Ψίθυροι παιδιών – Ψίθυροι Ελλάδας Murmors of children – Murmors of Greece Συνεργάστηκαν: Γιαπιτζάκη Μαρία, εκπαιδευτικός Α/θμιας, Κολλιάς Σπυρίδων, εκπαιδευτικός Πληροφορικής Μπάρκα Πανάγιω, εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας Αλεξίου Θωμάς (στη διδασκαλία του Τσακώνικου χορού) Λίζου Μαλαματένια (στη μουσική συνοδεία) 3ο Δημοτικό Σχολείο Μαρμάρων - Γ΄ Καρδαμίτσια – Ιωάννινα
Η εκπόνηση του προγράμματος βασίστηκε σε τέσσερις άξονες Η εκπόνηση του προγράμματος βασίστηκε σε τέσσερις άξονες Γνωριμία με την Ευρώπη Εισαγωγή στην τέχνη της φωτογραφίας Παρουσίαση του σχολείου μας μέσα από φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά. Δημιουργία μηνύματος με τραγούδι και χορό, εμπνευσμένου από την ελληνική μυθολογία, που θα συνοδεύει τις φωτογραφίες μας.
1. Γνωρίζουμε την Ευρώπη Παρουσίαση – δράση από τον κ 1. Γνωρίζουμε την Ευρώπη Παρουσίαση – δράση από τον κ. Γκόλα Δημήτριο, επικεφαλή του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EURODIRECT Ηπείρου
Συζητήσαμε για την Ευρώπη και για τις χώρες που την αποτελούν Συζητήσαμε για την Ευρώπη και για τις χώρες που την αποτελούν
Μελετήσαμε ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς χάρτες Μελετήσαμε ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς χάρτες
Δουλέψαμε με τις σημαίες των χωρών.
Συμπληρώσαμε το «διαβατήριο» της Ευρώπης
Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα Αστέρια της Ευρώπης»
2. Εισαγωγή στην τέχνη της φωτογραφίας Παρουσίαση – δράση από την κ 2. Εισαγωγή στην τέχνη της φωτογραφίας Παρουσίαση – δράση από την κ. Nitouche Ανθούση, φοιτήτρια της σχολής Πλαστικών τεχνών και μέλος του Photometria phestival Ioannina.
Εξετάσαμε τη φωτογραφική μηχανή
Ξεφυλλίσαμε φωτογραφικά άλμπουμ… Ξεφυλλίσαμε φωτογραφικά άλμπουμ…
Φωτογραφικά άλμπουμ για την Ήπειρο και για τη φωτογραφία ως τέχνη Φωτογραφικά άλμπουμ για την Ήπειρο και για τη φωτογραφία ως τέχνη
3. Παρουσίαση του σχολείου μας μέσα από φωτογραφίες που τράβηξαν τα ίδια τα παιδιά.
Η αυλή από διάφορες οπτικές.
Στιγμές και μέρη αγαπημένα.
Στιγμές και μέρη αγαπημένα.
Η σχολική μας βιβλιοθήκη, αυτοδιαχειριζόμενη και σταθερά ενεργή. Η σχολική μας βιβλιοθήκη, αυτοδιαχειριζόμενη και σταθερά ενεργή.
Στο εσωτερικό, το κυλικείο, η κεντρική σκάλα και τα ενδιαφέροντα σημεία από αυτήν.
Το δεκατιανό, ενέργεια για την υπόλοιπη ημέρα…
Φιλικοί προς το περιβάλλον.
«Μπαίνοντας» στους χώρους…
«Μπαίνοντας» στους χώρους…
Η τάξη μας
4. Με αφορμή τον μύθο του Μινώταυρου, δημιουργήσαμε μήνυμα με ένα μικρό δρώμενο, τραγούδι και χορό. Ο Τσακώνικος χορός συμβολίζει την είσοδο των νέων της Αθήνας στον λαβύρινθο (τα παιδιά του Γ΄1). Με τα χέρια γερά πιασμένα -άμυνα απέναντι στον φόβο -προχωρούν με ελιγμούς που συμβολίζουν τις στροφές του λαβυρίνθου και τραγουδούν τους παρακάτω στίχους. Η Μιχαέλα – Μινώταυρος τους περιμένει σε κάθε στροφή.
Οι στίχοι (τους οποίους δημιούργησαν τα παιδιά ) Τσακώνικος Για τη βία σας προτείνω, στηριχτείτε σ’ έναν φίλο. Αν σε φίλο ακουμπάτε, τότε φόβο χαιρετάτε. Ενωμένοι προχωρούμε απ’ το Λαβύρινθο να βγούμε. Χωρίς φόβο προχωρούμε το Μινώταυρο νικούμε. Φόβος κι απειλή να φύγει κι η καρδιά μας να ανοίγει. Όποιος θέλει να νικήσει, φιλία κι αγάπη είν’ η λύση.
Murmors of Children – Murmors of Greece Το μήνυμα Είμαστε στην Ευρώπη. Είμαστε στην Ελλάδα Είμαστε στα Ιωάννινα Είμαστε ένα μικρό σχολείο Όπως οι νέοι και οι νέες της Αθήνας, μπαίνουμε στον λαβύρινθο του διαδικτύου σε μια νέα περιπέτεια. Αναζητάμε την επικοινωνία και το άνοιγμα της μικρής μας κοινότητας σε μια άλλη μεγαλύτερη, αυτήν της Ευρώπης. Στέλνουμε κάποια στοιχεία από την καθημερινότητά και τον πολιτισμό μας, μαζί με ένα μήνυμα – δράση που δημιουργήσαμε φέτος, εμπνευσμένο από την ελληνική Μυθολογία. Περιμένουμε μια απάντηση. Από την Ευρώπη. Από μια χώρα της. Από ένα άλλο σχολείο. Που μπαίνοντας στο λαβύρινθο του διαδικτύου από μια διαφορετική άκρη, θα συναντηθεί με εμάς, θα μας γνωρίσει και θα χορέψει μαζί μας για ένα κοινό όραμα, αυτό της επικοινωνίας, της φιλίας, της ένωσης των νέων απέναντι στον Μινώταυρο του φόβου και τη βίας.
Και έτσι, παρουσιάζουμε το σχολείο μας και θραύσματα της καθημερινότητάς μας σε αυτό μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας. Αντιλαμβανόμαστε τη θέση μας στο χώρο και τον χρόνο. Ανοιγόμαστε στην κοινωνία και την Ευρώπη μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας, του χορού, της μουσικής και του θεάτρου .