Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ ΜΑΡΙΑ Συνεργαζόμενοι: Τάξη: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τμήμα: Κλασικό 1
Καταιγισμός ιδεών και διερεύνηση της προυπάρχουσας γνώσης των παιδιών. Δημιουργία δύο(2) ομάδων και καταγραφή των ονομάτων τους: 1) ομάδα του ασβεστίου 2) ομάδα των γερών δοντιών. Δημιουργία γωνιάς Στοματικής Υγιεινής.
Αφορμή: 1) τα φαγητά που φέρνουμε καθημερινά στο Νηπιαγωγείο ( σοκολάτες, γαριδάκια, φρούτα, γιαούρτι κ.α). 2) Παρατήρηση ( εάν τα παιδιά θεωρούν οτι είναι υγιεινές ή ανθυγιεινές τροφές).
1)Παρατήρηση των δοντιών και συγκρισή τους με των άλλων παιδιών καθώς και με των μεγάλων. 2)Ακρόαση παραμυθιών: « ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη», «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «ο Μάκης ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι». 3)Παρουσίαση βίντεο και εικόνων για στοματ. υγιεινή. 3)Ομαδοποίηση τροφών σε βλαβερές και ωφέλιμες. 4)Κατασκευή χαρούμενων (γερά) και λυπημένων (χαλασμένα) δοντιών. 5)Παροιμίες για δόντια(Ήλιος με δόντια,Του τα'πε έξω απο τα δόντια,Πάλεψε με νύχια και με δόντια κ.α)
6)Σύνθετες λέξεις (δόντι+κρέμα, δόντι+βούρτσα, δόντι+γιατρός, πόνος+δόντι, δόντι+τεχνίτης). 7) Κατασκευή μασέλας- οδοντοστοιχίας 8)Κατασκευή οδοντόκρεμας ( 6 κουτάλια μαγειρική σόδα,1 πρέζα αλάτι,4 κουτ.γλυκού γλυκερίνη,νερό) 9)Κατασκευή: το σπιτάκι της κυρίας Διατροφής και της κυρίας Παχυσαρκίας – Θεατρικό παιχνίδι. 10)Δημιουργία παραμυθιού απο τα παιδιά: «Ο κόκορας που αγαπούσε πολύ τις καραμέλες» και παρουσιασή του στο Δημοτικό σχολείο. 11)Φύλλα εργασίας (συγκρίσεις μεγεθών, μέτρηση των δοντιών,ταξινόμηση,σειροθέτηση,αντιστοιχήσεις )
Πρόσκληση σε Οδοντίατρο για να μας μιλήσει(πώς πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας,για τα μικρόβια των δοντιών).Είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις να του απευθύνουμε αλλά η επίσκεψή του δεν επιτεύχθηκε παρά τις επανειλημμένες προσπαθειές μας. Το Δημοτικό σχολείο στο οποίο παρουσιάσαμε το παραμύθι που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά.
Τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους( ζωγραφιές και χειροτεχνίες με τις οποίες στολίσαμε την τάξη μας και τις δραματοποιήσεις των παραμυθιών που δημιούργησαν τα ίδια )στο Δημοτικο σχολείο καθώς και στους γονείς τους.
Κινητοποιήθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών όσον αφορά τη φροντίδα των δοντιών τους και για αυτό αποφάσισαν να πλένουν τακτικά τα δόντια τους καθώς και να προτιμούν υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή ώστε να αποφεύγουν τις συχνές επισκέψεις στον Οδοντίατρο. Μέσω της διαμορφωτικής- τελικής αξιολόγησης, οι στόχοι που αρχικά τέθηκαν επιτεύχθηκαν καθώς δεν χρειάστηκε η αναπροσαρμογή τους διότι το επίπεδο κατανόησης των παιδιών ήταν υψηλό.
1) Δημιουργία Αφίσας 2)Δημιουργία συνθήματος: «Δόντια γερά- δόντια καθαρά».