LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Rethinking Learning in the Digital Age Oμάδα Κ. Ομάδα Κ Δαλαγιώργος Γιώργος Ζαμπούνης Φίλιππος Κράντα Μαριέτα Λαγανάς Χρήστος Νικολοπούλου Ανυσία Νικολοπούλου.
Advertisements

 H καινοτομία και η δημιουργικότητα ήταν στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ιστορίας. Η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η εξερεύνηση του κόσμου και η Βιομηχανική.
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Cores | Ευρωπαϊκή Ένωση & Πολιτισμός. Δέσποινα Χριστοφορίδου, Αναπτυξιολόγος, Director, Cores.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Μέσα μαζικής ενημέρωσης Παναγιώτης, Τζέλο Δημήτρης, Άγγελος.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Α.Π.Θ. Οι σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Παραπομπές και Δομή.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Τζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
INTERNATIONAL HELLENIC CULTURAL and EDUCATIONAL CONSORTIUM
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΛΛΙΩΣ ΕΙΡΗΝΗ ΔΡΟΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΡΦΙΑΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΖΑ ΖΑΦΕΙΡΑ
Φύση της Δημιουργικότητας
Επιμορφωτική Ενότητα 5 Πρακτική έρευνα που στηρίζει τη δημιουργικότητα
Επιμορφωτική ενότητα 9 Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας
"Fresh Ideas and Resources in
Project: Εθισμός στο Internet
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτησ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Διδακτική αξιοποίηση Διαδικτυακών περιβαλλόντων
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ΚΛΕΙΣΑΡΧΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (MEdu, Phd) ΕΔΙΠ.
Παρουσίαση του νέου διδακτικού πακέτου
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ανατομια καρδιασ προβατου
Τεχνολογίες Μάθησης
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Η λογική πίσω από τα περιβάλλοντα LOGO
Μεταγράφημα παρουσίασης:

LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING AVRIL M. LOVELESS LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING ΚΕΦΑΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

Όμως τι εννοούμε λέγοντας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ; ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Το πρόγραμμα σπουδών χαρακτηρίζεται από έλλειψη δημιουργικότητας. Πολλοί προειδοποιούν για τις συνέπειες του περιορισμού της δημιουργικότητας Όμως τι εννοούμε λέγοντας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ;

Χαρακτηρίζεται ως δεξιότητα Συναντάται: Όχι μόνο σε εξαιρετικά- μη συνηθισμένα άτομα αλλά και σε ομάδες ατόμων. Πρόκειται για: Βασική δεξιότητα της ζωής μέσω της οποίας οι άνθρωποι: α) Μπορούν να αναπτύξουν την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν την φαντασία τους β) Να εκφράζονται γ) Να κάνουν αυθεντικές επιλογές και με αξία

Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών προσφέρουν :νέα εργαλεία και περιβάλλοντα για μάθηση μέσω της δημιουργικότητας Υποστηρίζουν : Α) τη φαντασία Β) την αυτονομία Γ) την συνεργασία Δ) τη δημιουργία Ε) τον επιδιωκόμενο σκοπό ΣΤ) την ικανότητα να είμαστε αυθεντικοί Ζ) την αξία της κρίσης. Πρόσθετη παιδαγωγική αξία

Ο ρόλος της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση NACCCE : θεωρεί τη δημιουργικότητα ως μια: Δραστηριότητα της φαντασίας, που παράγει αποτελέσματα, που είναι ταυτόχρονα αυθεντικά και έχουν αξία. 5 χαρακτηριστικά: Χρήση φαντασίας Διαδικασία τροποποίησης Επιδιωκόμενος σκοπός Αυθεντικότητα Κριτική ικανότητα. «Cultural online»/ National Advisory Committee on Creative and Cultural Education

Δημιουργικότητα και ΤΠΕ Α) Ρόλος της τεχνολογίας στην υποστήριξη της δημιουργικότητας: Κάνουμε πράγματα που πριν ήταν αδύνατο να κάνουμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πληθώρα επιλογών και δεξιοτήτων. Καταλαβαίνουμε γιατί είναι απαραίτητη η χρήση τους. Κάνουμε τις κατάλληλες επιλογές. Αξιολογούμε τα αποτελέσματα.

Β)Χαρακτηριστικά δημιουργικότητας μέσω ΤΠΕ και διδακτικές στρατηγικές: Αναγνώριση των τρόπων με τους οποίους η δημιουργικότητα σχετίζεται με τη γνώση σύμφωνα και με το Α.Π. Ευκαιρίες για ανακάλυψη και παιχνίδι με υλικό πληροφορίες και ιδέες. Ευκαιρίες για ρίσκα και λάθη σε μια όχι απειλητική ατμόσφαιρα Ελαστικότητα χώρου χρόνου Ευαισθησία σε εκπαιδευτικά θέματα Δημιουργική μάθηση και μάθηση για δημιουργία με τις κατάλληλες στρατηγικές. Συνεργατική μάθηση

Δραστηριότητες για δημιουργία Ανάπτυξη ιδεών Δημιουργία συνδέσεων Δημιουργία νοημάτων Συνεργασία Επικοινωνία και εκτίμηση-αξιολόγηση Πώς αξιολογούμε την δημιουργικότητα; Αξιολόγηση = Όχι επαρκής Αναζήτηση τρόπων που να περιγράφουν, εξηγούν και αναλύουν τις δημιουργικές πρακτικές μέσω των ΤΠΕ Εμπόδια: παραδοσιακό μοντέλο εκπαίδευσης φόβος και εγωισμός

Σημεία κλειδιά στον ορισμό της δημιουργικότητας Το ενδιαφέρον στράφηκε από το άτομο στην επιρροή που ασκεί το περιβάλλον και το κοινωνικό πλαίσιο στη δημιουργικότητα των ατόμων και των ομάδων. Οι Jeffrey και Craft υποστηρίζουν ότι η συζήτηση για την δημιουργικότητα πρέπει: Να περιβάλλει το οικονομικό και πολιτικό πεδίο Να λειτουργεί ως όχημα για την ατομική ενδυνάμωση σε ιδρύματα και οργανισμούς Να χρησιμοποιείται για την αποτελεσματική μάθηση

Δημιουργικότητα στο άτομο Shallcross: ανοιχτά σε εμπειρίες προσαρμοστικότητα Ανεξάρτητα Στοχοπροσήλωση επιμονή Αυτοπεποίθηση Αυτοδυναμία Εμπιστοσύνη στον εαυτό τους Ευελιξία τάση για περιπλοκότητα αίσθηση του χιούμορ ευαισθησία χαρά του πειραματισμού αυθεντικότητα

Οι Sternberg and Lubard συγκλίνουν σε 6 χαρακτηριστικά: πνευματικές ικανότητες γνώση μορφές σκέψης προσωπικότητα κίνητρα και περιβάλλον Gardner μοντέλο πολλαπλής νοημοσύνης

flow Csikszentmihalyi Είναι μια διαδικασία: Αυτόματη Συνειδητή Εμπλέκει το άτομο σε δραστηριότητες Συχνά επίπονες Με ρίσκο Με πρωτοτυπία ή ανακάλυψη 9 στάδια Ξεκάθαροι στόχοι Άμεση ανατροφοδότηση Ισορροπία μεταξύ προκλήσεων και ικανοτήτων Συνύπαρξη δράσης και αντίληψης Ελαχιστοποίηση απόσπασης( νοητικής) Έλλειψη φόβου αποτυχίας Έλλειψη αυτοσυνείδησης Παραποίηση της έννοιας του χρόνου Αυτοτελής δραστηριότητα. flow Κοινό χαρακτηριστικό δημιουργικών ατόμων not letting it flow or leaving it to luck

Csikszentmihalyi: FLOW Γιατί η διαίσθηση, ο αναστοχασμός, η ονειροπόληση αλλά και η βαρεμάρα παίζουν ρόλο στη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων.....

Δημιουργικότητα ως κοινωνική πρακτική (Craft 2000) Τονίζει: Την αλληλεπίδραση των προσωπικών αξιών και δημιουργικών διαδικασιών με θεματικούς τομείς και περιοχές του Α.Π. Την δημιουργικότητα την σχέση με τον εαυτό σου με τους άλλους και με διάφορους θεματικούς τομείς πολλές φορές έχει την ανάγκη ακροατηρίου και της ανατροφοδότησης. Δημιουργικότητα ως κοινωνική πρακτική Πρέπει να ληφθεί υπόψη: Το περιβάλλον και η αλληλεπίδραση με τους άλλους για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας Οι ατομικές σκέψεις και πράξεις γνώσεις , δεξιότητες και το κοινωνικοπολιτιστικό υπόβαθρο που ενθαρρύνει εκτιμά και ανταμείβει τη δημιουργικότητα. (Csikszentmihalyi 1996)

Η θέση της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση NACCCE “All our Futures” εκφράζει 5 χαρακτηριστικά της δημιουργικότητας: χρήση φαντασίας τροποποιητική διαδικασία επιδιωκόμενους στόχους αυθεντικότητα κριτική ικανότητα.

Αναλογιζόμενοι τις ΤΠΕ... Πρέπει να σκεφτούμε: Τον τρόπο που χρησιμοποιούνται και τον αντίκτυπο που έχουν (McFarlane2001) Την περιπλοκότητα του πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσονται (Tolmie 2001) Την ποικιλία πληροφοριών και τεχνολογίας των επικοινωνιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφορετικούς σκοπούς (Kennewell 2001) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ψηφιακών τεχνολογιών (Department of Education and Employment 1998) Προσωρινότητα Διαδραστικότητα Ικανότητα ,εύρος Ταχύτητα Αυτόματες λειτουργίες

Περιβάλλοντα μάθησης που ευνοούν τη δημιουργικότητα Περιλαμβάνουν: Αντίληψη των τρόπων με τους οποίους η δημιουργικότητα σχετίζεται με τη γνώση σύμφωνα και με το Α.Π. (Boden 2001) Ευκαιρίες για εξερεύνηση και παιχνίδι με το υλικό τις πληροφορίες και τις ιδέες (Craft 2000) Ευκαιρίες να πάρουμε ρίσκα χωρίς φόβο. (Davis 1999) Ευκαιρίες για προβληματισμό, επινοητικότητα και ανθεκτικότητα (Claxton 2000) Ευελιξία χρόνου- χώρου (Claxton 1999) Ευαισθησία στις αξίες της εκπαίδευσης (Beetlestone 1998) Τεχνικές διδασκαλίας που αναγνωρίζουν τη διδασκαλία για δημιουργία και την δημιουργική διδασκαλία. (NACCCE 1999)

ΤΠΕ στα σχολεία Διαδραστικοί πίνακες /παρουσιάσεις με βιντεοπροβολείς δημιουργία κοινότητας μάθησης ( Highwire) Εικονικά περιβάλλοντα μάθησης: Storyboard kar2ouche Συμβάλλουν: στη συνεργασία ( Χρήση των knowledge forums ) Γιατί τελικά .... Δεν είναι η πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες που μεταφέρει τη δημιουργικότητα αλλά πως την εκμεταλλευόμαστε. Παράδειγμα εκπαιδευτικού περιβάλλοντος σχεδιασμένου να προωθεί τη δημιουργικότητα Όταν σχεδιάζουμε με σκοπό την ανάπτυξη της γνώσης χτίζουμε κοινότητες στις οποίες οι συμμετέχοντες δουλεύουν δημιουργικά με τις ιδέες (Scardamalia).

Ανάπτυξη ιδεών με ΤΠΕ Computer Assisted Learning (CAL) Ο υπολογιστής λειτουργεί : εκπαιδευτικά χειραφετικά αποκαλυπτικά και βοηθά: να εξαχθούν συμπεράσματα με τον πειραματισμό όπως και με τη Logo costructionism Τα δημιουργικά περιβάλλοντα με τη χρήση υπολογιστή: Δίνουν κίνητρα σε συγκεκριμένα θέματα Εξερευνούν αλληλεξαρτήσεις και σχέσεις Μιμούνται και μοντελοποιούν Λειτουργούν ως μικρόκοσμοι Λύνουν προβλήματα με περιορισμούς Εξετάζουν

The Beyond Black Box Project (ΒΒΒ) : υπολογιστικές συσκευές «Crickets» τοποθετημένες σε καθημερινά αντικείμενα -επικοινωνούν μέσω υπέρυθρων (Resnick, Berg et al 2000) Playful Invention and exploration network (PIE) eTui Ένα παιχνίδι που μπορεί να μάθει και να διδαχθεί από τα παιδιά http://www.youtube.com/watch?v=9Nnm7mk6pUA MIT Media Laboratory Cricket

Άλλα παραδείγματα National Laboratory of Virtual Manipulatives :μαθητές δημοτικού μπορούν να αλληλεπιδρούν με τον μαθηματικό σχεδιασμό αντικειμένων Tracy beaker web pages on the BBC: οι μαθητές κατασκευάζουν και δίνουν ζωή σε μοντέλα The Vertex Project: παρέχει τρόπους με τους οποίους τα παιδιά εξερευνούν τον σχεδιασμό και τη δημιουργικότητα του εικονικού χώρου Inspiration: εννοιολογικοί χάρτες Ο Simpson υποστηρίζει ότι οι ψηφιακές κάμερες και η χρήση λογισμικού εικόνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εξερεύνηση και τον αυτοσχεδιασμό και όχι μόνο στην καταγραφή των τελικών αποτελεσμάτων.

Συνδέσεις .... ΤΠΕ Μπορούμε να συνδεθούμε: Με άλλους ανθρώπους πληροφορίες πηγές μέσα από το internet websites που παρέχουν πηγές για διάφορες ηλικίες και διαφορετικά θέματα. Early Birds Music BBCi Digital Art Resources for Education DARE 24 Hour Museum Museum Open Learning Initiatives (MOLLI) The Quest

Οι ΤΠΕ βοηθούν τους μαθητές: Να συλλάβουν Να επεξεργαστούν Να μετασχηματίσουν το ψηφιακό υλικό Να χτίσουν νοήματα Να αφήνουν «ίχνη» της δουλειάς τους Να συνεργάζονται Να παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους έχουν όμως και αρνητικά Glebe Project and Access Project Mavers: η ικανότητα των παιδιών να αντιλαμβάνονται την πολυτροπικότητα και την αλλαγή επικοινωνιακών πλαισίων όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Atherton: χρόνος και πρόγραμμα που χρειάζεται για να ασχοληθούν τα παιδιά με δημιουργικές δραστηριότητες Becta (award scheme for creativity in digital video) robin hood school-nick eastwood bristol internet project hands on dance tradigital

Αξιολόγηση Η αξιολόγηση της δημιουργικότητας είναι μια περίπλοκη διαδικασία Η McFarlane ανεπάρκεια των στρατηγικών αξιολόγησης χωρίς να ληφθεί υπόψη το πλαίσιο και ο σκοπός της χρήσης τους Jonassen εφαρμογές των ΤΠΕ στην κατασκευή της γνώσης, την αυτορρύθμιση, τη συνεργασία, την κριτική και δημιουργική σκέψη. Lachs : σημασία της αξιολόγησης από ομότιμους Sinker: σύνδεση τεχνογνωσίας με παραδόσεις

Συνέπειες για την πρακτική Στην τάξη (πλάνο, πρακτική, αξιολόγηση) Στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (αλληλεπίδραση με ΤΠΕ, αξιολόγηση, μελέτη περίπτωσης, παιδαγωγική Στην έρευνα (συνδέσεις, μεθοδολογία) Συνέπειες για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών εξερεύνηση της ευρείας γνώσης- διαθεματικότητα Αλληλεπίδραση και κατάλληλη χρήση των ΤΠΕ Αξιολόγηση παραδείγματα καινοτόμας δραστηριότητας Συνέπειες για το σχεδιασμό μαθησιακών πόρων

Εμπόδια Τα απαραίτητα στοιχεία δημιουργικότητας είναι η συναισθηματική και γνωστική υποστήριξη , σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και καθηγητή όμως: Ρίσκο, αποτυχία (Kimbell) Δεν δίνεται απαραίτητος χρόνος και προσοχή σε δημιουργικές δραστηριότητες από το curriculum Οι καθηγητές δεν χρειάζονται απλά πρόσβαση στις τεχνολογίες αλλά ένα πλαίσιο που να προωθεί την κατανόηση και την πίστη στις δημιουργικές τους ικανότητες και στην προσωπική τους ανάπτυξη. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;;; Ενθάρρυνση δημιουργικής «συνήθειας» και καλωσόρισμα της φαντασίας και της πιθανολογικής σκέψης...