O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
Συντονίστρια Συμποσίου: Ι. Παπαβασιλείου- Αλεξίου.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Η αναλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Α) Κριτική Θεωρία.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.-ΕΟΠΠΕΠ Πανεπιστήμιο Πειραιά, 8/12/2012 *Κρίβας, Σ. & ** Καλίρης, Α. *Καθηγητής Συμβουλευτικής-Παιδαγωγικής Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Πατρών ** Σύμβουλος σταδιοδρομίας, M.Sc., υποψ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκπαιδευτικός

Θεματικοί άξονες παρουσίασης Ανάγκη επανεξέτασης του θετικιστικού μοντέλου στην ανάπτυξη και συμβουλευτική της σταδιοδρομίας Συνοπτική παρουσίαση νεότερων προσεγγίσεων Πλεονεκτήματα και περιορισμοί των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων Το αναδυόμενο επιστημολογικό παράδειγμα Προτάσεις για τη θεωρία, την έρευνα και την πράξη της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας

Επανεξέταση θετικιστικού μοντέλου αβεβαιότητα, μη γραμμικές σχέσεις σημαντικές αλλαγές στο μοντέλο σταδιοδρομίας και στην οργάνωση της ζωής και της εργασίας Αναγκαίες αλλαγές στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας… Ολιστική θεώρηση του προσώπου Προβολή ποιοτικών χαρακτηριστικών Πραγματικότητα ως κοινωνική κατασκευή Έμφαση στις σημασιοδοτήσεις, στην ενδυνάμωση των πελατών και τη δράση Σύμβουλοι- «συγκατασκευαστές» σχεδιασμού ζωής

Αφηγηματική Συμβουλευτική για τη Σταδιοδρομία (Narrative Career Counseling) Η σταδιοδρομία ως κατασκευή Η σημασία της προσωπικής αφήγησης Πολλαπλές ερμηνείες για τον εαυτό και τα θέματα σταδιοδρομίας Συγκατασκευή-Αποδόμηση-Επαναδόμηση Στόχος: Πιο ικανοποιητική ταυτότητα ζωής και σταδιοδρομίας

Κοινωνιο-δυναμική Συμβουλευτική (Sociodynamic Counseling: Peavy, 1997, 2000) Κονστρουκτιβιστικό, ολιστικό μοντέλο Διερεύνηση του χώρου ζωής (life-space) του πελάτη μέσω της αφήγησης Εργασία: βασικό υποσύνολο της ύπαρξης Οι άνθρωποι δημιουργούν πολλαπλές πραγματικότητες Ο σημαντικός ρόλος του «αφηγούμενου εαυτού» Στόχος: Ο πελάτης να ανακαλύψει ποιός είναι, τι είναι, πως είναι…

Θεωρία σχεδιασμού ζωής (Life Design: Savickas, 2012. Savickas et al Δια βίου μοντέλο συμβουλευτικής σταδιοδρομίας Κατασκευή και συγκατασκευή σταδιοδρομίας μέσα από ποικίλες ιστορίες του πελάτη Στόχος: Η διευκόλυνση στο σχεδιασμό ζωής..όχι μόνο στην επαγγελματική ανάπτυξη Ικανοποίηση από ζωή Επαγγελματική προσαρμοστικότητα Σημαντικά πεδία ζωής-Υποκειμενικές ταυτότητες-Πιθανοί εαυτοί

Θεωρία Συστημάτων για την ανάπτυξη σταδιοδρομίας (Systems Theory Framework of Career Development: Patton & McMahon, 2006a) Πλαίσιο εφαρμογής της αφηγηματικής συμβουλευτικής για τη σταδιοδρομία Έμφαση στα σημεία αλληλεπίδρασης ανάμεσα στα συστήματα επιρροής-Κυριότερα: Ατομικό, Κοινωνικό, Περιβαλλοντικό Κομβικός ο ρόλος της αφήγησης Στόχος: Διευκόλυνση σημασιοδοτήσεων σχετικά με τις πολλαπλές επιδράσεις στη σταδιοδρομία

Θεωρία της Μάθησης για το Τυχαίο (Happenstance Learning Theory: Krumboltz, 2009, 2011) Η αναποφασιστικότητα ως ένδειξη ευελιξίας Αναγκαίες δεξιότητες: Περιέργεια, Επιμονή, Ευελιξία, Αισιοδοξία, Ανάληψη ρίσκου Η σημασία των απροόπτων γεγονότων στη σταδιοδρομία-Εμπειρίες μάθησης Έμφαση στη δράση-Αξία ενασχόλησης με πολλαπλές δραστηριότητες Στόχος: Πιο επιτυχημένη προσωπική και επαγγελματική ζωή

Θεωρία του Χάους για τη Σταδιοδρομία (Chaos Theory of Careers: Bright & Pryor, 2008, 2011) Χαοτική αλληλεπίδραση ατόμου και πλαισίων δράσης Η σταδιοδρομία είναι πολύπλοκο, αυτο-οργανούμενο σύστημα, ευάλωτο στις απρόβλεπτες αλλαγές Μη γραμμικές σχέσεις απρόοπτο, αβεβαιότητα στη σταδιοδρομία Στόχος: Διευκόλυνση προσαρμογής στις αλλαγές-Κατανόηση μορφών σταθερότητας μέσα από φαινομενικά, απρόβλεπτα περιβάλλοντα

Πλεονεκτήματα-Περιορισμοί των νεότερων προσεγγίσεων Αξιοποίηση σημασιοδοτήσεων Ολιστική προσέγγιση Πολλαπλοί τρόποι ερμηνείας καταστάσεων σταδιοδρομίας Ανακάλυψη νέων δυνατοτήτων Ενδυνάμωση και δράση Προετοιμασία για απρόβλεπτο Αξιολόγηση στην πραγματική ζωή Χρονοβόρος διαδικασία-κόστος Μειωμένη ικανοποίηση πελατών που ζητούν γρήγορες απαντήσεις Δυσκολίες με πελάτες που έχουν δυσκολίες έκφρασης Έλλειμμα ειδικής εκπαίδευσης Αντίληψη για έλλειψη συγκεκριμένης δομής Κριτική ποιοτικών ερευνητικών μεθόδων

Το αναδυόμενο επιστημολογικό παράδειγμα Αλλαγή στην κατανόηση της σταδιοδρομίας και τη συμβουλευτική παρέμβαση Κατανόηση της ανθρώπινης δράσης ως δομημένο μόρφωμα που προκύπτει μέσα από τις κοινωνικές διαμεσολαβήσεις Σημασία υποκειμενικότητας, πολλαπλής αλήθειας και ερμηνείας ανθρώπινης δράσης «ψυχομετρικός εαυτός» «αφηγούμενος εαυτός» Ανάγκη συμπλήρωσης των υπαρκτών παραδειγμάτων με το νέο επιστημολογικό μοντέλο παρέμβασης με έμφαση στο σχεδιασμό ζωής

Προτάσεις για τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας (1) Ανάγκη κατασκευής μοντέλων πρακτικής εφαρμογής των κονστρουκτιβιστικών προσεγγίσεων Συγκεκριμένο πλαίσιο εκπαίδευσης συμβούλων Χρήσιμη η αφηγηματική συμβουλευτική όταν στοχεύουμε σε μακροπρόθεσμα οφέλη Συνδυασμός ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων αξιολόγησης Χρήση των εργαλείων για κατασκευή νοήματος-όχι για «διάγνωση» Χρήση όσων περισσότερων τεχνικών είναι πρακτικά εφικτό Επιλεκτική προσέγγιση-Παραδοσιακές μέθοδοι για διερεύνηση και εμπλουτισμός με δυναμικές προσεγγίσεις

Προτάσεις για τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας (2) Εκτίμηση του κατάλληλου βαθμού ανάληψης ρίσκου Σημασία αξιοποίησης των ευκαιριών και του απρόοπτου Ενσωμάτωση στοιχείων από τη Θεωρία του Χάους για τη Σταδιοδρομία που δημιουργούν μια αίσθηση αισιοδοξίας και εύρους δυνατοτήτων Ενίσχυση περιέργειας για τη σταδιοδρομία Σύνθεση ποιοτικών και ποσοτικών ερευνητικών μεθόδων (Mixed Methods) Έρευνα για την αποτελεσματικότητα των νέων προσεγγίσεων

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!