12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Advertisements

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΛΚΟΥΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΛΙΑΚΑΚΗΣ.
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
Η Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α Ελληνική Εκκλησία Ευαγγελική Κατερίνης
Καθεδρικός ναός Αγίου Ιωάννη Λευκωσίας
Η έννοια της Ορθοδοξίας
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Μάρτιος 2012
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Ο Προτεσταντισμός.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
Τριώδιο.
ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Η εκκλησία στη Δύση Η διάσπαση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Δαμιανός Κυριαζόπουλος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας Σελίδες 108 - 116

Η Εκκλησία του Χριστού είναι χωρισμένη: Στην Ορθόδοξη Eκκλησία Στο Ρωμαιοκαθολικισμό Στους Προτεστάντες

α) Η έννοια της Ορθοδοξίας Η λέξη «Ορθοδοξία» σημαίνει την ορθή πίστη στο Θεό. Η Ορθοδοξία είναι η πίστη στην Αποκάλυψη του Θεού που έγινε μέσω του Ιησού Χριστού από την εποχή των Αποστόλων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί συνέχεια της Εκκλησίας που ίδρυσαν ο Χριστός και οι Απόστολοι.

β) Η Ορθόδοξη, η Ρωμαιοκαθολική και η Προτεσταντική Εκκλησία έχουν τις ακόλουθες διαφορές: 1. ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Οι Ορθόδοξοι: Στυλοβάτης της Εκκλησίας είναι ο επίσκοπος και η Ιερά Σύνοδος εκφράζει τη γνήσια εκκλησιαστική παράδοση με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος και τη συμμετοχή του λαού.

Οι Ρωμαιοκαθολικοί: Το σύστημα είναι συγκεντρωτικό, καθώς όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Πάπα. Εκεί οφείλονται και οι απαιτήσεις των Δυτικών για το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα.

Οι Προτεστάντες: Χωρίζονται σε διάφορες Ομολογίες (Εκκλησίες), όπως Λουθηρανοί, Καλβινιστές, Βαπτιστές. Αντιδρώντας στον αυταρχισμό της Δυτικής Εκκλησίας κατάργησαν όλες τις εκκλησιαστικές δομές.

2. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: Οι Ορθόδοξοι σέβονται και αξιοποιούν την Παράδοση. Οι Ρωμαιοκαθολικοί ιεροποίησαν τον παπικό θεσμό και υποτίμησαν την Παράδοση. Αυτό φαίνεται από το δικαίωμα του Πάπα να κηρύττει νέα δόγματα (άσπιλη σύλληψη Θεοτόκου, Καθαρτήριο). Οι Προτεστάντες αρνούνται κάθε μορφή Παράδοσης και στηρίζονται στην Αγία Γραφή.

Επίσκοπος και ιερωμένοι εμπορεύονται «συγχωροχάρτια»

3. ΑΣΚΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Οι Ορθόδοξοι είναι στενά συνδεδεμένοι με την ασκητικότητα και αυτό αποδεικνύεται από τα μοναστήρια και τον τρόπο ζωής των πιστών.

Το Τάγμα των Ιπποτών Ναϊτών, Γαλλικής προελεύσεως κατά βάση, έγινε ξακουστό από τον ηρωισμό και την υψηλού επιπέδου δράση των μελών του. Δημιουργήθηκε στα Ιεροσόλυμα το έτος 1118 από Γάλλους ιππότες. Ολοι μαζί, αφιερώθηκαν στην προστασία των Αγίων Τόπων και των προσκυνητών που τους επισκέπτονταν. Οι Ρωμαιοκαθολικοί συνέδεσαν την άσκηση με την προσπάθεια του ανθρώπου να ταυτιστεί με τη Σταύρωση του Χριστού και να προσφέρει αγάπη. Γι’ αυτό οι ασκητές οργανώθηκαν σε μοναχικά τάγματα που πρόσφεραν κοινωνικό έργο.

Οι Προτεστάντες απορρίπτουν την άσκηση, εκτός απ’ τους Καλβινιστές, που την αντικατέστησαν με τον ηθικισμό.

αποδίδουν τιμή στους Αγίους και τους προβάλλουν ως πρότυπα. 4. ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ Οι Ορθόδοξοι αποδίδουν τιμή στους Αγίους και τους προβάλλουν ως πρότυπα.

Ο ι Ρωμαιοκαθολικοί αποδίδουν τιμή στους Αγίους, αλλά η αναγνώρισή τους ακολουθεί μια γραφειοκρατική διαδικασία που εξαρτάται από τους επισκόπους, χωρίς την παραμικρή συμμετοχή του λαού.

Οι Προτεστάντες απορρίπτουν την πίστη στους Αγίους.

5. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ορθόδοξη πνευματικότητα εκδηλώνεται με την παρουσία του Αγίου Πνεύματος σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής. Στους Ρωμαιοκαθολικούς και Προτεστάντες απουσιάζει η πνευματικότητα και η εκκλησιαστική ζωή είναι συνδεδεμένη με το παρόν. Περιορίζονται στην άσκηση κοινωνικού έργου ή στην παροχή ψυχοθεραπευτικής βοήθειας μέσα από κάποιες ομάδες όπως οι Πεντηκοστιανοί («πνευματικό βάπτισμα» - η επιστροφή στο θαύμα της Πεντηκοστής)

Ο λαός με τη στάση του ακύρωσε τις αποφάσεις της Συνόδου. Ερώτηση: Γνωρίζεται περιπτώσεις κατά τις οποίες ο λαός ακύρωσε με τη στάση του αποφάσεις Συνόδων; Η πιο γνωστή περίπτωση είναι η ακύρωση από το λαό των αποφάσεων της Συνόδου Φερράρας – Φλωρεντίας (1438 – 1439), η οποία ήταν και η τελευταία επίσημη προσπάθεια για ένωση Ορθοδόξων – Παπικών. Κατά τις εργασίες της Συνόδου πολλοί εκπρόσωποι της Ανατολικής Εκκλησίας, κάτω από πολλές πιέσεις ( αυτοκράτορας Ιωάννης Παλαιολόγος), υπέκυψαν στους όρους του Πάπα για ένωση. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και κάποιοι άλλοι αρνήθηκαν να υπογράψουν. Μαζί τους συμφώνησαν και τα Πατριαρχεία Ιεροσολύμων, Αντιοχείας και Αλεξάνδρειας, καθώς επίσης και η συντριπτική πλειοψηφία του λαού. Ο λαός με τη στάση του ακύρωσε τις αποφάσεις της Συνόδου.

ΕΡΓΑΣΙΑ για το σπίτι: 3/116. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας; Α) Διοίκηση της Εκκλησίας: Διοικείται από Σύνοδο επισκόπων. Οι αποφάσεις πρέπει να επικυρωθούν από το λαό. Β) Παράδοση: Οι Ορθόδοξοι σέβονται και αξιοποιούν την Παράδοση. Γ) Ασκητικότητα: Χαρακτηρίζει τη ζωή κάθε πιστού. Δ) Τιμή Αγίων: Τιμούν τους Αγίους και τους έχουν πρότυπα Ε) Πνευματικότητα: Η παρουσία του Αγ. Πνεύματος διαπερνά όλους τους τομείς της ζωής, για να τους ανακαινίσει με το πνεύμα της Ανάστασης.