ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΜΑΝΑΤΖΕΝΤ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: κα ΒΡΟΝΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ- ΕΛΕΝΗ ΣΠΑΡΤΗ 1
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΡΑΜΑ-ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΜΑΔΑΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΕ ΠΑΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΗΓΕΣ 2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη σημερινή εποχή οι διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ των επαγγελματικών αθλητικών ομάδων (πωλήσεις εισιτηρίων, προϊόντων, χορηγία κ.α.), εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ικανοποίηση των φιλάθλων. 3
ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ιδρύθηκε το 1922 και εξελίχθηκε στην πιο πετυχημένη ομάδα της Ελλάδος και ανάμεσα στις καλύτερες ομάδες της Ευρώπης. Έγινε : 12 φορές Κυπελλούχος Ελλάδας 31 φορές Πρωταθλήτρια Ελλάδας 6 φορές Πρωταθλήτρια Ευρώπης 1 φορά Κυπελλούχος INTERCONTINENTAL Τριπλή νίκη: κατέκτησε Ελληνικό Πρωτάθλημα, Ευρωπαϊκό και Ελληνικό Κύπελλο το
ΟΡΑΜΑ-ΣΤΟΧΟΙ Να πρωταγωνιστεί σε Ελλάδα και Ευρώπη, να κατακτά πάντα τίτλους Να χαροποιεί και να κάνει περήφανους τους φιλάθλους της Βασικό για την ομάδα είναι να διατηρήσει την εικόνα της εντός και εκτός συνόρων της Ελλάδας. 5
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΜΑΔΑΣ Διευθυντής μάρκετινγκ της ΚΑΕ ΠΑΟ είναι ο Ηλίας Κατσογιάννης ο οποίος φροντίζει για τα οικονομικά της. Τα έσοδα της ομάδας προέρχονται από: Διοργάνωση φιλικών αγώνων Κοινωνικές εκδηλώσεις Φιλανθρωπικές εκδηλώσεις Πώληση εισιτηρίων και διαρκείας Χορηγίες Διαφήμιση Δημόσιες σχέσεις Προώθηση Ίδρυση καταστημάτων Πώληση διάφορων προϊόντων με το σήμα της ομάδας. 6
ΧΟΡΗΓΙΕΣ Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός έχει τους εξής χορηγούς: Μεγάλοι Χορηγοί COSMOTE, CONN-X Επίσημος χορηγός CHEVROLET Επίσημος προμηθευτής αθλητικού υλικού ADIDAS Επίσημο ποτό ομάδας POWERADE Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής Δ.Ο.Κ.Α Διεθνής επικοινωνιακός υποστηρικτής EUROSPORT Επίσημος υποστηρικτής ΟΠΑΠ Fir-Tex Hellas προμηθευτής προϊόντων και κυρίως του γιλέκου Fir-Vest στους παίκτες της ομάδας. 7
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Χρήση διαφημιστικών φυλλαδίων μέσω ταχυδρομείου Χρήση ιστοσελίδας διαδικτύου όπου αποθηκεύονται πολλές πληροφορίες Μέσω ραδιοφώνου, τηλεόρασης, εφημερίδων, περιοδικών Με τα PAO Shop όπου διατίθενται τα προϊόντα της μπουτίκ της ομάδας σε προνομιακές τιμές Πώληση επετειακών και αναμνηστικών προϊόντων Εφημερίδα η ΄΄ΠΡΑΣΙΝΗ΄΄ 8
ΔΙΑΦΙΜΗΣΗ(συνέχεια) Πιστωτική κάρτα «PAO BC Master Card» Με κοινωνικές και φιλανθρωπικές εκδηλώσεις (πρόγραμμα «Αγα-ΠΑΟ όλη την Ελλάδα», προσφορά ρούχων σε δημοπρασία για το «χαμόγελο του παιδιού», αρωγός στην προσπάθεια του ΚΕΘΕΑ για την πρόληψη των ναρκωτικών, σε διάφορα ιατρικά προγράμματα, συνεργασία με την Unisef κ.α.) 9
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Προβολή της ομάδας και των υπηρεσιών της στο κοινό Δημιουργία της καλής της εικόνας (image) Προώθηση των προϊόντων-υπηρεσιών της Ανάπτυξη σχέσεων και επικοινωνία με χορηγούς, οργανισμούς, επιχειρήσεις, ΜΜΕ- δημοσιογράφους, πολιτικούς και κοινωνικούς παράγοντες, αθλητικούς φορείς Αντιμετώπιση αρνητικής δημόσιας γνώμης. 10
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ(συνέχεια) Οι δημόσιες σχέσεις επιτυγχάνονται με: Διάφορες δημοσιεύσεις στον τύπο Συνεργασία ομάδας και τοπικής κοινωνίας Δημιουργία γραφείου τύπου και ενημέρωσης (για συνεντεύξεις τύπου και δελτία τύπου) Την οργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων (χορούς, συναυλίες, εκδρομές, φιλανθρωπικές εκδηλώσεις) Διάφορες ομιλίες και συγκεντρώσεις Φιλοξενία αντίπαλων ομάδων, χορηγών κ.α. Την παραγωγή διαφημιστικού υλικού (φυλλάδια, μπροσούρες, λάβαρα της ομάδας κ.α.) 11
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Με οργάνωση event και happening σε ξενοδοχεία και φυσικούς υπαίθριους χώρους Μέσω της ιστοσελίδας της ομάδας Μέσω Με την διάθεση, από την ομάδα στην αρχή της χρονιάς, καρτών διαρκείας Τέλος με τις μεταγραφικές κινήσεις των παικτών. 12
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΕ ΠΑΟ PAO Shop υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Τα προϊόντα με το σήμα της ομάδας είναι: Ρούχα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά, βρεφικά και αξεσουάρ (μπλουζάκια, φόρμες, παπούτσια, κάλτσες, κασκόλ, γάντια κ.α.) Είδη σπιτιού (σεντόνια, πετσέτες, σταχτοδοχεία, κούπες κ.α.) Παιχνίδια (επιτραπέζια, μπάλες κ.α.) Σχολικά είδη (τσάντες, τετράδια, στυλό, ντοσιέ) Πασχαλινά είδη Κασετίνα με 10 DVD των αγώνων που «κέντησαν» τα πέντε αστέρια στη φανέλα της ομάδας Σειρά με χρυσά και ασημένια λάβαρα. 13
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός πέτυχε μέχρι σήμερα πολλές διακρίσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο Το οργανωμένο μάρκετινγκ της ομάδας βασίζεται στην επικοινωνία και στο πρωτοποριακό πρόγραμμά του βέβαια τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης έχει λιγότερες χορηγίες και λιγότερες πωλήσεις προϊόντων. 14
Στο μάρκετινγκ αυτό θα μπορούσαν να προστεθούν ως εξής: Η απόκτηση δικού της σύγχρονου γηπέδου Ραδιοφωνικός σταθμός της ομάδας Καλύτερο σύστημα ασφάλειας των θεατών Μεγαλύτερη οικονομική κρατική ενίσχυση Πραγματοποίηση σημαντικών βελτιώσεων σ’ όλους τους τομείς των υπηρεσιών. 15
ΠΗΓΗ eidhseis/item/28174-To-marketingk-ston- athlhtismo?tmpl=component&print=1 eidhseis/item/28174-To-marketingk-ston- athlhtismo?tmpl=component&print=1 om/2009/07/blog-post_1426.html om/2009/07/blog-post_1426.html 3.pdf 3.pdf ellada_oaka-anakoinosi-gia-ta-chrei-tis-kae-pao ellada_oaka-anakoinosi-gia-ta-chrei-tis-kae-pao
synergasia-anamesa-stin-kae-panathinaikos-kai- tin-Fir-Tex-Hellas.htm synergasia-anamesa-stin-kae-panathinaikos-kai- tin-Fir-Tex-Hellas.htm &page=1&catid=109&contentid=573 &page=1&catid=109&contentid=573 =89 =89 ryId=4&historyDocumentYear=historyDocumentY ear&historyCategoryIsGreek=0&category_id=82 ryId=4&historyDocumentYear=historyDocumentY ear&historyCategoryIsGreek=0&category_id=82
18