Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος 2012-2013 1/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Καθαρισμός ανάμεσα στα δόντια με νήμα
Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Α΄ Δημοτικού 3ο ΔΣ Σίνδου Θωμάς Μπαγέρας
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Ψάξε τι κρύβουν τα κουτιά
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δοντάκια πλυμένα ποτέ σφραγισμένα» Σχολικό έτος ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ Γιατί πρέπει να πλένω τα δόντια.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια – Χαρούμενα παιδιά»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Ομάδα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
«Προστατεύω το χαμόγελό μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΟΝΤΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΤΗΣΙΩΝ
Παρουσίαση Πρακτικής στην Κοινότητα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ ΜΑΡΙΑ Συνεργαζόμενοι: Τάξη: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τμήμα: Κλασικό 1

Καταιγισμός ιδεών και διερεύνηση της προυπάρχουσας γνώσης των παιδιών. Δημιουργία δύο(2) ομάδων και καταγραφή των ονομάτων τους: 1) ομάδα του ασβεστίου 2) ομάδα των γερών δοντιών. Δημιουργία γωνιάς Στοματικής Υγιεινής.

Αφορμή: 1) τα φαγητά που φέρνουμε καθημερινά στο Νηπιαγωγείο ( σοκολάτες, γαριδάκια, φρούτα, γιαούρτι κ.α). 2) Παρατήρηση ( εάν τα παιδιά θεωρούν οτι είναι υγιεινές ή ανθυγιεινές τροφές).

1)Παρατήρηση των δοντιών και συγκρισή τους με των άλλων παιδιών καθώς και με των μεγάλων. 2)Ακρόαση παραμυθιών: « ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη», «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «ο Μάκης ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι». 3)Παρουσίαση βίντεο και εικόνων για στοματ. υγιεινή. 3)Ομαδοποίηση τροφών σε βλαβερές και ωφέλιμες. 4)Κατασκευή χαρούμενων (γερά) και λυπημένων (χαλασμένα) δοντιών. 5)Παροιμίες για δόντια(Ήλιος με δόντια,Του τα'πε έξω απο τα δόντια,Πάλεψε με νύχια και με δόντια κ.α)

6)Σύνθετες λέξεις (δόντι+κρέμα, δόντι+βούρτσα, δόντι+γιατρός, πόνος+δόντι, δόντι+τεχνίτης). 7) Κατασκευή μασέλας- οδοντοστοιχίας 8)Κατασκευή οδοντόκρεμας ( 6 κουτάλια μαγειρική σόδα,1 πρέζα αλάτι,4 κουτ.γλυκού γλυκερίνη,νερό) 9)Κατασκευή: το σπιτάκι της κυρίας Διατροφής και της κυρίας Παχυσαρκίας – Θεατρικό παιχνίδι. 10)Δημιουργία παραμυθιού απο τα παιδιά: «Ο κόκορας που αγαπούσε πολύ τις καραμέλες» και παρουσιασή του στο Δημοτικό σχολείο. 11)Φύλλα εργασίας (συγκρίσεις μεγεθών, μέτρηση των δοντιών,ταξινόμηση,σειροθέτηση,αντιστοιχήσεις )

Πρόσκληση σε Οδοντίατρο για να μας μιλήσει(πώς πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας,για τα μικρόβια των δοντιών).Είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις να του απευθύνουμε αλλά η επίσκεψή του δεν επιτεύχθηκε παρά τις επανειλημμένες προσπαθειές μας. Το Δημοτικό σχολείο στο οποίο παρουσιάσαμε το παραμύθι που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά.

Τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους( ζωγραφιές και χειροτεχνίες με τις οποίες στολίσαμε την τάξη μας και τις δραματοποιήσεις των παραμυθιών που δημιούργησαν τα ίδια )στο Δημοτικο σχολείο καθώς και στους γονείς τους.

Κινητοποιήθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών όσον αφορά τη φροντίδα των δοντιών τους και για αυτό αποφάσισαν να πλένουν τακτικά τα δόντια τους καθώς και να προτιμούν υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή ώστε να αποφεύγουν τις συχνές επισκέψεις στον Οδοντίατρο. Μέσω της διαμορφωτικής- τελικής αξιολόγησης, οι στόχοι που αρχικά τέθηκαν επιτεύχθηκαν καθώς δεν χρειάστηκε η αναπροσαρμογή τους διότι το επίπεδο κατανόησης των παιδιών ήταν υψηλό.

1) Δημιουργία Αφίσας 2)Δημιουργία συνθήματος: «Δόντια γερά- δόντια καθαρά».