Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Advertisements

BULLYING Σταμάτα τώρα πριν δημιουργήσεις ψυχολογικό τραύμα.Yπάρχουν πολλές μορφές BULLYING.
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΧΩΡΙΣΤΗΚΑΜΕ ΣΕ 5 ΟΜΑΔΕΣ Ομάδα 1 ( Τι είναι το Διαδίκτυο ) Ομάδα 2 ( Πλεονεκτήματα Και Μειονεκτήματα Του Διαδικτύου ) Ομάδα 3 ( Αναζήτηση.
Τα ΟΧΙ και τα ΝΑΙ του Διαδικτύου Στίχοι οι μαθητές της Στ΄2.
«Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ 2 ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΆ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ» Ζωή Πράππα, μέλος ΟΔΠ, εκπ / κός ΠΕ 70 Ε 2 τάξης Σουλτανίδης.
1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.
Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς.
Αντίληψη Καταναλωτή, Στρατηγική μάρκετινγκ και Ηθική Συμπεριφορά Καταναλωτή και Λήψη Αποφάσεων Άννα Ζαρκάδα.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία Ι Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
1 Διδακτικοί Στόχοι & Διδακτικός Σχεδιασμός Παλαιγεωργίου Γιώργος Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Project - Βιωματικής Δράσης ‘Το σχολείο που μας αξίζει’ Σχολική και Κοινωνική Ζωή Τμήμα Α4 2 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
1 Μέθοδοι Αποτίμησης του Περιβάλλοντος. 2 Ναυάγιο δεξαμενόπλοιου Exxon Valdez (24/3/1989) στα ανοιχτά της Αλάσκας. Διαρροή 11 εκ. γαλονιών αργού πετρελαίου.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ALTERNATIVE ART ( Εναλλακτική Τέχνη ). Τ Ι ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ? Δεν έχει δοθεί κάποιος συγκεκριμένος ορισμός για τον όρο τέχνη, καθώς για τον καθένα είναι κάτι.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
ΘΕΜΑ: «Χαρακτηριστικά εφήβου και η συγκρότηση της ταυτότητας του: το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού» Μάθημα: Δια Βίου Μάθηση Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ.
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
στους Δήμους μέλη του ΕΔΔΥΠΠΥ
PROJECT Κοινωνικα Ευαλωτεσ Ομαδεσ
στους Δήμους μέλη του ΕΔΔΥΠΠΥ
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.

ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΟΥΛΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Α’2
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Σχολικός εκφοβισμός Bullying
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
NUMERICAL SOLUTION OF ORDINARY DIFFERENTIAL EQUATIONS
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
منطقة العاصمة التعليمية اختبارات الفروض الاحصائية
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη Μαρία Αγάθου Ψυχολόγος Κεδδύ Κέρκυρας

Τι περιλαμβάνει η έννοια της κρίσης: Προβληματική συμπεριφορά μαθητών (επιθετικότητα, σεξ. εκμετάλλευση, μικροκλοπές, θυματοποίηση) Διαχείριση πένθους/ ασθένειας/δυστυχημάτων Απόπειρα Αυτοκτονίας Χρήση ουσιών (…και πολλά άλλα)

Πως παρεμβαίνει το ΚΕΔΔΥ στην διαχείριση κρίσεων; Αξιολόγηση μαθητών κατόπιν παραπομπής από το σχολείο Συμβουλευτική των εκπαιδευτικών Συμβουλευτική γονέων Συμβουλευτική εφήβων Παραπομπή σε άλλες δομές εάν χρειαστεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Συμμετείχαν 9 γυμνάσια-λύκεια και 1 δημοτικό, στα οποία παρευρισκόταν ψυχολόγος μια φορά την εβδομάδα 130 μαθητές προσήλθαν για συμβουλευτική υποστήριξη Έγιναν επισκέψεις σε άλλα 15 σχολεία εκτός προγράμματος για την διαχείριση δύσκολων περιστατικών

Έκτακτα περιστατικά: 3 έφηβοι με αυτοκτονικό ιδεασμό 1 απόπειρα αυτοκτονίας Ξαφνικός θάνατος 2 έφηβων μαθητών Ξαφνικός θάνατος 3 γονέων μαθητών Εγκατάλειψη έφηβης από την μητέρα της Χρήση και διακίνηση ουσιών Επιθετική βίαιη συμπεριφορά μαθητή

Ποια σχολεία αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσιμες καταστάσεις; Ετοιμότητα του σχολείου Γνωστική και συναισθηματική επάρκεια των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας Καλή συνεργασία με δομές Καλή συνεργασία με γονείς (επαρκή στοιχεία για την οικ. κατάσταση/υγεία των μαθητών) Καλή συνεργασία μεταξύ διευθυντή-εκπαιδευτικών Δραστηριότητες που προωθούν την αίσθηση του ανήκειν Σχολεία με σαφείς προαποφασισμένους κανόνες

Ποιοι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσιμες καταστάσεις; Σαφείς κανόνες / προαποφασισμένοι από κοινού με τους μαθητές Βλέπει τον μαθητή ως ολότητα, βλέπει τα θετικά και τα αρνητικά, προσπαθεί να παίρνει την θέση του μαθητή για να εξηγήσει/ αιτιολογήσει την συμπεριφορά του Αφήνει όσο το δυνατόν στην άκρη το ναρκισσιστικό πλήγμα/ δεν αμπαρώνεται πίσω από την ιδέα υπεροχής του έναντι στον μαθητή Φιλικός αλλά όχι φίλος / φιλότιμο Χρησιμοποιεί την ποινή σαν συνέπεια και όχι σαν τιμωρία, πάντα κατόπιν προειδοποίησης Αφού θέσει την ποινή και τελειώσει το περιστατικό δεν το κρατάει για πάντα, αλλά αφού το συζητήσει ξεκινάει την επαφή με τον μαθητή σαν άγραφος πίνακας. Αποτελεί πρότυπο για τον μαθητή, ειδικά για αυτόν τον μαθητή που δεν έχει σταθερά ή επαρκή πρότυπα στο σπίτι Διαθέτει λίγο χρόνο για να περάσει μαζί με τους μαθητές στο διάλειμμα ή στην εκδρομή

Η διαφορά πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας Οι έφηβοι είναι ήδη αρκετά διαμορφωμένοι σαν προσωπικότητες Έχουν ήδη υιοθετήσει ή καλούνται μέσω τάσεων να υιοθετήσουν αρνητικές απόψεις απέναντι στο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς Εναλλαγή εκπαιδευτικών/λιγότερες ευκαιρίες για γνωριμία με τους μαθητές Όμως έχουν ανάγκη από πρότυπα και τα ενσωματώνουν με τρόπο σταδιακό και όχι πάντα ορατό

Δύσκολη συμπεριφορά: τι βοηθάει Σαφείς κανόνες και όρια Προειδοποίηση πριν την χρήση συνέπειας Δημιουργία ειδικού δεσμού με το μαθητή Επιβράβευση θετικής συμπεριφοράς Επαφή με γονείς/ συχνή εποπτεία, επικοινωνία Αξιολόγηση μαθητή Συμβουλευτική μαθητή Συμβουλευτική γονέων

Τι δεν βοηθάει: Υιοθέτηση αρνητικής στάσης-προκατάληψη Συνεχείς τιμωρίες/αποβολές Μηδενική ανοχή

Διαχείριση θυματοποίησης (bullying) Πρόληψη με προγράμματα που προωθούν την διαφορετικότητα Σαφείς κανόνες του σχολείου για μη αποδοχή της θυματοποίησης-άμεση παρέμβαση Εργασία τόσο με τον θύτη (διαχείριση θυμού) όσο και με το θύμα (προώθηση διεκδικητικής συμπεριφοράς/ κοινωνικές δεξιότητες) Συνεργασία με τους γονείς

Διαχείριση υπερκινητικότητας Διερεύνηση αιτίων (περιβάλλον ή οργανική παθολογία) Αλλαγή θρανίου (όχι κοντά σε παράθυρο/ δίπλα στον εκπαιδευτικό) Ανάθεση καθηκόντων Οργάνωση χώρου- περιορισμός οπτικών ερεθισμάτων Ενίσχυση συμπεριφορών αντίθετων από την προβληματική (DRA: differential reinforcement of alternative behavior) Συμβουλευτική γονέων/πιθανή φαρμακοθεραπεία

Διαχείριση πένθους: τι πρέπει να κάνει το σχολείο Να διατηρήσει τη σταθερότητα του πλαισίου (κάτι σημαντικό χάθηκε αλλά άλλα πράγματα συνεχίζουν κανονικά) Να είναι δίπλα στο παιδί και στην οικογένεια διακριτικά και υποστηρικτικά

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: Κατανόηση αρνητικών ή παράδοξων συμπεριφορών χωρίς να βιαζόμαστε να αλλάξει η συμπεριφορά ή να κρίνουμε Ας μην περιμένουμε συγκεκριμένες αντιδράσεις- κάθε παιδί βιώνει και εκφράζει το πένθος διαφορετικά Καθησυχάζουμε για το φυσιολογικό της αντίδρασης/ δίνουμε εικόνα μέλλοντος Δίνουμε ευκαιρία για έκφραση συναισθημάτων μέσα από ιστορίες και εικαστικές δραστηριότητες

Παρέχουμε ασφάλεια αλλά και σαφή όρια Εφόσον νιώθουμε ικανοί, μοιραζόμαστε προσωπική εμπειρία Δεν είναι τόσο αυτά που λέγονται όσο η παρουσία μας Συνεχίζουμε να έχουμε λογικές απαιτήσεις σε ακαδημαϊκό επίπεδο -αλλά παρέχουμε σταθερή μαθησιακή βοήθεια (ελλιπής αυτοσυγκέντρωση)

Ενθαρρύνουμε τους γονείς να επισκεφτούν κάποιον ειδικό όταν κρίνουμε ότι ο θρήνος είναι παρατεταμένος και εμποδίζει την κοινωνική λειτουργικότητα για μεγάλο διάστημα Το παιδί χρειάζεται στήριξη αλλά όχι οίκτο

Όταν πεθαίνει ένας μαθητής: Καθηγητές: Αποδιοργάνωση Αμηχανία Αντιμετώπιση πρακτικών θεμάτων Πένθος συμμαθητών αλλά και εκπαιδευτικών

Οι συμμαθητές : Αποδιοργάνωση Αίσθηση του μάταιου «Μπορεί να συμβεί και σε μένα» Συναισθηματικό πάγωμα Διαφορετικές αντιδράσεις

Ο ρόλος του σχολείου Έννοια ‘οικογένειας’ σε πένθος Επαφή με ειδικούς Δίνουμε χρόνο αλλά σύντομα επανερχόμαστε στη ροή Συζητάμε σε ομάδα αλλά και ατομικά (σεβόμαστε το ότι κάποιοι μπορεί να μη θέλουν να συζητήσουν) Έχουμε φροντίσει να έχουμε γνώσεις διαχείρισης κρίσεων πριν συμβεί το γεγονός

Στην διάθεση των εκπαιδευτικών: ΚΕΔΔΥ Βελισσαρίου 30 2661 0 81055