Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιότητα στην εκπαίδευση: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών, των γονέων και των κοινωνικών εταίρων Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ

Ολική ποιότητα : η διηνεκής προσπάθεια προσέγγισης προς το άριστο, την τελειότητα, αυτό που κάνει τη μάθηση μια ευχάριστη διαδικασία. Μετατροπή σε Ισχύον σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης Σύστημα συνεχούς βελτίωσης και μάθησης Καινοτομία: Δίνεται έμφαση στις διαδικασίες

Δείκτες ποιότητας Υποδομές Επαρκείς, αξιοπρεπείς, ασφαλείς κτιριακές εγκαταστάσεις Ύπαρξη εργαστηρίων Ύπαρξη γραφείων Ύπαρξη αιθουσών για διάφορες δραστηριότητες Αξιοποίηση ‘οικονομικών πόρων’ Υποδομές

Δείκτες ποιότητας Ανθρώπινο δυναμικό Ποσοτική επάρκεια Ποιοτική επάρκεια (σπουδές, συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα, εκπαιδευτική εμπειρία, υπηρεσιακή κατάσταση) Ανθρώπινο δυναμικό

Δείκτες ποιότητας Σχέσεις του σχολείου με κοινωνικούς φορείς Προσδιορισμός επικοινωνιακής βούλησης και κουλτούρας του σχολείου Δίαυλοι επικοινωνίας Ακολουθούμενες στρατηγικές Σχέσεις του σχολείου με κοινωνικούς φορείς

Δείκτες ποιότητας Αναλυτικά Προγράμματα Τρόποι συγκρότησης των σχολικών προγραμμάτων Διδακτικό υλικό Διασφάλιση συνοχής διδασκαλίας-μάθησης Συνάφεια γνωστικών αντικειμένων Εξισορρόπηση του βάθους και της έκτασης της διδακτέας ύλης Βαθμός ανταπόκρισης προγράμματος σπουδών στις ιδιαίτερες συνθήκες Αναλυτικά Προγράμματα

Δείκτες ποιότητας Οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου Σύστημα λήψης αποφάσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας Σχεδιασμός εκπαιδευτικού έργου με βάση την αυτοαξιολόγηση Διαχείριση εκπαιδευτικού έργου και οργανωτικές ικανότητες Οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου

Δείκτες ποιότητας Φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας Βασικοί εκπαιδευτικοί σκοποί Κανόνες δεοντολογίας της λειτουργίας του σχολείου Η παράδοση του σχολείου Φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας

Δείκτες ποιότητας Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών Ηγεσία Δίαυλοι επικοινωνίας Κατακόρυφοι Οριζόντιοι Τυπικοί Άτυποι Κανόνες που διέπουν τις σχέσεις Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών

Δείκτες ποιότητας Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών Σχέσεις μαθητή-εκπαιδευτικού Σχέση τάξης (ομάδας)-εκπαιδευτικού Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών

Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους Δείκτες ποιότητας Αξίες και στόχοι της ομάδας Κουλτούρα των μελών της ομάδας Δομή και η ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους

Σχέσεις σχολείου-γονέων Δείκτες ποιότητας Ανίχνευση διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των δύο μερών. Συναντήσεις τυπικές ή άτυπες με θέματα: Οργάνωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών Διοργάνωση εκδηλώσεων Συνεργασία του σχολείου με άλλους φορείς Τρόποι βοήθειας των μαθητών στα μαθήματά τους Σχέσεις σχολείου-γονέων

Δείκτες ποιότητας Διδακτικές προσεγγίσεις Σχεδιασμός και εφαρμογή της διδασκαλίας με σαφείς στόχους και καλή αξιοποίηση του χρόνου διδασκαλίας Χρήση ποικιλίας διδακτικών μεθόδων Ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών Παρουσίαση των διδακτικών αντικειμένων με επιστημονική ακρίβεια και σαφήνεια Διδακτικές προσεγγίσεις

Δείκτες ποιότητας Κίνητρα για μάθηση Ανάληψη εργασιών ατομικών ή συλλογικών από τους μαθητές Ολοκλήρωση των εργασιών Συμμετοχή των μαθητών σε μορφωτικές δραστηριότητες Αξιοποίηση πληροφοριακών πηγών πέραν των σχολικών από τους μαθητές Κίνητρα για μάθηση

Δείκτες ποιότητας Αξιολόγηση Αντιστοίχιση μεθόδων αξιολόγησης και μαθησιακών στόχων Εγκυρότητα της αξιολόγησης Αξιοπιστία της αξιολόγησης Ανατροφοδότηση της διδασκαλίας από την αξιολόγηση Αξιολόγηση

Δείκτες ποιότητας Σχολική διαρροή Καταγραφή των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική φοίτηση Πραγματικός χρόνος φοίτησης Ουσιαστική αξιοποίηση του χρόνου φοίτησης Σχολική διαρροή

Δείκτες ποιότητας Επιδόσεις και πρόοδος Οικογενειακό περιβάλλον Κοινωνική προέλευση Ποιότητα της διδασκαλίας Απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τις δυνατότητες που προσφέρει Επιδόσεις και πρόοδος

Δείκτες ποιότητας Συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών Διερεύνηση των αιτίων που προκαλούν τις συναισθηματικές εκρήξεις και τις προβληματικές ή παραβατικές συμπεριφορές Αναζήτηση ευκαιριών συναισθηματικής ανάπτυξης Συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών

Δείκτες ποιότητας Επαγγελματικός προσανατολισμός Ανάδειξη και καλλιέργεια των έμφυτων κλίσεων των μαθητών Ισόρροπη πληροφόρηση για επαγγελματικές συνθήκες και προοπτικές Επαγγελματικός προσανατολισμός

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Καλή γνώση της ύλης του μαθήματος Γνώση των χαρακτηριστικών των μαθητών Κατανόηση του ρόλου του μαθητή Εκπλήρωση των στόχων του μαθήματος

Η έρευνα δείχνει (Νόβα και Μπότσαρη,2006) Απόψεις για το τι σημαίνει ‘καλό σχολείο’ Συμμετείχαν: 835 μαθητές 150 γονείς 69 καθηγητές

Πόσο συχνά πηγαίνετε στις εκδηλώσεις που διοργανώνονται από το σχολείο του παιδιού σας;

Πόσο συχνά συνεργάζεστε με το σχολείο στην πραγματοποίηση εκδηλώσεων;

Πόσο συχνά πηγαίνετε στο σχολείο για να ενημερωθείτε για την πρόοδο του παιδιού σας;

Γνώμη των εκπαιδευτικών για την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου τους

Συχνότητα χρήσης Η/Υ από τους εκπαιδευτικούς στα μαθήματά τους

Μοντέλο ποιότητας Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σύστημα διδασκαλίας Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σύστημα διδασκαλίας Στήριξη από τον εκπαιδευτικό Τάξη και οργάνωση Ψυχολογικό δέσιμο των μαθητών Σαφήνεια κανονισμών Προσανατολισμός στο έργο της μάθησης Σχολική αυτο- αποτελεσματικότητα 0.154 0.169 0.184 0.107 0.109 0.142 0.166 0.210 0.374 0.085 0.092 0.155 0.080 0.087 0.082 0.306

Συζήτηση-Συμπεράσματα