ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
Advertisements

Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
…προϋποθέτει επικοινωνιακές δυνατότητες από την πλευρά του ερευνητή, ενώ κρύβει κινδύνους στρέβλωσης των δεδομένων: Σχέση δυσπιστίας ανάμεσα στον ερευνητή.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Συνέντευξη με νήπια.
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση – MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning»

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΛΗΨΗΣ KAI ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Ναύπλιο

ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Διαδικασία όπου ο ερευνητής αντλεί πληροφορίες και δεδομένα μέσα από προκαθορισμένες ερωτήσεις και απαντήσεις επιλεγμένου ερωτώμενου. Τρόπος για να ανακαλύψει ο ερευνητής τι σκέφτεται και τι αισθάνεται ο ερωτώμενος.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Στηρίζεται στην ελεύθερη κι ανοιχτή επικοινωνία. Προϋποθέτει κάποια σχέση ανάμεσα στον συνεντευκτή και τον ερωτώμενο. Δίνει ευκαιρία να διευκρινιστούν απαντήσεις, να γίνουν επιπλέον ερωτήσεις. Ως ποιοτικό εργαλείο έρευνας, πλησιάζει σε βάθος το θέμα. Εξελίσσεται ανάλογα με τους συμμετέχοντες και τις συνθήκες. Κατευθύνεται διακριτικά από τον ερευνητή σε μορφή συζήτησης.

ΕIΔΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ 1. Δομημένη (structured interview) Εντάσσεται στην ποσοτική προσέγγιση. Προκαθορισμένες ερωτήσεις (αλληλουχία και διατύπωση πλήρη) Κλειστές ή/και ανοιχτές ερωτήσεις 2. Μη δομημένη (unstructured interview) Αυθόρμητη παραγωγή ερωτήσεων-απαντήσεων Προκαθορισμένα μόνο τα θέματα και οι στόχοι Ευελιξία- ανεπίσημο ύφος συζήτησης-εμβάθυνση- αλληλεπίδραση- Δεξιότητα του συνεντευκτή Βιογραφική προσέγγιση-προσωπικές, ιστορικές αφηγήσεις

3. Ημιδομημένη (semi-structured interview) Προκαθορισμένα τα θέματα και οι στόχοι Προκαθορισμένες ερωτήσεις (όχι αλληλουχία και διατύπωση πλήρη) Εργαλείο Ποιοτικής έρευνας

ΒΗΜΑΤΑ ΛΗΨΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ 1.Επιλογή συγγραφέα Βρίσκουμε τον συγγραφέα που μας ενδιαφέρει. Κριτήριο: δυνατότητα να τον βρούμε, να τον προσεγγίσουμε, να επικοινωνήσουμε, να συναντηθούμε για τη συνέντευξη.

2. Προετοιμασία, σχεδιασμός της συνέντευξης α) Διαβάζουμε τη βιογραφία-εργογραφία του συγγραφέα. β) Ξεκαθαρίζουμε μέσα μας τι θα ρωτήσουμε και γιατί. γ) Σχεδιάζουμε την πορεία της συζήτησης με βάση θεματικούς άξονες. Σε κάθε άξονα προσχεδιάζουμε τις ερωτήσεις που αφορούν εμπειρίες-συμπεριφορές γνώμη-αξίες συναισθήματα γνώσεις αισθητηριακές αντιλήψεις προθέσεις-σχέδια

Πρώτες ερωτήσεις: εύκολες να απαντηθούν με περιγραφές, χωρίς απαιτήσεις μνήμης. αφορούν το παρόν. Σταδιακά: αφορούν το παρελθόν (δράση, στάσεις) και το μέλλον (προθέσεις, σχέδια).

Ποιότητα-αρετές ερωτήσεων ενδιαφέρουσες εύστοχες Σαφώς διατυπωμένες να μη θίγουν τον ερωτώμενο. να μην υποδεικνύουν μια αρεστή ή επιθυμητή απάντηση στον ερευνητή.

δ) Προσδιορίζουμε τέτοιο τόπο και χρόνο διεξαγωγής της, που δεν δημιουργεί πίεση, άγχος, αμηχανία, δυσκολία. (Οι δύο αυτοί παράγοντες, αν και δεν αφορούν στην ουσία της συνέντευξης, είναι συχνά καθοριστικοί για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή της.)

3. Αρχική προσέγγιση του ερωτώμενου α) Η πρώτη προσέγγιση: προσωπικά ή τηλεφωνικά, λέμε ποιοι είμαστε, τι ερευνούμε και για ποιον λόγο ζητούμε τη συμβολή του στην έρευνά μας. β) Η πρώτη εντύπωση: καθορίζει την ποιότητα της επικοινωνίας παίζει ρόλο στο κλίμα εμπιστοσύνης.

Το «συμβόλαιο» της συνέντευξης: α) ζητάμε άδεια για να χρησιμοποιήσουμε μαγνητόφωνο εξηγώντας ότι είναι απαραίτητο, διότι εξασφαλίζει την πιστή αναπαραγωγή όσων μας πει ο ίδιος. β) υποσχόμαστε ότι η συνέντευξη θα σταματήσει στο σημείο που δεν θα αισθάνεται άνετα. γ) ενημερώνουμε ότι, ακόμα κι αν αρχικά καταγραφούν κάποιες απόψεις του, μπορεί να ζητήσει να μην δημοσιοποιηθούν. δ) πριν από κάθε χρήση και δημοσιοποίηση της συνέντευξης θα του δοθεί ένα αντίγραφο.

4. Διεξαγωγή της συζήτησης-συνέντευξης α) Κλίμα εμπιστοσύνης, ενδιαφέρον, προθυμία, αυτοσυγκράτηση, ενθαρρυντικές εκφράσεις, διευκρινιστικές (όχι κατευθυντικές) ερωτήσεις, θετική έκφραση χεριών, ματιών και προσώπου, φιλική, χαλαρή κι ανοικτή στάση κάνουν τον μετέχοντα να δίνει ειλικρινείς και πλήρεις απαντήσεις.

β) Ευελιξία Δεν είναι πάντα προβλέψιμη η πορεία της συνέντευξης. Απρόβλεπτες καταστάσεις: συνθήκες, διάθεση συνεργασίας, έλλειψη επικοινωνίας με τον ερευνητή Η συνέντευξη, όσο αυστηρά δομημένη κι αν είναι, μπορεί να τροποποιηθεί με βάση όσα συμβαίνουν τη στιγμή της διεξαγωγής της. Ακολουθούμε την απρόβλεπτη κατεύθυνση.

5. Αντιμετώπιση δυσκολιών στη συζήτηση α) Η συνέντευξη «κολλάει». παρώθηση-ενθάρρυνση: μια ανάσα σκέψης ή/και χρόνου για να ξεμπλοκάρει τον ερωτώμενο. επικοινωνιακές τεχνικές: «ερωτήσεις – καθρέφτης» (αντιγυρίζουμε ως ερώτηση την απάντηση που μας έδωσε, π.χ. «εννοείς ότι …. », ή «αν καταλαβαίνω σωστά, μου λες ότι …») παράφραση (ρωτάμε το ίδιο πράγμα με άλλα λόγια π.χ. «θα μπορούσαμε να το πούμε κι έτσι….») «Ίσως χρειάζεται να περάσουμε στην επόμενη ερώτηση κι αν μπορέσουμε να επανέλθουμε στο θέμα που έμεινε αναπάντητο αργότερα».

β) Η συνέντευξη διακόπτεται-ανατρέπεται. Εξωτερικές συνθήκες (θόρυβος, μικροατύχημα, εξωτερικό γεγονός, διακοπή από τρίτους, ξαφνικό νέο), ίσως προκαλέσουν ανατροπή της. Διορθώνουμε όσα είναι δυνατόν να διορθωθούν. Βρίσκουμε εναλλακτική λύση. Μεταθέτουμε τη συνέντευξη αλλού ή άλλοτε.

γ) Αλλάζει η διάθεση του ερωτώμενου να συνεχίσει τη συνέντευξη. (προσβεβλημένος ή πιεσμένος να αποκαλύψει πράγματα που δεν επιθυμούσε.) Παραδεχόμαστε την πίεση που ασκήσαμε ή το λάθος στην έκφραση, στον αδέξιο χειρισμό κτλ. Συνεχίζουμε, αποφεύγοντας να θίξουμε πάλι το ζήτημα που προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του ερωτώμενου.

6. Τι επιδιώκουμε κατά τη συνέντευξη α) Φτάνουμε στη συμφωνημένη ώρα – ίσως και 5΄ νωρίτερα, για να ρυθμίσουμε τυχόν συνθήκες χώρου (π.χ. ήσυχο και κατάλληλο τραπέζι, αν πρόκειται για καφετέρια ). β) Του προτείνουμε την καλύτερη θέση, φροντίζοντας να αποφύγουμε άσχημες συνθήκες (π.χ. φως που «τυφλώνει», ρεύματα κρύου αέρα, δυσάρεστες μυρωδιές κτλ). γ) Κλείνουμε το κινητό μας.

δ) Μιλάμε απλά και άμεσα. ε) Δείχνουμε ουδέτεροι για να μην τον επηρεάσουμε, αλλά με ενδιαφέρον για την άποψή του. στ) Φεύγοντας, τον ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και την προθυμία του να μας βοηθήσει στην έρευνά μας. ζ) Πληρώνουμε εμείς τον λογαριασμό!

7. Τι αποφεύγουμε κατά τη συνέντευξη α) Δεν ασχολούμαστε με άσχετα θέματα (να χαιρετούμε άλλα άτομα, να ψάχνουμε στην τσάντα μας κλπ). β) Δεν κάνουμε κάτι που πιθανόν να τον ενοχλεί, (π.χ. δεν καπνίζουμε, τουλάχιστον αν δεν πάρουμε την άδεια του συγγραφέα). γ) Δεν δείχνουμε το πιθανό άγχος μας.

δ) Δεν φλυαρούμε άσκοπα για άσχετα ζητήματα. ε) Δεν χρησιμοποιούμε «ξύλινη» γλώσσα, σπάνιες, λόγιες λέξεις, βαρύγδουπες εκφράσεις. στ) Δεν είμαστε κριτικοί, ειρωνικοί ή επιθετικοί. ζ) Δεν γκρινιάζουμε και δεν κατηγορούμε πρόσωπα και καταστάσεις!

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΡΟΠΟΙ α) από μνήμης: Κίνδυνος να ξεχαστούν ή να τροποποιηθούν δεδομένα.. β) από σημειώσεις: επί πλέον πληροφορίες μη λεκτικής επικοινωνίας (έκφραση προσώπου, στάση σώματος, συναισθήματα) γ) μαγνητοφώνηση απομαγνητοφώνηση: Μετατρέπει τον προφορικό λόγο σε γραπτό κείμενο. Χρονοβόρα η διαδικασία της. δ) συνδυασμός της χρήσης των σημειώσεων με το μαγνητόφωνο

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Μετατρέπουμε το λεκτικό περιεχόμενο των συνεντεύξεων σε συνοπτικά ευρήματα. Συγκεντρώνουμε τα δεδομένα. Ερμηνεύουμε. Aξιολογούμε. Συμπεραίνουμε.

Συγγραφή της συνέντευξης - Γραπτή παρουσίαση του συγγραφέα 1. Eξώφυλλο καλλιτεχνικής προσωπικής σύνθεσης γραμματοσειρά Arial 14 pt, πεζά, κεφαλαία, μαύρα, έγχρωμα στοιχεία Πανεπιστημίου όνομα ερευνητή συνέντευξη με τον συγγραφέα (όνομά του) τίτλος προσωπικής έμπνευσης ή εκφραστική πρόταση του συγγραφέα ημερομηνία και τόπος συνέντευξης φωτογραφία του συνεντευξιαζόμενου, αν θέλει και ο ίδιος 2. Περίληψη, λέξεις-κλειδιά 3. Βιογραφία (1 σελίδα περίπου) 4. Εργογραφία (ανάλογα με την έκτασή της). 5. Καταγραφή της απομαγνητοφώνησης της συνέντευξης 6. Συμπεράσματα - αξιολόγηση - προσωπικές εκτιμήσεις 7. Παράρτημα (φωτογραφίες, κριτικές, αδημοσίευτα κείμενα) 8. Περιεχόμενα (μπορούν να μπουν και μετά το Eξώφυλλο)

Συμπεράσματα Συνέντευξη σημαίνει διάλογος, αλληλεπίδραση, επικοινωνία. Είναι η τέχνη να κάνεις τον άλλον να ανοίγεται και να απαντά με ειλικρίνεια Σημεία κλειδιά: εμπιστοσύνη, συνέπεια, ευελιξία

Βιβλιογραφικές πηγές Alrichter, H. & Porsch, P., (2001). Οι Εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Αθήνα: Μεταίχμιο. Bird, M., Hammersley, M., Gomm, R., & Woods, P. (1999). Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη, Εγχειρίδιο Μελέτης, (μτφ. Ε. Φράγκου). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Bradburn, Norman, Sudman, Seymour, Wansink, Brian, (2004). Asking Questions, Jossey-Bass, San Francisco. Gordon, Nathan, Fleisher, William, (2006). Effective Interviewing and Interrogation Techniques, Elsevier Ink., London. Cohen, L., & Manion, L., (1977). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Faulkner, D., Swann, J., Baker, S., Bird, M., & Carty, J. (1999). Εξέλιξη του παιδιού στο κοινωνικό περιβάλλον, Εγχειρίδιο Μεθοδολογίας, (μτφ. Α. Ραυτοπούλου). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Κυριαζή, Ν., (1998). Η κοινωνιολογική έρευνα – Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις. Πηγιάκη, Π., (1988). Εθνογραφία Η μελέτη της ανθρώπινης διάστασης στην Kοινωνική και Παιδαγωγική Έρευνα. Αθήνα: Γρηγόρης. Σαραφίδου Γιασεμή-Όλγα, (2011). Συνάνθρωση Ποσοτικών και Ποιοτικών Προσεγγίσεων- Η Εμπειρική Έρευνα. Αθήνα: Gutenberg. Τσουρβάκας, Γ.Ε., (1997). Ποιοτική έρευνα – Οι εφαρμογές της στη μελέτη των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος Συγγραφέων Καθηγητών.

Φίλιας, Β., (2004). Εισαγωγή στη μεθοδολογία και τις τεχνικές των κοινωνικών ερευνών. (2 η έκδ). Αθήνα: Gutenberg. Oδηγίες-mαil από Καθηγήτρια κ. Άλκηστι Κοντογιάννη ( ) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΛΗΨΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ.doc - Google Docs

Σας ευχαριστώ!!!