Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτικοί στόχοι.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Σενάριο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Διδακτική Πληροφορικής
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Παπαδοπούλου Αθανασία
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Αρχαία Ελληνικά – Αρχαία από Μετάφραση με βάση τις νέες οδηγίες /148083/Δ2 και /Δ2.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΙΣΣΑΡΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ Ζ’ Εξάμηνο, ΙΑΔΠΑ
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Επιμέλεια-παρουσίαση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων “Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση στην Γ’ Γυμνασίου” (ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ:2016-2017-Ζ’ εξάμηνο) Βασιλική Χρονοπούλου (ΑΜ:1012201300151) Διδάσκουσα: Μαρία Ξέστερνου (Λέκτορας) Καλαμάτα, 2016

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ 1/2 Να εξοικειώνονται οι μαθητές/τριες με κείμενα απλά, εύληπτα που κινούν το ενδιαφέρον Να αντιληφθούν τη γλωσσική συνέχεια και την πολιτισμική διάσταση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας Να διαμορφώσουν μια εικόνα για τον αρχαίο κόσμο στην εξέλιξή του Να κινηθεί το ενδιαφέρον τους για τον ελληνικό πολιτισμό Να αναγνωρίζουν τη συνέχεια ή την ασυνέχεια του πολιτισμικού φαινομένου και την αξία του παρελθόντος για την κατανόηση και την ερμηνεία του παρόντος

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ 2/2 Να παραλληλίζουν την αρχαία ελληνική με τη σύγχρονη φάση της γλώσσας μας χρησιμοποιώντας , όπου είναι ανάγκη, τη μέθοδο από τη μετάφραση στο πρωτότυπο. Να γνωρίσουν τα βασικά φαινόμενα του δυσλειτουργικού συστήματος της αρχαίας γλώσσας για να τα αξιοποιούν στην προσπάθεια να προσεγγίσουν το νόημα των κειμένων. ΚΡΙΤΗΡΙΑ = Βασικό κριτήριο είναι ο περιορισμός της ύλης σε συνδυασμό με την επιλογή της βέλτιστης αναδιάρθρωσης του υλικού, ώστε να γίνει ελκυστικότερο, ενδιαφέρον για τους μαθητές/τριες και ευκολότερα προσπελάσιμο.

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΠO ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ 1/2 Επιδίωξη είναι οι μαθητές να: Αντιληφθούν, ότι τα κείμενα από μετάφραση ανήκουν στην αρχαία ελληνική γραμματεία και όχι στη νεοελληνική Αποκτήσουν επίγνωση της ιδιοτυπίας που παρουσιάζει η αρχαία γραμματεία και στη μορφή και στο ιδεολογικό της περιεχόμενο Μυηθούν σταδιακά, στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οργανώνεται το κείμενο και να προχωρήσουν στην ερμηνεία του

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΠO ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ 2/2 Επιδίωξη είναι οι μαθητές να: Προσεγγίζουν τα κείμενα σε όσο γίνεται μεγαλύτερη έκταση, με τη βοήθεια του απολύτως απαραίτητου υπομνηματισμού Ανακαλύψουν τις ενδιάμεσες γέφυρες που ενώνουν την εποχή μας με την εποχή των κειμένων Δημιουργούν ομαδοσυνεργατικά το διάγραμμα του κειμένου, εννοιολογικούς χάρτες κ.ά. Αξιοποιούν κριτικά τα κείμενα αναφοράς (τα κείμενα των σχολικών εγχειριδίων) αλλά και κείμενα υποστηρικτικά τα οποία φιλοξενούνται στο διαδίκτυο (κριτικός γραμματισμός)

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Η Ελένη του Ευριπίδη διδάσκεται δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου. Το Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων διδάσκεται δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο) από τον Μάρτιο έως και τον Μάιο.

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραματική Ποίηση- Ευριπίδη ‘’Ελένη’’ (Γ’ Γυμνασίου) των Ν. Δεσύπρη, Δ. Παπαγεωργάκη κ.ά. Το Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων των Α. Γλυκοφρύδη-Λεοντσίνη, Χ. Σακελλίου και Ε. Λεοντσίνη

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1/2 ΕΥΡΙΠΙΔΗ - ΄΄ΕΛΕΝΗ΄΄ Μέσα στην τραγωδία παρουσιάζεται η μορφή της Ελένης Γίνεται συνολική θεώρηση της Ελένης μέσω της διερεύνησης του θέματος και σε άλλους αρχαίους έλληνες συγγραφείς και σε άλλες τραγωδίες του Ευριπίδη Δίνονται αποσπάσματα κειμένων αρχαίων ελλήνων συγγραφέων που αναφέρονται στο μυθικό πρόσωπο της Ελένης (έπη, λυρική ποίηση, δραματική ποίηση, Ηρόδοτος, Πλάτωνας, ρητορικά κείμενα, Λουκιανός, Παυσανίας) Δίνεται έμφαση της αντίθεσης «φαίνεσθαι-είναι» Στο έργο πραγματοποιείται αλληλεπίδραση «θείας-ανθρώπινης» δράσης Έχουμε ένα διάλειμμα ηθικής αποκατάστασης της ηρωίδας από την επική παράδοση, είναι πιο κοντά στην Ελένη της Οδύσσειας

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2/2 ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ Στόχος του βιβλίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν όσο το δυνατό πληρέστερα τα φιλοσοφικά ζητήματα που θίγονται στα αποσπάσματα του σχολικού βιβλίου και τις φιλοσοφικές απόψεις που διατυπώνονται. Περιλαμβάνονται: Θεματικά κέντρα Συνοπτική απόδοση του κειμένου Λεξιλογικά – σημασιολογικά στοιχεία Ερμηνευτικός σχολιασμός Σύντομος σχολιασμός των παράλληλων κειμένων Συνολική θεώρηση Απαντήσεις στις εργασίες-ερωτήσεις, στα θέματα για συζήτηση ή γραπτή εργασία και στις διαθεματικές εργασίες του σχολικού βιβλίου

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Οι παιδαγωγοί-καθηγητές για την καλύτερη κατανόηση και διαχείριση των μαθητών με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, οφείλουν να δώσουν μια πιο βοηθητική πορεία, αρχίζοντας με μία εισαγωγή στη θεωρία της ΑΕΓ και στη μεταμφύτευση των κανόνων και των ανωμαλιών της γλώσσας, με σκοπό να καλυφθεί ένα μέρος δυσκολίας και αποριών στη γραμματική και το συντακτικό. Βέβαια είναι δύσκολο να επιτευχθεί, εξαιτίας μίας περπατημένης ύλης και ενός μη ικανοποιητικού εκπαιδευτικού συστήματος.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 2/2 Ο καθηγητής να μετατρέψει και να δώσει μια πιο ελκυστική νότα στη μέθοδο διδασκαλίας των κειμένων Να δημιουργεί ομάδες των 4 ατόμων και να θέτει πολλών ειδών δοκιμασίες πάνω στα διδακτικά κείμενα Να επιχειρεί σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, με σκοπό την αναζήτηση διαχρονικών αξιών, όπως π.χ ο σεβασμός και η υπακοή στους νόμους Να καταδεικνύει στους μαθητές, ότι μέσω των αρχαίων κειμένων αναπτύχθηκαν η διανόηση και η τέχνη σ’ όλες τις εκφάνσεις τους

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1/2 Να δίνεται διδαγμένο κείμενο (10-20 στίχων) σε φωτοτυπία και οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε τέσσερις ερωτήσεις: Ερώτηση 1η: Αφορά στο γραμματειακό είδος και το συγγραφέα του κειμένου την εποχή και το έργο του συγγραφέα (4 μονάδες) Ερώτηση 2η : Αφορά στο περιεχόμενο του κειμένου που εξετάζεται (κατανόηση ή σύντομη αποτίμηση φράσεων ή τμημάτων του κειμένου ή διερεύνηση θεμάτων- προβλημάτων ή περίληψη

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2/2 Ερώτηση 3η: Αφορά στη δομή του κειμένου και μπορεί να αναλύεται σε δύo ισοδύναμα υποερωτήματα: Χωρισμός σε μικρότερες ενότητες Εντοπισμός και αξιολόγηση του ρόλου των εκφραστικών -τρόπων αφηγηματικής και περιγραφικής τεχνικής (6 μονάδες 3+3) Ερώτηση 4η: Μια γενική ερώτηση πάνω σε χαρακτηρισμούς και συμπεριφορές των προσώπων του κειμένου, άλλα και στοιχείων του πολιτισμού που εντοπίζονται στο κείμενο (αξίες, ήθη-έθιμα, κοινωνία κ.ά) (6 μονάδες 3+3)

ΠΗΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Ξέστερνου Μαρία, Οδηγός για Αρχαία Ελληνικά Γυμνασίου.pdf, e-class UOP, Φάκελος “Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων” https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016.pdf  http://ebooks.edu.gr/new/tautotita.php?course=DSGYM-C106 http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C106/502/3267,13322/ http://taexeiola.blogspot.gr/2013/11/arxaia-elliniki-glossa-g-gymnasiou-vivlio-ekpaideytikou.html

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!