Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Κοινωνικές Δεξιότητες
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μοντέλο: Διαδικασία με πέντε στάδια.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, 2. Εκπαιδεύοντας τον πολίτη του κόσμου. Προς μια μετασχηματιστική διαπολιτισμική παιδαγωγική ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών earvanitis@upatras.gr

Εισαγωγικά Στην εποχή Το δίλημμα είναι της παγκοσμιοποίησης και της μετακίνησης, της σχετικοποίησης της εθνικής κουλτούρας και των συνόρων Το δίλημμα είναι η αμοιβαία αναγνώριση και η συνύπαρξη ή η επιστροφή σε παρωχημένες μορφές ενός εσωστρεφούς και επιθετικού εθνοκεντρισμού. Μια κοινωνία συμπερίληψης οφείλει να κατανοήσει την πολιτισμική ετερότητα και όχι να την αφομοιώσει ή να την ηγεμονεύσει. Διαφορετικά, το πολιτισμικό σοκ θα οδηγήσει στη σύγκρουση & ριζοσπαστικοποίηση στην ‘επιστροφή στις ρίζες μας και στις παραδόσεις μας’, στο κλείσιμο των συνόρων και στην επιδίωξη της ‘εθνικής καθαρότητας’.

Εθνοκεντρικότητα & εκπαίδευση Επικρατεί μια εθνοκεντρική εκδοχή της ελληνικότητας (Pollis 1992, Alivizatos 1999). οι έννοιες ελληνικότητα, χριστιανοσύνη, και πολιτισμός ορίζουν την εντός συνόρων ετερότητα (φονταμενταλιστική εκδοχή της ορθοδοξίας) Καθιέρωση ενός ‘πολιτισμικού ρατσισμού’ (Modood 1997). Οι ‘ξένοι’ μαθητές είναι πολιτισμικά αόρατοι στο σχολείο - αντισταθμιστική/προνοιακή πολιτική Παράδειγμα: Η Εκπαίδευση προσφύγων: προσέγγιση Ανθρωπιστική/ανθρωπίνων δικαιωμάτων (Burde, 2005, pp. 10-11) περιορισμένη πρόσβαση Πολύ χαμηλής ποιότητας Δεν δίνει έμφαση στη μάθηση αυτή καθ’αυτή Είναι υποχρηματοδοτούμενη (μόνο το 2% της Αρμοστείας) χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και κατά τόπους δομές (UNHCR, 2011) Κυρίως στα κέντρα εγκατάστασης vs επίσημο σύστημα

Μετασχηματιστική εκπαίδευση για πλουραλιστική ιδιότητα του πολίτη ΑΝΑΓΚΗ για μια εκπαίδευση που μετασχηματίζει τον πολίτη του κόσμου και τον μελλοντικό τον εργαζόμενο μέσα από: Αναπτυξιακή προσέγγιση στην εκπαίδευση των προσφύγων Έμφαση στην ποιοτική μάθηση Ενσωματωμένη στο τυπικό σύστημα Καθιέρωση αρχών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης: αμφίδρομη ενσωμάτωση, αμοιβαιότητα Συμπερίληψη της διαφορετικότητας

Ενδιάμεσος χώρος Ολοένα και περισσότεροι μαθητές στον κόσμο βιώνουν την έννοια του ενδιάμεσου/τρίτου χώρου και της τελετουργικής μετάβασης/ liminality (Van Gennep, 1909) μέσα από 3 στάδια τον/την: Αποχωρισμό Μεταβατική περίοδο - μεταβατικότητα Επανένταξη Η παρουσία των παιδιών στην περίοδο της μεταβατικότητας (Turner, 1967) είναι: θεσμικά/φυσικά αόρατη - Χωρίς το πρότερο κοινωνικό στάτους κοινωνικά και δομικά αμφίσημη σε καθεστώς περιθωριακότητας και κατωτερότητας Δεν ανήκουν ούτε εδώ ούτε εκεί – ανήκουν σε έναν ενδιάμεσο χωροχρόνο που αμφισβητεί την κοινωνική τάξη (ανάμεσα και μεταξύ -Betwixt and Between) Τα ίδια τα άτομα που ζουν στον ενδιάμεσο χώρο θεωρούνται ευάλωτα και επικίνδυνα http://www.liminality.org/about/whatisliminality/

Γνωσιακό κεφάλαιο Σύνδεση σχολείου & οικογενειακού/πολιτισμικού υπόβαθρου Ο εκπαιδευτικός σε ρόλο μαθητή…… Ο μαθητής ως ερευνητής δράσης…… Μητρικές γλώσσες Οικογενειακές αξίες και παραδόσεις Ανατροφή παιδιών Φίλοι και οικογένεια –επισκέψεις, συνήθειες κοινωνικοποίησης Οικογενειακές έξοδοι Οικιακές δραστηριότητες –καθαριότητα Εκπαιδευτικές δραστηριότητες TV Οικογενειακές επαγγελματικές ασχολίες Επιστημονικές γνώσεις Moll, L. C., Amanti, C., Neff, D., & Gonzalez, N. (1992).

Παιδαγωγικό πλαίσιο Εξατομικευμένη μάθηση Διαφοροποιημένη διδασκαλία Προγράμματα σπουδών με βάση έρευνα δράσης Συμπερίληψη γνωσιακού/ πολιτισμικού/ κοινωνικού υπόβαθρου Διαρκή αξιολόγηση μαθητών (Early Grade Reading Assessment (EGRA) & UNESCO International Institute for Educational Planning (IIEP) Ισχυρή διασύνδεση με οικογένειες / κοινότητες / εμπειρίες/ κοινωνικές πρακτικές και ιστορία

Ο εκπαιδευτικός Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να διαχειριστεί θέματα όπως: Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας η συστημική ενσωμάτωση διδασκαλίας των μητρικών γλωσσών δια-θρησκευτική παιδεία Ο διαπολιτισμικός διάλογος και η μάθηση. Ποιοτικά χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών Φορέας κοινωνικής αλλαγής Αναστοχαζόμενος επαγγελματίας Διαπολιτισμική ικανότητα Ικανότητα πολιτισμικής ανταπόκρισης η ανώτερη μορφή διαπολ. ικανότητας η οποία διαπιστώνεται στη διδακτική πράξη

Διαπολιτισμική ικανότητα Στάσεις: σεβασμός, ανοιχτότητα, περιέργεια Γνώσεις: πολιτισμικές γνώσεις, επίγνωση προσωπικών παραδοχών στερεοτύπων Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική κατανόηση και αλληλοσυσχέτιση Εσωτερικά αποτελέσματα: προσαρμοστικότητα, ευελιξία, ενσυναίσθηση. Εξωτερικά αποτελέσματα: επικοινωνία και πολιτισμικά κατάλληλη συμπεριφορά (Deardorff, 2006)

Διαπολιτισμική ικανότητα

Νέες δεξιότητες 21ου αιώνα Partnership for 21st Century Skills. 2008. http://www.p21.org/storage/documents/21st_century_skills_education_and_competitiveness_guide.pdf)

Διαπολιτισμική εκπαίδευση εκπαιδευτικών Οι 7 αρχές για τη Νέα Διαπολιτισμική Μάθηση : Πανταχού παρούσα μάθηση Πολυτροπική μάθηση Διαμορφωτική αξιολόγηση Ενεργή απόκτηση γνώσης Συνεργατική νοημοσύνη Διαφοροποιημένη μάθηση Μεταγνώση

Σχεδιασμοί μάθησης

Κοινότητα μάθησης –διάλογος

Η έρευνα

Εργαλεία εκπαίδευσης εκπαιδευτικών Αναστοχαστική πρακτική σε κοινότητες μάθησης Διδακτικός σχεδιασμός ομότιμη μάθηση ενδοσχολική επιμόρφωση Επαγγελματικές ιστορίες ζωής Διαμεσολάβηση στα σχολεία Διαπολιτισμικός διάλογος Σύνδεση με οικογένεια – γνωσιακό υπόβαθρο