Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Advertisements

Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑ ΠΗΓΗ Δ2’. ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΧΑΛΚΟΘΗΚΗ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Μια ιστορική διαδρομή – 1991 Limit cycles MONTE CARLO αποτελέσματα Αποτελέσματα ενός TOY MODEL Μονοενεργητικά πρωτόνια.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Ρουμπρικες αξιολογησης
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικη αξιολογηση –αποσαφηνιση εννοιων 1ο μαθημα
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Υποθρεψία Ορισμός Ταξινόμηση Συχνότητα Εκτίμηση
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΡΥΠΑΝΣΗ TOY EΔAΦOYΣ Ρύποι του εδάφους Ραδιενεργές ουσίες Εντομοκτόνα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Programme for International Student Assessment 2018
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Programme for International Student Assessment 2018
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Marketing για εκπαιδευτικούς
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η πρόβλεψη και αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων, Η επιβεβαίωση του έργου του νηπιαγωγείου, Η καλλιέργεια ανταλλαγών και επικοινωνίας παιδιού-οικογένειας και νηπιαγωγείου, Η βελτίωση της επαγγελματικής ικανότητας της/του εκπ/κού, Η ανατροφοδότηση της διδασκαλίας και η βελτίωση της παρεχόμενης εκπ/σης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ TOY ΜΑΘΗΤΗ Είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία προσδιορίζουμε, συγκεντρώνουμε, αναλύουμε και παρουσιάζουμε χρήσιμες πληροφορίες οι οποίες μας επιτρέπουν να πάρουμε όλες τις δυνατές αποφάσεις προκειμένου να βοηθήσουμε το μικρό παιδί στην ολόπλευρη ανάπτυξή του (Ντολιοπούλου & Γουργιώτου 2008). Συνεπώς η αξιολόγηση περιλαμβάνει: την παρατήρηση, την καταγραφή την ερμηνεία και την παρέμβαση.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Στόχος είναι η αξιολόγηση για την μάθηση (assessment for learning)( Black 1998, Black & Wiliam 1998,Ζωγράφου κ.α. 2006, Μπιρμπίλη 2006) Διαμορφωτική αξιολόγηση (Harlen &James 1997,Black & Wiliam 1998,Wiliam 2006) Ουσιαστική συμμετοχή των γονέων (Cilkerson & Hanson 2000, Vogel 2001, Epstein et al 2004) Ανασκόπηση της μαθησιακής πορείας του νηπίου ανά τρίμηνο (Helm 1998, Seitz & Bartholomew 2008) Αυτοαξιολόγηση του μαθητή (Black & Wiliam 1998,Munns & Woodward 2006, Χριστοδούλου 2008,Seitz & Bartholomew 2008)

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Οι αξίες, η γενικότερη κοσμοθεωρία, οι αντιλήψεις για την μάθηση, τα προσωπικά βιώματα αλλά και οι επιστημονικές γνώσεις επηρεάζουν τον εκπ/κό κατά την διάρκεια της αξιολόγησης. Είναι απαραίτητη η εμπλοκή του νηπίου στην αξιολόγηση καθώς είναι το ίδιο πρωταγωνιστής στην εξέλιξή του (αυτοαξιολόγηση της συμμετοχής του σε σχέδιο εργασίας,συμμετοχή του στον φάκελο αξιολόγησης.. )

ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Περιέχει: Εργασίες που επιλέγει η νηπιαγωγός, Εργασίες που επιλέγει το παιδί, Φωτογραφίες,βίντεο, ιστορίες που έχει συνθέσει το παιδί, Καταγραφές της νηπιαγωγού,απο παρατηρήσεις,με βάση των οποίων προχωρεί σε παρεμβατικές διδακτικές ενέργειες, Πληροφορίες από γονείς.

Το portfolio της ΄Ελενας (Η Εξέλιξη της ανθρώπινης φιγούρας)

H εξελικτική πορεία της γραφής της Ελίσα

ΟΝΟΜΑ:ΤΜΗΜΑ: ΗΜ.ΓΕΝΝΗΣΗΣ:ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ: ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Γνωρίζει το σώμα του 2Ξεχωρίζει το δεξί -αριστερό 3Εχει άνεση στις κινήσεις του 4Εκτελεί με άνεση κλωτσιές -ρίψεις 5Αντιλαμβάνεται τον ρυθμό 6Ανεβαίνει -κατεβαίνει σκάλες μόνο του 7Στέκεται στο ένα πόδι εναλλάξ 8Μετακινείται με πηδήματα στα δύο πόδια 9Μετακινείται με πηδήματα στο ένα -δύο πόδι 1010Χειρίζεται με ευκολία την μπάλα ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Παρουσιάζει για μεγάλο διάστημα άγχος αποχωρισμού 2Εχει συναισθηματική εξάρτηση από ενήλικες 3Αυτοεξυπηρετείται 4Συγκρούεται συχνά με συνομηλίκους του 5Κλαίει πολύ ή απομονώνεται 6Ντύνεται μόνο του-ξεντύνεται 7Κουμπώνεται μόνο του-ξεκουμπώνεται 8Αυτοοργανώνεται και δουλεύει μόνο του 9Ολοκληρώνει αυτό που ξεκινά 10Θέλει να μαθαίνει,έχει περιέργεια,δείχνει ενδιαφέρον 11Ενδιαφέρεται για την ποιότητα της δουλειάς του 12Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Σχηματίζει απλές προτάσεις 2Χρησιμοποιεί προτάσεις σε α΄ενικό πρόσωπο 3Χρησιμοποιεί τα ρήματα σε σωστό αριθμό & χρόνο 4Αναδιηγείται μία ιστορία 5Γνωρίζει την αρχή του βιβλίου 6Δείχνει το κείμενο 7Γίνεται εύκολα κατανοητός/ή 8Εχει πλούσιο λεξιλόγιο 9Παρουσιάζει πρόβλημα άρθρωσης 10Αναγνωρίζει φωνολογικά κάποια γράμματα όταν τα ακούει 11Χωρίζει μια λέξη σε συλλαβές 12Αναγνωρίζει γράμματα σε μια γραμμένη λέξη 13Είναι στο στάδιο των ψευδογραμμάτων 14Γράφει λέξεις χρησιμοποιώντας κάποια γράμματα 15Γράφει απλές λέξεις ή το όνομά του σωστά ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Γνωρίζει τα βασικά χρώματα 2Γνωρίζει τα συμπληρωματικά χρώματα 3Κατέχει τις χωροχρονικές έννοιες 4Απαριθμεί αντικείμενα από το 1 έως το 10 5Γνωρίζει τα σύμβολα των αριθμών από το 1 έως το 10 6Γνωρίζει τα σύμβολα των αριθμών πάνω από το 10 7Αναγνωρίζει -θυμάται τόπους 8Αποκωδικοποιεί μία απλή διαδρομή 9Προσθέτει την μονάδα σε αριθμό από το 1 έως το 10 10Αφαιρεί την μονάδα σε αριθμό από το 1 έως το 10 11Ομαδοποιεί αντικείμενα 12Τοποθετεί αντικείμενα σε σειρά(σειροθέτηση) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Σέβεται τους κανόνες της τάξης 2Προσαρμόζεται στην ζωή της ομάδας 3Προσφέρει την βοήθειά του σε συμμαθητές 4Βοηθά,εξηγεί, ενθαρρύνει τα προνήπια 5Αναπτύσσει φιλίες με αρκετούς συμμαθητές 6Ακούει με προσοχή τι του λέει ο,η νηπιαγωγός 7Ακούει με προσοχή τι του λέει ένα άλλο παιδί 8Συμμετέχει στα ομαδικά παιχνίδια 9Σέβεται την γνώμη των άλλων 10Ακούει με προσοχή μία ιστορία 11Προσέχει τι λέγεται στις ομαδικές συζητήσεις 12 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣΜΑΡΤΙΟΣΙΟΥΝΙΟΣ 1Αδρή-λεπτή κινητικότητα 2Επικοινωνία 3Συμβολικό παιχνίδι 4Δημιουργικότητα 5Φαντασία 6Μνήμη 7Αγαπημένη του/της γωνιά 8Αγαπημένα του/της παιχνίδια ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ