Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
Κριτικός Γραμματισμός
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 4. Κριτικός Γραμματισμός Υπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δημήτρης Λάππας 4 ο Λύκειο Αλίμου, Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014.
«Τα κειμενικά είδη στο λύκειο: Από την κριτική ανάλυση στην κριτική γλωσσική επίγνωση» Ανθή Δούκα 16 Δεκεμβρίου 2015.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική πράξη: Η διδασκαλία του ειδησεογραφικού λόγου στη Β΄ Λυκείου Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών anthi_ithaki@yahoo.gr Τριμελής συμβουλευτική επιτροπή: Αργύρης Αρχάκης, Καθηγητής Ανάλυσης Λόγου και Κοινωνιογλωσσολογίας Άννα Φτερνιάτη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο αντικείμενο Διδακτική Γλωσσικών Μαθημάτων Δημήτρης Παπαζαχαρίου, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαλεκτολογίας και Φωνητικής Πάτρα, 12 Δεκεμβρίου 2016

Σκοπός και αναγκαιότητα της παρουσίασης […] να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σημασία του λόγου για τη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή, ώστε να μετέχουν στα κοινά είτε ως πομποί είτε ως δέκτες του λόγου με κριτική και υπεύθυνη στάση (βλ. σχετικά Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νεοελληνική Γλώσσα, 2002-2003: 103). […] διαμόρφωση μαθητών/τριών οι οποίοι ως μελλοντικοί πολίτες θα είναι σε θέση να ανταποκρίνονται με κριτικά αντανακλαστικά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες κοινωνικές συνθήκες (Εφημερίς της Κυβερνήσεως, Τεύχος Δεύτερο, Αρ. Φύλλου 1562, 2011: 21052). […] μέσω των γλωσσικών μαθημάτων πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καλλιεργηθεί ο τομέας των αξιών, της κριτικής στάσης απέναντι στην κοινωνία και στον κόσμο τόσο στις διάφορες διαστάσεις του όσο και στις διάφορες κοινωνικές τάσεις και οπτικές (Εφημερίς της Κυβερνήσεως, Τεύχος Δεύτερο, 21052-3).

Σκοπός και αναγκαιότητα της παρουσίασης Να αποκτήσουν κριτική στάση απέναντι στα μέσα ενημέρωσης. Ειδικότερα, να ασκηθούν στη διάκριση του γεγονότος από το σχόλιο σε μια είδηση, ώστε να εξοικειωθούν με την αποκωδικοποίηση και ερμηνεία των πληροφοριών τις οποίες δέχονται από τον Τύπο και τα άλλα μέσα ενημέρωσης (Οδηγίες διδασκαλίας, 2002-2003: 127˙ Τσολάκης κ.ά.: 10). Να διαμορφώνουν ως δέκτες μια κριτική στάση απέναντι στα μηνύματα/ ειδήσεις που δέχονται, είτε πρόκειται για τη δημοσιογραφική είδηση είτε (πρόκειται) για κάθε άλλη πληροφόρηση (Οδηγίες διδασκαλίας, 2002-2003: 127˙ Τσολάκης κ.ά.: 13). [….] να καταστούν οι μαθητές υποψιασμένοι δέκτες αλλά και αποτελεσματικοί πομποί μιας είδησης (Οδηγίες διδασκαλίας, 2002- 2003: 127˙ Τσολάκης κ.ά.: 13).

Κριτικός γραμματισμός Critical Literacy Κριτική γλωσσική επίγνωση Critical Language Awareness

Διδακτική προσέγγιση: Το μοντέλο των πολυγραμματισμών (multiliteracies) Τοποθετημένη Πρακτική (Situated Practice) Ανοιχτή Διδασκαλία (Overt Instruction) Κριτική Πλαισίωση (Critical Framing) Μετασχηματισμένη Πρακτική (Transformed Practice)

Ενότητα Νοrman Atlantic

Διδακτικοί Στόχοι Θα εντοπίσουμε τα γλωσσικά στοιχεία (γραμματικά, συντακτικά και λεξιλογικά) που εκφράζουν την άποψη του/της δημοσιογράφου. Θα εξετάσουμε τις κατηγορίες των αξιολογικών σχολίων στον ειδησεογραφικό λόγο. Θα εντοπίσουμε τον στόχο της ειδησεογραφικής αξιολόγησης. Θα διερευνήσουμε δηλαδή, σε ποια πρόσωπα και όψεις των γεγονότων δίνει έμφαση ο/η δημοσιογράφος μέσω της αξιολόγησης. Θα εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους ο/η δημοσιογράφος επιλέγει να αξιολογήσει συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα στο ειδησεογραφικό κείμενο.

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Τοποθετημένη πρακτική Οι μαθητές/τριες στην καθημερινότητά τους έρχονται σε επαφή με κείμενα του ειδησεογραφικού λόγου σε έντυπη ή/ και διαδικτυακή μορφή. Προτρέπουμε τους/τις μαθητές/τριες να αναζητήσουν και να επεξεργαστούν ειδησεογραφικά κείμενα που πραγματεύονται θέματα της επικαιρότητας, τα οποία προσελκύουν το ενδιαφέρον τους.

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Τα γλωσσικά συστατικά στοιχεία μέσω των οποίων τοποθετείται σ’ αυτό το κείμενο η δημοσιογράφος ως προς τα αναφερόμενα πρόσωπα και γεγονότα είναι τα εξής: μεταφορική χρήση της γλώσσας επίθετα δείκτες σύζευξης

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Κριτική πλαισίωση

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Κριτική πλαισίωση

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Κριτική πλαισίωση Ακόμα, οι όψεις των γεγονότων αξιολογούνται ως μη αναμενόμενες, καθώς οι περιστάσεις που περιγράφονται αξιολογούνται ως απρόσμενες. Σε αυτό το πλαίσιο, ο/η δημοσιογράφος επιθυμεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών καθώς επισημαίνει το απροσδόκητο και άρα το αξιοσημείωτο των αναφερόμενων γεγονότων. Ο/η δημοσιογράφος αξιολογεί θετικά ή αρνητικά τα γεγονότα και τα πρόσωπα που παρουσιάζει στο κείμενο του/της. Με αυτό τον τρόπο, εκφράζει την έγκριση ή απόρριψή του/της γι’ αυτά τα γεγονότα και πρόσωπα, ενώ ταυτόχρονα επιθυμεί να προκαλέσει συγκεκριμένα συναισθήματα στους αναγνώστες. Μέσω των θετικών και αρνητικών αξιολογήσεων ο/η δημοσιογράφος δίνει έμφαση με τέτοιο τρόπο στα γεγονότα, ώστε οι αναγνώστες να υιοθετήσουν την υποκειμενική οπτική που προβάλλει ο ίδιος/η ίδια στο κείμενο. Η ειδησεογραφική αξιολόγηση, αλλά και η έμφαση που δίνεται σε ορισμένα πρόσωπα και γεγονότα μέσω της αξιολόγησης αυτής, αναδεικνύουν συγκεκριμένες απόψεις και θέσεις. Ο/η δημοσιογράφος δηλαδή, προβάλλει μέσω της αξιολόγησης την υποκειμενική του οπτική, υιοθετώντας συγκεκριμένες απόψεις για τα γεγονότα και τα πρόσωπα που παρουσιάζει στο κείμενό του/της.

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Κριτική πλαισίωση

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Κριτική πλαισίωση Ο/η δημοσιογράφος, μέσω της αξιολόγησης, αφενός εστιάζει σε ορισμένα γεγονότα και πρόσωπα και αφετέρου επιδιώκει να αναδείξει συγκεκριμένες θέσεις και απόψεις (δικές του ή της εφημερίδας για την οποία εργάζεται). Με άλλα λόγια, η έμφαση που δίνεται στα πρόσωπα και τα γεγονότα καθορίζεται από τις απόψεις που επιδιώκει να αναδείξει ο/η δημοσιογράφος στο κείμενό του. Συνεπώς, διαφορετικοί δημοσιογράφοι και κατ’ επέκταση διαφορετικές εφημερίδες είναι δυνατό να πραγματεύονται το ίδιο θέμα της επικαιρότητας με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Μετασχηματισμένη πρακτική

Παρουσίαση του Προτεινόμενου Διδακτικού Υλικού Μετασχηματισμένη πρακτική

 Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! 