Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eμπειρογνώμων στις Πολιτικές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Advertisements

Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΑΤΟΜΙΚΟΙ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕΣ Χ. Πουλόπουλος, Αν/της Καθηγητής Κ.Ε., Δ.Π.Θ.
Επιμέλεια: Γιώργος Ζαφειριάδης. Τι είναι Σχέση; Πράξη του «σχετίζεσθαι» μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων Συναισθηματική ή άλλη Σύνδεση Σύνδεση αίματος.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
Β2.Μ6 Άλλες Περιφερειακές Συσκευές και Κάρτες Επέκτασης Σαββίδου Στέλλα.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Θεωρίες Προσωπικότητας: εννοιολογικές διασαφήσεις
Παρεμβάσεις αλληλεγγύης και ψευδό-αλληλεγγύης στην περίοδο της κρίσης
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Παραπομπές και Δομή.
Συμβάματα κατά την Ορθοδοντική θεραπεία
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Το ταξίδι της ενέργειας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Ποιότητα Ζωής για Όλους; Στιγμές Φευγαλέες;
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Daniel C. Harris, ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΤΟΜΟΣ Ι, ΠΕΚ 2009
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Ηγεσία, Φρόνηση, Αυτενέργεια: Πως δημιουργούν οι καλοί οργανισμοί
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Ερευνητικη εργαςια Α΄ Λυκειου Τιτλος: "Τροποι ψυχαγωγιας των εφηβων" Τμημα : Α5 δευτερο τετραμηνο γΕΛ Παιανιας, ςχολικο ετος:
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000

νοημοσύνη Γλωσσολογική Λογική - Μαθηματική Χωροταξική Σωματική - Αισθησιοκινητική Μουσική

νοημοσύνη Διαπροσωπική Ενδοπροσωπική Νατουραλιστική

Χαρακτηριστικά Ευφυΐας που εντοπίζονται στα Πολυμεσικά χαρακτηριστικά. Howard Gardner, Frames of Mind Τhe Τheory of Multilple InteIligences, Αισθησιοκινητική Υπαρξιακή Ενδοπροσωπική Διαπροσωπική Γραφικά ήχοι και διαγράμματα Οργανογράμματα, γνωσιακοί χάρτες Γνωσιακοί χάρτες Video clips, πίνακες

Χαρακτηριστικά Ευφυΐας Λογικομαθηματική Μουσική - ρυθμική Νατουραλιστική Γλωσσολογική Οπτική / χωρική Γραφήματα,animations, video επιδείξεων Ηχοι, animation Γραφήματα, λίστες, video clips. Κείμενο, ήχοι, ηχογραφήσεις Γραφικά, video, πίνακες, εικόνες, χρωματική επισήμανση

Daniel Goleman Συναισθηματική νοημοσύνη (1995) –αυτογνωσία, –ο αυτο-έλεγχος, –η παρακίνηση, –η ενσυναίσθηση και –οι κοινωνικές δεξιότητες

H.D. Shannon του Future Leaders Institute (American Association of Community Colleges): Άλλωστε, ποια είναι η πρόκληση για την ηγεσία σήμερα; «Είναι το πώς οι ηγέτες μπορούν να κινητοποιήσουν τους άλλους ώστε να θέλουν να κάνουν εξαιρετικά πράγματα μέσα σε έναν οργανισμό. Και αυτό να το πετυχαίνουν χρησιμοποιώντας πρακτικές με τις οποίες να μεταμορφώνουν τις αξίες σε δράση, το όραμα σε πραγματικότητα, τα εμπόδια σε καινοτομία, την απομόνωση σε αλληλεγγύη, τους κινδύνους σε ανταμοιβές»

Έννοιες σχετιζόμενες με ΤΠΕ Αλληλεπιδραστικότητα: τρόποι πρόσβασης σε πολλαπλές αναπαραστάσεις, ο χρήστης μετασχηματίζει και δρα στις διαθέσιμες πληροφορίες Ανακαλυπτική μάθηση: στόχος του μαθητή είναι να ανακαλύψει το αντικείμενο μάθησης. Απορρέει από πειραματισμό και πρακτική. Διεπιφάνεια: το μέρος του συστήματος με το οποίο ο χρήστης έρχεται σε επαφή φυσικά, αντιληπτικά και γνωστικά. Αποτελείται από γλώσσα εισόδου, εξόδου και πρωτόκολλο αλληλεπίδρασης. Διαθεματική προσέγγιση: μελέτη μιας έννοιας υπό το πρίσμα διαφορετικών γνωστικών αντικείμενων / επιστημών, συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση της έννοιας, ενισχύει την ανάπτυξη κριτικής, αναλυτικής και συνθετικής σκέψης.

Έννοιες σχετιζόμενες με ΤΠΕ Διερευνητική μάθηση: εκπαιδευτική στρατηγική κατά την οποία ο στόχος του μαθητή είναι να ανακαλύψει σχέσεις ανάμεσα σε έννοιες και γεγονότα. Αφορούν την επίλυση του προβλήματος και τη λήψη αποφάσεων. Μοντέλα: συμβολικά κατασκευάσματα που μιμούνται την πραγματικότητα Πολυμέσα: η συγκέντρωση σε ένα μέσο πολλών μορφών πληροφορίας, κάθε λογισμικό που συμπεριλαμβάνει ήχο, γραφικά, εικόνες, βίντεο, κείμενο – υπερκείμενο Προσομοίωση: τεχνική μίμηση συμπεριφοράς ενός συστήματος από άλλο σύστημα. Στην εκπαίδευση ένα μοντέλο φαινομένου ή μιας δραστηριότητας με το οποίο οι χρήστες μαθαίνουν μέσω αλληλεπίδρασης.

Έννοιες σχετιζόμενες με ΤΠΕ Συνεργατική μάθηση: διδακτική στρατηγική κατά την οποία μαθητές εργαζόμενοι σε μικρές ομάδες επιτυγχάνουν ένα κοινό μαθησιακό στόχο Υπερκείμενο: αρχείο κειμένου οργανωμένου με μη γραμμική μορφή ή διαφορετικά, εδάφια κειμένου που ενώνονται με συνδέσμους οι οποίοι προσφέρουν στον αναγνώστη τη δυνατότητα διαφορετικών διαδρομών ανάγνωσης. Υπερμέσα: πληροφοριακό σύστημα με μη γραμμική, υπερκειμενική οργάνωση, που απαρτίζεται από πολυμεσικές μονάδες (εικόνες, ήχο, βίντεο) και ελέγχεται διαδραστικά από τον χρήστη.

Οι διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών εφαρμογών προσφέρονται για διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων, όπως: Διερεύνηση, πειραματισμός (π.χ. διερευνητικά λογισμικά, προσομοίωσης μοντελοποίησης ή μικρόκοσμων) Σύνθεση (π.χ. λογισμικά παρουσίασης, ανοικτά εργαλεία χαρτών εννοιών) Αναζήτηση πληροφοριών (π.χ. υπερκείμενα, εγκυκλοπαίδειες, παγκόσμιος ιστός) Καταχώρηση, ταξινόμηση, επεξεργασία, ανάλυση πληροφοριών (π.χ. βάση δεδομένων, λογισμικά φύλλα) Επικοινωνία (π.χ μαθησιακή αξιοποίηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)

Οι διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών εφαρμογών προσφέρονται για διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων, όπως: Έκφραση (π.χ. κειμενογράφοι, λογισμικά υποστήριξης γραπτού λόγου) Επίλυση προβλημάτων Δημιουργία τεχνολογικών κατασκευών (π.χ. συστήματα ρομποτικής) Συνεργασία (π.χ. συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, συστήματα συνθετικών εργασιών) Πρακτική και εξάσκηση σε διαδικαστική γνώση

Διαστάσεις διδακτικής διαχείρισης ΤΠΕ A. Μακροεπίπεδο:Επίπεδο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Β. Επίπεδο Σχολικής Μονάδας Γ. Μικροεπίπεδο Διαχείρισης : Επίπεδο Διδάσκοντα και Σχολικής Τάξης

Διαστάσεις διδακτικής διαχείρισης: A. Μακροεπίπεδο:Επίπεδο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Μέτρα στήριξης της ανάπτυξης κατάλληλων εκπαιδευτικών εφαρμογών Ενέργειες διάδοσης και διάχυσης των εφαρμογών στις σχολικές μονάδες ή μέτρα οικονομικής υποστήριξης για προμήθεια λογισμικού Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Διάχυσης πληροφοριών για νέες εφαρμογές ή /και δραστηριότητες Ενέργειες ανανέωσης και προσαρμογής προγραμμάτων σπουδών

Διαστάσεις διδακτικής διαχείρισης ΤΠΕ Β. Επίπεδο Σχολικής Μονάδας Σχολική μονάδα Συντονισμού σχολικής κοινότητας και διαρκούς ενημέρωσης και ενεργοποίησης Οργανωτικά και τεχνικά Εργονομίας και διάταξης χώρων Συνεργασίας διδασκόντων

Γ. Μικροεπίπεδο Διαχείρισης : Επίπεδο Διδάσκοντα και Σχολικής Τάξης Επίπεδο Διδάσκοντα και Σχολικής Τάξης Προσδιορισμός δραστηριοτήτων με ΤΠΕ Ένταξη στο πρόγραμμα και χρονοπρογραμματισμός Οργάνωση παράλληλων ενεργειών και μέσων Παιδαγωγική και διδακτική διαχείριση Αξιολόγηση διδακτικής παρέμβασης