ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Είναι τα μοντέλα παντού παρόντα στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση ; Μια Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Μοντέλα  Σαράντος Ψυχάρης.
4.3 Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού Ως εκπαιδευτικό λογισμικό (Ε.Λ.), ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 21-03-2011 “Παιδαγωγικες εφαρμογες και τπε” fraoli@otenet.gr

Περιεχόμενα Ορισμός της έννοιας του μοντέλου Βασικοί τύποι μοντέλων Σύνδεση μοντέλων με ΤΠΕ Πρόσθετη Παιδαγωγική Αξία της χρήσης μοντέλων σε υπολογιστικό περιβάλλον Θεωρίες μάθησης: πλαίσιο για την ανάπτυξη και διδακτική αξιοποίηση της έννοιας του μοντέλου

ΗΑPA MODEL

ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Νοηματοδοτούμενη μάθηση: εμπλοκή εκπαιδευόμενων σε σύνθετες καταστάσεις Σύνθετες καταστάσεις-Πραγματικές Καταστάσεις- Προσομοίωση Φαινομένων Αξιοποίηση των μοντέλων για εμπλοκή σε σύνθετες-πραγματικές-αυθεντικές καταστάσεις Δημιουργία νέας θεωρίας με το συνδυασμό υβριδικών στοιχείων από στοιχεία παλαιάς και νέας θεωρίας (ευρετική) Δημιουργία ειδικού «σώματος γνώσης» αλλά και δεξιοτήτων που συνδέονται με την επιστημονική θεωρία και πρακτική Υπεραπλούστευση της μοντελοποίησης με έτοιμα ευρήματα καθιστά τα μοντέλα περιττά

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ Ηalloun (2004): εννοιολογικό σύστημα-απεικόνιση στο πλαίσιο θεωρίας-ειδικό μοτίβο-πρότυπο του πραγματικού κόσμου: στόχος η αξιόπιστη αναπαράσταση του μοτίβου ως προς α) το περιεχόμενο, β) τις λειτουργίες Ηοdges (1997) :δομή που καθιστά όλες τις προτάσεις της θεωρίας σωστές Τsetlin &Galili (2005): o ενδιάμεσος «πράκτορας» ανάμεσα στα αντικείμενα του πραγματικού κόσμου και ενός συστήματος από βασικές αρχές (θεωρία) ΜΟΝΤΕΛΟ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ «Πράκτορας ανάμεσα σε αντικείμενα πραγματικού κόσμου και ενός συστήματος βασικών αρχών

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ Ι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ Ι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ Ενδιάμεσος παράγοντας μεταξύ της θεωρίας και του πραγματικού κόσμου Ευρετικό μοντέλο-χρήση για δημιουργία θεωρίας: Το μοντέλο ως ενδιάμεσος παράγοντας ανάμεσα στην παλιά και νέα θεωρία

ΑΛΛΑ ΚΑΙ … Επιπλέον λειτουργίες μοντέλου Διερευνητικές λειτουργίες (περιγραφή μοτίβων, εξηγήσεις, προβλέψεις) «Επινοητικές» λειτουργίες όπως έλεγχο ή αλλαγή των υπαρχόντων συστημάτων για την παραγωγή μοτίβων που αντιστοιχούν σε μοντέλο

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Μία ολοκληρωμένη θεωρία της μοντελοποίησης στην εκπαίδευση θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη τρόπων γνώσης και μάθησης που θα είναι κοντά με την επιστημονική αξιολόγηση και έρευνα άν: χρησιμοποιηθούν κατάλληλα σχήματα μοντέλων που δε θα κρύβουν και δε θα ενοχοποιούν την επιστημονικότητα των μοντέλων θα βοηθούν τους εκπαιδευόμενους να αναπτύξουν αιτιολογήσεις με βάση το μοντέλο (model based reasoning) (Nersessian & Patton, 2009; Nersessian, 2002) Σύμφωνα με τον Ηartmann, (2001) υπάρχουν ερευνητικά μοντέλα, φαινομενολογικά μοντέλα, μοντέλα ελέγχου, θεωρητικά μοντέλα, μοντέλα κλίμακας, ευρετικά μοντέλα, διδακτικά μοντέλα, μοντέλα παιχνιδιών, μαθηματικά μοντέλα, αναλογικά μοντέλα κλπ

ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Βασικές παραδοχές των θεωριών μάθησης: ενεργός τροποποίηση των νοητικών δομών των εκπαιδευομένων, μείωση της απόστασης δομών από τις πραγματικές εμπειρίες περιβάλλοντος έμφαση στον τρόπο κατασκευής της γνώσης (Μayer, 1999) η μάθηση διευκολύνεται από κοινωνικές αλληλεπιδράσεις (Vygotsky, 1978), αυθεντικές μαθησιακές εμπειρίες (Οrmrod, 2003), κίνητρα (Pintrich, Marx &Boyle, 1993) οι εκπαιδευόμενοι παίζουν ενεργό ρόλο στη μάθηση οι εκπαιδευόμενοι επιλέγουν τη διαδικασία πληροφόρησης οι εκπαιδευόμενοι κατασκευάζουν τη γνώση και δεν την καταγράφουν η κατασκευή της γνώσης επηρεάζεται από προηγούμενες γνώσεις και από πεποιθήσεις

ΧΡΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΧΡΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ (+) (-) Υπολογιστική δύναμη-ευχρηστία Κατανόηση μέσω οπτικοποίησης Ενίσχυση κινήτρου/ ενδιαφέροντος στη μάθηση Ευκολία μεταβολής αποτελεσμάτων: μελέτη/κατανόηση μαθησιακών καταστάσεων Χαμηλό γνωσιακό υπόβαθρο Ακαμψία μοντέλου και απουσία κινήτρου Επίπεδο χρήσης Αποτέλεσμα και χρήση στη μαθησιακή διαδικασία Παραγωγή νέας γνώσης σε ερευνητικό επίπεδο

ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ Ι ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ Ι I) Συνάρτηση y=ax+b (γραφική παράσταση ευθείας) Α) Εισαγωγή παραμέτρων και τιμών μοντέλου Σε κάθε κελί γράφουμε μεταβλητές σταθερές της συνάρτησης : πχ Α4 το 2, B4 το x, D4 το ax+b Στην επόμενη γραμμή βάζουμε τιμές αντίστοιχα: πχ Α5 το δύο, Β5 από 1 έως 10 κατακόρυφα με τη βοήθεια του σταυρού, C5 το 3 και τη συνάρτηση =Α$5*Β5+C$5 Β) Απεικόνιση μοντέλου με γράφημα Γ) Εισαγωγή γραμμής κύλισης

ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΙΙ ΙΙ) Συνάρτηση ΔΧ=u0*t+(1/2)*a*t^2 Kατά τον ίδιο τρόπο: προσοχή στην εισαγωγή της συνάρτησης στο Excel

Συζήτηση/ Παρατηρήσεις/Συμπεράσματα Η έννοια της συνάρτησης/γραφική παράσταση Διαμόρφωση συνάρτησης με διαφορετικές τιμές a,b Τιμές x