Προγραμματισμός Εκπ/κού Έργου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ 2013 (Ν ΦΕΚ:193/ ) ΕΦΑΡΜΟΓΗ: για τους μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου Σχολικό Έτος: Επιμέλεια παρουσίασης :Νίκος Ασλάνης(ΠΕ03)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μέρος Α: Προσανατολισμοί - Μαθήματα Τάξη γενικής παιδείας 35 ώρες εβδομαδιαίως.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Tο Νέο Γενικό Λύκειο σύμφωνα με το νόμο 4186/ και τις τροποποιήσεις του, σύμφωνα με τους νόμους: 4264/ και 4275/ Λ Υ Κ Ε.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΔΗΜΗΤΡΕΛΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΕΠ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΣΥΠ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Πλ. Αγίου Δημητρίου 4, Τρίπολη τηλ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν.4186 – (ΦΕΚ193 Α΄ )
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ
Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. 11 Οκτωβρίου 2008 Επιμέλεια: Φωτεινή Βενέτη
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Απολογισμός σχολικού έτους & Προγραμματισμός σχολικού έτους
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
«Καλές πρακτικές και αξιοποίηση του υλικού του προγράμματος T4E»
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ, ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός Εκπ/κού Έργου Σχολικό έτος 2016-17 Λούκας Ηλίας Σχ. Σύμβουλος ΠΕ09

Περιεχόμενα Προγραμματισμός ΓΕΛ Προγραμματισμός ΕΠΑΛ ΩΠ, Βιβλία, ΑΠΣ, Αναθέσεις Εξορθολογισμός ύλης Προτάσεις Ψηφιακού-Εκπαιδευτικού υλικού Οδηγίες διδασκαλίας Δημιουργικές εργασίες Προγραμματισμός ΕΠΑΛ Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Προτάσεις Σχολικών Συμβούλων ΠΕ09

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2016-17 Α. Λύκεια Μαθήματα (ΦΕΚ 941Β 25/5/15)

ΙΕΠ Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ Κοινωνικές Επιστήμες ΙΕΠ Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ

Μαθήματα: Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή Γ’ Γυμνασίου Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου: Πολιτική Παιδεία Β’ Λυκείου Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών Ο.Π. ανθρ. επ., Β’ Λυκείου

Άξονες που τέθηκαν από το ΙΕΠ: Τα ισχύοντα ΩΠ & ΑΠΣ Τα δεδομένα σχολικά βιβλία Η ανάγκη συμβατότητας με προηγούμενες και με επόμενες γνώσεις/ η συνέχεια της ύλης από το δημοτικό στο γυμνάσιο και στο λύκειο Η προώθηση της ανακαλυπτικής και κοινωνικής μάθησης με δημιουργικές δραστηριότητες και εναλλακτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Η ενσωμάτωση και άλλων πόρων έγκυρου εκπαιδευτικού υλικού

Στόχοι της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της ύλης: Η καλύτερη διαχείριση & αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου από τον εκπαιδευτικό Η προώθηση της ανακαλυπτικής / διερευνητικής μάθησης με περισσότερες μεθοδολογικές επιλογές Η εσωτερική αναδιάταξη και διασύνδεση της ύλης

Ποιοτικά/ποσοτικά χαρακτηριστικά Κάθε ενότητα εμπλουτίστηκε με γενικές ή ειδικές οδηγίες, προτάσεις & επισημάνσεις για τον εκπαιδευτικό συνδέθηκε με ενδεικτικές, προτεινόμενες δραστηριότητες καθώς επίσης και έγκυρο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό Περιορίστηκαν οι επαναλήψεις - αφαιρέθηκαν κάποια κομμάτια που επαναλαμβάνονταν ή / και προτάθηκε η περιληπτική / ανακεφαλαιωτική διαπραγμάτευσή τους

Παράδειγμα ΚΕΦ. 10: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ 10.1 Το επιχειρείν: ο επιχειρηματίας και η επιχείρηση 10.2 Η παραγωγή προϊόντων 10.2.1 Ανταγωνιστικότητα προϊόντων 10.2.2 Εξωστρέφεια των επιχειρήσεων 10.3 Η καινοτομία 10.4 Κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων 10.5 Διάκριση των επιχειρήσεων 10.5.1 Η νομική μορφή των επιχειρήσεων 10.5.2 Οι επιχειρήσεις κατά τομέα και κλάδο παραγωγής 10.6. Κοινωνικές και μεικτές επιχειρήσεις Α) Κοινωνική Συνεταιριστική επιχείρηση Β) Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα-ΣΔΙΤ 6(+2) Να δοθεί έμφαση στην έννοια της καινοτομίας και της κοινωνικής ευθύνης των επιχειρήσεων. Στις ενότητες 10.5, 10.5.1  10.5.2 ο διδάσκων να εστιάσει κυρίως στους ορισμούς, ομοιότητες/διαφορές  και να επικαιροποιήσει τις μορφές με την προσθήκη των Ι.Κ.Ε. (Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών) και start up (Νεοφυών) επιχειρήσεων. Το 10.6 περιληπτικά.

Διαχείριση του χρόνου στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α’ ΓΕΛ -3ωρο μάθημα/75ω Κεφ. Σελίδες ΠΡΙΝ Σελίδες ΜΕΤΑ ΣΧΟΛΙΑ 1 10 7 -3 2 8 - 4 5 12 6 -6 -2 11 10(--) -5 13 Σύνολο σελ 108 88 -20 ώρες 55ω 50ω +20 δραστ.

Παράδειγμα στην Π.Π. Β΄ ΓΕΛ Παράδειγμα στην Π.Π. Β΄ ΓΕΛ ΚΕΦ. 8: ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. 8.4 Ευρωπαίος πολίτης 8.6 Πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Ε.Ε 8.7 Το μέλλον της Ε.Ε. (*)   3(+2) Να δοθεί έμφαση στην ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη και στο είδος των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτήν.

Σχόλιο Θα μπορούσαν οι μαθητές να υλοποιήσουν δραστηριότητες με εκπαιδευτικό υλικό και παιχνίδια που υπάρχουν στις ιστοσελίδες της ΕΕ. Επίσης θα μπορούσε ο/η διδάσκων/ουσα να συζητήσει με τους μαθητές τα νέα δεδομένα (κρίση, δεσμεύσεις και πολιτικές, αμφισβήτηση ευρωπαϊκού ιδεώδους, Brexit, κ.λπ.) αξιοποιώντας εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές, όπως π.χ. το debate. Ενδεικτικές ιστοσελίδες: Εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (Η Γωνιά του Εκπαιδευτικού):http://europa.eu/teachers-corner/index_el.htm, Παιχνίδια γνώσεων για την Ευρωπαϊκή Ένωση (Η Γωνιά του Παιδιού):http://europa.eu/kids-corner/index_el.htm Οδηγός ευρωπαϊκών ευκαιριών για εκπαιδευτικούς / σχολεία / μαθητές σχετικά με την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό:http://bookshop.europa.eu/en/erasmus--pbNC0213222/;pgid=Iq1Ekni0.1lSR0OOK4MycO9B0000VUvAqrtL;sid=eXq4qj-9V9q4qmuDLmImDV2YNBmm2HLeZwg=?CatalogCategoryID=tgUKABst4kkAAAEjJ5EY4e5L

Διαχείριση του χρόνου στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Β’ ΓΕΛ - δίωρο μάθημα/50ω Κεφ. Σελίδες ΠΡΙΝ Σελίδες ΜΕΤΑ ΣΧΟΛΙΑ 1Α 10 7 -3 1Β 9 -2 2 12 11 -1 3 4 -8 5 -6 +2 6 +10 -4 8 - Σύνολο σελ. 73 61 -12 ώρες 36 ω 32 ω +18 δραστ.

Προτάσεις Ψηφιακού-Εκπαιδευτικού υλικού http://dschool.edu.gr (ψηφιακό σχολείο) http://www.parliament.gr (Βουλή των Ελλήνων) http://europa.eu/teachers-corner/home_el (Ε.Ε. η γωνιά του εκπαιδευτικού) https://www.unhcr.gr (Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ) http://aesop.iep.edu.gr (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) http://foundation.parliament.gr/central.aspx?sId=110I444I1140I646I453616# (Ίδρυμα της ΒτΕ) http://www.synigoros.gr (Συνήγορος του πολίτη) http://www.0-18.gr (Συνήγορος του παιδιού) http://stop-bullying.sch.gr (Δράσεις πρόληψης του σχ. εκφοβισμού) http://aesop.iep.edu.gr/ (Αίσωπος-ΙΕΠ) http://www.opengov.gr/ (ηλεκτρονική διακυβέρνηση) https://diavgeia.gov.gr/ (Διαύγεια)

150664/Δ2/15-9-2016 Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Πολιτική Παιδεία και Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών στο Ημερήσιο και Εσπερινό ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 – 2017

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Γ Ημερησίου & Δ Εσπερινού ΓΕΛ Εξεταστέα – διδακτέα ύλη 141966/Δ2/05-09-2016 Υ.Α.(ΦΕΚ Β΄ 2894/12-09-2016 Ενδεικτικός προγραμματισμός 1654/15-09-2016

Δημιουργικές εργασίες Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 46/ ΦΕΚ αρ. 74/22-4-2016 Άρθρο 8

Κύρια χαρακτηριστικά Δημιουργικών Εργασιών (παρ.1) Έχουν συνθετικό χαρακτήρα και επιδιώκουν την ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας του μαθητή και γενικότερα την καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος (με την αναζήτηση στοιχείων από διαφορετικές πηγές και πόρους και την τελική σύνθεση των στοιχείων αυτών). Μπορούν να είναι ομαδικές ή ατομικές Μπορούν και να έχουν τη μορφή μικρής πραγματείας, ανάλογης προς τις δυνατότητες των μαθητών Μπορούν να είναι συλλογές ή κατασκευές ή καλλιτεχνικές συνθέσεις.

Ανάθεση –Παρουσίαση-Δημοσίευση Δημιουργικών Εργασιών (παρ.1) Τα θέματα των εργασιών αυτών δίνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές ή προτείνονται από αυτούς (τους μαθητές) και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να παρουσιάζονται μέσα στην τάξη, κατά την κρίση του διδάσκοντος, ή, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, σε ειδική εκδήλωση κατά τάξη ή κατά σχολείο, που αποφασίζεται από το Σύλλογο των διδασκόντων. Οι εργασίες αυτές μπορεί να δημοσιεύονται (σε περίληψη ή σε πλήρη μορφή) ή να δημοσιοποιούνται με όποιον άλλο τρόπο κρίνει πρόσφορο το κάθε Λύκειο.

Τρόπος υλοποίησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ.2α) Ανάθεση μιας τουλάχιστον δημιουργικής εργασίας σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα της επιλογής του μαθητή είναι υποχρεωτική στην Α΄ και Β΄ τάξη. Η εκπόνηση δημιουργικών εργασιών στη Γ΄ τάξη είναι προαιρετική. Για την υποχρεωτική εργασία κατατίθεται μέσα στο Α΄ δίμηνο του σχολικού έτους γραπτή δήλωση των μαθητών στον υπεύθυνο καθηγητή κάθε τμήματος, στην οποία αναγράφεται το μάθημα στο οποίο επιθυμούν να εκπονήσουν εργασία, καθώς και δύο ακόμη μαθήματα ως εναλλακτικές δυνατότητες.

Τρόπος υλοποίησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ.2β) Ο υπεύθυνος για την παρακολούθηση των δημιουργικών εργασιών εκπαιδευτικός οργανώνει συναντήσεις με τους μαθητές πριν από την ανάθεση των εργασιών, τους ενημερώνει για τη διαδικασία έρευνας που θα ακολουθήσουν και τους παρέχει την αναγκαία πληροφόρηση για τις πηγές που θα χρησιμοποιήσουν.

Τρόπος βαθμολόγησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ.3) (1 από 2) Η υποχρεωτική δημιουργική εργασία βαθμολογείται από τον οικείο διδάσκοντα και συνεκτιμάται μόνο θετικά στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο αντίστοιχο μάθημα για το τετράμηνο κατά το οποίο κατατίθεται. Αν μία δημιουργική εργασία καλύπτει και άλλα συγγενή μαθήματα που διδάσκονται από τον ίδιο καθηγητή ή άλλους καθηγητές, η εργασία λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση του μαθητή και στα μαθήματα αυτά και βαθμολογείται μετά από συνεργασία των οικείων διδασκόντων. Εάν πρόκειται για συλλογική εργασία, αυτή λαμβάνεται υπόψη το ίδιο για όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή.

Τρόπος βαθμολόγησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ.4) (2 από 2) Αν ένας μαθητής εκπονεί με δική του πρωτοβουλία και ύστερα από συνεννόηση με τους διδάσκοντες περισσότερες της μιας δημιουργικές εργασίες, αυτές συνεκτιμώνται για τη βαθμολογία του μαθητή σε όλα τα αντίστοιχα μαθήματα. Αντίγραφο όλων των εργασιών τοποθετείται στο φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, εάν αυτός υπάρχει, και όπου δεν υπάρχει ενημερώνονται με ευθύνη του καθηγητή που παρακολουθεί την εργασία όλοι οι διδάσκοντες στο ίδιο τμήμα για τη συμπληρωματική αυτή δραστηριότητα του κάθε μαθητή.

Τρόπος βαθμολόγησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ. 5) Ο αριθμός των Δ.Ε. που ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να παρακολουθεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους καθορίζεται από τον ίδιο (δεν μπορεί όμως να είναι μικρότερος των δέκα (10), εκτός αν ο αριθμός των μαθητών που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον είναι μικρότερος). Εάν για κάποιο αντικείμενο παρατηρείται υψηλή προτίμηση και ο οικείος διδάσκων αδυνατεί για το λόγο αυτό να εποπτεύσει όλες τις σχετικές εργασίες, καταβάλλεται προσπάθεια ένταξης των μαθητών σε ομαδικές εργασίες που βρίσκονται πλησιέστερα προς τα ενδιαφέροντά τους.

Τρόπος βαθμολόγησης Δημιουργικών Εργασιών (παρ. 5) Εάν και μετά την ομαδοποίηση αυτή το πρόβλημα παραμένει, κάθε διδάσκων επιλέγει μεταξύ των μαθητών που επιθυμούν να εκπονήσουν στο αντικείμενό του εργασία, όσους μπορεί να εποπτεύσει, με κριτήρια που καθορίζει ο ίδιος και ανακοινώνει στους ενδιαφερομένους. Tους υπόλοιπους τους παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος τους κατανέμει σε άλλους διδάσκοντες με βάση τις εναλλακτικές προτιμήσεις τους που περιέχονται στη δήλωσή τους. Για όποιο άλλο θέμα ανακύπτει σχετικά με την εκπόνηση δημιουργικών εργασιών αποφασίζει ο Σύλλογος των διδασκόντων

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2016-17 Α & Β Ημερ.ΕΠΑ.Λ Μαθήματα (Φ2/88938/Δ4 (1567Β 2016)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 2016-17 Γ Ημερ. ΕΠΑ.Λ Μαθήματα (Φ2/88070/Δ4 ΦΕΚ 1053Β 5-6-2015)

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Γ Ημερησίου & Δ Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Εξεταστέα – διδακτέα ύλη Φ6/160716/Δ4/29.09.2016 Ενδεικτικός προγραμματισμός 1795/03-10-2016

Οδηγίες διδασκαλίας ΕΕΤ & ΖΔΔ Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Φ3/159811/Δ4/28-9-2016 Οδηγίες διδασκαλίας ΕΕΤ & ΖΔΔ

Προτάσεις Σχ. Συμβούλων ΠΕ09: Ύλη ΕΠΑ.Λ. & ΓΕΛ Αναθέσεις Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών και Ναυτικό Δίκαιο Πρόταση σχετικά με το εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πρόταση Τροποποίησης της Φ2/118126/Δ4 Φ.Ε.Κ. 2411/τ.Β΄/4-8-2016, σχετικά με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Α΄ και Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. ΑΠΣ ΕΠΑΛ Πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ – Αίτημα Επαναλειτουργίας της ΟΜΑΔΑΣ Β΄ Προτάσεις για τα ΕΠΑΛ

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Λούκας Ηλίας ilialoukas@sch.gr 6974905991