Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές πληροφορίες για την Α΄ τάξη
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Kidspiration
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Να μάθουν την ιστορία του Γ.Σ.Ο (πότε και πως ιδρύθηκε, τα ιδρυτικά του μέλη και λίγα λόγια για τον καθένα). Να εντοπίσουν τις διάφορες εκδηλώσεις που.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Γραπτή εργασία και παρουσίαση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Δημιουργία σεναρίου.
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Project.
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση Μέθοδοs project Κάθε οργανωμένη μαθησιακή δραστηριότητα συλλογικής συνήθως μορφής, που αναπτύσσεται σε πλαίσιο ελεύθερης επιλογής, με βάση προκαθορισμένο σχέδιο και αποβλέπει στη διευρεύνηση, οργάνωση και διαχείριση γνώσεων, υλικών, αξιών και δράσεων, οι οποίες ενδιαφέρουν άμεσα τους μαθητές ως άτομα ή ως μέλη κοινωνικών ομάδων. Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση

Eπιλογή θέματος Σχετικό με τους μαθητές Μπορούμε να το δουλέψουμε με άνεση Να συνδέεται με τα ευρύτερα ενδιαφέροντα και προβλήματα της κοινωνίας, του πολιτισμού, της τεχνολογίας Να αποτελεί πρόταση ζωής, να εμπεριέχει κοινωνικό όραμα Διαθεματικό

Ερέθισμα Εικόνα Λέξη ή φράση στον πίνακα Βίντεο Άρθρο στον τύπο

Άντληση πρώτων ιδεών Τι ξέρετε....

Εξαγωγή ερωτημάτων Τι θέλετε να μάθετε για...

Σκεπτικό Γιατί να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό; Θέλουμε να μάθουμε μόνο; Θέλουμε να παράγουμε κάτι;

Οι δικοί μας στόχοι οι που συνδέονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του προφορικού λόγου, όπως επιχειρηματολογία, απόψεων και ικανότητά τους για πειθώ.τόχοι που συνδέονται με την αναζήτηση και ανάπτυξη τρόπων εργασίας μεθόδων έρευνας ενός προβλήματος o στόχοι που συνδέονται με την ένταξη στην ομάδα (βελτίωση αυτοεικόνας, ενίσχυση προσωπικότητας, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης) o Στόχοι που συνδέονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του προφορικού πειθώ.

Συγκρότηση ομάδων α) παιχνίδια γνωριμίας για το δέσιμο της ομάδας α) παιχνίδια γνωριμίας για το δέσιμο της ομάδας β)συμβόλαιο της ομάδας με κανόνες κοινής αποδοχής

Αριθμός μελών ομάδων Οι ομάδες πρέπει να αποτελούνται τουλάχιστον από 3 μαθητές, καθώς μικρότερος αριθμός θα σήμαινε εργασία ανά δυάδες ή ατομική εργασία. Ιδανικά, η ομάδα έχει 4 μέλη, καθώ μ' αυτό τον τρόπο κάθε μέλος της μπορεί να αναλάβει τη δική του υποεργασία. Επιπλέον, αν χρειαστεί, η ομάδα μπορεί εύκολα να χωριστεί σε δυάδες. Η διαχείριση των ομάδων με περισσότερα από 6 μέλη είναι πολύ δύσκολη. Έτσι, κάποιοι μαθητές μπορεί να μη συμμετέχουν καθόλου στην εργασία ή ακόμα και να ενοχλούν τους υπόλοιπους.

Συμβόλαιο Μιλάει ένας κάθε φορά. • Ακούμε προσεκτικά όποιον μιλάει. • Σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων. • Δεν κάνουμε κριτική στις απόψεις του άλλου. • Διατηρεί ο καθένας το προσωπικό του αρχείο. • Στο τέλος της εργασίας θα παραχθεί κάποιο υλικό από την ομάδα μου • Διασταυρώνουμε τις πηγές πληροφόρησης • Σημειώνουμε οπωσδήποτε τη βιβλιογραφία κ.α

Αναζήτηση και συγκέντρωση υλικού Κάθε ομάδα έχει ένα ρόλο ή ένα υποθέμα ή ερώτημα. Στην κάθε ομάδα μοιράζονται ρόλοι και ευθύνες. Η ομάδα αναζητά στοιχεία από πηγές.

Κοινωνικά/ Ιστορικά Θέματα Ιστορικά βιβλία Άρθρα εφημερίδων / περιοδικών Διαδίκτυο Χάρτες Βιογραφίες Ντοκιμαντέρ / Ταινίες Επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους

Φυσικός Κόσμος: Παρατήρηση Πειραματισμοί Περιγραφικές αφηγήσεις Επισκέψεις

Καταγραφή / Ηχογράφησ η Κοινωνία: Παρατήρησ η Καταγραφή / Ηχογράφησ η Ερωτηματο λόγια Συνεντεύξει ς

Στην πορεία Ανατροφοδότηση στην ομάδα Επεξεργασία στόχων, ίσως αναπροσαρμογή

Στην πορεία Παρουσιάσεις της διαδικασίας στους υπόλοιπους μαθητές. Παρουσιάσεις της διαδικασίας στους υπόλοιπους μαθητές. Ανατροφοδότηση.

Προϊόντα δημιουργία ταμπλό στο σχολείο, έκθεση, ζωγραφικής, πηλού, φωτογραφίας, θέατρο κ. ά, διαλέξεις, video ,slides. προβολή του θέματος με ραδιοφωνική ή τηλεοπτική εκπομπή. έντυπο, cd-rom, αφίσα, άλμπουμ φωτογραφιών, slides, κ.ά Απλή παρουσίαση αποτελεσμάτων– εργασίας. Πίνακας ζωγραφικής, ποίημα Κατασκευή: μοντέλο αυτοκινήτου, ηλιακός φούρνος, κλπ

Τελική παρουσίαση Στην τάξη Στο σχολείο ή σε άλλα σχολεία και φορείς. Οι μαθητές θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους δίνοντάς της μορφή κατανοητή και προσιτή για τους αναγνώστες ή τους ακροατές τους. Η τελική παρουσίαση είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της εργασίας, γιατί οι μαθητές/τριες στην πράξη καλούνται να αναπτύξουν τις προφορικές τους δεξιότητες, όσον αφορά την επιχειρηματολογία, την ικανότητά τους για πειθώ, την ετοιμότητα να απαντούν σε ερωτήσεις. Αυτό ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους ….

Βιβλιογραφία Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση Παπαγιαννοπούλου Τζ. «Η μέθοδος project σε δώδεκα βήματα» Υπ. Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Φθιώτιδας Φραγκάκη Μ. Μεθοδολογική προσέγγιση του κριτικού – χειραφετικού παραδείγματος

http://rotatonero. wikidot. com/ http://nero1. wikidot http://rotatonero.wikidot.com/ http://nero1.wikidot.com/ http://recycle-saveenergy.wikidot.com