«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
Advertisements

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Ταξιδεύοντας … με τον καλύτερο μου φίλο …
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ποίημα στον Φίλο Jorge Luis Borges Κλικ για το επόμενο.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ Υπάρχουν στιγμές στη ζωή, όταν σου λείπει κάποιος Τόσο πολύ, που θέλεις μόνο να τον πάρεις Απ’ τα όνειρά σου και να τον αγκαλιάσεις στην.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΤΖΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑ Α2 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΑ.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Ο Μικρός Ήρωας!!! Θεοτόκης Χαραλαμπίδης,
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑ.Λ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Τα ζώα που ζουν κοντά μας
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.62-63
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
ΟΜΑΔΑ Β΄ Βουντουράκης Γιώργος Αλευράκης Γιώργος Αλιφιεράκης Κωνσταντίνος Γκογκολάουρι Αλέξανδρος Καλαϊτζιδάκης Γιώργος Η Γλώσσα των νέων.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Αξέχαστα....
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου

Σημεία Στίξης- Ελένη Τομπέα (Word Chimes) Στο κόμμα σταματώ... Παίρνω ανάσες Συλλογιέμαι το πριν και σχεδιάζω το μετά Παντρεύω το παρελθόν με το μέλλον Στην τελεία, πεθαίνω... Μέσα σε μια στιγμή Σταματώ να υπάρχω Μόνο και μόνο για να γεννηθώ ξανά Στο θαυμαστικό, φωνάζω... Μ’ακούν οι γραμμές μου Αναπηδόυν τα γράμματα Σκορπώ ευτυχία από την μια άκρη μου στην άλλη Στο ερωτηματικό, περιμένω... Αγωνιώ για την απάντηση Που πότε έρχεται, πότε όχι Και εγώ πάντα περιμένω

Ερωτήσεις Για ποιο σκοπό νομίζετε ότι γράφτηκε το κείμενο και από ποιον; Το ποιήμα «σημεία στίξης» της Ελένης Τομπέα γράφτηκε με μια προθετικότητα, όπως όλα τα κείμενα. Σκοπός του είναι να μπορέσουν τα μικρότερα παιδιά να κατανοήσουν τη λειτουργία των σημείων στίξης και γενικά να γνωρίσουν τη λειτουργία τους όχι τόσο επιστημονικά, αλλά πιο διασκεδαστικά και με έναν πιο εύκολο τρόπο.

 Πώς ερμηνεύει τα σημεία στίξης; Ποια κριτήρια χρησιμοποιεί; Το ποιήμα ερμηνεύει τα σημεία στίξης σαν γεγονότα και αντιδράσεις της καθημερινής ζωής, που όλοι έχουμε ζήσει ή θα ζήσουμε. Παρουσιάζει τα σημεία στίξης όχι σαν γραμματικά φαινόμενα αλλά σαν ζωντανούς οργανισμούς που μας επηρεάζουν, δηλαδή τα προσωποποιεί.

 Πιστεύετε ότι νομιμοποιείται ο πομπός να γράφει ό,τι πιστεύει για τα σημεία στίξης; Για ποιο λόγο; Πιστεύουμε ότι ο πομπός νομιμοποιείται να γράφει ό,τι πιστεύει για τα σημεία στίξης εφόσον, όπως και όλοι μας έτσι κι αυτός είναι ένας χρήστης της ελληνικής γλώσσας. Ακόμα έχει το δικαίωμα να γράφει ό,τι πιστεύει αφού είναι ποιητής.

 Σε τι διαφέρει από την προσέγγιση του σχολικού σου βιβλίου ή του βιβλίου της γραμματικής σου; Σου πρόσθεσε κάτι σε όσα γνώριζες; Η προσέγγιση του συγκεκριμένου ποιήματος είναι πολύ διαφορετική από αυτή του σχολικού βιβλίου ή της γραμματικής μας γιατί θέλει να μας περάσει τη γνώση με έναν ευχάριστο τρόπο. Το κείμενο δεν μας πρόσθεσε κάτι στις γνώσεις μας, άλλα μας έδειξε ότι ακόμα και τα πιο βαρετά πράγματα μπορούν να γίνουν διασκεδαστικά.

 Παρατηρείτε άλλα στοιχεία/σημεία που να τονίζουν τα λεγόμενα του πομπού μέσα στο κείμενο πέρα από τα γνωστά σας σημεία στίξης; Μέσα στο ποιήμα παρατηρούμε κάποια σημεία που τόνιζουν τα λεγόμενα του πομπού, πέρα από τα γνωστά σημεία στίξης. Αυτά είναι οι τρεις τελείες. Χρησιμοποιώντας τες ο ποιητής θέλει να κάνει τον αναγνώστη να περιμένει λίγο αυξάνοντας την αγωνία του.

Το θαυμαστικό Ήταν ένα θαυμαστικό που θαύμαζ’ ένα θάμα το κρατούσε μυστικό γιατ’ είχε κάνει τάμα Τ’ αγάπαγε τόσο πολύ στο πλάι του καθόταν του έδινε μια συμβουλή καθώς αυτό φοβόταν Το θαύμα ήτανε μικρό άπειρο και θλιμμένο τραγούδαγε σκοπό πικρό απ’ όλους ξεχασμένο Το δυνατό θαυμαστικό του’ λεγε παντ’ αστεία ξάφνου με τρόπο μαγικό χάθηκε η τελεία Κύλησαν έτσι οι νυχτιές οι μέρες και οι μήνες άλλαξαν χίλιες εποχές κρατήθηκαν οι μνήμες Αγκαλιασμένοι και οι δυό θαυμαστικό και θαύμα παίζουνε τη χαρά γιογιό και τα περνάνε χάρμα

Ερωτήσεις  Για ποιο σκοπό νομίζετε ότι γράφτηκε το κείμενο και από ποιον; Ο συγγραφέας του κειμένου δεν αναφέρεται. Αν και το ποιήμα είναι περισσότερο μεταφορικό, σκοπός του είναι να κατανοήσουμε την λειτουργία και την έννοια του θαυμαστικού. Δηλαδή ότι το θαυμαστικό σε αντίθεση με την τελεία δηλώνει πιο έντονα συναισθήματα, άλλοτε όμορφα και άλλοτε άσχημα.

 Πώς ερμηνεύει τα σημεία στίξης; Ποια κριτήρια χρησιμοποιεί; Το ποιήμα ερμηνεύει τα σημεία στίξης, στη συγκεκριμένη περίπτωση το θαυμαστικό, σαν προσωπικότητες. Παρουσιάζει το θαυμαστικό πιο δυνατό από το θαύμα και παραπέμπει στα συναισθήματά του. Αυτό φαίνεται στους στίχους: «το θαύμα ήτανε μικρό άπειρο και θλιμμένο», ενώ, «το δυνατό θαυμαστικό του’λεγε πάντα αστεία»

 Πιστεύετε ότι νομιμοποιείται ο πομπός να γράφει ό,τι πιστεύει για τα σημεία στίξης; Για ποιον λόγο; Όπως και στο προηγούμενο ποιήμα, έτσι και τώρα, πιστεύουμε ότι ο πομπός νομιμοποιείται να γράφει ό,τι πιστεύει για τα σημεία στίξης αφού είναι κι αυτός χρήστης της ελληνικής γλώσσας. Ακόμα έχει κι ένα παραπάνω δικαίωμα, διότι είναι ποιήτης και μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα.

 Σε τι διαφέρει από τη προσέγγιση του σχολικού σου βιβλίου ή του βιβλίου της γραμματικής σου; Σου πρόσθεσε κάτι σε όσα γνώριζες; Η προσέγγιση του σχολικού βιβλίου ή της γραμματικής είναι πολύ διαφορετική από την προσέγγιση του συγκεκριμένου ποιήματος. Το ποήμα δεν ερμηνεύει με τόσο επιστημονικό πρόπο την έννοια του θαυμαστικού, δηλαδή σαν ένα γραμματικό φαινόμενο, αλλά το εξηγεί με έναν πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, παρουσιάζοντάς το σαν μια προσωπικότητα. Το ποιήμα δεν πρόσθεσε κάτι καινούριο στις γνώσεις μας, αλλά παρόλ’ αυτά, με την μεταφορική του έννοια, μας έκανε να καταλάβουμε την πραγματική αξία του θαυμαστικού.

 Παρατηρείτε άλλα στοιχεία/σημεία που να τονίζουν τα λεγόμενα του πομπού μέσα στο κείμενο πέρα από τα γνωστά σημεία στίξης; Ναι, μέσα στο ποιήμα παρατηρούμε άλλα στοιχεία, πέρα από τα γνωστά σημεία στίξης. Την απόστροφο. Χρησιμοποιώντας την, ο ποιητής τονίζει τα λεγόμενά του, αφού με την απόστροφο το ποιήμα είναι πιο ευανάγνωστο και διαμορφώνεται η ομοιοκαταληξία του.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!