Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΠΑΔΗ Γ’2 BLACK AND WHITE THEATRE ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΗΕΤΑΙΡΕΙΑΗΕΤΑΙΡΕΙΑ 1.
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα συστήματα τεχνικού σχεδιασμού ως εξής:  Βασίζονται σε γεωμετρικά σχήματα  Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν αυτά τα σχήματα.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Μια πρωτοβουλία online εκπαιδευτικής συνεργασίας που συνδέει σχολεία και γκαλερί από όλο τον κόσμο και υλοποιείται από την Tate Modern ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Η παράσταση έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
ΟΠΕΡΑ.  Η όπερα αποτελεί μουσικό θεατρικό είδος, είναι δηλαδή μουσική σύνθεση που περιλαμβάνει συγχρόνως και σκηνική δράση. Οι διάλογοι των ηθοποιών.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Δημιουργική Απασχόληση
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
4 η διάλεξη: 16/3/2015 Ο χορός ως θεατρική πράξη Συντελεστές Χορευτικών Παραστάσεων.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Θέατρο ! Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με τη χρήση κυρίως του λόγου, αλλά και της μουσικής.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση (Μορφές και είδη)
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΑΘΗΝΑΙΚΑ ΘΕΑΤΡΑ – Θέατρο Αλίκη
3D Printing και παιδί Βιβλιογραφικές αναφορές που ξεκινούν από την δεκαετία του ’70 (Growing Up Suburban, Edward A. Wynne) επισημαίνουν ότι “Το γενικότερο.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - ΠΟΡΕΙΑ.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Θεατρική Αγωγή- Οδηγός Σπουδών :
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Πώς ξεκινάμε να κάνουμε θέατρο της επινόησης; Το θέατρο της επινόησης μπορεί να έχει ως αφετηρία οτιδήποτε. Χαρακτηρίζεται και προσδιορίζεται από μια ομάδα ανθρώπων που αποφασίζουν να ερευνήσουν και να πειραματιστούν γύρω από έναν αρχικό άξονα με αφετηρία μια ιδέα, μια εικόνα, ένα θέμα ή ένα ερέθισμα. Ερέθισμα μπορεί να αποτελέσει ένας ήχος, μια μουσική, ένα κείμενο, ένα αντι-κείμενο, ένας πίνακας ή μια κίνηση.

Forced Entertainment Making Performance

Το θέατρο της επινόησης λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας μέσα στην οποία παράγεται. Την θεματική και την αισθητική των παραστάσεων του θεάτρου της επινόησης καθορίζουν:  οι κοινωνικό-πολιτικές αλλαγές,  τα καλλιτεχνικά ρεύματα,  τα επίκαιρα γεγονότα  και οι συνθήκες ζωής στις πόλεις όπου παράγεται.

 Το θέατρο της επινόησης διαμορφώνει μια πολυπρισματική ιστορία που αντικατοπτρίζει τόσο την ιδέα – εμπειρία του κάθε μέλους της ομάδας για τον κόσμο που μας περιβάλλει, όσο και την συλλογική μνήμη των μελών.

Ανάλογα με τους εκάστοτε δημιουργούς ή τους θεατές αυτού του είδους το θέατρο μπορεί να παίξει με τους κώδικες  της αποστασιοποίησης,  της ταύτισης,  του συναισθήματος,  του γελοίου,  του δραματικού,  του κωμικού, συχνά με μέσα απροσδιόριστα και μη αναμενόμενα από το κοινό.

Complicite

Επινόηση και στοιχεία της παραστασιακής πράξης Α. Το κείμενο  Οι εμπειρίες των ηθοποιών,  η ιδεολογία της εποχής,  οι αστικοί μύθοι,  η καθημερινότητα,  οι συλλογικές μνήμες, αναπλάθονται και δημιουργούν ένα νέο αποτέλεσμα. Την βάση των περισσότερων παραστάσεων αποτελούν οι ιστορίες. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αποτελούν η αποσπασματικότητα και η αναφορά σε προσωπικά – αυτοβιογραφικά στοιχεία.

Β. Η σκηνοθεσία και η χορογραφία της παράστασης μπορούν να λειτουργήσουν μέσω επινοητικών τεχνικών τόσο στο στάδιο της έμπνευσης όσο και στη φάση της πρόβας και της παράστασης αυτής καθ’ εαυτής.  Οι επαναλήψεις,  η δημιουργία συγκεκριμένης εικονογραφίας,  η σχέση με τον εκάστοτε χώρο της παράστασης έχουν στόχο την δημιουργία πολυδιάστατων και πολυεπίπεδων επιλογών και αναφορών.

Γ. Η επιλογή ή η κατασκευή των σκηνικών, των κοστουμιών, των σκηνικών αντικειμένων, του φωτισμού, του βίντεο, των ήχων και μουσικών των παραστάσεων μπορεί να έχει προκύψει μέσω επινοητικών διαδικασιών.  Τα υλικά,  ο τρόπος παρουσίασής τους,  η ανακύκλωση τους και  η δυνατότητα διαφορετικής χρήσης τους μέσα στην παράσταση καθιστά τις σκηνογραφικές, φωτιστικές και μουσικές επιλογές καίριας σημασίας στις παραστάσεις του θεάτρου της επινόησης.

Forced Entertainment How we work

Πότε δημιουργήθηκε το θέατρο της επινόησης; Οι ρίζες του θεάτρου της επινόησης ανιχνεύονται ιστορικά στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στη δεκαετία του ’70 με την γέννηση πολλών νέων ομάδων. Παράλληλα στο βρετανικό έδαφος διαμορφώνεται και το κίνημα «θέατρο στην εκπαίδευση» (theatre-in-education). Στη διαμόρφωση του θεάτρου της επινόησης συνέβαλλαν:  τα happenings,  η ανάπτυξη του χοροθεάτρου και του σωματικού θεάτρου,  η δημιουργία ερασιτεχνικών ομάδων,  η αποκέντρωση ως επιλογή συγκεκριμένων θιάσων αλλά και ως πολιτειακή πρακτική,  η επιλογή μη κλασσικών θεατρικών οικημάτων.

 ανάγκη για συστηματοποίηση των νέων τεχνικών  μοίρασμα των ευθυνών της παραγωγής στα μέλη  διαφοροποίηση του σκηνοθέτη – «επινοητή» …

Ο ρόλος του σκηνοθέτη – επινοητή DV8 Physical Theatre

Το θέατρο της επινόησης στην Ελλάδα Παραστάσεις – σταθμοί  Bad Actors, Θέατρο του Νότου, 1998  Εθνικός Ύμνος, Theseum Ensemble, 2001  Μια σειρά από διαφωνίες (για το πώς θα πούμε τί), Τεχνοχώρος, 2002

Μερικές από τις πρώτες ομάδες που έκαναν παραστάσεις θεάτρου της επινόησης στην Ελλάδα  α. η Ομάδα Θεάματος Η Άλλη Πλευρά,  β. ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Prospecta,  γ. η Θεατρική Ομάδα Νοητή Γραμμή,  δ. ο καλλιτεχνικός οργανισμός F2 Performance Unit/MKULTRA,  ε. η ομάδα Blitz

Blitz