ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΑ ΟΜΑΔΑ 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΑΚΗ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ,Β1
Advertisements

ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ:ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ!!!
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Xρώματα Ολόκληρη Ασπρόμαυρες Με λίγα ενχρωμα στοιχεία
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Διάστημα Έλλη Πετρίδου Στ’
Προοπτικές Επανένταξης μέσα στην Ετεροτοπία της Φυλακής: Η Ψυχολογική Εκπαίδευση και Συμβουλευτική στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού. Σοφία.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΑΓΑΠΗ.
Καθηγητής Πληροφορικής
ΗΗΜΕΙΑ.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Κουίζ ! ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ  Δες τις δηλώσεις που ακολουθούν.  Αποφάσισε ποιες, κατά τη γνώμη σου, είναι ορθές και ποιες λανθασμένες.  Πάτα F5 και.
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Αλγόριθμοι 2.1.1,
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Διδάσκοντες: Β.Καρβουντζή, Κ. Σερράος Nexus World Fukuoka Ιαπωνία Σπουδάστριες: Μητρατζά Χριστίνα, Μίχαλου Μαρία Μαργαρίτα Steven Holl.
Μετανάστης είναι αυτός που έχει μεταναστεύσει, ιδίως με κίνητρο την εργασία. Οι μετανάστες ωθούνται από τη φτώχεια και την ανέχεια να αφήσουν τη χώρα.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΜΕΡΟΣ 1:
Διάλεξη 5 Η Γεωμετρία του Σύμπαντος
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Ενότητα 7 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (I) Ιωάννης Τσούλος
ΙΑΣΩΝ ΓΕΡΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μάθημα 3 Αγωγοί γείωσης στη μονοφασική εγκατάσταση.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Μάθημα ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΜΙΑΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Θεραπευτική κούκλα Κούκλα ιεροτελεστίας
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΦΥΛΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ PORCELLIO FLAVOMARGINATUS (LUCAS, 1853) ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Στέφανος Μαρτιμιανάκης, Έλενα Κλώσσα- Κίλια, Γεώργιος Κίλιας.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Το Σχολειό μου.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Τμηματα του Εστιατοριου Κυριοι και Βοηθητικοι χωροι του εστιατορίου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΑ ΟΜΑΔΑ 1

Η Ετεροτοπία αναφέρθηκε πρώτη φορά από το Μισέλ Φουκώ στο βιβλίο του Περί αλλοτινών χώρων (Des espaces autres) το 1967. Ο όρος προέκυψε από την ανάγκη να περιγραφούν οι χώροι που είναι δύσκολο να προσδιοριστούν. «Υπάρχουν είδη τόπων που βρίσκονται έξω από όλους τους τόπους, ακόμη και αν είναι εύκολο να προσδιοριστεί η τοποθεσία τους. Επειδή οι τόποι αυτοί είναι τελείως διαφορετικοί από όλες τις άλλες θέσεις τις οποίες αντανακλούν και στις οποίες αναφέρονται, θα τους αποκαλώ, σε αντίθεση με τις ουτοπίες, ετεροτοπίες.» Μισέλ Φουκώ

Οι Ετεροτοπίες, είναι ένα είδος ουτοπιών που έχουν γίνει πράξη Η Ουτοπία, είναι όρος δανεισμένος από το ομότιτλο βιβλίο του Thomas More που εκδόθηκε το 1518. Με τον όρο/έννοια ουτοπία εννοούμε, τον ιδανικό τόπο ή τις ιδανικές καταστάσεις που δεν υπάρχουν πουθενά και είναι αδύνατον ή πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν. Αντίστοιχα υπάρχουν οι όροι της Ευτοπίας και της Δυστοπίας Η Ευτοπία αποτελεί μία ακόμα πιο εξιδανικευμένη ουτοπία ενώ η Δυστοπία είναι ένας τόπος απόλυτης δυστυχίας. Τόσο η Ουτοπία, όσο και η Ευτοπία και η Δυστοπία αποτελούν προϊόντα φαντασίας. Αντίθετα, οι Ετεροτοπίες σύμφωνα με το Φουκώ, είναι πραγματικοί τόποι, τόποι λειτουργικοί, τόποι που έχουν σχεδιαστεί εντός του θεσμού ακόμη και της ίδιας της κοινωνίας, και οι οποίοι αποτελούν κάποιο είδος αντι-θέσεων.

Παράδειγμα Ετεροτοπίας αποτελεί ο καθρέπτης. «Ο καθρέφτης αποτελεί μία ουτοπία, αφού είναι ένας τόπος χωρίς τόπο. Στον καθρέφτη βλέπω τον εαυτό μου εκεί όπου δεν βρίσκομαι, σε έναν χώρο μη πραγματικό που ανοίγεται με εικονικό τρόπο κάτω από την επιφάνεια. Αλλά είναι εξίσου μια Ετεροτοπία, στο βαθμό όπου ο καθρέφτης υπάρχει στην πραγματικότητα και παρουσιάζει μια αντανάκλαση της θέσης στην οποία βρίσκομαι.» Μ.Φ. Η φωτογραφία από το Museum Boijmans Van Beuningen στο Rotterdam της Ολλανδίας δείχνει ακριβώς αυτό.

Υπάρχουν 6 αρχές που περιγράφουν την Ετεροτοπία:

Πρώτη Αρχή Οι χώροι στους οποίους οι νόρμες συμπεριφοράς αναστέλλονται είναι ετεροτοπικοί. Ο Φουκώ διέκρινε αυτή την αρχή σε δύο: στις ετεροτοπίες της κρίσης και στις ετεροτοπίες της απόκλισης. Οι ετεροτοπίες της κρίσης είναι προνομιούχοι, ιεροί ή απαγορευμένοι τόποι για άτομα που βρίσκονται, αναφορικά με την κοινωνία και το ανθρώπινο περιβάλλον στο οποίο ζουν, σε κατάσταση κρίσης: με αυτό εννοεί την εφηβεία, τις έγκυες γυναίκες ή τους ηλικιωμένους. Παραδείγματα: 1. Η στρατιωτική θητεία για τους άντρες. 2. Οι πρώτες εκδηλώσεις της σεξουαλικότητας μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα.  

1. Οι ψυχιατρικές κλινικές 2. Οι φυλακές 3. Τα αναρρωτήρια Οι ετεροτοπίες της απόκλισης είναι τόποι όπου μπορεί να ασκηθεί η αποκλίνουσα συμπεριφορά. Παραδείγματα: 1. Οι ψυχιατρικές κλινικές 2. Οι φυλακές 3. Τα αναρρωτήρια Στη διαχωριστική γραμμή μεταξύ ετεροτοπίας κρίσης και ετεροτοπίας αποκλισμού βρίσκονται κατά κάποιον τρόπο οι οίκοι ευγηρίας.

Δεύτερη Αρχή «Η δεύτερη αρχή αυτής της περιγραφής των ετεροτοπιών, είναι ότι μια κοινωνία, κατά την ιστορική εξέλιξή της, μπορεί να κάνει μια ήδη υπάρχουσα ετεροτοπία, η οποία δεν εξαφανίστηκε ποτέ, να λειτουργήσει κατά τρόπο τελείως διαφορετικό.» M.Φ. Oι ετεροτοπικοί χώροι έχουν μία ακριβή και καθορισμένη λειτουργία, αντανακλώντας την κοινωνία στην οποία βρίσκονται. Ο Φουκώ έδωσε ως πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα το νεκροταφείο στη Δυτική κουλτούρα.

Τρίτη Αρχή «Η ετεροτοπία έχει τη δυνατότητα να αντιπαραθέσει σε έναν πραγματικό τόπο πολλούς χώρους, πολλές θέσεις οι οποίες από μόνες τους είναι «ασύμβατες». Μ.Φ. Παραδείγματα: Ως γνωστό ο κήπος αποτελεί σημαντικό κομμάτι στην αρχιτεκτονική, έτσι ο άνθρωπος εντάσσει μέσα στο σπίτι μέσω ενός πίνακα, ακόμη και ενός χαλιού τον κήπο με σχέδια και στοιχεία του.  

Το θέατρο καταφέρνει να διαδέχονται ο ένας χώρος τον άλλο στο ορθογώνιο της σκηνής δημιουργώντας έτσι μια σειρά από τόπους ξένους μεταξύ τους.

Τέταρτη Αρχή «Οι ετεροτοπίες συνδέονται πολύ συχνά με τμήματα του χρόνου, δηλαδή ανοίγονται σε αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε κατά πλήρη αντιστοιχία, ετεροχρονισμούς. Η ετεροτοπία ξεκινάει να λειτουργεί πλήρως όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε ένα είδος απόλυτης ρήξης με τον παραδοσιακό τους χρόνο.» M.Φ. Συνδέσεις της ετεροτοπίας με τον ετεροχρονισμό αποτελούν το νεκροταφείο και το facebook. Οι βιβλιοθήκες και τα μουσεία είναι Ετεροτοπίες που συσσωρεύονται στο άπειρο. Οι γιορτές είναι Ετεροτοπίες που συνδέονται αντίθετα με τον χρόνο .

Πέμπτη Αρχή «Οι ετεροτοπίες προϋποθέτουν πάντοτε την ύπαρξη ενός συστήματος ανοίγματος και κλεισίματος το οποίο τις απομονώνει και συγχρόνως τις καθιστά προσπελάσιμες. Γενικώς, ένας ετεροτοπικός τόπος δεν είναι τόσο ελεύθερα προσβάσιμος. Δεν μπορούμε να εισέλθουμε εάν δεν διαθέτουμε μια ειδική άδεια και αφού επιτελέσουμε συγκεκριμένες κινήσεις.» Μ.Φ.

Ο Michel Foucault στην Πέμπτη αρχή που ορίζει για την Ετεροτοπία, αναφέρεται στη διαδικασία με την οποία μεταβαίνουμε σε έναν ετεροτοπικό τόπο. Για να εισέλθουμε σ αυτόν, υπάρχει ένα σύστημα ανοίγματος και κλεισίματος, με αποτέλεσμα να γίνονται προσπελάσιμοι αυτοί οι τόποι. Οι τρόποι προσπέλασης σε έναν ετεροτοπικό τόπο είναι οι εξής. Πολλές φορές σε εξαναγκάζουν να μπεις, όπως είναι για παράδειγμα η φυλακή και οι στρατώνες. Άλλες φορές χρειάζεται ειδική άδεια ή αφού έχουμε επιτελέσει κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις. Υπάρχουν ετεροτοπίες που νομίζουμε ότι μπορούμε εύκολα να μπούμε και να αποκλειστούμε. Για παράδειγμα τα φημισμένα δωμάτια που υπήρχαν στα μεγάλα αγροκτήματα της Βραζιλίας και γενικότερα της Νότιας Αμερικής. Η πόρτα εισόδου δεν οδηγούσε στον κεντρικό χώρο όπου ζούσε η οικογένεια και κάθε άτομο που περνούσε, κάθε ταξιδιώτης είχε το δικαίωμα να σπρώξει αυτήν την πόρτα, να μπει στο δωμάτιο και έπειτα να κοιμηθεί εκεί για μία νύχτα. Και όμως αυτά τα δωμάτια ήταν τέτοια που το άτομο που περνούσε εκεί τη νύχτα δεν είχε ποτέ πρόσβαση ούτε καν στην αυλή της οικογένειας. Ήταν ένας περαστικός φιλοξενούμενος, δεν ήταν πραγματικά προσκεκλημένος.

Έκτη Αρχή Το τελευταίο χαρακτηριστικό των ετεροτοπιών, σύμφωνα με τον Michel Foucault, είναι ότι διαθέτουν μια λειτουργία σε σχέση με τον υπόλοιπο χώρο. Οι ετεροτοπίες είτε είναι ένας χώρος ψευδαισθήσεων είτε είναι ένας πραγματικός χώρος, ο οποίος διαφέρει από τον υπόλοιπο. Ο χώρος των ψευδαισθήσεων διαφέρει από τον υπόλοιπο, λόγω των ορίων που θέτει ο τελευταίος ως προς την ανθρώπινη ζωή.

Ο πραγματικός ετεροτοπικός χώρος διαφέρει από τον υπόλοιπο, γιατί είναι τέλεια φτιαγμένος και συγκροτημένος σε σχέση με την αποδιοργάνωση και την προχειρότητα του τελευταίου. Παράδειγματα αποτελούν το θέατρο και η πόλη Saline Royale του Ledoux, αντίστοιχα.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!