John Dewey 1859-1952.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
Δημιουργία σεναρίου.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

John Dewey 1859-1952

Βιογραφικό στοιχεία Γεννήθηκε στο Βερμόντ το 1859 και σπούδασε πρώτα στο πανεπιστήμιο της γενέτειράς του και κατόπιν στο πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς. Δίδαξε σε πολλά πανεπιστήμια και πριν το θάνατό του, το 1952, είχε κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση για την πραγματιστική του προσέγγιση στη φιλοσοφία, την ψυχολογία και την φιλελεύθερη πολιτική.

Πραγματισμός Αληθές είναι μόνο ό,τι πρακτικά ωφελεί στη ζωή. Σύμφωνα με τον πραγματισμό η πράξη έχει προτεραιότητα έναντι της θεωρίας καθώς και η εμπειρία έναντι των αμετάβλητων αρχών. Οι ιδέες, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του πραγματισμού, δανείζονται τα νοήματά τους από τις συνέπειές τους και την αλήθειά τους που προκύπτει από την επαλήθευσή τους.

Πιο στενή σχέση ανάμεσα στο σχολείο και τη ζωή. Διδασκαλία με επίκεντρο το μαθητή και όχι τη διδακτέα ύλη. Η εκπαίδευση δεν είναι προετοιμασία για τη ζωή, είναι η ίδια η ζωή. Απόρριψη του φορμαλισμού που χαρακτηρίζει τη χωρισμένη σε τάξεις βασική εκπαίδευση και τα προγράμματά της.

Εμπειρία και εκπαίδευση 1 «Η αντίθεση ανάμεσα στην παραδοσιακή και προοδευτική αγωγή» παραδοσιακό σχήμα επιβολή «άνωθεν» και «έξωθεν», Οι μαθητές υποτάσσονται, αποδέχονται, υπακούν Στόχοι, μέθοδος, διδακτέα ύλη, πειθαρχία

Eμπειρία και εκπαίδευση Προοδευτική εκπαίδευση Οι εκπαιδευτικοί βοηθούν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας και στη μάθηση μέσα από την εμπειρία. Ενεργός συμμετοχή των μαθητών. Έμφαση στη σχέση δασκάλου-μαθητή.

Εμπειρία και εκπαίδευση 2 Η ανάγκη μιας θεωρίας της εμπειρίας Η σωστή σχολική εμπειρία δίνει χαρά και ικανοποίηση και δεν είναι βάσανο, ώστε να προετοιμάζει τους μαθητές για το μέλλον. Είναι απαραίτητη μια συνεπής θεωρία της εμπειρίας που προσανατολίζεται προς την οργάνωση κατάλληλων μεθόδων και υλικού διδασκαλίας.

Εμπειρία και εκπαίδευση 3 Κριτήρια εμπειρίας Αρχή συνέχειας (ποιότητα, κατεύθυνση, μεταβλητότητα). Πρέπει να βλέπουμε πώς σκέφτεται ο μαθητής και πώς μια εμπειρία χτίζει την επόμενη. Αρχή αλληλεπίδρασης: Η εμπειρία είναι αλληλεπίδραση ανάμεσα στο πρόσωπο και το περιβάλλον του.

Εμπειρία και εκπαίδευση 4 Κοινωνικός έλεγχος Το παραδοσιακό σχολείο δε στηρίζεται στην κοινή συμμετοχική δραστηριότητα. Ο δάσκαλος ασκεί έλεγχο. Στη νέα εκπαίδευση πηγή ελέγχου είναι η ίδια η φύση της δουλειάς, οι κοινές δραστηριότητες. Ο δάσκαλος συμμετέχει ως πιο ώριμο άτομο με ευθύνη για τον προσανατολισμό της αλληλεπίδρασης, βάζει όρια.

Εμπειρία και εκπαίδευση 5 Η φύση της ελευθερίας Εσωτερική (πνευματική): ελευθερία της διανόησης, ελευθερία παρατήρησης, κρίσης. Εξωτερική: ελευθερία κινήσεων. Η καθήλωση στο θρανίο περιορίζει την ανάπτυξη της διανοητικής και ηθικής ελευθερίας.

Εμπειρία και εκπαίδευση 6 Η έννοια του σκοπού Συμμετοχικός μαθητής. Το παραδοσιακό σχολείο δεν ενδιαφέρεται για τις επιθυμίες των μαθητών. Το σύγχρονο σχολείο ταυτίζει τις επιθυμίες με τον σκοπό. Ο δάσκαλος πρέπει να γνωρίζει τις προηγούμενες εμπειρίες των μαθητών σε σχέση με τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους.

Εμπειρία και εκπαίδευση 7 Προοδευτική οργάνωση της ύλης για διδασκαλία Ο ρόλος του δασκάλου είναι πολύπλευρος και δύσκολος, γιατί πρέπει να επιλέγει τη δομή της διδακτέας ύλης, την ανάλογη διδακτική μεθοδολογία και να έχει συμμέτοχο το μαθητή. (Κι όλα αυτά σε μια συνεργασία τέτοια, που να ωθεί το μαθητή σε νέους βηματισμούς κρίσης και παρατήρησης. Πάμε από τα γνωστά στα άγνωστα, από τα απλά στα σύνθετα με τη βοήθεια της εμπειρίας).

Εμπειρία και εκπαίδευση 8 Εμπειρία, μέσα και σκοποί της εκπαίδευσης ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι η πρόοδος με τη χρησιμοποίηση εκπαιδευτικών και επιστημονικών μεθόδων που βασίζονται στην εμπειρία και τον πειραματισμό.

Εμπειρία και εκπαίδευση ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ-ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ: Ο Ντιούι θέλει το σχολείο να είναι για τους μαθητές και όχι για τα μαθήματα, δεν τον ενδιαφέρει η ποσότητα της γνώσης αλλά η ποιότητα της μάθησης, όπου οι μαθητές πραγματεύονται ένα θέμα από διάφορες οπτικές γωνίες με τη μορφή της εργαστηριακής και ανακαλυπτικής διαδικασίας. θα λέγαμε ότι είναι ο πρόδρομος των σημερινών καινοτόμων προγραμμάτων και της μεθόδου project, της διεπιστημονικότητας και διαθεματικότητας της γνώσης που οδηγούν το μαθητή κοντά στην πραγματικότητα και στη ζωή. Έβαλε τα θεμέλια της προσωπικής εξερεύνησης του μαθητή, της καινοτομίας, της εξωσχολικής δραστηριότητας, για να φέρει το σχολείο στη ζωή και τη ζωή της κοινωνίας μέσα στο σχολείο. Ο Ντιούι τόνιζε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών.

Το σχολείο που μ' αρέσει 4 παρορμήσεις για να αξιοποιήσουμε όταν σχεδιάζουμε δραστηριότητες 1. κοινωνικό ορμέμφυτο (συζήτηση, επικοινωνία) 2. Δουλειά, δημιουργία (παιχνίδι, κίνηση, δημιουργία, φαντασιώσεις) 3. αγάπη για το ωραίο, την τέχνη. 4. Κλίση για αναζήτηση, εξερεύνηση, ανακάλυψη

Αλλιώς πρωταρχική σπατάλη: σπατάλη της ανθρώπινης ζωής

Dewey