ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ρομαντισμός.
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΄Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Μαθητών Α΄ Λυκείου -Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πέτσιου Χαρίκλεια ΠΕ03 ΓΕΛ Αναβύσσου

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Μία προσπάθεια των μαθητών της Α΄Λυκείου Αναβύσσου: Να ερευνήσουν τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες των εφήβων της Αναβύσσου κατά τον ελεύθερο χρόνο τους. Να αποτυπώσουν τις παραμέτρους που αφορούν τον ελεύθερο χρόνο και  οδηγούν στην κοινωνικοποίηση και στην ποιότητα της ζωής των εφήβων.

Ελεύθερος Χρόνος Ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι το τέλος της δουλειάς, αλλά η δουλειά είναι το τέλος του ελεύθερου χρόνου. Σκοπός της απασχόλησης είναι η ανάπαυση. Η “σχόλη” αποκτά το νόημα πνευματικών και αισθητικών ενασχολήσεων, οι οποίες ταιριάζουν σε ελεύθερους ανθρώπους. Αριστοτέλης

Εφηβεία Η εφηβεία είναι αναπτυξιακή περίοδος που τελειώνει με τον σχηματισμό της προσωπικής ταυτότητας. Είναι μια μεταβατική περίοδος στη ζωή του ανθρώπου, η οποία αρχίζει με το τέλος της παιδικής ηλικίας και οδηγεί στην ενηλικίωση. Είναι μια περίοδος: αναζήτησης ταυτότητας ατομικότητας προσωπικών επιλογών στάσης ζωής

Εφηβεία και Ελεύθερος Χρόνος Οι έφηβοι επιδίδονται στις ενασχολήσεις, κατά τον ελεύθερο χρόνο τους, με τη θέλησή τους αποβλέποντας: στην ανάπαυση στην αναψυχή στην ελεύθερη μόρφωση στην πληροφόρησή τους στην ανάπτυξη της κοινωνικής τους συμμετοχής στη δημιουργική τους ικανότητα. Το 90% των δραστηριοτήτων του ελεύθερου χρόνου διαμορφώνεται και σταθεροποιείται μέχρι την ηλικία των 19 χρόνων.

Εφηβεία και Ελεύθερος Χρόνος Το προσωπικό στυλ ελεύθερου χρόνου του εφήβου επηρεάζεται και διαμορφώνεται από: την οικογένεια το σχολείο τους φίλους και τους γνωστούς το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τον ίδιο τον έφηβο τις κοινωνικοοικονομικές, μορφωτικές «προδιαγραφές» του. Σε περίπτωση που υιοθετούνται νέες ασχολίες και δραστηριότητες σε μεγαλύτερη ηλικία, αυτές δεν είναι τόσο αποτέλεσμα πληροφόρησης και παρότρυνσης, όσο αποτέλεσμα έντονης κοινωνικής αλληλεπίδρασης και άμεσης επιρροής από οικεία πρόσωπα.

Εφηβεία και Ελεύθερος Χρόνος Ο ελεύθερος χρόνος είναι αυτοδιαθέσιμος και προσωπικός. Περιλαμβάνει το σύνολο των ασχολιών στις οποίες ο έφηβος μπορεί να επιδοθεί, µε τη θέλησή του, αφού προηγουμένως αποσπαστεί από τις διάφορες υποχρεώσεις του. Είναι ένα σύνολο δραστηριοτήτων ανάπαυσης, ενημέρωσης, μόρφωσης, άθλησης, δημιουργίας, συμμετοχής σε κοινωνικές εκδηλώσεις.

Ελεύθερος χρόνος Οι δραστηριότητες κατά τον ελεύθερο χρόνο, εκτός από την ανάπαυση που προσφέρουν είναι δυνατόν: να εξυψώσουν το πνεύμα να καλλιεργήσουν τα ταλέντα να αξιοποιήσουν τις κλίσεις

Ελεύθερος χρόνος Ο τρόπος με τον οποίο οι έφηβοι αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους συνδέεται: με την ψυχική τους ανάπτυξη τη σωματική τους ανάπτυξη την υγεία τους

Ελεύθερος χρόνος Καλή ψυχικο-σωματική ανάπτυξη και υγεία σημαίνει κοινωνική συνοχή και ποιότητα: στην καθημερινότητα στην παιδεία στην εργασία στους θεσμούς στο φυσικό  περιβάλλον στη ζωή

Ποιότητα ζωής Ο όρος ποιότητα ζωής αρχικά, είχε ταυτιστεί με την έννοια του βιοτικού επιπέδου, καθώς περιελάμβανε έννοιες που είχαν να κάνουν με την καταναλωτική κοινωνία (ιδιοκτησία οικίας, αυτοκινήτου, ηλεκτρικών συσκευών, κ.ά.). Ο όρος αργότερα διευρύνθηκε για να συμπεριλάβει την παιδεία, την υγεία, την ευεξία, την οικονομία και τη βιομηχανική ανάπτυξη. Τέλος προστέθηκαν ο ελεύθερος χρόνος καθώς και οι ευκαιρίες για διακοπές και αναψυχή.

Ποιότητα ζωής Ποιότητα ζωής σημαίνει: υγεία αίσθηση σωματικής, κοινωνικής και ψυχικής ευεξίας αίσθηση απόλαυσης της ζωής αίσθηση ικανοποίησης για τη ζωή Η ποιότητα ζωής σχετίζεται με: την ικανοποίηση του ατόμου από αντικειμενικά καθορισμένους παράγοντες της ζωής του με το βαθμό αυτοεκτίμησης με το να θέτει κανείς στόχους και να τους πετυχαίνει.

Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής εκτείνεται από τις βασικές ανάγκες επιβίωσης, όπως τροφή και στέγη, μέχρι την πραγματοποίηση ενός αισθήματος πληρότητας και απόλαυσης της ζωής. Μέσω των δραστηριοτήτων κατά τον ελεύθερο χρόνο, καλύπτονται πολλές από τις ανάγκες, έτσι αυτή η κάλυψη σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ποιότητα ζωής του ατόμου. Όσο πιο καλυμμένες είναι οι ανώτερες ανάγκες, τόσο υψηλότερη είναι η ποιότητα ζωής του ατόμου.

Ποιότητα ζωής Σήμερα, αν και στις περισσότερες δυτικές χώρες οι άνθρωποι έχουν στη διάθεσή τους άφθονες ανέσεις και υλικά αγαθά, στην πλειοψηφία τους δεν διακρίνονται από υψηλή ποιότητα ζωής.  Αυτό συμβαίνει γιατί συχνά ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε άσκοπες δραστηριότητες ή γιατί δεν έχουν χρόνο λόγω της εργασίας τους να απολαύσουν ακόμη και τα πιο απλά, όπως μια βόλτα στον καθαρό αέρα.

Ποιότητα ζωής Η απόλαυση και η πραγματική ευτυχία δε βρίσκεται στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα. Δυστυχώς η κοινωνία σήμερα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ποσότητα (επιδιώκει τη συνεχή απόκτηση αγαθών), σε σχέση με την ποιότητα.

Ποιότητα ζωής Η ποιοτική ζωή των εφήβων συνδέεται με την ευτυχία τους. Η ευτυχία είναι αποτέλεσμα της καλής χρήσης των δυνατοτήτων τους κατά τον ελεύθερο χρόνο και εξαρτάται από τον βαθμό εκπλήρωσης των δυνατοτήτων τους. Με αυτήν την έννοια, συνδέεται με την ποιότητα της ζωής τους. Ταυτόχρονα όμως, απαιτείται μια ισορροπία μεταξύ αρετής και ευχαρίστησης. Η σωστή χρήση του ελεύθερου χρόνου κάνει τους έφηβους ευτυχισμένους και η ευτυχία είναι ο βαθμός στον οποίο ένα άτομο αξιολογεί θετικά την ποιότητα ζωής του στο σύνολό της.

Κοινωνικοποίηση Οι έφηβοι αναζητούν την «κοινωνική τους ταυτότητα» που αναφέρεται άμεσα στη θέση, στις ενέργειες και στη λειτουργία του ατόμου ως μέλους της κοινωνίας. Ο ελεύθερος χρόνος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πεδία για την κοινωνικοποίηση του εφήβου, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και τη διαμόρφωση της ταυτότητάς του.

Φορείς κοινωνικοποίησης των εφήβων είναι: η οικογένεια (ζωτικό πλαίσιο για τη σωματική και ψυχολογική ανάπτυξη) το σχολείο (ο πιο σημαντικός παράγοντας κοινωνικής και συναισθηματικής επιρροής και ανάπτυξης) η ομάδα των συνομηλίκων (ενδιάμεσος χώρος κατά την πορεία των εφήβων προς την ανεξαρτητοποίησή τους)

Κριτήρια επιλογής θέματος Το θέμα μας επιλέχτηκε από τους μαθητές της A΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου Θέλουμε, μέσω έρευνας, να μάθουμε: Αν οι έφηβοι της περιοχής μας έχουν ελεύθερο χρόνο. Με ποιους τρόπους τον αξιοποιούν. Ποιοι από αυτούς τους τρόπους συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση των εφήβων και πώς επιτυγχάνεται αυτό. Αν οι ασχολίες οι οποίες ευχαριστούν τους έφηβους μαθητές βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής τους.

Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι: Ελεύθερος Χρόνος Είναι ζωτικής σημασίας για όλους!! Ας μην τον υποτιμάμε. Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι: Να συνειδητοποιήσουμε τα οφέλη που μας προσφέρει ο ελεύθερος χρόνος. Να μάθουμε να τον διαχειριζόμαστε με σωστό τρόπο και να μην τον ξοδεύουμε άσκοπα, έτσι ώστε αυτός να συμβάλλει στην ποιότητα της ζωής μας.

Ερευνητικά ερωτήματα Υπάρχει ελεύθερος χρόνος για τους εφήβους; Ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι ενασχόλησης των εφήβων κατά τον ελεύθερο χρόνο τους; Με ποιον τρόπο σχετίζεται η ενασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο με την κοινωνικοποίηση ; Πώς ο ελεύθερος χρόνος συνδέεται με την ποιότητα ζωής;

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος “Ερευνητική Εργασία (project)” της Α΄Λυκείου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες, τριών ή τεσσάρων ατόμων. Τα άτομα των ομάδων επιλέχθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους. Η κάθε ομάδα διάλεξε ένα όνομα που την αντιπροσωπεύει. Ανατέθηκαν στις ομάδες συγκεκριμένες αρμοδιότητες.

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε Η μέθοδος της έρευνάς μας είναι η δειγματοληπτική, με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έχουν εξαχθεί με τη βοήθεια της περιγραφικής στατιστικής. Από τα αποτελέσματα, οι ομάδες κατέληξαν σε συμπεράσματα.

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε Για τη συγγραφή της εργασίας δημιουργήθηκε ένα έγγραφο google drive στη σελίδα: https://docs.google.com/document/d/122CoNyN_xisY8DEG3MXmYIaHrgq0QMhhS2vzLjweOr0/edit και εφαρμόστηκε η συνεργατική μέθοδος. Μέσω της συνεργατικής γραφής στο google drive τα μέλη των ομάδων: εργάστηκαν απέκτησαν νέες εμπειρίες αντάλλαξαν απόψεις

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε Μέσο συλλογής δεδομένων: ερωτηματολόγιο Πληθυσμός: έφηβοι 15 ετών Δείγμα: 50 μαθητές της Α΄ Λυκείου Χρόνος: σχολική χρονιά 2014-2015 Γεωγραφική εμβέλεια: Ανάβυσσος

Αποτελέσματα

Συμπεράσματα Από τα αποτελέσματα της έρευνας συμπεραίνουμε, ότι στην Ανάβυσσο οι έφηβοι : Τις καθημερινές δε διαθέτουν ικανοποιητικό ελεύθερο χρόνο και αυτό οφείλεται σε: πολλές εργασίες από το σχολείο και τα φροντιστήρια Εργασίες στο σπίτι

Συμπεράσματα Το Σαββατοκύριακο, έχουν περισσότερο χρόνο για να καλύψουν τις ανάγκες τους, να κινηθούν δημιουργικά και να διασκεδάσουν. Το Σαββατοκύριακο αποτελεί τις αγαπημένες ημέρες της εβδομάδας για τους εφήβους.

Συμπεράσματα Παράγοντες επιρροής του ελεύθερου χρόνου των εφήβων: το οικογενειακό περιβάλλον το σχολείο η ομάδα των συνομηλίκων

Συμπεράσματα Οι έφηβοι της Αναβύσσου Δίνουν προτεραιότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο τους περισσότερο σε παρέες φίλων και λιγότερο στην οικογένεια. Αποφασίζουν τις δραστηριότητές τους σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους , τις επιθυμίες τους και τις προτροπές των φίλων. Ενώ δε βρίσκουν πλέον ελκυστικό να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους με το τι θέλουν οι γονείς. Παρατηρείται χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών και ανεξαρτητοποίηση των εφήβων σε μικρή ηλικία.

Συμπεράσματα Οι έφηβοι της Αναβύσσου Θεωρούν ότι ο ελεύθερος χρόνος τους προσφέρει: Χαλάρωση Ψυχαγωγία Προτιμούν: να  βγαίνουν βόλτα με φίλους να πηγαίνουν σε καφετέριες να ασχολούνται με ομαδικά ή ατομικά χόμπι Τα χρήματα κατέχουν σημαντικό ρόλο στη διασκέδασή τους.

Συμπεράσματα Οι έφηβοι της Αναβύσσου Ασχολούνται με τον αθλητισμό, κάτι πολύ θετικό. Αυτό φανερώνει πως δεν έχει χαθεί η επαφή τους με την άθληση η οποία ενισχύει τη σωματική και πνευματική διάπλαση. Επιπλέον αποτελεί ποιοτική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

Συμπεράσματα Οι έφηβοι της Αναβύσσου Παρακολουθούν αρκετά τηλεόραση και ακόμη περισσότερο ασχολούνται με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αυτό εγκυμονεί κινδύνους γιατί μπορεί να περιορίσει την ικανότητα για κριτική σκέψη και οι έφηβοι να εγκλωβιστούν σε μια κατάσταση αδράνειας και παθητικότητας.

Συμπεράσματα-Κοινονικοποίηση των εφήβων της Αναβύσσου Συμπεράσματα-Κοινονικοποίηση των εφήβων της Αναβύσσου Οι παρέες επηρεάζουν τους έφηβους. Επιπλέον μέσω των συναναστροφών και των κοινών δραστηριοτήτων, ενισχύεται η επικοινωνία των εφήβων, αναπτύσσονται οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι κοινωνικές επαφές και αμβλύνεται η μοναξιά. Έτσι οι έφηβοι κοινωνικοποιούνται. Η συμμετοχή τους σε κάποια μορφή οργανωμένου τρόπου απασχόλησης όπως για παράδειγμα αθλητικούς συλλόγους ή σωματεία, μαθήματα χορού, μουσικής κ.λπ., διευκολύνει την κοινωνική ολοκλήρωση.

Συμπεράσματα (αρνητικά) Κάποιοι έφηβοι αδρανούν και δεν ξέρουν πως να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Η παρακολούθηση τηλεόρασης, η χρήση του κινητού και η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή δεν είναι πάντα ασφαλής και δεν περιορίζεται σε επιτρεπτά όρια. Στους χώρους διασκέδασης οι έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι με τη χρήση ή κατάχρηση αλκοόλ, καπνού και εξαρτησιογόνων ουσιών, νόμιμων και παράνομων.

Γενικό Συμπέρασμα Οι έφηβοι στην Ανάβυσσο υποστηρίζουν ότι δεν έχουν ικανοποιητικό ελεύθερο χρόνο. Παρ’ όλα αυτά όμως, στον χρόνο που τους απομένει και με προτεραιότητα: Ασχολούνται με τον αθλητισμό και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη σωματική και στην ψυχική τους υγεία. Παίρνουν μέρος σε ομαδικές δραστηριότητες και έχουν χόμπι. Κρατούν τους οικογενειακούς δεσμούς σε ικανοποιητικό επίπεδο. Άρα με σωστή καθοδήγηση, ο ελεύθερος χρόνος τους μπορεί να τους οδηγήσει σε κοινωνικοποίηση και σε ποιότητα ζωής.

Προτάσεις Επιβάλλεται οι γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τους να ισορροπούν, ανάμεσα στις δραστηριότητες που θέλουν και σε αυτές που πρέπει να κάνουν. Το σχολείο με την κατάλληλη σχολική αγωγή, πρέπει να ενισχύσει την εκμάθηση της διαχείρισης χρόνου. Να δημιουργηθούν και να υποστηριχθούν απαραίτητες υποδομές από την πολιτεία (π.χ. πνευματικά και αθλητικά κέντρα). Οι έφηβοι, θα πρέπει από μικρή ηλικία να εκπαιδευτούν στο να επηρεάζουν σωστά τις δραστηριότητες της παρέας των φίλων. Έτσι μόνο, ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να τους κοινωνικοποιήσει και να τους οδηγήσει σε ποιότητα ζωής.

Βιβλιογραφία Γεωργούλας, Σ. (2003). Ελεύθερος χρόνος - Ο τελευταίος μύθος. Αθήνα: Εκκρεμές Γιοβαζολιάς, Θ. (2011). Συνεργασία εκπαιδευτικών – οικογένειας. Σχολές Γονέων -Γενική γραμματεία Δια βίου μάθησης, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Αθήνα:Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Δραγατογιάννη, Π. (2007). Ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών δημοτικού σχολείου. Ανάκληση από http://mommybabygym.blogspot.gr/2007/12/blog-post.html Εκπαιδευτήρια Καίσαρη, (2011). Ανάκληση από http://vprassas.blogspot.gr/2011/05/blog-post_16.html Ζαρώτης, Γ. Φ. (2008). Ελεύθερος χρόνος- Φυσική δραστηριότητα- Υγεία και ποιότητα ζωής. Μια ψυχολογική, παιδαγωγική και κοινωνιολογική προσέγγιση. Αθήνα: Ατραπός. Καμπίτσης, Χ. (2010). Οι ωφέλειες και η επίδραση της άσκησης. Ανάκληση από http://phys-ed.blogspot.gr/ Κοκκέβη Ά, Φωτίου Α, Ξανθάκη Μ. & Καναβού Ε. (2010). Ο ελεύθερος χρόνος των εφήβων. Σειρά θεματικών τευχών: Έφηβοι, Συμπεριφορές & Υγεία. Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής. Αθήνα: ΕΠΙΨΥ Κορωναίου, Α. (1996). Κοινωνιολογία του Ελεύθερου χρόνου. Αθήνα: Νήσος.

Κουράκης, Ν. (1999). Έφηβοι Παραβάτες και Κοινωνία Κουράκης, Ν. (1999). Έφηβοι Παραβάτες και Κοινωνία. Θεμελιώδεις αξίες, θεσμοί και νεανική παραβατικότητα στην Ελλάδα. Αθήνα-Κομοτηνή: Σάκκουλα Κωνσταντίνου, Ρ. (2013). Νέοι και ελεύθερος χρόνος. Ανάκληση από http://www.imconstantias.org.cy/1068.html Παπαθανασόπουλος, Σ. (2005). Η τηλεόραση στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης. Παπάνης, Ε. & Ρουμελιώτου, Μ. (2007). Ποιότητα Ζωής. Ανάκληση από http://epapanis.blogspot.gr/2007/09/blog-post_5311.html Σίμογλου, Β. (2006). Προσεγγίζοντας την έννοια της ποιότητας ζωής. Ανάκληση από http://vsimoglou.gr/2011/07/03/έννοια-της-ποιότητας-ζωής/ Σιώμκος, Γ. (2002). Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ. Αθήνα: Σταμούλης. Χαϊκάλη, Ν. (2011). Απογοητευμένοι οι έφηβοι της Ζακύνθου. Έρευνα HBSC/WHO, με φορέα υλοποίησης το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Ζακύνθου «Στοργή» Χανιωτάκης, Ν. & Θωίδης, Ι. (2002). Διαθεματικές δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου στο Ολοήμερο Σχολείο. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 6, 241-245 Χωριανοπούλου, Κ (2010). Πιο ευτυχισμένοι και υγιείς το Σαββατοκύριακο. Ανάκληση από https://sciencearchives.wordpress.com/2010/01/21/%CE%AD-%CE%AF-bet/

Εννοιολογικός χάρτης: Ελεύθερος χρόνος και Ποιότητα ζωής

Παρακολουθήστε το βίντεο που δημιουργήσαμε για τον Ελεύθερο χρόνο και την ποιότητα ζωής