► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Κοινωνιολογική Έρευνα
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Γαλανάκης Μιχάλης PhD, MSc, Εργασιακός Ψυχολόγος Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών & Κοινωνικών.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Βασικοί στόχοι: 1. να αναπτύσσει ερμηνείες της πραγματικότητας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας της υγείας ► Η έννοια της επιστήμης στα πλαίσια της έρευνας έρευνας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ► ► Η έννοια της έρευνας δεν αποτελεί μια ευρέως αποδεκτή έννοια, αλλά αντίθετα υπό τον τίτλο έρευνα μπορεί να ενταχθεί σε μια σειρά επιμέρους εννοιών και διαδικασιών …….. ► ► κρίνεται απαραίτητο να αποσαφηνιστούν οι βασικές έννοιες ► ► Οι ερωτήσεις που απαντήθηκαν από νοσηλευτές στο παρελθόν καθοδηγούν την εξάσκησή του επαγγέλματος σήμερα και θα κατευθύνουν τις ερωτήσεις που θα απευθύνονται από τους νοσηλευτές και στο μέλλον ► ► Η έρευνα ζητά απαντήσεις σε ερωτήσεις με έναν τακτικό και συστηματικό τρόπο

ΟΡΙΣΜΟΙ (1/4) ► Έρευνα είναι η συστηματική διαδικασία κατά την οποία επιτυγχάνεται η απαιτούμενη συλλογή δεδομένων και η ακριβής ανάλυση πληροφοριών προκειμένου να αυξηθεί ο βαθμός κατανόησης επί ενός ή περισσοτέρων θεμάτων ή φαινομένων ► Μέσω της διαδικασίας της έρευνας ……….. ► ο ερευνητής έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση ενός φαινομένου και να μεταδώσει αυτή τη νέα γνώση σε άλλους

ΟΡΙΣΜΟΙ (2/4) ► Επιστημονική έρευνα είναι η συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική μελέτη υποθετικών προτάσεων που αναφέρονται στις υποτιθέμενες σχέσεις μεταξύ φυσικών φαινομένων ► Συνεπώς, η έρευνα για να κριθεί ως επιστημονική θα πρέπει να βασίζεται: - στην ορθολογική, συστηματική και επιστημονική προσέγγιση του ερευνούμενου θέματος και να αποβλέπει στην αλήθεια, μέσω της αποκάλυψης των αιτίων που χαρακτηρίζουν την εμφάνιση των υπό μελέτη φαινομένων

ΟΡΙΣΜΟΙ (3/4) ► Η έρευνα υγείας αποτελεί τη διαδικασία που επιτρέπει την απόκτηση συστηματικής γνώσης και τεχνολογίας η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για τη βελτίωση της ατομικής και συλλογικής υγείας ► Προσφέρει βασικές γνώσεις σχετικά με την υγεία και την ασθένεια του πληθυσμού, στοχεύει στην ανάπτυξη εργαλείων προκειμένου να προαχθεί η υγεία, να προληφθεί η ασθένεια και να αμβλυνθούν οι συνέπειες της ► Με τον όρο μεθοδολογία έρευνας νοείται η ευρύτερη διαδικασία και ερευνητική προσπάθεια εξεύρεσης και επιλογής κατάλληλων μεθόδων και εργαλείων, προκειμένου να μελετηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα και πληρέστερα το υπό εξέταση φαινόμενο, πρόβλημα ή ζήτημα

ΟΡΙΣΜΟΙ (4/4) ► Η έννοια μέθοδος αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο ο ερευνητής οδηγείται στη γνώση αναφορικά με το υπαρκτό και προχωρά στη σύνδεση των θεωριών με την εμπειρία ► Η υψηλής ποιότητας έρευνα και τα έγκυρα ερευνητικά πορίσματα, αποτελούν προϊόντα εξαντλητικής προεργασίας, συστηματικής μεθοδολογικής και θεωρητικής προσέγγισης και όχι απλώς συμπτωματικά αποτελέσματα τύχης ► Η διεξαγωγή έρευνας στα πλαίσια της υγείας διέπεται από την λογική του αιτίου και αποτελέσματος

► η επισκόπηση της υπάρχουσας γνώσης ► η περιγραφή ενός φαινομένου ή κάποιου θέματος ► η καινοτομία ► η ερμηνεία η οποία βασίζεται στη δυνατότητα της γενίκευσης και στη διατύπωση επιστημονικών νόμων ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας ► Τάξη και σημαντικότητα. Ο ερευνητής κινείται με έναν τακτικό και συστηματικό τρόπο ► Έλεγχος. Περιλαμβάνει επιβολή συνθηκών στην ερευνητική κατάσταση ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι προκαταλήψεις και να αυξηθεί η αξιοπιστία και εγκυρότητα ► Εμπειρική μαρτυρία. Στηρίζεται στην ερευνητική και κλινική δραστηριότητα του ερευνητή ► Γενίκευση. Ο βαθμός στον οποίο τα ευρήματα μιας έρευνας μπορούν να γενικευτούν αποτελεί κριτήριο εκτιμήσεις της ποιότητας της ► Επαναληψιμότητα ► Αντικειμενικότητα

Τύποι της έρευνας (1/2) ► Δύο βασικοί τύποι έρευνας - Η εφαρμοσμένη και η βασική ► Η βασική έρευνα περιλαμβάνει την έρευνα που αποσκοπεί στο να αναπτύξει μια νέα θεωρία, να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέας γνώσης, να ανακαλύψει νέους λειτουργικούς μηχανισμούς ► δίχως αυτό να συνεπάγεται κάποια άμεση πρακτική εφαρμογή και αξιοποίηση όλων αυτών

Τύποι της έρευνας (2/2) ► Αντίθετα, η εφαρμοσμένη έρευνα περιλαμβάνει εκείνο τον τύπο έρευνας που πραγματοποιείται προκειμένου να επιλυθούν πρακτικής φύσεως ζητήματα και προβλήματα, δηλαδή βασική επιδίωξή της είναι η αναζήτηση λύσεων, προβλημάτων και η αντιμετώπιση ορισμένων καταστάσεων ► Το αντικείμενο της μελέτης είναι συνήθως το άτομο και τα αποτελέσματα της έχουν άμεση εφαρμογή

Μία ακόμη σημαντική διάκριση της έρευνας είναι αυτή που επιτυγχάνεται με βάση τη μορφή των χρησιμοποιούμενων δεδομένων ► Οι δύο αυτές βασικές μεθοδολογικές επιλογές στην έρευνα αξιοποιούν διαφορετικές φιλοσοφικές προσεγγίσεις, μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία ► Οι δύο τύποι είναι η ποσοτική και ποιοτική έρευνα

► Ποσοτική έρευνα Στηρίζεται στη: ► Στατιστική ανάλυση ► Μεγάλο δείγμα ► Πληροφορίες σε αριθμό ► Κυρίως ερωτηματολόγια Αξία: ► Γενίκευση αποτελεσμάτων ► Αποτελέσματα αντικειμενικών αναλύσεων Ποιοτική έρευνα ► Εστιάζεται στην εις βάθος ανάλυση ► Επιλέγει μικρότερα δείγματα ► Πληροφορίες από ανθρώπινες εμπειρίες και πράξεις ► Κυρίως συνεντεύξεις/ παρατήρηση

Χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας ► απόκτησης μεγαλύτερης γνώσης ► προσθέτει πληροφορίες για τα υπό μελέτη φαινόμενα ► βοηθάει στην καλύτερη και βαθύτερη κατανόηση των θεμάτων υγείας ► η νέα παραγόμενη γνώση θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ζωής των ατόμων και των πληθυσμών ► η γνώση μπορεί να απορρίψει ή να επιβεβαιώσει υπάρχοντα δεδομένα και να αναδείξει νέες καίριες ή καινοτόμες διαστάσεις ► βελτιώνει την πρακτική εφαρμογή της επιστήμης ► αναδεικνύει νέες μεθόδους παρέμβασης

Περιορισμοί ► Η προσωπική συμμετοχή του ερευνητή (μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα της έρευνας) ► Η πολυπλοκότητα στον προσδιορισμό αιτίας και αποτελέσματος (μονοδιάστατη ερμηνεία) ► Η αναγωγή του ατόμου σε αντικείμενο μελέτης (πληροφορία – συναίνεση) ► Ο χώρος της διέπεται από αυστηρούς δεοντολογικούς και ηθικούς κανόνες

Η έννοια της επιστήμης στα πλαίσια της έρευνας Η έννοια της επιστήμης στα πλαίσια της έρευνας ► Η έννοια της επιστημονικής μεθόδου δεν είναι μονοδιάστατη αλλά περιλαμβάνει όλες τις ιδέες, τους κανόνες, τις τεχνικές και τις προσεγγίσεις που αξιοποιεί η επιστημονική κοινότητα, προκειμένου να παράγει ή να ελέγξει τη γνώση ► Ο όρος επιστήμη χρησιμοποιείται για την ταξινόμηση ομοειδών αντικειμένων και γνώσεων ► Πολύ συχνά στο χώρο της υγείας βλέπουμε τον όρο ψευδό-επιστήμη (εμφανίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες ως ευεργετικά για την υγεία, τα οποία κάθε άλλο παρά είναι το αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας και ορθής μεθοδολογικής διερεύνησης)

Μεθοδολογία έρευνα ► Αναγνώριση ερευνητικού προβλήματος ► Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας ► Σαφή καθορισμό των σκοπών (διατύπωση υποθέσεων, ερωτημάτων) ► Συλλογή δεδομένων ► Ανάλυση δεδομένων (ερμηνεία) ► Η διάχυση και η επικοινωνία της νέας γνώσης (παρουσίαση, δημοσίευση) ► Αξιολόγηση της μελέτης (έλεγχος της ποιότητας της έρευνας από τον ίδιο τον ερευνητή όσο και από εξωτερικούς κριτές) ► Απαιτούν ερευνητικές δεξιότητες και ικανότητα