Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μονογραφία Επαγγέλματος
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Εργασία των μαθητών του Β3
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Παιδαγωγική σχέση.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος

Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για τη μετέπειτα επαγγελματική εξέλιξη Η σχολική ζωή οφείλει να σέβεται την παιδικότητα του μαθητή και να μην παρεμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη του

Σημεία-καμπές στη μαθητική ζωή Η πρώτη εγγραφή –Σχολική ωριμότητα: σωματικά-ψυχοπνευματικά χαρακτηριστικά (νοητικά, γλωσσικά, κοινωνικά, βούληση, κατανόηση του χρόνου) –Ο τρόπος αντιμετώπισης από το παιδί εξαρτάται από: τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο, τη θετική ή αρνητική προδιάθεση του περιβάλλοντος, τη συμπεριφορά του δασκάλου

Σημεία-καμπές στη μαθητική ζωή Η αλλαγή εκπαιδευτικής βαθμίδας : δημοτικό/γυμνάσιο/λύκειο. Γυμνάσιο: –Αλλάζει σχολείο και συμμαθητές –Καλείται να ενταχθεί σε νέο κοινωνικό σύνολο –Χάνεται η συσπείρωση γύρω από το δάσκαλο –Κέντρο βάρους των διαπροσωπικών σχέσεων στους συμμαθητές

Μηχανισμοί επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση Α. Μηχανισμοί επιλογής από νωρίς: σταδιακός αποκλεισμός Β. σύστημα ανοικτό και κοινό για όλους, ελεύθερη εισαγωγή ή με εξετάσεις: περισσότερο δημοκρατικό

Ο μαθητής και τα μαθήματα Επιθυμία για κατάργηση εργασιών στο σπίτι Συμπάθεια σε Μουσική, Χειροτεχνία, Ζωγραφική, Εικαστικά-Αισθητική Αγωγή, Γυμναστική Διάθεση για Εκδρομή Διαφορές προτίμησης ανάμεσα στα φύλα είναι ατεκμηρίωτες επιστημονικά

Μαθητής και σχολική επίδοση 1970: «ισότητα ευκαιριών», «κοινωνική δικαιοσύνη», «αντισταθμιστική αγωγή» 1980: «παραγωγικότητα», «ανταγωνιστικότητα», «αξιολόγηση» Σημασία Βαθμών Για το μέλλον Για τη ζωή μέσα Έξω από το σχολείο

Επιρροές στη σχολική επίδοση Δ.Ν. Ενδοσχολικό κλίμα και διαδικασίες μάθησης Συχνή αλλαγή σχολείου, εκπαιδευτικού Πεποιθήσεις, προσδοκίες, στάσεις εκπαιδευτικού Βιογραφικά στοιχεία μαθητή Προδιάθεση οικογένειας Γλωσσικός κώδικας

Ο δύσκολος μαθητής: τυπολογία Απρόσεκτος Ενοχλητικός Αδιάφορος Αυτός που καταφεύγει σε ψέμα ή κλοπή –Σωστή αντιμετώπιση του δύσκολου μαθητή: να διατηρήσει την προσωπική του αξία ως άνθρωπος

Προσωπικότητα και έργο του εκπαιδευτικού Ιερός Αυγουστίνος 389: «De Magistro» Kerchensteiner (20ος): «Η ψυχή του παιδαγωγού και το πρόβλημα της μόρφωσης των εκπαιδευτικών» Schneider: «Παιδαγωγός και δάσκαλος» Spanger: «Ο γεννημένος παιδαγωγός»

Ο ιδανικός παιδαγωγός αρετές, στάση Αγάπη Εκπαιδευτική αποστολή εκτός ωραρίου Παιδαγωγική ευαισθησία Δημοκρατική στάση και ανεκτικότητα Διδακτικές ικανότητες Συναισθηματική σταθερότητα Δικαιοσύνη, αμεροληψία Ευσυνειδησία, υπομονή, επιμονή Χιούμορ, αισιοδοξία Ψυχική, πνευματική υγεία

Τυπολογία εκπαιδευτικών Αγχώδεις Αδιάφοροι Διαμεσολαβητές Συνετοί

Τυπολογία εκπαιδευτικών κατά Caselmann εκπαιδευτικός παιδότροπος Το παιδί στο επίκεντρο Πρωτοβάθμια εκπαίδευση λογότροπος Θεωρητικός προσανατολισμός Προσανατολισμός Επιστημονικής ειδίκευσης Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ο ιδανικός εκπαιδευτικός από τη σκοπιά των μαθητών Keilhecker Φύλο Ηλικία Εξωτερική εμφάνιση Συμπεριφορά μέσα στο σχολείο Συμπεριφορά έξω από το σχολείο

Από την ιδεαλιστική στη ρεαλιστική εικόνα 1960: αύξηση εκπαιδευτικών αναγκών Μεταστροφή του ερευνητικού ενδιαφέροντος Έρευνες για κίνητρα, παράγοντες παρεμπόδισης των εκπαιδευτικών, συμπεριφορά προς τους μαθητές, ψυχική υγεία

κίνητρα εσωτερικά Εσωτερική διάθεση και κλίση εξωτερικά Έμμεσος εξωτερικός καταναγκασμός

Τυπολογία εκπαιδευτικών ως προς τη συμπεριφορά τους προς τους μαθητές Δημοκρατικοί Αυταρχικοί Αδιάφοροι

Παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία Κοινωνική κατάσταση Ενδοσχολικές συνθήκες εργασίας Προβλήματα που αφορούν μαθητές και γονείς Θέματα προσωπικά (καταλληλότητα για το επάγγελμα, επίπεδο μόρφωσης, χαρακτηριστικά προσωπικότητας)

Συγκρούσεις ρόλων εκπαιδευτικός Παιδαγωγικός ρόλος Ρόλος Δημόσιου υπάλληλου

Βασικές προυποθέσεις για τον εκπαιδευτικό Σχολικές εργασίες (κύριες, δευτερεύουσες) Φέρνει σε επαφή το μαθητή με το μορφωτικό αγαθό Προπαρασκευή του, όχι επιφανειακή Αξιολόγηση Επιστημονική κατάρτιση

ο δάσκαλος … μορφώθηκε στο παρελθόν …μορφώνει το παρόν …παρέχει μόρφωση για το μέλλον Περάσαμε από το διδακτικό αυτοσχεδιαμό στο διδακτικό φορμαλισμό, και στην ημιεπιστημοσύνη

Σήμερα Ευαισθητοποίηση για Τι (μορφωτικά αγαθά, αντικείμενα μάθησης) Πώς (μεθοδολογία και οργάνωση διδασκαλίας) Ποιον (αναπτυσσόμενο άνθρωπο) Πού (κοινωνικές επιρροές, περιβαλλοντικές επιδράσεις)

Σωστή προπαρασκευή Επιστημονική πλευρά Παιδαγωγική πλευρά Ψυχολογική πλευρά Διδακτική πλευρά »Όμως, κυρίως, ο εκπαιδευτικός είναι φορέας αξιών