ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές πληροφορίες για την Α΄ τάξη
Advertisements

Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Α. ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ Παντελής Β. Ζήσης
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Διαφωτισμος-Μοντεσκιε
Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα
Δομή ερευνητικής εργασίας
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες 1
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Υπηρεσίες βασισμένες σε οντολογίες
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία: Booth, W., Colomb, G., and Williams, G. (2008) The Craft of Research. Chicago & London: The University of Chicago Press. Eco, U., (1994) Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος. Καραγιαννόπουλος, Ι., (1993) Εισαγωγή στην Τεχνική της Επιστημονικής Ιστορικής Εργασίας. Θεσσαλονίκη: Βάνιας. Λοΐζος, Δ., (2012) Η Ηλεκτρονική ιστορική Έρευνα & Συγγραφή. Ένας Πρακτικός Οδηγός. Αθήνα. Introduction to History, The Open University, Εισαγωγή στην Ιστορία (1985), μεταφρ. Τρίγκου, Κ. Αθήνα: Π. Κουτσούμπος

Σύμφωνα με τον Umberto Eco Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Σύμφωνα με τον Umberto Eco Eco, U. (1994), Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος, σ. 37. κάνω μια εργασία σημαίνει: εντοπίζω ένα συγκεκριμένο θέμα συγκεντρώνω στοιχεία σχετικά με αυτό το θέμα οργανώνω αυτά τα στοιχεία Μελετώ & επανεξετάζω το θέμα μου στο φως των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν δίνω οργανική μορφή στο υλικό μου συνθέτω τα δεδομένα μου με τρόπο δημιουργικό προσέχω να δίνω όλες τις πληροφορίες στους αναγνώστες μου σχετικά με τα δεδομένα/στοιχεία που βρήκα ώστε να μπορούν να συνεχίσουν την έρευνα για λογαριασμό τους

Σύμφωνα με τον Umberto Eco Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Σύμφωνα με τον Umberto Eco Eco, U. (1994), Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος, σ. 37. κάνω μια εργασία σημαίνει: εντοπίζω ένα συγκεκριμένο θέμα συγκεντρώνω στοιχεία σχετικά με αυτό το θέμα οργανώνω αυτά τα στοιχεία Μελετώ & επανεξετάζω το θέμα μου στο φως των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν δίνω οργανική μορφή στο υλικό μου συνθέτω τα δεδομένα μου με τρόπο δημιουργικό προσέχω να δίνω όλες τις πληροφορίες στους αναγνώστες μου σχετικά με τα δεδομένα/στοιχεία που βρήκα ώστε να μπορούν να συνεχίσουν την έρευνα για λογαριασμό τους εστίαση

Ποια είναι τα συστατικά μιας επιστημονικής ιστορικής εργασίας; Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Ποια είναι τα συστατικά μιας επιστημονικής ιστορικής εργασίας; Το θέμα/κεντρικό ερευνητικό ερώτημα Η υπόθεση εργασίας (ή κεντρική ιδέα) Οι πηγές= τεκμήρια Με μια λέξη, τι είναι αυτό που κάνει μια εργασία επιστημονική; τεκμηρίωση Οι πηγές: Κάθε επιστημονική εργασία θεμελιώνεται στις πηγές της. Τι εννοούμε όταν λέμε πηγές; Οποιαδήποτε πληροφορία σε οποιαδήποτε μορφή αφορά το θέμα που ερευνούμε Είδη πηγών: πρωτογενείς δευτερογενείς Οι πηγές που δημιουργήθηκαν την εποχή που έλαβε χώρα το θέμα που μελετούμε Όλες οι μεταγενέστερες πηγές που αναφέρονται στο εξεταζόμενο θέμα (έργα ιστορικών)

On-line βιβλία & περιοδικά Γκρίζα βιβλιογραφία Αρχειακό υλικό /έγγραφα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Ποιες από τις παρακάτω πηγές είναι πρωτογενείς και ποιες δευτερογενείς; Είδη βιβλιογραφίας Έντυπα βιβλία Έντυπα περιοδικά On-line βιβλία & περιοδικά Γκρίζα βιβλιογραφία Αρχειακό υλικό /έγγραφα Πάπυροι/χειρόγραφα Άλλα τεκμήρια Στατιστικά δεδομένα Εκθέσεις οργανισμών Καταγραφές συνεντεύξεων Οπτικοακουστικό υλικό Τύπος κλπ

Αξιοπιστία και αξιολόγηση των πηγών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Αξιοπιστία και αξιολόγηση των πηγών Καμία πηγή, είτε πρωτογενής είτε δευτερογενής, δεν πρέπει να θεωρείται εκ των προτέρων αξιόπιστη. Διαφορετική βαρύτητα πηγών. Αξιολόγηση διαδικτυακών τόπων Είδη εργασιών Τί είδος εργασίας θέλω να γράψω; Πανοραμική εργασία Μονογραφική εργασία Προσοχή! Το να κάνουμε μονογραφική εργασία δε σημαίνει πως χάνουμε την πανοραμική θέαση. Ερευνητική είναι και η συνθετική εργασία

Το θέμα/κεντρικό ερευνητικό ερώτημα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Το θέμα/κεντρικό ερευνητικό ερώτημα Ένα καλό θέμα είναι το θέμα που… δεν είναι τετριμμένο. δεν είναι πλατύ και γενικό. δεν είναι μεγάλο, ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε τον αριθμό των πηγών μας. δεν είναι βαρύ και μεγαλεπήβολο. είναι πρωτότυπη ιδέα, θέμα που δεν διάλεξαν οι άλλοι. είναι ένα θέμα που να μπορεί να διδάξει ακόμη και τον καθηγητή. μπορώ να βρω πηγές/υλικό να το υποστηρίξω.

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Πώς βρίσκω το θέμα μου; Ξεκινώ από ένα γενικότερο θέμα για να καταλήξω σε ένα συγκεκριμένο ερευνητικό ερώτημα. 4 βήματα: Βήμα 1ο: Βρίσκω ένα γενικό θέμα που με ενδιαφέρει: από τα ενδιαφέροντά μου επιλέγω ένα γενικό θέμα (οδηγίες του διδάσκοντα/διδάσκουσας) Βήμα 2ο: Από το γενικό θέμα σε ένα εστιασμένο: εστιάζω σε μια κεντρική ερώτηση που θέλω να απαντήσω Βήμα 3ο: Από το εστιασμένο θέμα/κεντρικό ερώτημα στην υπόθεση εργασίας και στα επιμέρους ερωτήματα: καταγράφω και άλλα ερωτήματα που σχετίζονται με αυτήν την κεντρική ερώτηση Βήμα 4ο: Από τα ερωτήματα στη σημασία τους: σε ποια επιστημονικά προβλήματα/ζητήματα απαντούν

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Βήμα 2ο: Από το γενικό θέμα σε ένα εστιασμένο. Πώς εστιάζω σε ένα θέμα /ερευνητικό ερώτημα; 1)Μαθαίνω τα πολύ βασικά για το θέμα (ψάχνω κάτι του οποίου την ύπαρξη αγνοώ): εγκυκλοπαίδειες, εγκυκλοπαιδικά λεξικά, γενικές ιστορίες της περιόδου που θα ερευνήσω, εισαγωγικά για το θέμα μου εγχειρίδια, Wikipedia κ.α. 2)Brainstorming: προσπαθώ να σκεφτώ όλα τα σχετικά θέματα, όσες περισσότερες πλευρές/πτυχές του γενικού θέματος 3) Δευτερογενής βιβλιογραφία: βοηθάει στον εντοπισμό των επιμέρους θεμάτων και ερωτημάτων (των σχετικών με το θέμα μου) Πώς εντοπίζω τη σχετική με το θέμα μου δευτερογενή βιβλιογραφία; βιβλιογραφία διδάσκοντα/διδάσκουσας (& παραπομπές διδάσκοντα) βιβλιογραφία σεμιναρίου (& παραπομπές βιβλιογραφίας) ψάχνω το θέμα μου με λέξεις κλειδιά στον κατάλογο της βιβλιοθήκης & στους καταλόγους των ψηφιακών περιοδικών/βάσεων δεδομένων του ΠΘ. ψάχνω στο internet, αλλά προσοχή! Μη σερφάρετε αδιάκριτα! Οι διαδικτυακές πηγές να είναι αξιόπιστες. όταν βρίσκω μια ενδιαφέρουσα πηγή, αναζητώ τη βιβλιογραφία στην οποία παραπέμπει. συζητώ για το θέμα μου. Έτσι, ακολουθώντας τα βιβλιογραφικά ίχνη, καταρτίζω τη βιβλιογραφία μου. Η βιβλιογραφία δεν συγκροτείται μια και έξω. Εμπλουτίζεται διαρκώς.

Πώς με βοηθά η δευτερογενής βιβλιογραφία να εστιάσω; Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Βήμα 2ο: Από το γενικό θέμα σε ένα εστιασμένο: Ο ρόλος της δευτερογενούς βιβλιογραφίας στην εστίαση του θέματος Πώς με βοηθά η δευτερογενής βιβλιογραφία να εστιάσω; Αναζητώ βιβλία & άρθρα γενικού περιεχομένου. Η βιβλιογραφία γενικών έργων βοηθάει να εντοπίσω ειδικότερες μελέτες, των οποίων η βιβλιογραφία οδηγεί σε ακόμη πιο εξειδικευμένες βιβλιογραφίες. Πριν μελετήσω διεξοδικά ένα άρθρο/βιβλίο το διατρέχω (διαγώνιο διάβασμα) και εξετάζω τη βιβλιογραφία του για να δω και άλλες πηγές πάνω στο θέμα. Έτσι, η βιβλιογραφία μιας μελέτης μας οδηγεί σε άλλες μελέτες κοκ. (φαινόμενο χιονοστιβάδας) Έτσι, ακολουθώντας τα βιβλιογραφικά ίχνη, καταρτίζω τη βιβλιογραφία μου. Στη συνέχεια Κάνω μια λίστα με τα θέματα που εντόπισα. Έτσι σχηματίζω μια εικόνα για τα θέματα που συζητούνται πάνω στο θέμα μου Βλέπω πως εστίασαν οι άλλοι σε ένα ειδικό θέμα Η γνώση της έρευνας που έχει προηγηθεί πάνω στο θέμα μου είναι ο καλύτερος τρόπος να εστιάσω σε ένα ερώτημα

Κριτική & ερευνητική διάσταση Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Βήμα 3ο: Από το εστιασμένο θέμα/κεντρικό ερώτημα στην υπόθεση εργασίας και στα επιμέρους ερωτήματα. Τι εννοούμε ερωτήματα; Μια επιστημονική εργασία δεν είναι περιγραφική. Δεν εκθέτει απλά πληροφορίες. Κριτική & ερευνητική διάσταση Βήμα 4ο: Από τα ερωτήματα στη σημασία τους: σε ποια επιστημονικά προβλήματα/ζητήματα απαντούν; Όταν καταλήξετε στα ερωτήματά σας, προσθέστε το ερώτημα «και λοιπόν;» Τι θα συμβεί αν απαντήσω σε αυτό; Πώς εντοπίζω τα ερωτήματα και τη σημασία τους; Ξανά: από βιβλιογραφία. Η βιβλιογραφία δεν βοηθά μόνο να βρούμε το θέμα μας αλλά και τα ερωτήματα/περιεχόμενα της εργασίας καθώς και το σε ποια προβλήματα απαντούν. Η βιβλιογραφία με βοηθά να ‘ανακρίνω’ το εστιασμένο θέμα μου, δημιουργώντας όλες τις πιθανές ερωτήσεις τις σχετικές με αυτό. Αποφύγετε ερωτήματα που οι απαντήσεις τους: -είναι προφανείς -είναι αδιέξοδες κάντε συνδυασμό των ερωτήσεων σας

Ανακεφαλαιώνοντας, με άλλα λόγια: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Ανακεφαλαιώνοντας, με άλλα λόγια: κάνω μια επιστημονική εργασία σημαίνει: α) κάνω έρευνα & β) γράφω τα αποτελέσματα της έρευνάς μου α) Τι σημαίνει κάνω έρευνα; Συγκεντρώνω και επεξεργάζομαι πληροφορίες που απαντούν σε ερώτημα που λύνει πρόβλημα β) Γιατί γράφω; γράφω για να θυμάμαι γράφω για να καταλάβω γράφοντας, τεστάρω τις σκέψεις μου γράφω για επικοινωνήσω τις απόψεις μου Άρα, γράφω για να θυμάμαι με ακρίβεια, να καταλαβαίνω καλύτερα και για να αξιολογήσω αυτά που σκέφτομαι πιο αντικειμενικά. Γράφω τελικά, σημαίνει σκέφτομαι Γράφω για ένα κοινό αναγνωστών σημαίνει σκέφτομαι δημιουργικά

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !!! Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία και κοινωνική ανθρωπολογία 2016-2017 Διδάσκουσα: Ρέα Ματσάγγου Μάθημα 2ο Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !!!