανκ Κόνραντ, ο οποίος εργαζόταν ως μηχανικός και ερασιτεχνικά ασχολείτο με το ραδιόφωνο και τον αθλητισμό. Ο Κόνραντ τυχαία "βγήκε στον αέρα" με το ραδιόφωνο για να μεταδώσει τα αποτελέσματα των αγώνων. Απέκτησε φανατικό κοινό. Ήταν τότε που μεταδόθηκε και η πρώτη ραδιοφωνική διαφήμιση, ενός καταστήματος στη γειτονιά του Κόνραντ .Στις 20 Νοεμβρίου 1920 λειτούργησε ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός, ο K.D.K.A., που λειτουργεί ακόμη και σήμερα. Το 1926 εμφανίζεται στην αγορά ραδιοφωνικός δέκτης αρκετά εύχρηστος, ποιοτικός και φθηνός. Από τότε το ραδιόφωνο κατακτά πολύ ευρύ κοινό. Στην πορεία εμφανίζεται και η σύσταση σχετικής νομοθεσίας για την οργάνωση τόσο των σταθμών όσο και των συχνοτήτων εκπομπής

4/5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Η εδραίωση, όμως, του ραδιοφώνου έρχεται μετά το 1930. Σε αυτή την περίοδο δημιουργείται το καλά οργανωμένο δίκτυο σταθμών τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.Στα τέλη της δεκαετίας του '40 με αρχές της δεκαετίας του '50 το ραδιόφωνο αποκτά ένα νέο ανταγωνιστή, την τηλεόραση η οποία έχει στα χέρια της ένα πολύ δυνατό όπλο έναντι του ραδιοφώνου, την εικόνα. Η ακροαματικότητα του ραδιοφώνου πέφτει κατακόρυφα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ψάχνουν λύσεις. Η λύση έρχεται το '50-'60 και την εμφάνιση της δημοφιλέστατης μουσικής Rock 'n Roll. Η κρίση ξεπερνιέται και το ραδιόφωνο καθιερώνεται ως αποκλειστικά ψυχαγωγικό-μουσικό μέσο.Τη δεκαετία του '60 αμφισβητείται στην Ευρώπη το κρατικό ραδιόφωνο, γιατί δεν μετέδιδε Ροκ μουσική και απορρίπτεται από τη νεολαία της εποχή. Εμφανίζεται η Πειρατική Ραδιοφωνία με πρωτοπόρο το Radio Caroline στην Αγγλία, το οποίο εκπέμπει από ένα μικρό πλοίο έξω από τα χωρικά ύδατα της Αγγλίας και μεταδίδει μόνο Rock.

5/5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ  Η ακροαματικότητά του είναι τόσο υψηλή, που απειλεί το BBC. Ακολουθεί ευρεία διάδοση αυτού του τύπου ραδιοφωνίας σε όλη την Ευρώπη.Μετά από αυτό ακολουθεί η απορρύθμιση της δεκαετίας του '70 και ουσιαστικά το ραδιόφωνο εισέρχεται στην τελευταία φάση της ωριμότητάς του. Τις λυχνίες αντικαθιστούν τα μικρά τρανζίστορ .Το ραδιόφωνο και το κασετόφωνο συνδυάζονται σε μια συσκευή .

ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΜΑΡΚΟΝΙ

ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ Πως δουλεύει αλήθεια το αγαπημένο μας ραδιόφωνοπου μας κρατάει συντροφιά με τα τραγούδια του, τις ενημερωτικές εκπομπές του, ακόμη και με ολόκληρα θεατρικά έργα;Οι παλιές συσκευές ραδιοφώνου αποτελούνταν κατά κύριο λόγο, από πηνία, μεταβλητούς πυκνωτές, λυχνίες και μετασχηματιστές. Όλα αυτά τα μέρη, συνέθεταν ένα ενιαίο σύνολο, το οποίο λάμβανε σήματα πολύ υψηλής συχνότητας. Τα σήματα αυτά, μάλιστα, ταξίδευαν από πολλά χιλιόμετρα μακρυά και μόλις έφταναν στη συσκευή μετατρέπονταν σε ήχο που έφτανε στα αυτιά μας από το μεγάφωνο.Πως όμως γίνεται όλη αυτή η διαδικασία;Πως όμως γίνεται όλη αυτή η διαδικασία; Αρχικά να πούμε ότι το σήμα που ταξιδεύει στο αέρα ονομάζεται φέρον, επειδή φέρει ήχο και λοιπές πληροφορίες. Η διαδικασία με την οποία φορτώνεται και μεταφέρεται ο ήχος ονομάζεται διαμόρφωση.Γενικά, στον τηλεπικοινωνιακό τομέα με τον όρο φέρον σήμα ή φέρον χαρακτηρίζεται μια κυματομορφή που έχει υποστεί οποιουδήποτε είδους διαμόρφωση, αναφορικά με ένα σήμα εισόδου. Το φέρον σήμα είναι, γενικά, σήμα υψηλής συχνότητας, συχνά μεγαλύτερης από το σήμα εισόδου

ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ Τα σήματα αυτά χρησιμοποιούνται για να μεταδίδονται πληροφορίες με τη μορφή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, μέσω ενός φυσικού μέσου μετάδοσης, όπως ο αέρας.Μάλιστα, ανάλογα με τη διαμόρφωση, το σήμα μπορεί να ταξιδέψει πολλά χιλιόμετρα μακριά.Γενικά, υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τρόποι για την διαμόρφωσητων σημάτων. Οι δύο πιο δημοφιλείς, που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στο ραδιόφωνο είναι τα γνωστά μας FM και AM. Στα FM, από τα αρχικά των λέξεων Frequency Modulation, η διαμόρφωση του σήματος γίνεται κατά συχνότητα, ενώ στα ΑΜ από το Amplitude Modulation, η διαμόρφωση γίνεται κατά πλάτος.Για να αποκωδικοποιήσουν το φέρον σήμα, οι ραδιοφωνικοί δέκτες διαθέτουν κυκλώματα διαχωρισμού τα οποία είναι διαφορετικά για τα δύο είδη διαμόρφωσης.Για τα μεν FM το κύκλωμα αυτό ονομάζεται διευκρινιστής, ενώ για τοδιαμορφωμένο κατά πλάτος σήμα των Μεσαίων ή ΑΜ, το αντίστοιχο κύκλωμα ονομάζεται φωρατής.Έτσι, το σήμα εκπέμπεται από τους σταθμούς, λαμβάνεται από τις κεραίες που είναι τοποθετημένες σε λόφους και βουνά και αναμεταδίδεται για να φτάσει μέχρι τους δέκτες μας. Μόλις συμβεί αυτό, το διαμορφωμένο σήμα αποκωδικοποιείται από το αντίστοιχο κύκλωμα και αναμεταδίδεται από το μεγάφωνο για να φτάσει μέχρι τα αυτιά μας.

ΠΗΝΙΟ ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΠΥΚΝΩΤΗΣ

ΜΕΤΑΣΜΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΛΥΧΝΙΕΣ

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ 1/4 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Το DAB ψηφιακό ραδιοφώνου DAB. δεν είναι καινούργια ανακάλυψη. Βρίσκεται σε εξέλιξη από το 1981 στο γερμανικό ερευνητικό κέντρο «Institut for undfunktechnik» και από το 1987 ως στοιχείο μελέΤο DAB παρέχει κρυστάλλινο καθαρό ήχο, παρόμοιο με αυτόν ενός CD και είναι σχεδόν ανεπηρέαστο από κάθε είδους παρεμβολή, συγκρινόμενο με το σημερινό συμβατικό ραδιόφωνο AM και FM. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και στους δυσκολότερους από θέμα κάλυψης, χώρους το σήμα του DAB παραμένει σταθερό και ανεπηρέαστο από το φαινόμενο πολλαπλών ανακλάσεων.της του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ 2/4 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Eνα ακόμη πλεονέκτημα του DAB είναι ότι χρησιμοποιεί λιγότερες συχνότητες εκπομπής. Ενδεικτικά αναφέρω ότι λόγω της ψηφιακής μετάδοσης του σήματος αλλά και της συμπίεσής του, επιτρέπει τη μετάδοση περισσοτέρων ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Το DAB μπορεί να εκπέμπει σε συχνότητες Band ΙΙΙ ,που παλαιότερα χρησιμοποιούνταν για τα μαυρόασπρα τηλεοπτικά σήματα. Στη Γερμανία και στον Καναδά χρησιμοποιούν την L-Band, ενώ οι δέκτες DAB που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αγορά μπορούν να λάβουν την Band III αλλά και την L-Band μετάδοση.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ 3/4 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Παρόμοιες υπηρεσίες ή πιλοτικά σχέδια «τρέχουν» ήδη σε πολλές χώρες, όπως η Αυστραλία, το Βέλγιο, ο Καναδάς, η Κίνα, η Φινλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Ελβετία. Το BBC, για παράδειγμα, διαθέτει ήδη ένα δίκτυο εκπομπής, το οποίο καλύπτει το 70% περίπου του πληθυσμού. Oμως οι δέκτες DAB που έχουν αγοραστεί αφορούν μόνο στο 5% έως και 7% του πληθυσμού στη Μ. Βρετανία.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ 4/4 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Βέβαια, για να είναι σε θέση ο ακροατής να απολαύσει την ποιότητα της απόδοσης του ψηφιακού ραδιοφώνου θα πρέπει προηγουμένως να αγοράσει νέους δέκτες DAB για το αυτοκίνητο και το σπίτι. Γεγονός το οποίο θα ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των κατασκευαστών ηλεκτρονικών αναλώσιμων και δεκτών, σε ολόκληρο τον κόσμο. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο εντοπίζεται το πρόβλημα της διάδοσης του ψηφιακού ραδιοφώνου. Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι σχετικά ικανοποιημένη από το υπάρχον αναλογικό ραδιόφωνο και απ’ ό,τι φαίνεται δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει αγοράζοντας DAB δέκτες. Αξίζει να αναφερθεί ότι το κόστος ενός οικιακού δέκτη DAB ξεκινάει από 100 ευρώ περίπου και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.500 ευρώ, τη στιγμή που το κόστος ενός αναλογικού ραδιοφώνου ξεκινάει από τα 10 ευρώ!

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ